[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

aplicatia a buna. o folosesc de cateva luni.
2 "dar-uri"
1. sunt momente cand unele curse sunt put si simplu ignorate si nu apar pe aplicatie. ( posibil sa nu fie disponibile datele GPS)
2. linile noi (44 45) inca nu apar in aplicatie.

puteti incerca si aplicatia "Bus Cluj Napoca" - am dat intamplator peste ea cred ca e facuta de un pasionat fata de prima care e comandata oficial de CTP.

legat de 45 sunt curios sa vad pareri pe forum daca e utila si cui. consider ca ocolul pe dorobantilor o face neatractiva pt scopul declarat legatura zorilor - Gheorgheni. cred ca de fapt erau 2 linii in analiza :
           - zorilor- calea turzii - titulescu  si retur.
           - buna ziua - dorobantilor / marasti si retur
din cauza ca nu sunt destule autobuze / soferi, CTP a decis sa introduca in loc de cele 2 lunii perfect justificabile doar 1 care sa satisfaca partial ambele trasee.

GML

#436
Din cate vad eu, aplicatia transmite ce apare si pe afisuri. Sincer, nu e prea buna: 46B-ul vine in 3 minute, dar eu astept vreo 7-8 minute.
Legat de 45, problema e si cu Buna Ziua: am asteptat 45-ul langa Lidlul din Gheorgheni. In mod normal ,tre sa vina la 20:20, dar apare la 20:25. Cred, ca dupa ce va fi gata strada Buna Ziua, si programul va fi respectat in mare parte.

StefanCelMare

#437
Probleme cu aplicația CTP:
1. Cere la creare cont detalii ciudate. Sex, vârstă, ocupație, număr de telefon. De ce, nimeni nu știe.
2. Login cu Facebook mie nu mi-a mers.
3. Estimările din stații sunt deseori eronate.
4. Pe stație, programul autobuzelor este sec - linia și estimarea orară (fără un heading - 19 spre Mănăștur, Edgar Quinet de ex.). Pe panou în stații, înțeleg că nu ai spațiu, dar în aplicație, măcar să poți da click pe nr. liniei și să arate ruta.
5. Pe unele stații, estimarea lipsește (blank space). Probabil este o limită în minute peste care nu arată nimic, dar limita nu este specificată. Pare defect. Ar trebui să afișeze ceva - de ex. nu va sosi niciun mijloc de transport în următoarele 15 minute.
6. Nu arată autobuzele live (ai putea selecta linia care te interesează și să estimezi singur când mergi la bus).
7. Unele stații sunt dublate (dai click și apar 2 icoane în loc de program).
8. Partea de rutare (căutare locație) este ciudată - de ex. oferă niște estimări super optimiste la mersul pe jos (Ex. grădina botanică - Memo în 7 minute... poate, dacă fugi, și nu ai semafoare.), apoi dă specific o anume linie, deși ruta este comună (îți spune ia 42 pentru 2 stații de la Memo Sud la regionala CFR, dar pe ruta aceea circulă multe linii).
9. Nu poți achiziționa bilet din acea aplicație.
10. Pe hartă ai 3 butoane jos, toate fac același lucru.
11. Nu poți să vezi toate liniile care circulă pe o stație.
12. Nu este la zi cu modificările de rute cauzate de lucrări (sau cu rutele noi).
Pe scurt, face doar două chestii.
Arată afișajul din stații (cu mici erori și sincope), și rutele diferitelor linii pe hartă (nici asta nu face la zi).
Partea de rutare pe moment merită uitată. Stai după o linie anume, deși poate vin altele care ți-s bune.
Mai bine s-ar înscrie în Google Maps Realtime Transit. E gratuit. https://support.google.com/transitpartners/#topic=1267790

Despre 45:
1. Clar, dacă vrei să mergi la mall, ruta este ciudată. Dar până la urmă, it gets the job done.
Deși la unele ore, ocolul ăsta va costa timpi teribil.
2. Măcar pe retur de la mall o ia cum trebuie.

kumar

Plata cu cardul, extinsă la toate mijloacele de transport ale CTP

Deja funcțională pe liniile de autobuz, plata cu cardul contactless va fi introdusă luna aceasta și pe troleibuze și tramvaie, susține directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag.

