[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GML

Aplicatia arata deja si linia 45, dar oricum e incorect.
Din pacate, nu pot sa vedem unde e autobuzul, numai o estimare. De ex. am asteptat 45ul pe Brancusi, si aplicatia arata, ca va sosi in 6 minute. Singura problema era, ca autobuzul era inca pe Unirii, si a pornit numai peste 5 minute. Oricum, si afisul arata o estimare. Daca iti arata 3 minute, dar e trafic, pot sa stai lejer 10.

csebi24

Stiu cum e traficul (ieri am facut in bunaziua de la intersectia cu borhanci pana langa Compexit aproximativ 30 de minute). Sunt de acord ca nu se pot respecta timpii afisati pe orar datorita traficului, dar nu sunt si nu o sa fiu niciodata deacord ca pe afis scrie ca pleaca in 5 minute si el defapt pleaca in 15 sau in 3. Suntem in 2019, este GPS. Indiferent cine esti (CTP, Primaria Cluj) nu poti sa-mi spui tu mie ca nu poti afisa in timp real in cat timp ajunge un autobuz in statia urmatoaresau in statia in care te intereseaza atata timp cat Waze la minut imi zice cat fac din Cluj pana in Bucuresti.

Cine a dat bani pe aplicatiile de live tracking de la CTP ar trebui sa-i ceara inapoi si sa dubleze suma si sa angajeze o firma serioasa care poate face un soft functional.

StefanCelMare

#452
E bună ideea cu sesizările în MyCluj.
Poate așa ajung și la primar.
CTP are probleme majore, printre care incapacitatea de a face schimbări semnificative.
Are nevoie printre altele de:
- un singur sistem de ticketing, pe bază de cartelă proprie (cu maxim 1 backup, gen SMS/cod autobuz - dar cel mai bun ar fi card bancar contactless).
Acest sistem permite vizualizarea fluxului de călători (număr de călători care urcă pe stație pe oră) - plus direcțiile în care merg, iar dacă faci sistem exclusiv orar, cu validare și în linia/liniile cu care schimbi, poți vedea și cele mai legate rute, pe care să poți sincroniza orarul de plecare ca să ușurezi schimbul.
Alternativ, ai putea merge pe card bancar contactless cu tot sistemul, pentru că ora validării se poate traduce în locație GPS precisă, iar același card bancar poate spune pe ce rută a schimbat călătorul. E mai simplu, dar nu poți valida abonamente.
- aplicație android funcțională cu estimări orare pe bune;
- integrare mai bună a liniilor de tramvai (prin realizarea de benzi dedicate și introducerea pe centru) - acest tip de transport este efectiv subminat la Cluj - în prezent, nu știu cine ia tramvaiul spre centru, poate doar dacă are treabă în zona Pieței M. Viteazu sau a Operei Maghiare, sau la gară; dacă ar fi pe linie dedicată și ar ajunge pe Memo, ar veni deseori mai repede decât troleul la ore de vârf, și ar prelua din sarcina de pe strada calea Mănăștur.
Eu aici sunt extremist, aș ruta toate autobuzele pe banda de tramvai dedicată, și aș lăsa pe calea Mănăștur doar linia de Calea Florești, cu frecvență orară bună. Motivul - pe calea Mănăștur / Florești nu poți face benzi dedicate de transport, iar congestia auto este garantat să crească, odată cu creșterea populației Floreștiului. Pe linia de tramvai, regândită ușor, ai putea.
- extindere transport pe bandă dedicată în Florești - chiar și până la o stație intermediară de genul spital regional sau strada Tăuți. Aici e drept că primăria Florești ar putea fi dată în judecată pentru felul în care a avizat PUZ-urile dintre Cluj și Florești, cu străzi cu acces limitat sau construcții pe viitorul traseu al centurii.
- soluții pentru zona Zorilor - care invită pe moment la utilizarea mașinii personale.
Și lista nu este exhaustivă.

nicolaem

#453
44 si 45 la mine in aplicatie nu apar. esti sigur ca ai vazut 45?

nu cred ca s-a platit mult pe ea. de asta a permis firmei respective sa colecteze informatiile acelea. pt o applicatie mai buna era nevoie de un management modern. daca aveti careva ocazia sa intrati in sediul o sa simtiti ca o intoarcere in timp. si nu ma refer aici la cladire ci la atitudinea fata de client, mod de organizare etc.

