Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#180
Am auzit o poveste interesanta pe care nu am timp s-o verific, poate au timp alti colegi.

Cica la CFR calatori mentenanta vagoanelor (poate si locomotivelor?) se face in contracte separate pentru R1, R2..., R7 (adica RK). Adica o firma face R1, alta face R2... Daca e asa, rezultatul este ca nu mai stie nimeni ce e pe acele vagoane.

In plus, contractele sunt cadru cu 1-70 bucati. La asa ceva nu se va baga nicio firma serioasa, pentru ca nu au cum sa-si calculeze costurile. Exista costuri fixe care se distribuie dupa aia la numarul de bucati, ceea ce e imposibil daca nu se stie numarul...

Asa ca nu trebuie sa ne miram ca pe piata mentenantei vagoanelor de tren avem actorii "seriosi" care livreaza "calitate".

MarianD

Da asa e.
Studiu de caz: AM Desiro.
Este exact ceea ce scrii.
100 de bucăți produse pana prin 2004, abia dacă mai circula vreo <40, și alea praf.

Nici măcar un RAZBOI nu a putut face ce a realizat manajementul SNTFC în mai putin de 20 de ani, adică DISTRUGEREA TOTALĂ a unei flote de automotoare moderne.

S-au asamblat la Astra Arad, le-au "reparat" SCRL, Remarul 16 Februarie Cluj,  VFU Pașcani și mai nou Reloc Craiova. În final zici ca au fost întreținute la remiza Mariupol. Păcat de ele, realitatea e ca s-a preferat tocarea banilor în Z6100, LVT, 700-900-1000 Volvo, ADH11.

cristi5

Sindicatele din CFR Calatori trag semnale de alarma ca vor fi numai operarori straini...

Au facut si un meeting.

Nu prea inteleg de ce acum.

TibiV

Pun aici, desi merge si la material rulant...

Inspectorul PRO - De ce trenurile din Romania nu au sisteme de climatizare potrivite
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#184
"CFR Marfă câștigă de pe urma crizei energetice: contract cu Primăria Iași pentru a aduce 140 de mii de tone de cărbune din Constanța / Pe primele 8 luni 2022 societatea şi-a crescut cifra de afaceri cu aproximativ 25%"

https://www.g4media.ro/cfr-marfa-castiga-de-pe-urma-crizei-energetice-contract-cu-primaria-iasi-pentru-a-aduce-140-de-mii-de-tone-de-carbune-din-constanta-pe-primele-8-luni-2022-societatea-si-a-crescut-cifra-de-afaceri-c.html


CFR Marfă a semnat cu Primăria Iaşi un contract pentru transportul a circa 140.000 tone cărbune energetic, pe relaţia Depozit Comvex Constanţa Port – Staţia Constanţa Port Zona C – Municipiul Iaşi – Centrala Termică şi Electrică Holboca, informează Agenția de presă Rador.


Conform unui comunicat, emis marţi, transportul a fost câştigat în urma unei licitaţii deschise organizate în data de 16 septembrie 2022, la care au participat doi operatori de transport feroviar.

"Derularea acestui transport va consolida veniturile societăţii şi poziţia CFR Marfă pe piaţa transporturilor feroviare de marfă. Pe primele 8 luni 2022 societatea şi-a crescut cifra de afaceri cu aproximativ 25%, concomitent cu diminuarea cu 32,2% a pierderilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, reuşind să valorifice oportunităţile de piaţă ce au apărut odată cu declanşarea conflictului din Ucraina", se menţionează în comunicat.


De asemenea, societatea a recuperat din cota de piaţă pierdută în favoarea altor operatori, astfel încât la nivelul semestrului I 2022 deţine o cotă de piaţă de 29,6% la mărfuri transportate, în creştere de la 27,4% cât avea în perioada similară din 2021.

CFR Marfă a realizat în anul 2021 circa 90% din transporturile de cărbune de pe calea ferată, deţinând astfel un rol strategic în asigurarea cărbunelui necesar funcţionării sistemul

tom_sawyer

Audierea directorilor CFR SA și CFR Călători în Comisia de transporturi din Camera Deputaților:

04.10.2022
http://www.cdep.ro/co/sedinte2015.video?an=2022&cam=2&idc=34

shift2rail

#186
CFR Calatori pe profit in urmatorii 10 ani? In urma unui studiu Passa, ARF sustine ca da:

https://www.economica.net/profit-de-peste-trei-miliarde-de-lei-pentru-cfr-calatori-si-cinci-operatori-privati-in-urmatorii-10-ani-estimare-arf_625132.html

"Valoarea biletului de călătorie va fi egală pentru toţi cei şase operatori de transport feroviar. E treaba fiecărui operator, dacă va dori sau nu să aplice reduceri ale acestei valori, reduceri care le va scădea şi profitul înregistrat la finalul anului. Nu putem intra în aceste contracte cu actualele preţuri la bilete. Efortul trebuie partajat între OTF-uri şi clienţii acestora. Suntem într-o situaţie inflaţionistă, în care costurile de operare cresc, costurile cu reparaţiile cresc, iar cheltuielile de modernizare sunt la nivelul celor din Occident. Nu putem să ne dorim condiţii ca în Occident, dar să le plătim ca în România. Este cert că anul viitor, până la 11 decembrie 2023, va fi acelaşi preţ al tichetelor stabilit în iulie 2022 prin ordinul ministrului transporturilor. Abia atunci, va putea fi operată o majorare în funcţie de rata inflaţiei", a spus Ştefan-Adrian Roşeanu, preşedintele ARF.


