News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TibiV

Dacă ar fi doar "1-2 exemple extreme" ce bine ar fi...
Intră pe site-ul oricărei televiziuni şi caută bine. Din păcate nu e nevoie de mult efort... :(

Şi fiul meu face acum scoala de soferi.
Dar nu o să-i cumpăr BMW, mâncal-ar tata de băiat... :D

Tu vorbesti de cei 7 ani...
Ce te faci dacă părinții nu au cei 7 ani ? Pentru că mi se pare că asta inseamna să îi iei juniorului o super-maşină când ăla abia a luat carnetul...

Dar nu ştiu care ar fi soluția corectă... :(

Poate ceva inspirat de la americani, unde la 16 ani poţi conduce dacă ai în dreapta un adult cu carnet.
La noi să poţi conduce maşini peste 110 CP (ca exemplu) doar dacă ai un adult în dreapta. Sub 110 CP, la liber....




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Problema nu mi se pare accesul la masini cu motoare puternice si cu atat mai mult limitarea data de capacitatea cilindrica. In grupul VAG exista modele care au motorul  TSI de 1.4l,acesta ajunge la 160CP si tot la VAG exista motor de 1.9 cu 90CP(generatia veche) sau 2.0 110CP.
De ceva vreme nu mai este o relatie directa intre capacitatea cilindrica si puterea motoarelor datorita aparitiei tot mai des a turbinelor si compresoarelor pe motoare de capacitate mica.
Avem foarte mult de lucru la capitolul educatie rutiera incepand cu acele ore care ar trebui sa existe in scoala generala/liceu, la modul in care se face scoala de soferi la noi si nu in ultimul rand la spoturile care apar la TV (de fapt nu exista).
Politia rutiera de multa vreme nu mai face educatie rutiera  :(

stangabriel

Spoturile nu se difuzeaza pentru ca sunt prea dure? Asa am inteles in ultima vreme. Care este motivul adevarat? sunt multe pe youtube facute inteligent. Spotul e mai dur decat accidentul in sine?

Io

#5928
Replica dintr-un film se potriveste: "nu pistolul e problema ci idiotul care-l tine in mina".
Ca o masina are 90 sau 200 de cai e ceva mai putin relevant, cilindreea cu atit mai putin in conditiile in care azi se merge pe downsizing + turbo. Nu aici e de lucrat ci la educatie si constientizare. Familie, scoala in general si educatie rutiera in particular de la virste fragede, poate fi facuta in joaca, simplu si placut cu urmari bune pentru toata lumea.

Apoi: daca X ii cumpara copilului lui vajnic absolvent de Bac un Lambo nu prea ai cum sa-l opresti, nu credeti? N-ar fi rau sa-i cumpere si niste ore de pilotaj, i-ar folosi macar sa priceapa de ce-i in stare masina respectiva (sa ne-ntelegem, sofatul pe drumul public nu are a face cu pilotajul pe circuit, cine gindeste altfel si-o cauta, da? :) ).

Reportaje dure? Pai nu-i voie de la lege, ca se sperie bizonul si protesteaza ca-i strici ziua. Abia dupa ce-o trosneste de vreun stilp (sau mai rau) realizeaza cit de cit ce forte sint in joc si ce pericole il pasc. Noroc cu proiectarea si ingineria care fac ca azi sa scapi doar cu o sperietura din coliziuni la viteze maricele. Colac peste pupaza mai toate masinile de azi sint facute sa te "izoleze" de drum, nu-ti dai seama ca mergi totusi cu 100+, e liniste si pace, clima si muzica isi fac treaba, la vita e biela manivela. Dati o fuga pina la poligonul d-lui Titi Aur si simtiti pe oasele si muschii vostri ce inseamna o ciocnire la 20 km/h si mai vorbim.

E la fel de adevarat ca unii oameni sint complet ineducabili.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Doar +1... că mai mult nu merge...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


frunzaverde

Voi fi complet in dezacord cu voi la chestia asta. Problema nu este in faptul ca masina este prea puternica sau prea agila sau prea nu-stiu-cum. Pana la urma, categoria B iti permite sa conduci pe drumurile publice orice vehicul de pana la 3.5 tone cu maximum 1+8 locuri, respectand toate indicatoarele, regulile si vitezele maxime de operare.