Stefan, CTP are nevoie de oameni noi in conducere. abia apoi putem vorbi de cererile tale.
cat despre sesizari, ma indoiesc ca un primar sti ce sesizeaza lumea pe MyCluj. sunt totusi mii de sesizari lunar (asta in inseamna ca nu pot fi rezolvate de cei responsabili)

klax187

#454
Sesizarile facute pe MyCluj catre CTP sunt redirectionate direct la CTP. Nu cred ca ajung la primarie mai mult de niste rapoarte.

Asta e mailul primit dupa ce faci o sesizare legata de CTP:
Quote
Stimată Doamnă/Stimate Domn,

Sesizarea dumneavoastră cu numărul CAS-... a fost transmisă Companiei de Transport Public Cluj-Napoca la adresa de email: sugestii@ctpcj.ro. Veți primi răspuns direct de la reprezentanții Companiei.

Vă mulțumim!

Ionut

Studenţii din Cluj care îşi fac abonament pe transportul în comun intră gratuit la muzee

Studenţii de anul I care îşi fac abonamente anuale pe transportul în comun din Cluj-Napoca primesc un voucher cultural cu care pot intra gratuit la muzee sau la evenimentele culturale care au loc în oraş. Potrivit unui comunicat transmis luni de organizaţia Centrul Cultural Clujean, voucherul cultural este un mecanism de creştere a participării culturale adresat unor grupuri specifice din comunitatea locală.

,,Municipalitatea clujeană, Compania de Transport Public (CTP) şi sectorul cultural din Cluj-Napoca demarează împreună o serie de acţiuni pentru încurajarea şi simplificarea folosirii transportului public de către studenţii clujeni. Astfel, începând cu această toamnă, abonamentele CTP pentru studenţi nu mai sunt lunare, ci anuale, iar primii 500 de boboci care se abonează la serviciile de transport public local primesc câte 2 vouchere care le permite accesul gratuit la muzee şi evenimente culturale. Voucherul Cultural, o iniţiativă a Centrului Cultural Clujean, este un mecanism de creştere a participării culturale adresat unor grupuri specifice din comunitatea locală. Acesta asigură accesul gratuit la evenimente culturale pentru care în mod curent publicul plăteşte bilet de intrare", se arată în comunicat. Studenţii de anul I pot aplica până în 15 noiembrie pentru a obţine voucherul cultural.

ZF

kumar

Rând pe rând, troleibuzele de la polonezi ajung la Cluj

,,Noi troleibuze au ajuns la Cluj-Napoca!", a scris viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Oláh Emese, pe Facebook.

Compania poloneză Solaris a livrat primele patru troleibuze din comanda de 50 de unități primită în urma licitaţiei câştigate în Cluj-Napoca în luna septembrie, urmând ca toate să ajungă în oraş chiar până la finele acestui an. Troleibuzele care vin la Cluj au caroserie făcută în fabrica Solaris din Polonia, iar partea de echipare şi acţionare electrică provine de la fabrica Skoda din Cehia.

50 de troleibuze

Solaris Bus & Coach a câștigat şi licitația pentru contractul-cadru de cel mult 50 de troleibuze, cu care urmează să fie dotată flota CTP. Contractul este de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2,46 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu toate dotările moderne.



