Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Echivalentul ziarului pus in fata radiatorului la Dacie iarna :)

Sau la Volvo 244, la cercul polar...

TibiV

^
Carton, nu ziar, pentru ca ziarul nu ar fi rezistat pana la primavara... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Fabrica de baterii din Germania (construită de chinezi) ar putea lua faţa gigafabricii Tesla

CATL, cel mai mare producător de baterii pentru autovehicule electrice din lume, şi-a majorat ţinta legată de producţia primei sale fabrici europene ce urmează a fi construită în Erfurt, estul Germaniei, relatează Handelsblatt. ,,Vrem să construim 14 Gigawatt-oră într-o primă etapă şi estimăm că am putea ajunge la un nivel de trei cifre începând cu 2026 cel tâziu", a anunţat Matthias Zentgraf, şef pe Europa al CATL. Astfel, fabrica germană ar fi chiar mai mare decât gigafabrica Tesla.

ZF

Mamutu

Gigafactory 1 a avut o productie estimata pentru 2018 de 35GWh (pana la 01.Aug erau de ja 20GWh), la sfarsitul anului va incepe si a doua fabrica din China sa produca.
Concurentii lui Tesla mai au mult pana sa ii ajunga din urma, vom vedea cum vor sta si unii si altii cand va fi gata fabrica CATL.
Tesla insa a anuntat ca va conlucra cu CATL pentru bateriile masinilor din China!
Musk estimeaza la 100 de Gigafactories pentru a satiface necesarul intregii planete.

https://electrek.co/2018/08/02/tesla-gigafactory-1-battery-production-20-gwh/

Ionut

100 gigafactories? Macar una poate ajunge și în RO. În 100 de ani.

yetiman

Intrebare pentru cei care se pricep la baterii:

- exista (si acum si, mai ales, in viitor) suficienta materie prima pentru atatea baterii?
- cum vom "scapa" de cantitatile uriase de baterii uzate?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

perfidus

Spre deosebire de alte materiale din industria auto (cauciuc, plastic), otelul, aluminiul, cuprul si plumbul (din acumulatori) sunt in prezent cele mai reciclate materiale. Va fi o problema reciclarea cat mai cuprinzatoare a acumulatorilor din litiu, dar chiar nu atat de mare cat găsirea unor noi zăcăminte de metale alcaline.  In prezent, Bolivia se pare ca detine jumatate din zacamintele de Litiu descoperite.
Daca litiul se va epuiza ca si petrolul intr-o zi, fii convins ca alte tehnologii inca experimentale ii vor lua locul.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Gen - hydrogenul.

Pentru intrebarea 2, pana la reciclarea efectiva a bateriilor s-a trecut la o faza intermediara:
Se fac bancuri de baterii si se depoziteaza in benzinarii sau alte locatii, pentru stocare de energie, chit ca bateriile sunt (de) la 30 - 40% din capacitate.

Io

#803
@yetiman

Reciclarea bateriilor auto obisnuite (Pb, PbCa, acid sulfuric, plastic) nu e o problema si se face peste tot in lume (in statele civilizate dar si in China/India), tehnologia e foarte bine pusa la punct, canalele de distributie asisderea in statele amintite. Nu exista o problema in privinta cantitatii de plumb in zacaminte confirmate la nivel mondial, productia si reciclarea sint constante (si cotate la bursa, lucru important) iar descoperiri se fac si se vor face in continuare. Situatia e similara la Zinc.

In privinta materialelor "minune" moderne exista insa probleme severe, mai putine acum insa cu tendinta de acutizare:
- rezervele de litiu confirmate la nivel mondial sint putine si apartin cu preponderenta unor state nedemocratice. China, spre exemplu detine peste 1/3 din rezervele mondiale confirmate. UE detine cite ceva insa extragerea si prelucrarea se lovesc de foarte puternicul lobby eco iar capitalul pentru asa ceva nu e deloc idiot, se poate inmulti foarte bine in alte locuri din lume fara a avea de facut fata unor clampanitori de profesie.
- vanadiul, "noua minune" eco: cantitatea anuala produsa la nivel mondial e minora, undeva pe la 38 000 MT metal si este indispensabila metalurgiei otelurilor aliate, vanadiul nu poate fi o solutie.
- dioxizii de mangan (Electrolitic si Chimic) ar putea parea o solutie partiala promitatoare avind insa de infruntat uriasa competitie a industriei siderurgice, materia prima (oxizi, carbonati) fiind extrem de ieftina si fiind folosita aproape direct de siderurgie, obtinerea de EMO-CMO fiind mai complicata si puternic energointensiva.
Subiectul noilor materii prime energetice e extrem de vast si nu foarte usor.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

yetiman

#804
^ ai un +1 pentru explicatii. Multumesc.

Exact de asta ma tem. Din cate stiu, bateriile cu Pb ("obisnuite") nu pot fi folosite la masinile electrice, fiind prea grele.

