News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Sarbatori fericite!

cristi5

#10232
Despre exproprieri si cumparari de
catre dezvoltatori. Foarte interesant ca-s multe in China. Dar si in aeroportul Tokyo Narita...

http://www.boredpanda.com/stubborn-home-owners-refuse-to-sell-property-nail-houses/













subway

In Japonia e practic imposibil sa cumperi chiar si un mp de teren, sunt niste preturi astronomice, nimeni nu cumpara si nu vinde nimic, toti <concesioneaza> pe diverse termene...

Ionut

Fără rable înmatriculate în Bulgaria? Măsurile pe care le vor lua vecinii de la sud de Dunăre

Se încheie epoca rablelor înmatriculate în Bulgaria. Autorităţile de peste Dunăre pregătesc taxa auto de poluare. Asta le strică planurile celor peste 100.000 de şoferi care şi-au înscris maşinile în ţara vecină ca să scape de impozitul de la noi, care între timp... a fost eliminat, la presiunea oficialilor europeni. Taxa de poluare pe care o pregătesc bulgarii nu îi sperie pe şoferii maşinilor înmatriculate acolo.

Digi24

voicul

,,Putem să ajungem foarte uşor un cimitir al maşinilor diesel. Suntem siguri că această problemă va deveni mai gravă".

Mi se pare o atitudine mult diferata fata de cum s-a pus problema "taxei pe poluare" din RO.

Oare ajungem sa inceapa BG sa inmatriculeze masini in RO?

AdrianB1

Explicatie pentru un dislike: problema s-a pus corect peste tot, implementarea a fost de rasul curcilor. In Romania nu exista o taxa de mediu similara cu cea din tarile vestice, ci una inventata de Miorita in timp ce behaia la televizor: o taxa pe importurile din UE, ilegala, nu una de poluare pentru toti poluatorii bazata doar pe norme de poluare, legala. Poluarea e o activitate permantenta, nu doar la momentul importului.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on April 09, 2018, 11:47:39 PM
In Romania nu exista o taxa de mediu similara cu cea din tarile vestice, ci una inventata de Miorita in timp ce behaia la televizor: o taxa pe importurile din UE, ilegala, nu una de poluare pentru toti poluatorii
Asta este "Mioritul" care a introdus taxa, venind direct de pe postul de (fost) presedinte APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile):


NU sunt deloc fanul personajului, dar cu taxa asta nu cred ca a gresit...
OUG initial din 2006 ne-a aparat de avalansa de 1 miliion SH/an care a lovit Polonia inca din primul an de la aderarea la UE.
Iar fiecare relaxare a Ordonantei a dus la cresterea importurilor SH.
Iar unde am ajuns acum, dupa eliminarea completa... Nu mai reiau discutia, sunt postari suficiente aici pe forum..

Si mi se pare normal ca vesticii (mai ales nemtii) sa fi guitat ca este "ilegala".
Acum iau bani de la romani pentru harburile pentru care in mod normal ar trebui sa dea bani ca sa le duca la casare...

Aici este insa o intreaga discutie, "de ce supra-impozitam" un harb "nou-nout" adus din Germania (si care a fost adus tocmai pentru a fi utilizat intens) si nu impozitam la fel un harb al unor pensionari care scot masina din garaj, de doua ori pe an, si care au masina non-Euro pentru ca in anii 80', poate '90, cand au cumparat-o de noua nici macar nu exista ideea de "Euro-X"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Uneori Romania vrea sa fie mai moderna decat este, si sub pretextul modernitatii baga cate-o regula de-asta, ca asa cere interesul vreunui personaj. Dupa aia, pentru interesul altui personaj disperat sa castige alegerile (culmea, aliat cu primul), se scoate taxa.

Ca in alte domenii, se merge dintr-o extrema intr-alta cu veselie.

Eu as zice asa: hai sa alegem calea de mijloc, sa lasam extremele, sa nu fim fraieri, sa importam fara taxe orice Diesel mai nou de 5 ani. Va costa o zecime din valoarea de acum 5 ani si aducem in tara tehnologie moderna, care va contribui la siguranta rutiera inca 10-15 ani.

Nu avem densitati urbane unde Dieselul sa fie chiar asa nociv, afara de Bucuresti poate. Restul oraselor pot restrictiona circulatia in centru, si cu Diesel si fara (foarte modern, vezi Cluj) sau se pot oricum parcurge cu bicicleta electrica, super-moderna.

Dan027

^ existau si alte solutii @TibiV, eu personal preferam un impozit mai echitabil care sa fie calculat si in functie de norma de poluare a masinii.
Daca puneam un impozit de vreo 100-200 euro la masinile non euro sa vezi cum se "curata" parcul auto... era si legal, ajungeau si banii in buna parte la autoritatile locale, toata lumea era fericita :)

AdrianB1

Quote from: TibiV on April 10, 2018, 02:19:56 AM
NU sunt deloc fanul personajului, dar cu taxa asta nu cred ca a gresit...
OUG initial din 2006 ne-a aparat de avalansa de 1 miliion SH/an care a lovit Polonia inca din primul an de la aderarea la UE.
Iar fiecare relaxare a Ordonantei a dus la cresterea importurilor SH.
Iar unde am ajuns acum, dupa eliminarea completa... Nu mai reiau discutia, sunt postari suficiente aici pe forum..

