Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.


florin74

In ritmul asta ajung la 150% in octombrie. :lol:


Europiu

Ca în bancul ăla cu "opriți însămânțările"... (cei mai de vârsta mea își vor aminti probabil).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

RobertH

@klacsma A fost publicat in pdf-ul actualizat de CNADNR.  La sectiunea Variante de ocolire, nr. 37 gasesti centura Bacau cu progresul de 25% . Datele au fost publicate in iunie dar defapt sunt datele ce trebuiau publicate in mai .

Is curios daca pana la finalul anului sare de 50% . Pana la urma se lovesc ei de realocari LEA si demolat case . Nu stiu cat ii mai tine cu avansu asta de 5-10% per luna(pentru ca atat defapt a fost avansul real, ei au tot tinut stadiu fizic de 10% pentru 3 luni desi in teren s-a vazut clar ca au avansat).

voicul

@elphax - Curand o sa vina toti de pe A1 pe A7, dar probabil nu o sa stea foarte mult. Sa nu uitam ca au si DX12 cu 2 tronsoane si probabil prin toamna o sa miste ceva si acolo.
Oricum nu forta de munca pare sa lipseasca pe A7. Utilitatile sunt problema.

klacsma

#2675
Ai dreptate RobertH
La cifre nici nu m-am uitat: sunt cele cu titlu de MAI, continand de fapt procentele de la sfarsit de Aprilie.
Ceea ce pana acum aparea pe la mijlocul lunii viitoare, dar acum au intarziat peste o luna.   

NGC

Unde sa pun eu paie pe foc astazi? :D

Daca dupa 2 ani in sfarsit s-a reusit obtinerea graficelor de executie pentru proiectele importante de autostrazi, oare cum stam cu rapoartele intermediare si documentele generate pana acum in cadrul celor 4 licitatii pentru realizarea SF pentru A7?

Au trecut aproape 6 luni de la ordinul de incepere si inca nu am vazut un document de la CNAIR. Daca tin bine minte, parca era vorba ca vor eni cu documente si se va consulta opinia publica si nu s-a mai mers pe solicitarea acestor documente in baza legii 544 / 2001. Cum stam? Sau a uitat toata lumea de aceste proiecte? :p

pelan87

#2677
Mai jos am facut o comparatie cu progresul UMB pe centura Bacau, zona de Sud, de la finalul lui februarie (inainte sa inceapa lucrarile) si pana pe 20 iunie (ultimul cadru). Pentru luna mai, din pacate nu am gasit nicio imagine relevanta din satelit, toate erau acoperite de nori intr-o proportie mai mica sau mai mare. Asadar, in comparatie avem lunile februarie, martie, aprilie si iunie:




Powered by API/PUM imgur uploader

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

NGC

Sa trecem aici si AC care a fost emisa azi si poate fi descarcata de aici.

28.06.2019: "Modificare Autorizație de construire nr. 040/15.07.2015 "Construcția Variantei de ocolire Bacău - Etapa I""

pelan87

Referitor la SF-urile care sunt acum in lucru pentru sectiunile Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Pascani, as dori sa va intreb cum am putea noi, comunitatea, sa punem presiune asupra partilor implicate (CNAIR si Consitrans / Acciona) astfel incat sa ne asiguram ca:

1. Profilul (A sau DX) va fi conform cu nivelul de trafic (si nu neaparat cel actual, ci si cel previzionat peste X ani), caci ma tem ca CNAIR si prestatorul se vor intelege sa "iasa" DX in loc de A, dar eu consider ca cel putin pe Ploiesti - Buzau e sinucidere curata sa faci DX in loc de A. Deja Ploiesti - Buzau are trafic destul, iar daca mai adaugam si Bucuresti - Urziceni - Buzau... e clar.

2. Varianta de traseu aleasa sa nu fie aberanta (cine stie ce fel de optimizari se gandesc sa faca cei implicati, sau daca se face mai mult din birou si mai putin de pe teren...)

De fapt, stie cineva cum este mersul contractului pentru SF + PT? Adica, sa luam drept exemplu sectiunea Ploiesti - Buzau. Se iau in calcul mai multe variante de traseu, apoi cum se va alege varianta finala, pentru care se va face si PT-ul? Cine sau cum decide varianta finala de traseu? Putem noi, cetatenii, sa intervenim si sa punem presiune aici? La fel este si cazul profilului de drum (care am inteles ca se va afla prin septembrie anul acesta), o sa ne trezim cu un comunicat CNAIR de genul "Ploiesti - Buzau va fi drum expres" si sa nu se mai poata face nimic pentru a schimba acest aspect?

Imi cer scuze daca intrebarile mele nu sunt potrivite sau nu sunt formulate corect, insa chiar vreau sa stiu cum ar trebui sa fie mersul lucrurilor cu aceste contracte de SF + PT pentru A7 si cum ne putem implica toti (cu ajutorul API) astfel incat in final sa avem un profil adecvat si un traseu optim. Descarcarea Holdea este o mare reusita a API si a acestei comunitati (fara de care peste cateva saptamani / luni am fi avut inca un lot-muzeu pentru multi ani de aici incolo) si sunt sigur ca noi, aceasta comunitate, putem face foarte multe lucruri bune si pentru A7.