Iar cele mai moderne (de exemplu, cu Litiu) vor putea avea probleme cu materia prima, daca vom avea functionale cele 100 Gigafactories...

In plus, Li este si usor inflamabil si nu poate fi stins cu apa. E celebru cazul cu Tesla care a ars complet pe o autostrada, in urma unui accident.
Iar telefoane, care tot baterii cu litiu folosesc, autoaprinse, au fost destule.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Cristi N

Totusi intre industria automotive si cea consumer diferenta e destul de mare. La telefoane au fost foarte multe cazuri de autoaprinderi pentru ca incearca sa micsoreze cat mai tare dimensiunile bateriei fara sa faca niste verificari foarte amanuntite.

Io

#806
:) Bateriile obisnuite Pb sau Pb-Ca au fost folosite de foarte multi ani pentru masini (daca bine stiu eu primele masini Porsche erau electrice), fie pentru transport de pasageri fie pentru manipulare de marfa. 100% electrice. Se produceau si in Romania electrostivuitoare si multicare 100% electrice inainte de 1989.
Problemele stocarii de energie in baterii cu plumb au o parte foarte buna pentru industrie dar si pentru uz individual, anume densitatea mare de energie, dar si una foarte proasta, densitatea foarte mare a Plumbului (11.3 t/mc). Cu alte cuvinte oricum ai face o masina electrica cu stocarea a energiei strict in acumulatori cu Plumb va fi foarte grea si deci ineficienta. Toate incercarile de inlocuire a plumbului (la densitate de energie si la voltaje comparabile) pina acum au dat gres si bat pasul pe loc de mai bine de o jumatate de secol si fara vreo inventie cu adevarat revolutionara in domeniu (vreun material compozit, poate vreunul sintetic/organic, cine stie?) vor sta si in viitor. Argumentul de necombatut este Sirul lui Volta, cel care spune fara eroare care este potentialul electric maxim intre doua elemente chimice date, actualii acumulatori Pb-acid fiind pe locul 2 posibil dintre TOATE combinatiile de elemente chimice.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Acţiunile Tesla au crescut luni cu 3% după ce banca Canaccord a crescut previziunile de stabilitate pentru 2019 ale producătorului de automobile electrice

Acţiunile Tesla au crescut în şedinţa de tranzacţionare de luni cu 3% după ce analiştii de la Canaccord au schimbat recomandarea pentru investitori din hold în buy şi au declarat că povestea automobilului electric este subapreciată pe Wall Street, potrivit Market Watch. "Credem că ultimele două trimestre şi previziunile recente pentru T1 au înlăturat îngrijorări semnificative legate atât de capacitatea de producţie, cât de profitabilitatea versiunii Model 3", a declarat analistul Jed Dorsheimer. "Prin urmare, prevedem un 2019 mai stabil cu considerabil mai puţine temeri ale investitorilor."

Acesta a mai spus că reducerile de cost recente sunt dovada imediată a faptului că tăierile de costuri au efectul scontat în producerea Model 3 mai accesibil, la 35 de mii de dolari. Exporturile solide în Uniunea Europeană şi China şi "profitul mic" pe care compania l-a prezis pentru primul trimestru din 2019 s-au dovedit a fi nivelul minim în profitul per acţiune la nivelul anului şi pot determina vânzătorii care pariază pe valoarea acţiunilor să rămână liniştiţi.

Dorsheimer a scris luni că tehnologia de autopilotare a maşinilor Tesla are un avantaj insurmontabil şi că va fi cheia transportului în viitor. În plus, temerile privind lichiditatea şi îngrijorările legate de rambursarea unei note convertibile în aşteptare ar fi trebuit să fie îndepărtate luând în considerare fluxul de numerar de 1,23 miliarde de dolari şi numerarul în bilanţ de 3,7 miliarde de dolari.

ZF

Ionut

Primele Tesla Model 3 ajung la clienții din România în Martie. De la 57.900 Euro în sus

​Tesla a început oficial livrările mașinii electrice Tesla Model 3 în Europa în data de 7 Februarie 2019, când primul client din Europa și-a primit mașina. Livrările vor continua cu rapiditate către clienții europeni din mai multe țări, iar primii românii care și-au comandat acest model vor intra în posesia lui în primele zile din Martie. Prețurile pornesc de la 57.900 Euro în sus – departe de prețul de 35.000 dolari promis – pentru că în Europa sunt disponibile deocamdată doar versiunile apropiate de vârful gamei Model 3, nu și cele de bază.

Hotnews

TibiV

Quote from: Ionut on February 12, 2019, 08:30:49 AM
Dorsheimer a scris luni că tehnologia de autopilotare a maşinilor Tesla are un avantaj insurmontabil şi că va fi cheia transportului în viitor.
Mama masii de limba romana...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)