News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Eu zic ca s-au facut. La fel cum si posturile eligibile pe liste au fost overbooked de 3...4 ori.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

luc

#12121
O recomandare excelentă și ar fi o mândrie pentru noi ca @cutter să fie Comisar European dar are un mare handicap, cel puțin pentru aceasta formă a Comisiei Europene: Sexul

Comisia are nevoie din partea României de o persoană de sex feminin...

nenea_hartia

^ Mă tem că nu ne-ar folosi la nimic doar mândria :). Și comisarul anterior Crețu a încercat să ajute, dar România a respins cu încăpățânare fondurile și nu a prezentat proiecte. Nouă ne trebuie oameni buni la București, nu la Bruxelles. S-a văzut clar în ultimii ani că Bruxelles-ul nu ne poate influența decât limitat în prostia noastră, oricâtă bunăvoință a avut și oricâte presiuni a exercitat. Dacă toți oamenii buni se duc la Bruxelles, rămânem tot cu de-alde d-ăștia.

alecu26

O confuzie generală e ca comisarul de transporturi are de a face cu autostrazile si cu CF ul. Cu constructia lor...sa fiu mai exact.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

luc

Absolut de acord, vezi și postul de mai sus

Subiectul era Cătălin și competențele sale pentru Bruxelles, cât despre autostrăzile noastre: altă Mărie, altă pălărie...

cristi5

#12125
Nu stiu unde sa pun aceasta informatie, e voba mai ales despre mobilitate in urban sau planificare urbana, @Ionut poate exista un topic mai potrivit.

City Fabric Romania este o organizatie care vrea sa foloseasca data analythics pentru imbunatatirea traficului in orase romanesti. Contul de facebook nu e foarte activ

Aici un podcast cu unul din activisti, o romanca ce lucreaza cu data science la Procter & Gamble in Bruxelles (50 de oameni care prelucreaza datele din intregul concern) si s-a gandit sa faca ceva pt Romania, sa schimbe in bine :). De la minutul 31:22  pana pe la 48 vorbeste despre aceasta activitate.

https://alumnibusinesscamp.net/e02-nadina-busuioc-data-science-for-good/

Poate e o organizatie relevanta pt contacte cu API, sau poate cineva de pe forum vrea sa se implice in activitatea asta.

City Fabric Romania se pare tare pe partea de marketing si business plan pt proiecte (se vede ca vin din privat la nivel inalt), si pe a obtine date relevante de la firme, avocati pro bono, designeri, care doneaza timp, bani, date. Deci sectorul privat isi face treaba, sectorul public nici vorba. Primaria Bucuresti e mentionata, cu coronita. Concluzia este ca singura posibilitate de a schimba ceva este sa te implici in politica. Acum vor sa se orienteze spre "orase mai putin corupte" (i.e. Cluj)

S-ar intoarce o asemenea persoana in Romania? Gasiti in podcast :)

Discuta si rolul orasului si rolul lui tot mai important in societatea globalizata, etc.

PS: Eu si Nadina am fost in aceeasi organizatie studenteasca europeana, in epoci diferite. Ea a ajuns presedintele intregii organizatii, eu doar am fondat comitetul IT :)

vasile.silion

Din păcate, sau din fericire, cam tot ce se face în România ține de politică, de voința politică, de campania electorală, de calitatea politicienilor, deci a conducătorilor...
În sensul ăsta, și autostrăzile țin de politică.
Întrebarea mea e: în eventualitatea unei viitoare noi guvernări, cu partidele din actuala opoziție (așa cum se prefigurează), ce ar trebui să se facă la nivel de MT și Cnair astfel încât lucrurile chiar să se miște? Eu nu au expertiză în domeniul construcțiilor, eu sunt doar un cititor al acestui forum și un visător. Dar sunt alții pe aici, dintre voi, care chiar sunteți specialiști și cărora vă cer opinia sau vă provoc: ce soluții sunt?
Cred că moda promisiunilor electorale cu ,,noi vom face în 4 ani 1000 km de autostradă" a trecut. Guvernanții români din 90 încoace (sau, de fapt, din totdeauna) au demonstrat că mai mult de 100 km autostradă pe an, în medie, nu sunt în stare să facă, și asta doar în anii cei mai buni.
Atunci, mă gândesc că viitorii guvernanți ar trebui să fie realiști și să-și propună ținte rezonabile.
Eu aș zice, ca un visător ce sunt, că îmbunătățirea traficului auto în România ar putea veni din investiții și în modernizarea drumurilor naționale (reabilitare, lărgire) și construirea de centuri ocolitoare (dacă la autostrăzi nu suntem capabili). Asta considerând că lucrările astea costă mai puțin.
Pun problema asta în discuție în ideea că o viitoare guvernare va cere și părerea unora dintre specialiștii de aici, din API. (așa cred, sau așa ar fi normal să se întâmple).
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vancouver