Indiferent ca vehiculul ala are 20 cai sau 2000 de cai, tu, ca sofer, ar fi trebuit sa fi educat, examinat si licentiat in a-l opera in siguranta, cu prudenta necesara operarii.

Problema e ca in Romania se intampla asta:

1. scoala dureaza 30 de zile, in care se fac 30 de ore de soferie. In principiu, pentru 99% din noii soferi, asta e toata experienta pe care o au cand sunt lasati liberi pe strada. In majoritatea Europei, 20 - 40 de ore este limita minima pentru a da testul practic; insa, in majoritatea Europei timpul de condus real este mult mai mare, existand posibilitatea de a practica condusul (chiar de la 15 ani in Franta, de exemplu) acompaniat de un adult responsabil cu mult timp inainte de a da examenul complet si a fi lasat singur. In unele tari (SE e una din ele), cand ajungi la examen ai 200-300 de ore de "practica" cu cineva, din care poate 20 cu un instructor profesionist, restul cu parinti/prieteni adulti cu experienta in sofat.

2. in Romania se pune accent 100% in scoli pe manevre tehnice in mediu urban. Parcari, mers cu spatele, porniri din rampa, navigatie in mediul urban etc. etc.. Nu se face DELOC practica in afara oraselor, pe timp de noapte, pe autostrazi etc. Si cand un proaspat posesor de categoria B da cu nasul de soseaua lunga, libera si goala, ii da cat poate, pentru ca nu l-a invatat nimeni ce-i treaba cu viteza - la scoala n-a depasit probabil niciodata 30, hai 40 km/h; toata expunerea lui la pericol si managementul lui a fost la condus urban, evitat pietoni si recunoscut si anticipat semne. 70, 100, 150 sau 200 nu inseamna nimic pentru el; nu are cum sa inteleaga care-i diferenta in timpi de reactie, in periculozitate, in comportamentul masinii, in nimic.

Unii soferi nu invata niciodata - de cateori n-ati vazut un sofer cu varsta pe la 40-50 gonind cu 140-150 pe un DN in Romania? Fie care mertan sau logan, ca ambele duc 150 fara problema.

3. pregatirea teoretica este practic inexistenta, mai ales pe partea de siguranta. Ore de pregatire? Ce-s alea! Exista... in teorie. Se toceste "cartea galbena" (acu nu stiu ce culoare are, da' era galbena pe vremea mea) cu intrebari de examene, incat la sfarsit nu stii nici macar regulile, ci doar poze verzi cu sosele gri, masini rosii si sageti... Care nu-s utile daca nu stii de ce se face asa si care-i rostul regulii aleia. De cate ori nu m-am suit intr-o masina cu un sofer roman cu carnet luat de ani de zile care ma-ntreaba non-salant "da' semnul ala ce e?" aratand spre un cerc rosu cu interior complet alb sau spre un triunghi rosu un semn de exclamare in el...

Reparam 1,2 si 3, vom avea mult mai putini teribilisti. Daca instructorul si-ar duce studentii in poligon sa le-arate ce-nseamna o derapare, o acvaplanare, cum te comporti pe gheata, si efectiv aratat efectele neganditului si prostiei la volan, intr-un mediu controlat si sigur, ma indoiesc ca le-ar mai veni prea multora sa incerce sa mearga cu 150 prin orase si cu 200 pe DN...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adiarc

Subscriu......in primele ore cand i-am dat soției masina.....surpriza....nu știa ce e viteza a patra sau 50 la ora.....

