Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Lvs_tm

Iar asta e din Timisoara, care eu demult sustin ca cel putin in trafic devine un fel de Bucuresti.



Ranger

Tot de pe facebook citire:

QuotePericol major de acvaplanare pe autostrada Sibiu - Saliste inainte de zona cu limitare de viteza de 80km/h de la intrarea in tunel. In zona in care se urca dinspre Sibiu spre Saliste, inainte de tunel soseaua nu permite scurgerea apei de ploaie spre marginea drumului. Apa se scurge in lungul drumului. Cred ca ar fi bine ca politia sa verifice zona si sa se instaleze marcaje corespunzatoare.

Lanturi de ploaie nu are cineva?  >:(

adiarc

#1773
este o zona in care se intalnesc doua suprafete cu inclinari diferite

pe de alta parte,in conditii de ploaie torentiala trebuie adaptata viteza la conditiile de trafic,lucru pe care putini soferi il fac.De nenumarate ori in ultimul timp m-a prins ploaia torentiala pe A1...in functie de intensitatea ploii mergem cu 80-110....eram depasit la greu de nenumarati zmei,unii cu niste epave pe patru roti de 20-30 ani

din nou ,repet,Politia Rutiera trebuie sa iasa din boscheti si sa faca educatie rutiera

PS - chiar in zona de urcare pe viaduct ,spre Sb ,cineva a intrat in parapetii podului
De asemenea trebuie remarcat ca la urcarea pe pod este limita de 80
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

#1774
mai spuneti ceva...



sursa
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

^ Un radar fix la intrarile in tunel ar face minuni. Poate depune si MAI un proiect de achizitionare radare fixe, cum au facut ungurii, si montate in punctele critice de pe reteaua de drumuri si autostrazi.

alecu26

de zona respectiva s-a mai plans lumea. Cutter a fost foarte incisiv o perioada, si s-a certat chiar cu proiectantii romani, care ii spuneau ca nu exista solutie.

Exista, doar ca e putin mai scumpa, sau e mai incomoda la trafic. Solutia incomoda la trafic este de a reduce la zero aceasta zona, practic sa fie doar o muchie, nu o suprafata curba, cu o zona de panta zeroa extinsa. Se intalneste mult in Ungaria, pe unele tronsoane de autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli

Sa intaresc despre stilul de condus pe autostrazi in Romania cand ploua ia uitati cum se conducea pe o ploaie torentiala pe A4. Am prins si eu o balta de mi-a acvaplanat masina la 80. Bineinteles, zmei cat cuprinde, chiar si TIR-uri!

https://youtu.be/2fPBPGfB0Q8?t=1h30m10s
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

adiarc

#1778
Iata diferenta de legislatie,dar mai ales diferenta majora in aplicarea ei

http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/Un+roman+a+mers+15+kilometri+pe+contrasens+pe+o+autostrada

Din pct meu de vedere,cel mai simplu de supravegheat sunt autostrazile,,,,....si aici ma refer la toate abaterile grosolane de acolo....altfel ,acele camere de supraveghere au fost platite degeaba

Daca Politia umbla dupa procese vb.ar putea sta nonstop cu ochii pe camerele de pe autostrazi....ar iesi zilnic sute de procese pt abateri dese cum ar fii
- cea mai grava - viteza excesiva sau neadaptata cond.de trafic
- nepastrarea distantei de siguranta in trafic
- stationari ,blocari,circulatie pe banda de urgenta.
- schimbarea benzilor de mers fara semnalizare si la o distanta f.mica de cel din fata si dupa depasire ,cel din spate
- folosirea benzii 2 ca banda de circulatie si nu doar pt depasirea vehic.mai lente....
- iesiri premature de pe banda de accelerare,la vit redusa si pe linie continuua....la fel franare puternica pe banda 1,INAINTE de intrarea pe banda de decelerare

Etc,etc.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Serban

Quote from: adiarc on July 03, 2016, 10:35:12 AM
Din poze se pare ca nici acestia nu au catadioptrii....corect ?

Au catadioptrii.

dr4qul4

In clipul meu de acum 3 zile nu se observa.... poate nu au pus inca peste tot...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#1781
Quote from: alecu26 on July 05, 2016, 01:01:41 PM
de zona respectiva s-a mai plans lumea. Cutter a fost foarte incisiv o perioada, si s-a certat chiar cu proiectantii romani, care ii spuneau ca nu exista solutie.