Din pacate nu este numai politica. Din pacate este si functionarul de stat, aparatul de stat, care are un cuvant de spus. Chiar daca politicul la un moment dat vrea sa faca treaba, se loveste de lentoarea si putoarea aparatului de stat (de inteles daca privesti lucrurile din perspectiva fiecarui functionar, nu are chef sa faca nici prea multa treaba, nici sa-si puna in pericol postul - asadar reactia functionarului de stat este in prima instanta negativa: cauta orice motiv sa NU faca treaba sau se acopere de hartii).

Exista leac la toate astea. Tot politicul are sarcina de a taia nodul gordian. Trebuie creat un sistem, gen in vestul Europei, in care si un functionar mediocru sa produca. Acest sistem inseamna insa in mare masura ca DECIZIA nu mai este in mana politicianului de la varf, ci este luata cvasi-automat de functionar, pe baza unei check-liste. Dau un exemplu: decizia de a plati o factura. Este ABERANT ca ministrul sau un secretar de stat, resp. un primar, trebuie sa SEMNEZE deciziile de plata. Nu are nici o competenta sa decida asa ceva si nu exista nici un temei logic sa aibe voie sa amâne dupa bunul plac semnarea. Plata facturii nu poate sa depinda logic de decizia unui politician, deci el trebuie eliminat din ecuatie. Plata trebuie decisa de un inspector cu studii economice si atat. Sistemul actual impune si el ca un "economic" sa semneze decizia, dar in final, daca e ceva gresit, raspunderea lui este mult diluata, fiind alti 5 care semneaza si in plus decizia si raspunderea finala sunt la politic. Deci functionarul nu raspunde cu adevarat. In plus se ajunge la aberatii gen ca lipseste ministrul si nu se pot plati salariile in minister. WHAT? Ca ce chestie ministrul trebuie sa semneze salariile?

Cuvantul cheie pentru remedierea situatiei este: SISTEM. Trebuie creat un sistem (sau copiat din Germania, Austria, Franta, etc..) prin care acele ACTE / ACTIUNI care trebuie oricum facute sa nu depinda de politicieni si in schimb sa depinda doar de indeplinirea unor criterii clare. Plata salariilor la stat sau plata unor facturi emise conform unui contract nu sunt ca vrem sau ca nu vrem - se fac si punct. Doar verificarea formalitatilor conteaza. Verificare trebuie sa se poata face de mai multi oameni, adica unul e in concediu, intervine adjunctul lui, e si acesta bolnav intervine un coleg delegat etc.. Sistemul trebuie sa functioneze independent de o persoana, dar semnatura si raspunderea trebuie sa fie A UNEI SINGURE PERSOANE, ca sa fie clar ca trebuie sa-si faca treaba cu seriozitate.

In zona CNAIR e cu atat mai necesar un astfel de sistem, pentru ca sunt multe decizii de luat, nu doar legate de bani. Trebuie sa fie O SINGURA SEMNATURA (nu sa se plimbe o hartie la infinit) si acea persoana care semneaza sa se schimbe AUTOMAT, conform sistemului PRESTABILIT atunci cand prima persoana nu poate, lipseste, etc. Sistemul acesta inseamna RASPUNDERE si VITEZA.

Din pacate implementarea sistemului si decuplarea deciziilor CURENTE de politic trebuie facuta initial tot de politic, prin legi schimbate, norme de aplicare schimbate, organigrame, etc... Dar politicul nu vrea sa lase deciziile din mana, ca atunci nu mai are nici parghii sa ceara SPAGA. Singurul motiv al pastrarii deciziei curente in zona politica este SPAGA, banii care spera politicianul sa-i ia prin prisma functiei. De aceea stiu ca e greu ca politicienii insisi in Parlament sa rupa nodul gordian si sa-si tai lor insisi craca de sub picioare, oferind sansa tarii sa se dezvolte.