As adauga si mentalitatea comunista a milițienilor ( majoritatea ,nu toți ),din conducerea IPJ-urilor si a Poliției Rutiere la centru.....in afara de ciupeala din boscheți,nu fac mai nimic din ce înseamnă Prevenție.....cum ar fii respectarea distantei in trafic sau folosirea semnalizării la schimbarea Direcției....
Pt ei cel mai mare pericol e un șofer prins cu 61 in limita de 50.....sau conform legislației,unul prins cu 100 in localitate(care trebuie pedepsit Fara îndoiala conform prevederilor actualului cod rutier ),primește aceasi pedeapsa ca unul care merge cu 246 km pe autostrada.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Io

#5933
Frunzaverde, sintem totusi in parte de acord.
1- accentul e pe "setul de deprinderi obligatorii" pentru manevrarea masinii mai mult in oras, DN foarte putin spre deloc. Condus pe autostrada cred ca nu se preda deloc. Nu stiu daca azi se face si conducere de noapte. Sper ca da. Stim cu totii ca intr-un fel dam cite un examen in fiecare zi in trafic, ca vrem au ba. Dar am stat de citeva ori in dreapta (prea) multor soferi/te carora eu nu le-as fi dat vreodata poligonul, necum condusul in trafic si nu vorbesc despre analfabeti functionali aici.
Nu zic sa facem ca-n Finlanda desi in opinia mea n-ar strica deloc.
2- sint sigur ca majoritatea soferilor nu inteleg in termeni reali ce inseamna vitezele de care vorbesti. Nu ii intereseaza nici mecanica si nici fizica elementara. Nici calatoria, doar eventual destinatia. Daca le spui si de Navier-Stokes cred ca-i injuri...

Mea culpa, am mers si mai tare de 200 pe DN atunci cind conditiile de drum+trafic+luminozitate mi-au permis, altfel eu sint ala care merge cu <60 km/h prin satele de pe V. Oltului de ma depasesc Tir-uri, dar imi iau libertatea sa pulverizez tot ce misca pe serpentine in sus, altfel pot sa stau linistit in coloana, mare cistig de timp oricum nu voi avea si nici nu sint dispus sa-mi risc masina si viata pentru ca se merge incet acolo sau dincolo si eu, vezi doamne, as sti cumva mai bine sa apas cu piciorul drept pe acceleratie ca si cind asta ar insemna ceva (daca asta inseamna sa sofezi bine atunci eu ma retrag din discutie), cine se crede pe Nurburgring la Brezoi e principalul meu/nostru inamic pe drum si eu ma feresc ca de dracu de astfel de specimene.

3- oamenii pur si simplu nu sint interesati de cum functioneaza un motor, ce e aia transmisie, cu ce se deosebeste un pneu bun de unul mediocru, de ce se face revizia cind se face, sa nu vorbim despre tinuta de drum si de transfer de mase ca pierdem vremea. Si nici despre intelegerea regulilor de circulatie, multe dintre ele (nu toate!) izvorite din experienta si bun simt. Comun.
Ma tem ca nu toata lumea e capabila sa-l aiba, unii din lipsa de educatie, unii nu sint capabili iar altii nu vor. Nu e totusi cazul sa ajungem la sugubeata vorba a lui Jimmy Carr: "life-s a game, be lucky"  :D
Ramin la opinia ca gradinita si scoala pot face foarte multe (si) in domeniul asta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Harry

#5934
Quote from: RaduC on March 05, 2016, 01:15:16 PM
Quote from: Harry on March 03, 2016, 09:50:27 PMSe pare că patru victime au rămas încarcerate după ce au intrat cu maşina într-un stâlp.

:(  >:(  :((

Vreau sa spun, de la capul locului, ca nu am niciun fel de prejudecata fata de ceea ce s-a intamplat acolo!

Sunt absolut revoltat de faptul ca tineri teribilisti, care poate vor sa impresioneze domnisoare, au accces la astfel de arme - masinile puternice! Parintii lor oare de ce nu se gandesc ca e ca si cum le-ar pune un pistol in mana, si le-ar duce mana la tampla? Companiile de asigurari ar trebui sa nici nu asigure tineri pana in 25 de ani pe masini personale cu motoare mai mari de 1.2l. La ce iti trebuie 1.9 turbo? Statistic, grupa cu cel mai ridicat grad de risc sunt barbatii intre 18-25 de ani. Cateodata libertatea trebuie limitata astfel incat sa nu ne facem rau noua insine - si altora!
In alta ordine de idei, stalpii aceia masivi, din beton, care rezista si unui atac nuclear, de ce nu au fost schimbati, astfel incat sa nu mai prezinte un pericol public? (E adevarat ca daca nu era stalpul, masina ar fi putut rade de pe fata pamantului un grup de pietoni...:( )

Ok, am spus ce aveam pe suflet
RIP / Sa va faceti bine fetelor!