,,Prin acest sistem, călătorul urcă în mijlocul de transport și operează achiziția biletului printr-o simplă trecere a cardului prin fața acestui automat. Avem proiectul deja implementat în toate autobuzele, este în fază finală și pentru troleibuze și pentru tramvaie, probabil într-o săptămână vom finaliza toată flota", a spus Neag.

Fiecare mijloc de transport în comun va fi dotat cu două sau trei validatoare, iar călătorii nu trebuie decât să apropie cardul contactless și contravaloarea unei călătorii este achitată.

https://citynews.ro/plata-cu-cardul-extinsa-la-toate-mijloacele-de-transport-ale-ctp/

bacovia

momentan e bataia de joc cu emiterea de carduri
ar fi utila posibilitatea de a-ti face abonament si plati online

musai sa stam mereu la cozi

nu cred ca doresc sa se modernizeze. ar ramane multi fara job pe la CTP


StefanCelMare

#441
A fost blocat iar traficul dimineața asta pe centru.
Evident, ca urmare a modelului peer-to-peer atât de iubit de CTP Cluj, au fost afectate toate zonele, inclusiv cele cu benzi dedicate (pentru că autobuzele erau blocate prin alte cartiere).
Eu predic în vânt aici câteva măsuri care ar trebui implementate urgent:
1. Pentru Mănăștur - linie dedicată pe șina de tramvai, măcar până la Piața M. Viteazu.
Introducere / crearea unei linii de bus sau rerutarea uneia pe acest traseu și dinspre str. Câmpului - Izlazului, și de pe Calea Mănăștur.
2. Pe Calea Mănăștur Florești - adio parcare la bordură, bun venit linie dedicată de bus - măcar până la pod Calvaria, de unde ar putea intra pe sub pod pe linia de tramvai.
3. Introducerea unui transport real pe Zorilor - care se blochează complet și din cauză că NU este deservit de CTP pe suprafețe mari.
4. Sens unic urcare 2 benzi din Piața Blaga până la Oncologie, cu rutare trafic de coborâre pe Bisericii Ortodoxe. Simplificarea intersecției cu 5 străzi de la Neuro prin eliminarea intrării dinspre Hașdeu (str. Hașdeu sens unic, cu intrare prin est și ieșire prin vest pe Mărginașă) - și semaforizarea ei pe bune (timpi similari pe cele două relații de intrare rămase).
5. Punerea în discuție a unor soluții out-of-the-box pentru Zorilor - de ex. cabină deasupra cimitirului central.

unupeaici

Daca tot se doreste aplicarea benzii unice si pe Calea Floresti, ar fi de luat in calcul largirea podului de la Calvaria la inca o banda pe sens. Astfel actiunea coroborata cu schimbarea modului de parcare de pe Calea Floresti + viitoarea reconfigurare a Caii Manastur ar duce la crearea unei benzi unice de la Nodul N pana la USAMV. Largirea podului este fezabila.

TheStig

@StefanCelMare
1. Am propus primariei prin intermediul platformei bugetareparticipativa.ro, crearea benzilor dedicate pentru tramvai intre Podul Calvaria si Opera Maghiara. Proiectul a fost respins ca fiind neelegibil conform Cap. 6, pct. 6, lit. b, din Regulament, care spune: "6. Propunerile de proiecte depuse trebuie să îndeplinească următoarele criterii: b. Să fie sau să poată fi asimilate unei investiţii aflate în aria de competenţă a Primăriei Municipiului Cluj-Napoca şi care vizează un spaţiu public." Eu n-am reusit sa-mi dau seama care parte a propunerii nu e o investitie de competenta Primariei. Mai multe detalii legate de propunere: https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/benzi-dedicate-pentru-tramvaie-intre-calvaria-si-opera-maghiara/

2. Cred ca te referi la Calea Floresti, pe Calea Manastur nu sunt parcari la bordura, si da, ai dreptate, mai ales ca acolo nu sunt parcari cu abonament.