Sursa

StefanCelMare

#457
Boc vrea benzi dedicate de autobuz spre Florești și pe Calea Turzii...
https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/banda-de-bus-calea-floresti-marasti-din-noiembrie-boc-cere-banda-dedicata-si-in-floresti--190685.html

Tind să cred că deși ideea este bună, implementarea nu e reușită deloc și poate produce efectul invers.
Pe Calea Mănăștur este pur și simplu prea aglomerat ca să faci benzi dedicate de autobuz, fie ele și orare.
Mult mai logic ar fi pe șina de tramvai, zona având un trafic mai redus și fiind ceva mai puțin utilizată.
Referitor la Calea Turzii, efectiv, no comment.
Riscul este că lumea va deveni alergică la conceptul de benzi dedicate, care este bun - doar trebuie găsite rutele potrivite.

Pe Zorilor aș merge pe zone dedicate bus nou pe un traseu de genul Republicii (2 benzi urcare până la Oncologie, trafic comun bus + mașini) - Creangă (1 linie dedicată bus, cu semafor prioritar la capăt spre Marinescu) - Marinescu (desființare un rând de parcări, trafic comun) - Sighisoara - Dima (sens unic, desființare parcări la bordură - mutare în parkinguri pe Dima / Sighișoara) - piața Zorilor - retur via Pasteur (desființare parcări la bordură sau realizare sens unic coborâre cu linie bus dedicată de la Infecțioase în jos spre Babeș) - Babeș (comun cu traficul auto).
Sună dureros, dar cu mutarea parcărilor la bordură în parcări supra-etajate, e muuuuult mai puțin dureros comparat cu linie dedicată pe Turzii, ce ar putea efectiv bloca complet orașul.

dragos76

Problema pe Turzii e de fapt intersecția din Cipariu. E acolo o combinație de fluxuri de trafic și o gâtuire mult peste capacitatea a ce duce Calea Turzii + Titulescu + Brâncuși. Fără o soluție denivelată nu ai ce să mai ajustezi acolo. S-a văzut și azi, când din cauza unei intervenții peste noapte, acea groapă nu a fost remediată în regim de urgență, s-a închis o bandă de la semaforul de la Cipariu și rezultatul a fost Calea Turzii blocată până la sensurile de la Sigma și apoi aproape de cel de pe Bună Ziua.

De acord că trebui mare grijă și cu soluțiile astea de benzi dedicate, să le pui acolo unde are sens. Să nu ajungem cu ele la fel ca și la rezolvarea conflictelor de trafic din intersecții, unde la orice problemă de acest gen soluția (că se potrivește, că nu) e un sens giratoriu.

Bogdan_Cluj

Apropo de acea groapa nerezolvata:
Sotia mea a stat azi chiar inainte de pranz (o citez, mesaj primit la 12.02) "1 ora, pe ceas, din sens giratoriu Observator pana in Piața Cipariu".

Manodragon

Mail/Informare din partea CTP primit azi, mai devreme:
"Începând cu data de 11 octombrie 2019 va fi ajustat programul de circulaţie pentru linia 44
Noul program de circulaţie va putea fi consultat pe site-ul www.ctpcj.ro începând de azi, dupa ora 23:30."

StefanCelMare

@Bogdan_Cluj
Îți imaginezi cum ar arăta timpii de trafic dacă s-ar lua decizia să se facă benzi dedicate transportului comun pe Calea Turzii.
Similar.

TibiV

Quote from: Ionut on October 10, 2019, 07:00:12 AM
primii 500 de boboci care se abonează la serviciile de transport public local primesc câte 2 vouchere care le permite accesul gratuit la muzee şi evenimente culturale.
A naibii gramatica....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Tu nu stiut cum se vorbit aici la noi :))

O sa vedem multe benzi dedicate in oras in detrimentul masinilor personale.
Eu ma bucur ca nu mai trebuie sa imi iau bilet de la chiosc sau automat si merge direct cu cardul/telefonul din bus.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GML

Sunt curios daca o sa avem si pe Brancusi. Dimineata 32ul face lejer 15-20 de minute intre statia Brancoveanu si Cipariu.