Una din fete parca inca e in coma...au avut undeva intre 120 si 140 km/h.
Cat despre stalpi... noul primar a inceput sa-i schimbe cu unii absolut mizerabili din otel zincat plus ca lumina...e chioara rau.

In stanga aia noi, in dreapta aia vechi



foto: SUCU

Problema e alta. Au fost scoase limitatoarele de viteza, politia doarme in ghete, nu sunt camere video in oras si fiecare circula cum vrea. Accidentul de mai sus nu e un caz izolat de viteza excesiva. Circulatul cu mult peste viteza legala a devenit ceva obisnuit... De la postarea cu accidentul din Mamaia au mai avut loc nu mai putin de 5 accidente grave!!!

Numai ieri au fost astea 2+1 pieton calcat in timp ce trecea neregulamentar strada:





foto: ziua de constanta

Cat timp nu exista amenzi/camere de filmat/limitatoare de viteza intr-un oras unde media bulevardelor e de 6-8 benzi, in unele intersectii bulevardele avand chiar si 10-11 benzi lumea va fi tentata sa calce acceleratia. Cum ziceam viteza excesiva e ceva normal in Ct. Cand nu e rush hour nu cred ca se circula cu viteze sub 80 la ora in oras.

Io

Ehei, la mare...
Pe vremea copilariei mele in virajul asta era limitare de viteza la 50 la ora. Corect, viraj cu raza mica. Insa azi e la fel desi sint 2 benzi pe sens si chiar nu mai e cazul in opinia mea.
https://www.google.ro/maps/@43.9070127,28.5723411,3a,75y,237.34h,95.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8U4QyJ6nhkBgfgQv60qj_g!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Cind am trecut ultima oara pe-acolo, intr-o dimineata de august am prins nu mai putin de 4 radare intre Mangalia si Constanta, unul chiar la respectivul viraj. Bravos, mai, Politie, ati pescuit multi?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Harry

^^ Ce te faci sa crezi ca nu mai e cazul? Aia e celebra curba a mortii.  50 la ora e atat cat trebuie pentru ca e o curba foarte stransa. Se moare pe capete acolo.

anul trecut in august


AdrianB1

Quote from: frunzaverde on March 05, 2016, 09:45:56 PM
Voi fi complet in dezacord cu voi la chestia asta. Problema nu este in faptul ca masina este prea puternica sau prea agila sau prea nu-stiu-cum. Pana la urma, categoria B iti permite sa conduci pe drumurile publice orice vehicul de pana la 3.5 tone cu maximum 1+8 locuri, respectand toate indicatoarele, regulile si vitezele maxime de operare.

2. in Romania se pune accent 100% in scoli pe manevre tehnice in mediu urban. Parcari, mers cu spatele, porniri din rampa, navigatie in mediul urban etc. etc.. Nu se face DELOC practica in afara oraselor, pe timp de noapte, pe autostrazi etc.
Ba conteaza. O data, pentru ca la moto e restrictie de putere pentru incepatori, ceea ce inseamna ca guvernantii cred si ei ca puterea conteaza, dar nu au aplicat limitarea si la masini. In al doilea rand, pentru ca daca incepi sa mergi pe o masina de 75 CP si esti limitat vreo 3 ani la asa ceva (la moto restrictia e de 3 ani), nu ii dai 150 pentru ca nu ajunge prea curand la viteza aia, doar pe autostrada ajungi la viteze mari si esti in relativa siguranta pe autostrada la 150. Cu o masina puternica ajungi la 100 km/h in oras intre doua semafoare relativ apropiate.  Eu am mers vreo 5 ani cu 55CP, apoi am urcat la 75 CP si abia dupa 15 ani de condus am inceput sa merg des cu 180 CP (ultima nu a fost o alegere, ci o nimereala). In timpul asta am apucat sa invat chestii pe care nu apucam sa le mai invat si sa mai si supravietuiesc daca incepeam cu 180 CP.