Si mi se pare normal ca vesticii (mai ales nemtii) sa fi guitat ca este "ilegala".
Incurci borcanele foarte tare: scopul nu scuza mijloacele, iar in cazul asta fix despre asta e vorba: o taxa care e ilegala, cu un "scop nobil". Daca vrei sa pui o taxa de poluare poti sa o faci legal, nu impotriva legislatiei UE cu care am fost de acord cand am aderat, iar apoi nu ne-a mai convenit. Partea ilegala e ca se taxau doar masinile din import, nu cele care polueaza: vezi vreo diferenta? In primul caz e clar ilegal pentru ca e piata comuna si nu ai voie sa discriminezi dupa origine, in al doilea caz ar fi trebuit sa taxeze si Daciile de pe vremea lui Pazvante, dar nu a vrut pentru ca nu dadea bine la electorat. De parca alea nu polueaza.

Daca punea pur si simplu taxa de poluare in functie de normele Euro, pentru toate masinile in circulatie in Romania, indiferent de sursa, nu ne umpleam de rable si mai scapam si din cele existente. Dar nu, el e Betmen, Betmen! si inventeaza roata patrata. Chiar nu inteleg cum poti sa ii iei apararea in cazul unei prostii evidente.

dr4qul4

Eu cred ca pur si simplu au fost prosti.
E normal sa pui taxa mai mica pt daciile 1310. Cine are asa ceva nu prea merge cu ea. Ca la 20k tb sa refaci motorul.
Se putea pune o taxa/impozit mic pt masinile non-euro pe benzina. Si mai mic daca aveau motor sub 1320. Al doilea prag la 1399.
Blocau importurile de masini diesel. Si benzinarele de peste 1.4.
Daca ramaneam cu benzinare de 1.0 si 1.2 eu zic ca eram chiar eco friendly.
Inca pot pune in aplicare.
Si ca sa le mai dau o idee. Ori o fac ca impozit anual, ori ca taxa de orice inmatriculare. Ca mosul cu dacia de 10 ani+ nu o schimba ca samasarii. 
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cavver

Din experienta personala : in Sibiu sunt zone in care in anumite zile aerul este nerespirabil din cauza emisiilor masinilor diesel .
Quote from: cristi5 on April 10, 2018, 08:20:35 AM
Nu avem densitati urbane unde Dieselul sa fie chiar asa nociv, afara de Bucuresti poate. Restul oraselor pot restrictiona circulatia in centru, si cu Diesel si fara (foarte modern, vezi Cluj) sau se pot oricum parcurge cu bicicleta electrica, super-moderna.

gruiarew

În Sibiu toată lumea are Diesel pentru că au "consum mic și cuplu mare". Și cum majoritatea le freaca prin oraș se duce DPF-ul și "trebuie să fii prost să-l schimbi când merge anulat" (discuție cu un coleg fan diesel). După ploaie dacă ieși afară cum zice colegul cavver parcă ai încerca să respiri sub apă. Efectiv te arde pe nări. Cel mai fain e când ești la deal pe bicicletă și vine unul d-ăsta și te afumă.

Da, se puteau face multe. Cât despre Daciile vechi, alea vin din altă perioadă în care nu se prea circula. Se putea face și pentru alea ceva, gen mașină istorică. Nu am mai prea văzut multe în trafic și care îs, chiar îs ce trebuie. Prin Sibiu bântuie una albă din '72 care cred că dă clasă la orice bulgăroaică. Mașina țiplă, omul câștigase și ceva concursuri la retromobil. Am ținut să-l cunosc personal pe om, dar asta e altă poveste. Despre alealalte ce se dezintegrează... păi de ce mai avem ITP?

Dar orice ai face, ca să iasă ceva trebuie să te ducă puțin capul. Îs atâtea exemple de urmat din vest, nu trebuia reinventat nimic. Ori aici ideea aici a fost simplă: să ia banii la fraieri. Cât mai mulți și toți o dată. Da, taxa a blocat importul de SH-uri dar eu cred că oricine își schimbă mașina o schimbă cu ceva mai bun. Lasă-l pe cel care circulă să circule. Arde-l la buzunar, dar ușurel, lasă-i totuși pantalonii pe el.

Și dacă vrei să renunțe lumea la mașină, păi dă-le tată alternative. Și nu mizerii gen gratuități pe tren. Eu unul aș renunța la mașină (oricum în oraș n-o folosesc că-s aproape de tot ce mă interesează), dar ca să dau o fugă la sat ori trebuie să umblu ca strigoii să prind trenul la 03:38 (IR1811) ori să mă cer de la lucru să-l prind cel de după masă la 15:48, R-2443. Primul face 4h 36 al doilea ~6h. Am încercat deja ambele variante. Invers e mai ok ca și oră. Și cireasa de pe colivă, toate îs Desiro.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#10244
Incurcate sunt caile termodinamicii, nu cunosteam preferinta Cibinului pt Rudolf Diesel. Ar fi legal sa interzica Diesel in centru orasele care vor, cum e trendul occidental?