3&5. Si eu cred ca e nevoie de niste solutii mai diferite pentru Zorilor, deoarece stradutele din zona sunt inguste si abrupte, si mai ales iarna, autobuzele vor avea probleme in a urca (am patit si pe Turzii intr-o iarna sa ne roage soferul sa mergem mai spre spatele autobuzului deoarece nu mai putea pleca din statie).

4. Sper ca dupa realizarea proiectului de reabilitare a zonei Pietei Lucian Blaga, sa se introduca si masura propusa de tine.


csebi24

Nu stiu care e treaba, eu din toamna asta am decis sa circul cu CTP. Vara pe bicicleta si iarna cu masina, dar acuma am decis sa ii dau o sansa. Pana acuma la 21, ieri in orar trebuia sa vina la si 9:20 si la 9:30, la 9:26 am fost in statie si a plecat un 21, am stat pana la si 44 si nu a mai aparut niciunu (am luat masina). Tinand cont ca P-ta Mihai Viteazu e capat de linie. Astazi am luat 45-le din marasti, el trebuia sa plece din capat din Gheorgheni la 9:20 si 9:30. La 9:25 era deja in statia de la Iulius Mall la si 30 era deja pe Titulescu. Idea ii ca degeaba ai orar stabilit, daca soferii nu-l respecta, poate era autobuzu de la ora 9:20 si avea intarziere, dar atata timp cat in statii nu-ti afiseaza in timp real timpii nu ne ajuta cu nimic.

CTP are potential, dar sistemul lor implementant mi se pare mult prea greoi si mult prea incet si lipsit de acuratete.

Nu vreau sa vorbesc aici de taxatoarele din busuri care le ia peste 5-6 secunde sa valideze un card. (impardonabil de mare timpul).

Revin la voi cu un feedback la sfarsit de luna :D

dragos76

În condițiile în care pentru 80% din trasee rutele CTP se suprapun cu restul traficului, totul e mult prea impredictibil. Până nu se reduce în general traficul din Cluj la niște valori rezonabile (prin orice măsuri: că se face centura metropolitană, că se scumpesc parcările de 10 ori etc), orice încercare de a te ține de un orar e utopică. Cum s-a mai zis și în postări precedente, o soluție perfect viabilă e să ai acea aplicație care să afișeze în timp real traficul, și să îți dai seama de unde anume pe traseu e autobuzul. Eu personal nu am reușit să văd info astea pe aplicația lor, văd că nu merge dacă sunt legat prin wifi, e mai slabă ca o aplicație făcută de niște interni la niște sesiuni de training.

GML

Tot la bugetareparticipativa a venit cineva cu ideea wazeului pt. CTP, dar a fost respinsa, fiindca deja exista aplicatia de CTP...
Eu saptamana trecuta am asteptat 20+ minute un 45, care nu a venit. Sunt curios cand o sa vedem pe afis si linia 45, ca acuma nu apare nici acolo, nici in aplicatie.

klax187

Cred ca ce putem face e sa le umplem casuta postala de reclamatii trimise pe mycluj. Reclamatii ca nu se repecta timpii, ca nu functioneaza validatoarele sau cu sugestii de imbunatatire.

StefanCelMare

@dragos76 Nu doar faptul că rutele sunt comune cu traficul încurcă.
Ai și rute foarte lungi, care merg dintr-un capăt în altul al orașului.
70% din transportul public este pe ideea peer-to-peer.
Comod pentru utilizator, dar rău pentru orar.
E mult mai ușor să ai timpi predictibili pe rute scurte.

nicolaem

din pacate de 2 saptamani de cand orasul e din nou foarte aglomerat nu se mai respecta timpii deloc. pot intelege asta. ce nu pot intelege e de ce aplicatia nu mai arata timpii corecti, nu are introduse linile noi. panourile in multe statii lipsesc si chiar si ele arata timp gresiti.
CTP a aruncat niste bani aiurea pe aplicatia aia. pacat ca e nefunctionala. Nici linile scurte nu functioneaza corect. din MV e aproape imposibil sa iti planifici o deplasare la ore de varf.

PS eu inca mai sper ca se pensioneaza Neag anul asta. apoi putem sper la modernizarea companiei la nivel de management.