Exista, doar ca e putin mai scumpa, sau e mai incomoda la trafic. Solutia incomoda la trafic este de a reduce la zero aceasta zona, practic sa fie doar o muchie, nu o suprafata curba, cu o zona de panta zeroa extinsa. Se intalneste mult in Ungaria, pe unele tronsoane de autostrada.

Exista si alte solutii. Una dintre ele, asfaltul drenant (cu gauri), prin care apa se scurge si nu mai pluteste la suprafata. Este un asfalt special, cu un liant (clei) extrem de puternic (un polimer ceva) si cu o cantitate f. mica de bitum. Agregatele sunt relativ mari (adica pietricelele din compozitia mixturii asfaltice). Astfel intre pietricele ramane un spatiu gol, iar apa in loc sa stea la suprafata asfaltului, sta pe stratul al doilea, pe binder. Stratul de asfalt de uzura este deci un strat drenant, asa cum pietrisul se foloseste in jurul cladirilor pentru drenajul apelor catre canalele colectoare. Asfaltul despre care vorbesc este folosit in Germania cu scopul principal de a reduce poluarea fonica. La fel ca si apa, aerul presat de pneuri in timpul rularii are unde sa se duca in jos, in interiorul stratului de uzura, si astfel se reduce f. mult zgomotul cauzat de rularea cu viteza mare.

Alta solutie folosita in toata lumea civilizata este amplasarea de panouri de avertizare locala STRICT in zonele care sunt cu adevarat problematice si impunerea NUMAI in aceste puncte a unei viteze scazute. Este evident pentru oricine ca se poate circula in deplina siguranta si cu 160-170 km/h pe o ploaie usoara (in Germania deseori se circula asa, si nu ma refer la zonele cu asfalt special, descris mai sus, unde se circula si cu 200-220 pe ploaie). Ca atare nimeni nu ia in serios restrictia stupida generala din Romania de 80km/h pe ploaie. In schimb exista momente de rupere de nori in care si in Germania se circula cu 50-60 km/h si am prins si furtuna cu grindina cand toti soferii au oprit si tras pe dreapta, vizibilitatea fiind practic zero (doar putini au mers mai departe cu 20-30 km/h). Iar in zonele in care exista risc de acvaplanare mai mare decat in restul autostrazilor exista panouri de avertizare si reducere a vitezei LOCAL. Este indicator de alunecare si intai 120, apoi 100, apoi 80, apoi se redica restrictia. MAI ALES IN CURBE ACCENTUATE SI IN PANTE ACCENTUATE apar aceste restrictii locale, adica exact unde la o ploaie mai puternica apa se poate scurge in lungul autostrazii. Panta de dinainte de tunelul Saliste este un exemplu de loc care impune amplasarea de panouri de limitare speciale pe timp de ploaie. Alt loc este o coborare accentuata de pe A3 Turda-Gilau unde au si fost accidente mortale, unul cu un "bolid" "gonind" cu 110 km/h pe ploaie medie. Dar asa cum spuneam, 110 e perfect ok pe 95% din autostrada si catastrofa pe acea coborare.

PS. Si in Franta exista o limitare generala pe ploaie pe autostrazi, dar e mai normala la cap, si anume la 110 km/h. Evident, local sunt panouri de avertizare si viteza redusa, acolo unde este pericol crescut de adunare a apei pe carosabil.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Horațiu 87

un video aproape socant: o vaca "circula" pe A 2 (@CNADNR, se vede ? Asta inseamna lucrari de intretinere la voi, lipsa gardului de protectie ?  :wtf:

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/601973546643323?notif_t=notify_me_page&notif_id=1467909049480643

north

Ei... asta este nimica toată. Pentru cine nu a văzut, iată un exemplu ceva mai convingător - oi, măgari (sau, de ce nu, câini: 1:50) [+ un personal (zic eu, avand in vedere vagoanele cu etaj) zburând deasupra pe CF 800].



Ce mi se pare totuși total deplasat este faptul că participanții la trafic menționați mai sus (exceptând personalul) depășesc cu seninătate prin dreapta. În Germania ar lua o amendă serioasă pentru așa ceva [bine, acuma s-ar putea spune că și cei din mașină ar căpăta amendă pentru utilizarea nejustificată a claxonului, condus agresiv etc. (?)]
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

oare cat o fi taxa de pod pentru o oaie?  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024