Eu am mai explicat toate astea. Evident nimeni nu ma ia in seama, ca de obicei. Considera problema expusa se mine ca fiind neimportanta. Ceva de genul, hai sa lasam teoriile. In realitate este EXPLICATIA BLOCARII ROMANIEI IN SUBDEZVOLTARE. In perioada comunista, decizia era concentrata la Ceausescau si un numar redus de persoane. Dupa revolutie s-a facut asa zisa descentralizare. Deciziile au fost distribuite in ministere si in teritoriu, la managerii de spitale, la primari, la ministri, etc.. fiecare pe tarlaua lui un mic CEAUSESCU. Atata ne-a dus capul. Ceausescu nu era bun, pentru ca de fapt fiecare visa sa fie si el un mic Ceausescu (a, daca eram eu in locul lui, facea asa si asa....). Mult mai bine decat unul singur sa decida pentru o tara intreaga, evident. Plus ca alegerile schimba decidentul din cand in cand. Dar nu asa se face o tara sa functioneze.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

marisRO

Eu sunt de acord cu ce a scris vancouver dar e nevoie de timp sa implementezi asa ceva in Ro dupa atati ani de comunism - Brucan a spus 25 de ani dar parere mea e ca ne mai trebuie 25  :((

La noi, cu actualul aparat stufos de stat, ca sa deblochezi proiectele nu ai decat o sansa - sa faci presiune si sa pui biciul pe functionarii publici. Toti sunt sefi pe felia lor, toti sunt mari si tari sau cu pile, toti cred ca au spate, toti stiu ca nu poti sa ii dai usor si rapid afara, toti vor salaraii mari si avantaje dar sa nu faca nimic - poate nu toti dar marea majoritate sunt asa.

Solutia 1 - noul Guverm sa schimbe garnitura principala si cei noi veniti sa aiba curajul sa traga de cei din subordine sa isi respecte fisa postului. In final cadrul legal are niste termene clare de ex. de eliberare avize, de procesat documentatii, etc. - tot ce trebuie sa facem este sa insistam pe respectarea lor.

Solutia 2 - FRICA de SEFUL MARE din MINISTER de la Bucuresti - solutia asta e rapida si sigur va da roade. Eu asta o vad rapida si daca as fi la MT asa as face. Angajez niste ingineri tineri care si stiu cat de cat meserie si cu chef de plimbat prin tara. De ex. nu am aviz Romgaz ... merge omul la Medias - e clar ca nu trece de marele PORTAR de la intrare - dar sta la poarta si suna Ministrul Transporturilor - Ministrul pe Director general Romgaz - secretara lui la portar - intra discuta de aviz si pana la sfarsitul programului are avizul semnati de toti. Nu e normal dar in RO de azi in altfel nu va merge.

vancouver

^^ faptul ca Ionut mi-a mutat postul anterior aici in parcare arata deja clar cat de zero interes este pentru ceea ce am explicat. Si cat de zero s-a inteles mesajul.

Chiar si comentariul lui marisRO, care imi da dreptate, dar apoi ideea de baza tot sa vina altii - politicieni - sa faca presiune politica asupra aparatului de stat. Adica din nou mici Ceausescu, care insa o sa faca bine. Nu exista asa ceva. Fiecare om isi vede de interesul lui propriu, e in natura umana. Comunismul si socialismul nu tin seama de aceasta realitate si asa am fost educati in comunism: sa facem bine de buna voie. Nu exista asa ceva. Singura solutie este un SISTEM. Am explicat in detaliu ce inseamna in postul anterior nu mai repet.

Eu traiesc in Germania si vin totusi repetat si in Romania si am trait si in Romania. Pot sa vad diferentele si de aici mi-am dat seama de ceea ce in Romania este gresit. Din interior, cineva traind numai in Romania, nu o sa poata sa vada lucrurile astea.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vasile.silion

De multe ori m-am gândit că nu mai poate îndrepta lycrurile decât o soluție radicală. Iar o soluție radicală ar putea fi statul minimal. Poate că dacă s-ar privatiza multe din activitățile Administrației de stat, lucrurile ar merge mai bine.
Spunea cineva că are oroare de funcționari, pentru că aceștia, chiar dacă nu fac nimic, sau să zicem aproape nimic o lună de zile, ei tot își iau salariul luna aceea. La particular nu e chiar așa: dacă nu muncești o lună, s-ar putea să nu câștigi nimic la sfârșitul lunii...

Mă întreb, și vă întreb, dacă Cnair n-ar putea fi privatizat? În ideea, de ex., ca atribuțiile sale să fi transferate, de la caz la caz, pe bază de licitație, unor firme particulare.

O firmă particulară, de ex., nu s-ar pricepe mai bine, mai profesionist și mai eficient să întocmească un caiet de sarcini pentru o licitație? Eu cred că da. Ar avea un termen, și la termen ar trebui să predea lucrarea. Ș.a.m.d.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alin2pas

La stat nu există responsabilitatea postului. Când cineva nu-și face treaba pentru care e plătit nu pățește nimic. Rezolvarea e simplă pentru toți angajații, de la director general la portar: Când greșești sau nu-ți faci treaba, prima dată te atenționez, a doua oară te ard la salariu, iar a treia oară te pun pe liber să mergi unde vrei și pun pe altcineva în locul tău.

vancouver

Asta cu privatizarea totala e o alta prostie. Mare.
1. Numai o activitate aducatoare de PROFIT prin natura ei (fara subventii) poate fi privatizata. Profitul nu trebuie sa vina din cheltuirea de bani publici.
2. Numai o activitate care permite o CONCURENTA REALA poate fi privatizata.