Punctul 2 e doar o variatie a punctului 1. Daca la #1 e vorba de legislatia idioata care restrictioneaza posibilitatea de a invata pe cineva sa conduca la instructori autorizati (cine isi permite sa plateasca 200 de ore de scoala?), la #2 e legislatia idioata care limiteaza examenul de permis la mers in oras, iar scoala se adapteaza la asta. Sa iti spun ca acum 10 ani am luat permisul moto facand doar poligon si nu stiam sa schimb vitezele pentru ca in poligon mai mult de a 2-a nu poti schimba? Ca am invatat sa conduc motocicleta (una de putere mica, 1/2 din cea actuala care e abia medie) in curte la serviciu sambata cand nu mergea nimeni pe aleia din jurul cladirii, pentru ca la scoala am invatat ce imi trebuia la examen, nu ce imi trebuia ca sa merg pe strada?

Daca examenul de permis ar include obligatoriu si mers pe autostrada, unde sa pici daca din bretea ignori banda de accelerare si intri direct pe banda 1 cu 40 km/h cum fac majoritatea in Romania, si mers pe ceva serpentine in care sa pici cand tai curba pe contrasens, fara vizibilitate, sau daca macar s-ar da examenul pe bune ca sa pici cand intri in intersectie fara sa acorzi prioritate sau parchezi in statia de autobuz pentru ca asa iti cere politistul, lumea ar lua sofatul in serios. Am avut ocazia sa am 2 accidente in Bucuresti in 5 minute, cand m-am dus la politie sa le declar politistul mi-a spus ca daca am avut 2 accidente unul dupa altul sunt idiot si nu ar trebui sa mai conduc vreodata, cand i-am aratat inregistrarea video de pe bord in care am fost luat la tinta de 2 idioti si-a chemat colegii sa le arate ce am patit si au ajuns la concluzia ca nici macar nu puteau fi evitate (unul din spate, al doilea in urmatoarea intersectie cu o masina care a trecut pe rosu si m-a luat din lateral-spate). Pentru ca legea e idioata (scuze pentru repetitie), iar politistii nu o aplica, strada a ajuns o jungla si mersul regulamentar in Bucuresti e mai periculos decat condusul "bucurestean".

Io

#5938
Harry, multumesc pentru corectie.
Ma mir foarte sa vad ca acel viraj constituie o problema in 2015 pe drum uscat si mult latit pe fiecare banda, cu vizibilitate buna, zau! Totusi, daca se intimpla atit de multe acolo n-au decit sa instaleze panouri avertizoare mari "Atentie, viraj deosebit de periculos. Reduceti viteza!" sau "X morti, Y raniti, Z accidente in virajul urmator!" asa cum sint pe V. Bogatii sau cum au fost pe urcarea din Selimbar catre Fantanita Haiducului. Multi reactioneaza la asa ceva si se mai linistesc naibii.

Dintotdeauna mi s-a parut ca se conduce prea tare si foarte agresiv cam pe tot drumul Constanta-Mangalia. Poate e doar impresia mea.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