Va multumesc pentru raspunsuri!

alexV

#2681
Da un telefon la Consitrans, spune ca esti interesat de proiect, si roaga-i sa iti spuna stadiul actual, daca fac dezbateri publice la cererea beneficiarului, eventual daca ii poti vizita la sediu pt o discutie.

Sau incearca la DRDP Bacau ori Iasi acelasi lucru. Fii diplomat, politicos si insistent. :)

Suna tu, nu cere unor terti (gen asociatii) si nu scrie mailuri nervoase.
Bafta! Zi-ne daca aflii ceva interesant.

horatiu.cosma

Pentru alegerea variantei finale de traseu, nu prea se poate interveni din spațiul public. Singurele interacțiuni publice sunt mai încolo, la etapele acordului de mediu, la obținerea avizelor de la primăriile intersectate de traseu.

Spre exemplu pe Ploiești-Buzău Consitrans vine cu câteva variante de traseu la CNAIR și face o analiză multicriterială pe baza lor (criterii de mediu, socio-economice, preț, lungime, costuri la întreținere, consum de combustibil etc). Eventual CNAIR include în discuție și Jaspersul și după câteva runde de pingpong în care se reglează criteriile, ponderile în punctajul final etc rezultă varianta câștigătoare care e aprobată de CNAIR.

Apoi pe varianta asta încep activitățile de teren: arheologie, geologie, geotehnică, se ia certificatul de urbanism, avizele, se proiectează soluțiile tehnice la faza SF, se începe cu acordul de mediu etc. Se aprobă apoi SF-ul și începe faza PT (certificat de urbanism, avize). Se aprobă PT-ul. După aprobarea SF-ului se merge pe circuitul interministerial și cu HG-ul de exproprieri și indicatori tehnico-economici, aprobând la final Guvernul această investiție. După ce avem și PT-ul aprobat, se lansează licitația pentru execuție. După ce există SF-ul și AM-ul se merge și la UE pentru aplicația de finanțare.

L.E. Ce treaba are Maxidesign cu A7?

ovideatza

#2683
Quote from: horatiu.cosma on July 04, 2019, 11:59:36 AM
....
Eventual CNAIR include în discuție și Jaspersul și după câteva runde de pingpong în care se reglează criteriile, ponderile în punctajul final etc rezultă varianta câștigătoare care e aprobată de CNAIR.

Apoi pe varianta asta încep activitățile de...

Eu sper ca in cativa/ X ani, continuand presiunea civica, se va ajunge la constituirea unui interval de consultare cu asociatiile/ong-uri, asa cum e API, dar cu mai multe si din mai multe domenii implicate (mediu, dezvoltare durabila, asociatii locale/ regionale pe unde trece proiectul de ex/ asociatii patronale), exact in aceasta etapa.

Dupa ce proiectantii/ CNAIR stabilesc 90% un traseu convenabil din punctul lor de vedere ar trebui sa existe o forma de consultare. Ca un SPF supus consultarii.

E mai bine la acest moment sa existe consultari intr-un format relativ restrans, un grup de lucru, astfel incat sa nu se ajunga la studii topo/ geo pe trasee cu probleme. Tot cred ca la momentul acesta se pot face propuneri de lotizare spre ex, astfel incat finalizarea unui lot sa reprezinte un avantaj pentru o regiune, sa fie un atuu complet din anumite puncte de vedere, sa rezolve o problema, nu sa creeze altele, pe cat posibil.

Asta implica prima data constientizarea faptului ca acei oameni din CNAIR/ proiectant care se ocupa de proiect nu sunt atotcunoscatori si le prinde bine sa intrebe la nivel local/ regional ce nevoi sunt si cum le pot mai bine deservi. Asta nu inseamna "serpuirea" traseului, ci noduri amplasate corect, solutii punctuale de traseu.


Legat de A7/ DX7, e cam ce ziceam si eu de cand a inceput licitatia. Suntem in ceata totala cu ce va iesi, va fi cu siguranta o intelegere tacita CNAIR-proiectant, mai ales ca avem 3/4 loturi cu acelasi proiectant intelegerea e si mai usor de facut. Nu va puneti sperante in Acb-uri si AMC-uri, alea se fac cand lucrurile sunt deja clare in privinta rezultatului.

pelan87

Multumesc, Horatiu, pentru raspuns! Un mare +1 din partea mea! Acum am inteles mai bine cum stau lucrurile si care este fluxul si cronologia. Din ce ai spus tu, inteleg ca dupa ce se aproba SF-ul urmeaza faza de certificate de urbanism si avize de la primarii si, eventual, acolo se poate interveni pentru vreo modificare, daca este cazul.
Iar daca intra in discutie si JASPERS, cu atat mai bine, cred eu. Daca am avea si niste interactiuni / consultari publice, ar fi si mai bine (dar probabil cu alta conducere la CNAIR).
Dar oare CNAIR (in general) obisnuieste sa publice SF-ul sau macar informatii despre profilul drumului si varianta de traseu castigatoare, pe parcursul derularii contractului, adica sa nu trebuiasca sa asteptam finalizarea contractului cu Consitrans? Sau sa ne asteptam sa primim aceste informatii abia dupa ce intreg contractul (SF+PT) a fost dus la bun sfarsit? Stie cineva aspectul acesta?