De aici rezulta de ex. ca politia sau pompierii nu pot fi privatizate. E stupid sa existe concurenta intre mai multe statii de pompieri.

In transporturi: autostrazile sau caile ferate (infrastructura) nu pot fi private, pentru ca nu se pot construi 7 autostrazi paralele intre Bucuresti si Constanta sau 5 cai ferate paralele intre Deva si Arad. Din care apoi utilizatorul final sa aleaga pe aia care ii place.

Chiar si o cale ferata locala e gresit sa fie privatizata si data unui operator cu totul (infrastructura + operare), pentru ca inca o data: NU EXISTA CONCURENTA. Fara concurenta nu exista piata. Nu exista economie. E un monopol si apar aceleasi probleme ca la stat. (sigur, ce se intampla acum in statul roman e asa de rau, ca pana la urma e mai bun un privat, chiar si neconcurential - de ex. pe linia CF Bucuresti - Oltenita, e mult mai bine cu privatul decat era cu statul - dar principiul e acelasi: nu este abordarea corecta, pe termen lung nu merge asa. Privatul devine un mancator specializat de subventii si mai putin il intereseaza serviciul oferit.)

La nivel de operatori feroviari, mai ales de calatori, tot e dificil de facut o privatizare reala. Mai multe trenuri care circula la ore apropiate pe aceleasi rute scad rentabilitatea fiecarui operator. Eficienta ar fi mult mai mare daca unul singur ar opera o anumita ruta. Cum ar fi ca pe linia de metrou M2 sa circule mai multe firme private? Nimeni nu ar scoate banii daca ar avea numai un tren sau doua. Ii trebuie depou, intretinere, personal vanzare bilete, etc. Daca ar avea 15 trenuri tot atata personal de vandut bilete ii trebuie (sau tot atatea automate), etc... O calatorie ar iesi mult mai ieftin sau subventiile ar fi mult mai mici la un singur operator. Daca e unul singur atunci nu merge privat. Atunci privatul face mai rau decat statul, pentru ca incearca sa scoata profit de unde nu e cazul. Si cel mai bun profit il face daca face un lobby puternic la minister sa ia subventii mai mari ! Nu oferind serivicii de calitate.

Orice relatie suplimentara stat-privat = risc de coruptie. Firme private care preiau activitati specifice statului vor deveni adevarate capuse de bani publici.

---------------

Invers: acolo unde de poate scoate profit, STATUL NU ARE CE CAUTA*. De ex. companiile municipale din Bucuresti contravin tuturor principiilor pietei libere si capitalimului. Aceste companii au obiecte de activitate pe care deja exista firme private. Cum ajung aceste companii la contracte? Preferential, fentand concurenta. Total incorect si aberant. La ce pret primesc companiile municipale contracte de la primarie fara licitatie? Naiba stie. Deci bani publici cheltuiti fara limita, fara licitatie... o mizeri crunta. Dupa parerea asa ceva trebuie pedepsit penal.

*Atentie: cand spun statul nu are ce cauta, nu inseamna ca statul nu trebuie sa-si desfasoare activitatile specifice, mai ales de CONTROL, care sa asigure ca mediul concurential este CORECT. Domnia legii si lipsa coruptiei sunt elemente esentiale ale economiei de piata si ale capitalismului. Ceea ce avem in Romania, unde spaga este universal raspandita, nu are nici o legatura cu capitalismul, ci doar cu jungla.

---------------
Concluzie STAT - PRIVAT

In concluzie exista o limita clara de demarcatie stat - privat: activitatile cu caracter economic (agricole, industriale productive, servicii productive) toate astea trebuie sa fie numai private. Activitatile cu caracter neeconomic, care nu produc profit si care nu pot fi desfasurate in mod logic intr-un mediu real concurential - toate astea raman la stat.

----------------
CNAIR

Ceea ce face CNAIR in nici un caz nu trebuie privatizat. Insasi denumire de "companie" e o abertie. Scopul e sa poata sa-si decida singuri salariile. Dar e o tampenie. Statul e stat si angajatii cu bani publici sunt functionari si statul are institutii, nu companii.