JohannDB

  În perioada anilor '70 și '80 ai secolului și mileniului trecut, dar este adevărat că într-o epocă în care "tovarăși, trebuie să facem totul pentru omul  nou al societății noastre", venea "nenea milițianul" la grădiniță și la școală (ciclul primar, secundar, dar și la liceu) și ne ținea acele lecții de circulație...împreună cu activitățile conexe (patrule școlare / "mici îndrumători ce dirculație" la trecerile de pietoni cu chipiul și centura albă și acea paletă "stop", pentru care era o mare bătălie între copii, care să ajungă să o/le poarte și să-și  facă serviciul la ieșirea de la ore / cursurile pentru biciclete desfășurate cu mici poligoane dotate cu semne rutiere prin curtea școli sau parcuri / și altele, chiar proiecții la laboratorul școlii, de filme de circulație, pe măsură ce elevii erau tot mai "răsăriți").... Astăzi ??
  Era o vreme când parte a examenului auto (și asta chiar în era "noastră") era desuetul..."poligon". Mulți din instructorii cu care stau de vorbă, recunosc, că la numărul de ore alocate pentru a vedea "cu ce se mănâncă traficul urban" (că de cel extra-urban, iar de traficul pe autostradă, pass, că n-avem și ce avem sunt departe de orașe, plus că este interzisă "școala" pe "autobahn"), problema manevrării sigure a mașinii la parcare, intrare-ieșire, garare  se face la limita inferioară de formare a "abilității"..... De asta te trezești zgâriat, cu bare/portiere/aripi înfundate prin parcări/"Mall-uri"/sau  mai știu pe  unde, findcă persoana în cauză habar nu are cât de lată sau de lungă-i este mașina și unde poate și nu poate a o "băga" în ciuda dorinței (am asistat la o scenă demnă de Stan și Bran într-o parcare de Carrefour, cu o doamnă "respectabilă" într-un splendid BMW, dar cu telefonul "în ureche", care neștiind cât de lungă-i este mașina a încercat să iasă din alveolă prin manevre de "dă-nainte, dă-napoi", încât a lovit trei mașini parcate lângă ea, tot cu telefonul la ureche..... și ea tot insista, până când împreună cu încă doi inși ce-o priveam stupefiați la cum insista cu loviturile și cu telefonul, am oprit-o și-am chemat proprietarii celorlalte mașini prin stația magazinului; să fi văzut apoi circ cu păgubiții)....   Unii nu au apucat vremea în care "toceau jaloanele", pentru că poligonul era parte din examen, cu tot cu acel slalom și întoarcere din trei mișcări. Bun sau rău, hulit mai mult sau mai puțin, avea și poligonul rolul lui; eu l-am prins și "nu mi-a căzut nimic" atunci când eram obligat la acesta. Părerea mea.
Conducere de noapte...se mai iese cu instructorul prin oraș la orele înserării, mai ales iarna, când cade-ntunericul la ora 17:30... "Mai înainte", orele de noapte se făceau după ora 20:00....și reprezentau un anumit timp alocat special.
TibiV, pune bine întrebarea..."Ce te faci când părinții nu au cei 7 ani de acasă ?" Și se pare că azi, din păcate faptul pare a fi un "curent" la modă, păcătos, păgubos...Stau și mă întreb, ce-i face pe unii să dea "reset" la instinctul de autoconservare ??
  Pregătire teoretică în școlile de șoferi există, și fără ea nu poți să ieși în trafic la primele ore de conducere cu instructorul în dreapta, până nu faci punctele necesare la testul de încheiere a "teoriei" și care test este evidențiat în "caietul cursantului" care caiet stă la baza unor verificări ulterioare ale ARR-ului sau ISCTR-ului în cazuri nefericite... teroria trebuie s-o știi și numai după aceea pui mâna pe volan. Evidențele cu numărul și numele cursanților cu pertioadele de teorie și de practică sunt stocate și raportate, pe "căprării" cum s-ar spune, amatori/profesioniști.... Nu mai spun că de ceva vreme, deja, la C,CE și D la orele de teorie este mai drastic iar la practică, fiecare "elev" are propriul lui disc tahograf... dar în esență sunt de acord că orele sunt destul de puține, la toate categoriile !!
  De la modificările de legislație din 2013, este foarte bine că nu mai are nimeni acces la "urcarea pe TIR" de la 18 ani....ci  la 21 (trei ani contează, se mai "coace" mintea omului) și că "A"-ul îl vezi de la 24 de ani.... Plus că s-a mai făcut ordine la "mopediști/scuteriști" (deși umblu și eu pe două roți, cu-n bolid de "o juma' de țoi"), mă săturasem de toți acei "kamikaze" în șlapi, fără cască, fără numere de inmatriculare, cu tobe bubuitoare, și câte doi-trei pe-un amărât de moped furat de prin "adâncurile" Europei.....
  La aspectele astea am putea comenta pe mii de pagini, dar tot nu vom putea circula liniștiți, fără a mai da de teribiliști, inconștienți, bizoni, etc....
P.S. Și alții au "mârlani"; Pe A3 am fost "blițuit din spate (deși depășeam 5 camioane și avean 150 km/h) de un bizon cu număr de Passau; când am revenit în spatele lui și am scos aparatul foto, a accelerat ghiulea.......și dus a fost!