tom_sawyer

^
Astăzi,  22 noiembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: 

Ordonanță de urgență privind înființarea Carpatica Feroviar SA

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4278-oug22112022dtf

frunzaverde

CFR Marfa e in faliment - CE preseaza pentru recuperarea ajutorului de stat nelegal, si in momentul in care nu se va mai putea evita, asta va duce la colapsul CFR Marfa.

Alternativele lui Grindeanu sunt in mare acelasi bullshit incercat de multiple ori - pe care Comisia l-a refuzat de fiecare data, indiferent cine era ministru.

Solutia curenta e simpla si e probabil cea mai buna - CFR Marfa lichidat (in momentul asta e oricum o firma inutila in peisajul feroviar de marfa din Romania, si lestul datoriei ajutor de stat nelegal nu se poate elimina), si inlocuit cu un operator de ultima instanta/strategic, mult mai mic, care pentru serviciul de ultima instanta (deci rezerva activa) sa poata primi ori o mica compensatie din TUI-urile colectate de la ceilalti operatori si o mica subventie pentru asigurarea/reasigurarea traselor contractate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#190
Quote from: frunzaverde on November 29, 2022, 01:30:11 AMAlternativele lui Grindeanu sunt in mare acelasi bullshit incercat de multiple ori - pe care Comisia l-a refuzat de fiecare data, indiferent cine era ministru.
Adica Comisia a refuzat unificarea celor trei CFR ( Marfa, Calatori, Infra) intr-o singura structura?

Quote from: shift2rail on November 08, 2022, 07:23:48 AMiar cheltuielile de modernizare sunt la nivelul celor din Occident. Nu putem să ne dorim condiţii ca în Occident, dar să le plătim ca în România.
Le platim ca in Romania pentru ca salariile sunt ca in Romania, nu ca in Occident.

dan tm

Celelalte tari tot cu un fel de ARF s-au modernizat?

frunzaverde

@dan tm - ARF, ca si toata spargerea in n-spe entitati a CFR, e o idiotenie inventata loco, pe care doar Romania o are. O aberatie totala, dar care da bani degeaba unor directori si angajati prin birouri, care, dupa cum se vede, doar taie frunza degeaba la caini.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dobrogean

#193
Initial, ARF a fost gandita ca un organism de alocare a capacitatii de infrastructura (de circulatie), care sa fie independent fata de CFR SA, din urmatoarele motive:
- asa cum se aloca capacitate de de infrastructura pentru OTF, se aloca si pentru activitatea de mentenanta (asa numita capacitate negativa). CFR (care are propriul departament de mentenanta) nu poate fi obievtiv atunci cand interesele OTF si necesarul de mentenanta au nevoie de aceeasi capacitate de infrastructura (si deci apare un conflict);
- exista si gestionari de infrastructura feroviara neinteroperabila, pentru care alocarea capacitatii o face tot CFR, ceea ce uneori poate genera conflicte.
Organisme de alocare a capacitatii de infrastructura exita in Elvetia (unde sunt 3 administratori de infrastructura) si in Ungaria (unde sunt 2 administratori de infrastructura - MAV si GySEV).
La un moment dat cineva a deturnat scopul initial al ARF in ceea ce exista acum.

dan tm

Adica ARF stabileste cum foloseste CFR SA infrastructura?

ca sa ce? ca sa nu faca CFR SA șmenuri? sa le faca ARF?

aparent in ambele instituții nu prea se stie ce e calea ferata.

in lista secțiilor neinteroperabile pe saitul CFR.ro găsim asta

Argeşelu - Câmpu Lung - Goleşti
Ineu - Gura Honţ - Vaţa - Brad
Caransebeş - Băuțar

Arad Nou - Periam - Sînnicolau Mare - Vâlcani

P1 Capu Midia - Sitorman   (până la semnalul de intrare al staţiei Capu Midia, dinspre staţia Sitorman)

______________

Argeșelu este Argeșel HM
Cîmpu Lung este Cîmpulung
Gura Honț este Gurahonț
Băuțar este Bouțari
Vâlcani este Vălcani
Sitorman este desființată avem poze aici 9linia mege pînă în port la Luminița daca mai stiu bine)

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t877p150-806-constanta-sitorman

de asemenea in harta retelei apar mai multe linii

Baia Mare - Baia Sprie - exista hotărîre de trecere a terenului la orasul Baia Sprie pentru drum
Huedin -Călățele linia e demontata cred ca exista hotarire de trecere a terenului la UAT pentru pista de biciclete
General G. Avramescu -Ardud(ingusta) linia este demontată
Linia Saligny -Cernavoda care este demontata.