Pentru eficientizarea activitatilor de stat am explicat ce trebuie facut in postul de azi dimineata.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#12133
Quote from: alin2pas on October 03, 2019, 09:07:59 PM
(...) Când greșești sau nu-ți faci treaba, prima dată te atenționez, a doua oară te ard la salariu, iar a treia oară te pun pe liber să mergi unde vrei și pun pe altcineva în locul tău.

Ce povestesti tu aici contravine legii. In primul rand ca se pune intrebarea cine decide ca "te ard la salariu" sau " te pun pe liber".

Asta cu datul afara de la stat e o alta aberatie. In Germania si multe alte tari bugetarii au asigurat serviciul pe viata (nu postul). In schimbul acetei garantii a serviciului, primesc salarii ceva mai mici ca la privat (nu in Romania, ca noi suntem mai cu mot). Dar si in Romania nimeni nu poate fi dat afara de la stat asa usor. Multe cazuri in care justitia i-a pus inapoi pe cei care au contestat. De fapt toate cazurile.

Altceva trebuie facut: in caz de greseala repetata, angajatul este retrogradat. In stat trebuie sa existe o ierarhie crescatoare de-a lungul vietii unui angajat. Atunci cand greseste grav este transferat IN ALTA INSTITUTIE (rotirea cadrelor) si pe un post cu salariu mai mic. Noi avem o aversiune la rotirea cadrelor, pentru ca se facea pe vremea lui Ceasca. Asa si? Daca ceva se facea atunci de ce sa nu se faca si acum, daca are logica. Nimeni nu trebuie dat afara, decat daca face o fapta penala, fapt statuat de un judecator. Altfel nu pleaca. Dar isi pierde postul si este mutat. NIMENI NU TREBUIE SA STEA IN ACELASI POST MAI MULT DE 10 ANI. Oamenii care stau de 30 de ani pe aprox. acelasi post isi creeza adevarate caracatite, statul devine o mafie.


MAREA ARTA ESTE SA FACI TREABA LA STAT CU ANGAJATI MEDIOCRI. Nicaieri in lume la stat nu sunt cei cu capacitate deosebita, aceia sunt de mult luati de firme private sau au propria afacere. In toata lumea statul functioneaza cu oameni mediocri si doar un numar mic de functionari superiori chiar sunt buni (de regula tocilarii din scoala, dar ei de regula nu sunt lipsiti de scrupule si ca sa fie avansati trebuie criterii de calitate).

Ca sa faci treaba cu angajati mediocri trebuie un SISTEM. Si am explicat in postul de mai sus cateva puncte esentiale ale acestui sistem. Mai adaug aici un punct:

CONTROLUL INTERN DUBLU.

Orice decizie in interiorul statului, cum am mai spus, trebuie luata de un singur om, care este apoi responsabil 100% pentru decizie. Controlul deciziilor se face mereu ULTERIOR, astfel incat sa nu puna piedica procedurilor in derulare. Important e sa fie 2 (DOUA) institutii diferite care controleaza fiecare decizie. Una este deja la noi, Curtea de Conturi. Dar mereu trebuie inca una, specifica situatiei. Omul care ia decizia trebuie sa stie ca tot dosarul cazului si deciziei se duce in 2 locuri si va fi ulterior controlat. NU SCAPA DACA A FACUT CEVA GRESIT. Pe de alta parte decizia lui este finala, faptul ca el a gresit nu schimba decizia. El va avea de suferit, iar firmele favorizate de asemenea daca e cazul, dar PROCEDURA NU STA.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

Sancțiunile care se pot lua sunt prevăzute de Codul Muncii, în Titlul XI - Răspunderea juridică, Capitolul 2 - Răspunderea disciplinară:
Art. 248 . [sanctiunile disciplinare; radierea de drept]
(1) Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
a) avertismentul scris;
b) retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
c) reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%;
d) reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%;
e) desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
Atât timp cât sancțiunile sunt date în urma unor cercetări disciplinare prealabile (obligatorie, conform art. 251), pentru abateri repetate (chiar și minore) sancțiunile se dau gradual și se poate ajunge la chiar la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă, iar pentru abateri grave (prevăzute în contractul colectiv de muncă) se poate trece direct la sancțiuni mai grave, inclusiv la DCM.
Deci lege avem, problema e că de obicei la stat nu se aplică responsabilitatea personală asupra activității desfășurate decât atunci când vor să scape de cineva indezirabil. În rest, orice se întâmplă, știi cum se spune: ,,mortul e de vină".
http://www.mmuncii.ro/j33/images/Documente/MMJS/Legislatie/Munca/2018/20190207-L_53-Codul_muncii_ian-2019.pdf