[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

^^ Nu e de ajuns sa aiba autobuze. Mai trebuie si soferi.  :D
Si, din cate stiu, si acolo e o problema...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

GML

Exista undeva autobuz dublu articulat? Poate ar fi o solutie.

yetiman

Troleibus electric exista, cu siguranta. De exemplu Solaris Trollino 24.
Dar are 24 m lungime. Nu stiu daca s-ar incadra pe traseele din Cluj.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Bogdan_Cluj

#423
Si ala poate sa urce pe Turzii? :)

Poate spre Floresti e o idee buna ca e drum drept. Oare intoarce acest tip de autobuz in giratoriul din Floresti? Sau unde ar putea sa intoarca?

Sau ceva linie de sub podul Calvaria pana sub cel de la IRA ca acolo poate sa intoarca. Daca pui 4 (sau 6, sau cate "trebuie") pe aceasta ruta, oare nu mai salvezi din capacitate pe axa est-vest?

GML

Poate ar avea o problema in virajele mai stranse, de ex. intre Sora si Central, pe linia 35, sau inainte de ultima statie, pe linia 30.
Parca pe linia 24B ar avea mai multe sanse, singura problema e, ca 35ul sau 30ul e mai aglomerat.Oricum, CTP-ul nu o sa incerce ceva de genul.

Bogdan_Cluj

#425
Eu personal nu sunt (inca) convins ca se pot implementa cu succes. Else... nu cred ca e greu de bagat o samanta de inception inspre primarie (Boc), ca vad ca primarului ii place sa fie "primul" cu tot felul de gadgeturi. Mai ales ca vine o campanie, ar da bine la propaganda.

So ... cine se pricepe, cine a vazut implementat intr-un oras relativ similar, ar merge, ar aduce valoare pe anumite linii? Aveti careva informatii din interior, a studiat CTP problema?

klax187

La un asa "tren" vireaza toate rotile? Pt ca altfel nici linia 24B nu s-ar descurca cu asa ceva pe sub podul din Marasti. Poate o linie rapida Aeroport - Marasti - Centru - Floresti...

raul.olaru

nu cred ca ar avea probleme pe linia 24b.

niste filmari din germania cu astfel de autobuze:

StefanCelMare

#428
Zorilor este un cartier problemă de mult pentru CTP.
Eu cred că ar trebui gândit out-of-the-box pentru soluții de mobilitate acolo.
Eu propun una trăznită: gondolă de capacitate/monorail peste cimitirul central (str. Avram Iancu - str. Șoimului).
Cu un bilet orar, ai putea face minuni cu ruta asta dedicată.
Ai avea conexiune - oamenii ar coborî la Sigma și ar merge pe jos la gondolă, pentru că ai avea cozi 0 și ai ajunge super central.
Coroborat cu o linie 0 de bus (circuit pe marginea centrului Clujului, de la Polivalentă spre str. Avram Iancu apoi retur via Piața M. Viteazu) ai face minuni.
Pe lângă asta, linia 22 luată mai în serios (adică pus bus, eventual prelungit prin Gh. Dima și retur pe la piața Zorilor și pe Pasteur - mai faci sensuri unice pe-acolo, nu ai cum altfel).
Dar, după cum spuneam anterior, prea multe nu se pot face până nu apar parcările Dima, Sighișoara, str. Avram Iancu - plus lărgirea străzii Mărginașă cu giratoriu la fabrica de bere.

PS - Gondola / monorail s-ar putea face de fapt, că nu are legătură cu nimic. Poate doar cu linia "0" - și evident cu comisia monumentelor istorice, care ar trebui să aprobe măgăoaia, cimitirul fiind monument istoric.

cristi5

#429

vasile.silion

În curând la Cluj-Napoca, troleibuze noi din Polonia și tramvaie noi de la Arad. E bine că firmele din România mai prind și ele câte un contract în țară...

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/vin-troleibuzele-de-la-polonezi-50-vor-ajunge-la-cluj-napoca--190175.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare

#431
Între timp a intrat pe rol și linia 45.
Până la urmă, a intrat pe ruta 32, 32B, deși se zvonea într-o vreme că va dubla 21-le.
Eu zic că e mai bine așa, asigurând legătura mai multor oameni cu mall-ul.
Referitor la prelungirea traseului prin Dorobanților - e interesant, servește și ca legătură Zorilor - Mărăști direct, poate mai ia din presiunea existentă pe 35 și 46.
Invers, mai greu, că te dă jos șoferul în capăt Unirii.
Dar poți lua bilet orar cu SMS la 7479 (costă 3 lei, și e valid 45 de min. pe o linie), te poți da jos la mall și treci strada, că prinzi același bus la retur.
Sau faci abonament pe linia 45.
Pe moment marele păcat este, în stil clasic CTP, lipsa orarului pe weekend.
De ce ai avea nevoie să mergi la mall în weekend, nu?


Powered by API/PUM imgur uploader



Powered by API/PUM imgur uploader

loris

L-am testat azi, am dus copilul la gradi cu busul.
Marea problema e nerespectarea orarului, mai ales ca e bus care vine din 15 in 15 min. Trebuia sa plece la si 15 din disp. Unirii, noi am ajuns la si 15 la Iulius. Nu l-am prins. A ajuns urmatorul, care trebuia sa plece la si 30 din disp Unirii la si 25 in fata la Iulius.
E o problema generala la busurile care circula mai rar. Aici conteaza mult sa se tina de orar.

StefanCelMare

#433
La ce girafă desenează cu nșpe kilometri, orarul este unul orientativ, bun doar pe strada Observatorului și pe Unirii, la capete (pe direcția plecare, nu sosire, evident).
Cred că am avea mare nevoie de aplicația aia cu poziția live a autobuzelor și estimările de sosire pe stație.
Că tot se lăuda Boc cu smart city, asta ar fi o chestie super utilă, nu aplicația cu parcările, care aduce șoferi în oraș.
Sau am avea nevoie de un management mai vizionar al CTP, care să mai rupă pisica (să facă huburi de schimb și rute mai scurte).
Dar pe ultima opțiune, nu m-aș baza.
A se vedea Zurich, unde depourile au fost uneori transformate în hub-uri.
Mai jos e un exemplu, depou cu giratoriu în jur, care servește simultan și ca stație.


Powered by API/PUM imgur uploader

Dar la noi, nuuu, dacă intri în depou, e pericol.
Ce să zic, alții au făcut și fast food în el.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu