[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

^^^
Va asteptati la altceva? :lol:
Noul termen este 15.03.2019. Adica iminent in viziunea unora. :lol:

NGC

"Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520ö - Lot I: Amenajare nod rutier CB - DN4 (Oltenita) km 29+500 - km 33+190;Lot II: Amenajare nod rutier CB - DJ401 (Berceni) km 33+190 - km 35+600"

Quote from: dancosta on February 16, 2019, 11:09:11 AM
Raspunsul CNAIR 92/4581/21.01.2019 la solicitarea de informatii citata mai jos.

Quote
[...]

[...] Cum a fost atunci posibila emiterea raportului procedurii si desemnarea castigatorului pentru nodul Berceni, unde de mai bine de jumatate de an se astepta dupa HG doar pentru semnarea contractului, dupa cum ati si recunoscut singuri in acelasi raspuns?

2) Va rog sa precizati TOATE siretlicurile legale pe care le-a folosit comisia de evaluare pentru noul Berceni pentru a ocoli necesitatea existentei acestei HG pentru emiterea raportului procedurii (motiv invocat pentru nodul Oltenita).

3) Care sunt ADEVARATELE motive pentru care nu s-a finalizat inca etapa de evaluare financiara pentru nodul Oltenita?

4) Care sunt ADEVARATELE motive pentru care nu s-a emis raportul procedurii pentru nodul Oltenita?

5) Cate persoane fac parte din comisia de evaluare pentru nodul Oltenita?

6) Va rog sa precizati data fiecarei intruniri a comisiei de evaluare pentru nodul Oltenita de la inceputul evaluarii ofertelor si numarul (de inregistrare al) raportului emis/adoptat de catre comisie la fiecare intrunire.

Aici trebuie revenit cu reclamatie administrativa si readresate aceleasi intrebari. Un model pentru reclamatie se regaseste aici.
Practic au ocolit subiectul si au incercat sa abata atentia asupra "confidentialitatii", doar ca ceea ce au invocat ei acolo, nu se aplica la intrebarile adresate, pentru ca nu s-a solicitat nici "continutul ofertelor", nici "continutul solicitarilor de participare" si nici "oricare" "alte informatii prezentate de catre candidati/ofertanti in procedura de atribuire".
S-au solicitat strict informatii referitoare la activitatea comisiei, asa ca se poate ignora motivul invocat.
Astia de fapt s-au impuscat singuri in picior si acum incearca sa o dreaga. Insistati si eventual dupa ce raspund la reclamatie, alti colegi sa adreseze intrebari suplimentare in functie de raspuns.

O sursa a vazut raspunsul si a comunicat ca raspunsul "va fi luat in considerare intr-unul dintre dosare" si chiar a incurajat sa continuati sa adresati intrebari astfel incat astia sa faca tot mai multe greseli si sa aiba cat mai multe erori de genul asta. ;)

Si inca ceva. Textul ala cu "membrii Comisiei de evaluare au evaluat toate ofertele in mod legal si egal si sub stricta supraveghere a observatorilor MFE - ANAP - Directia Generala Control Ex-Ante - Directia Verificare Derulare Procedura de Atribuire Compartimentul de Verificare care se pronunta in limitele motivelor de nelegalitate si netemeinicie a actelor autoritatilor contractante prin Comisia de evaluare" e pus acolo pentru a distrage atentia.

Este FOARTE IMPORTANT sa retineti ca NU TREBUIE AVUTA INCREDERE OARBA in ceea ce scrie CNAIR in raspunsuri, pentru ca de multe ori incearca sa pacaleasca lumea care nu stie cum stau lucrurile.
TREBUIE SOLICITATE DE FIECARE DATA numerele exacte ale documentelor si data emiterii lor, pentru ca sa se verifice si in partea cealalta, unde ei nu au control.


In cazul de fata trebuie solicitate data si numarul avizului conform neconditionat de la ANAP - Directia Generala Control Ex-Ante pentru raportul de procedura la finalizarea etapei de evaluare financiara pentru nodul Berceni si apoi verificat direct la ANAP daca acel document chiar exista si ce scrie in el.
Se poate solicita si avizul in sine.
Etapa de evaluare financiara pentru nodul Berceni s-a incheiat in 08.05.2018.

NGC

^^^

Sa punem si aici paie pe foc.

Sa vedem ce zice anuntul CNAIR din 8 Mai 2018, disponibil aici.

Quote
Ofertele pentru Lotul 1 (proiectarea și execuția Pasajului Oltenița) ale acestui proiect se află în faza finală de evaluare, urmând ca în scurt timp să fie anunțat câstigătorul licitației.

In ce data suntem astazi? Oare ce inseamna "in scurt timp" in viziunea astora? :lol: :lol: :lol:

Ionut

Pe surse: cica s-ar semna luni nodul/pasajul Berceni si s-ar anunta saptamana viitoare (tot luni-marti) castigatorul la nodul/pasajul Oltenita.

voicul

Daca o sa lucreze ca la Domnesti ...

Prima data am scris Mogoșoaia si mi-am adus aminte ca acolo Strabag ar trebui sa fie in santier. Ceva stiri?

Ionut

La Mogosoaia se apucasera inca de anul trecut sa faca studiul geotehnic. Se lucreaza la proiectare.

dancosta

Quote from: NGC on February 22, 2019, 10:42:35 AM
O sursa a vazut raspunsul si a comunicat ca raspunsul "va fi luat in considerare intr-unul dintre dosare" si chiar a incurajat sa continuati sa adresati intrebari astfel incat astia sa faca tot mai multe greseli si sa aiba cat mai multe erori de genul asta. ;)

In ce sens "va fi luat in considerare"? :o

NGC

Am scris ce s-a comunicat. Nu stiu alte detalii si nu stiu daca vom afla mai multe deocamdata.
Banuiesc ca se refera la faptul ca vor investiga acum mai mult subiectul din primul raspuns, ala in care au zis ca pentru nodul Oltenita au stat din cauza HG, dar ce sa vezi, pentru nodul Berceni a mers si fara HG.

Ionut

Am dat interventie rapida pe telefon la RRA despre nodurile/pasajele Berceni si Oltenita. Se pare ca se semneaza la Berceni azi-maine sau ceva de genul. Si se anunta saptamana asta castigatorul pentru Oltenita. Sa vedem daca promisiunile se vor adeveri.

Ionut

^ Inca o data promite Serbanescu. Sa le vedem semnate.




"Actele sunt pregătite. Săptămâna aceasta vom semna contractele pentru Pasajul Berceni şi pentru lotul 2 Autostrada de Centură Bucureşti Sud", a spus pentru Economica.net Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Economica.net

Ionut

Itinera la nodul Oltenita.




Compania ITINERA SPA a fost desemnată astăzi câștigătoarea licitației pentru contractul privind proiectarea și execuția nodului rutier pe Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190, cu o valoare a propunerii financiare de 169.508.442,60 lei, fără TVA (echivalentul a 35,5 milioane euro, fără TVA).

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Garanția pentru execuția lucrărilor, ofertată de ITINERA SPA, este de 10 ani.

Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după expirarea perioadei legale de 10 zile de la transmitera comunicărilor privind rezultatul procedurii, în care pot fi depuse contestații. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte soluționarea acestora.

Informații suplimentare:

Nodul rutier Centura București – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat și presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zonă, inclusiv traficul feroviar. Traseul amenajarii nodului rutier se desfășoară între km 29+500 și km 33+190, pe actuala centură a Capitalei. Pe direcția București, nodul rutier va avea un sector de aproximativ 800 m și pe direcția Oltenița un sector de 650 m, iar ambele sectoare vor încheia în sensuri giratorii

CNAIR

panzer

Suntem in ipostaza in care ne-am propus 3 giratorii suspendate: Domesti, Berceni si Oltenita.
La Chitila avem un giratoriu la nivelul 0 si DNCB pe pasaj.
In teorie cele 4 intersectii vor avea aceeasi capacitate de trafic.

In practica Chitila este blocata 2h dimineata intr-un sens si 2h seara in sensul opus. Timpul mediu sa treci de DNCB este de 15 minute daca baietii de la Ilfov isi fac treaba in intersectie (si o cam fac, cinste lor!). Daca nu, Dumnezeu cu mila. Blocajul vine de la cei care schimba directia de mers: dimineata cei care vin din Bucuresti si vor stanga pe DNCB spre Militari. Exact pe acestia ii opreste agentul de politie ca sa favorizeze traficul pe directa principala.

De remarcat, Pipera si Stefanesti nu se blocheaza desi intersectiile sunt mai simple. Poate traficul e mai lejer. Nici intersectia A3 DNCB nu se blocheaza.

Mie unuia imi pare ca cele 3 giratorii suspendate nu vor rezolva decat problema tranzitului pe DNCB penalizandu-i pe cei care merg pe axiale.
In cazul acesta o intrebare banala pentru cei care ne-au invatat capacitatile drumurilor: semaforizarea giratoriilor n-ar aduce o imbunatatire? Ma gandesc ca prin Piata Presei Libere (semaforizata) trec mult mai multe masini decat prin giratia de la Chitila.


Ionut

Vad ca Victor de la Hotnews a pus niste planse de la nodul/pasajul Oltenita pe care eu nu le am/nu imi aduc aminte sa le mai fi vazut. Nu imi dau seama cat de diferite sunt fata de cele din licitatie. Lipsesc giratoriile de pe radiala? Hm, nu stiu cat de noi/vechi sunt.







Hotnews

vancouver

#2218
@panzer: problema la toate cele 4 intersectii enumerate de tine se imparte in doua:

1. Rezolvarea circulatiei pe directia cea mai importanta prin pasaj pe sub sau peste giratoriu. Adica cei de pe centura sa nu mai aibe treaba cu nici o intersectie, sa nu ajunga sa franeze sau sa astepte dupa altii. In toate cazurile problema asta se rezolva 100%.
2. Sensul giratoriu pentru restul directiilor, va face sau nu fata.

Ei bine eu zic ca o sa faca fata. De ce? Aglomerarile in sensuri giratorii se produc atunci cand se intersecteaza DOUA drumuri importante ca trafic. Daca fiecare drum aduce trafic mai mare decat o banda / sens, atunci blocajul este asigurat. Daca insa sensul giratoriu este amplasat pe un drum extrem de circulat, dar la o intersectie cu un drum PUTIN CIRCULAT, atunci nu apar probleme. Pur si simplu sensul giratoriu devine O ȘICANĂ, prin care toate vehiculele de pe drumul principal trec cu viteză redusă, exact asa cum vin, pe 2 sau 3 sau 10 benzi. De aceea poti sa faci un sens giratoriu in localitate pe un bulevard cu 3-5 benzi (in Mamaia 3 benzi) si totusi circulatia sa ramana acceptabila. De unde si perceptia unor destepti de prin CNAIR, ca se pot face orinde sensuri giratorii cu oricate de multe benzi pe drumuri cu oricat de multe benzi.

DECI INCA O DATA: PROBLEMA ESTE DACĂ SE INTERSECTEAZĂ 2 DRUMURI, ȘI AMBELE SUNT 2+2 SAU MAI MULT, ȘI AMBELE ADUC LA ANUMITE ORE TRAFIC DE 2+2 (adica daca s-ar face 1+1 ar aparea ambuteiaje si de aceea drumurile au necesitat largire la 2+2).

Ori in cazul Chitila, un drum 2+2 va fi plasat (suspendat) in afara giratoriului si giratoriul va funcționa pentru DN1A, ca intersectie cu bretelele din DNCB. Adica un trafic 1+1. Acum se pune intrebarea, cat de intens va fi acest trafic de pe bretele.

Exact asta se intampla pe DNCB la Stefanesti sau A3. Acolo traficul de pe si catre bretelele DJ200 resp A3 nu este asa de mare si atunci sensul giratoriu nu produce ambuteiaje.

Dar am totusi ceva emotii la Chitila. De ce? Altfel decat la fostul sens giratoriu improvizat de sub DN1, care nu a functionat pe DNCB, la Tunari, Stefanesti si A3, traficul care iese / intra se duce intr-o singura bretea / vine de pe o singura bretea. La DNCB cu DN1 venea separat pe doua. Ei bine, din pacate si la Chitila vine pe doua. Sau altfel spus: la Tunari, Stefanesti si A3 in sensul giratoriu exista 3 (TREI) INTRARI IN SENSUL GIRATORIU. La DNCB cu DN1 erau 4 (PATRU) INTRARI. Asa o sa fie si la Chitila: 4 intrari. Si la Berceni si Oltenita vor fi tot 4 intrari, dar acolo traficul nu cred ca va fi asa de mare ca sa existe vreodata o problema.

Concluzie Chitila: sigur cu pasaj va fi mult mai bine, riscul de ambuteiaj scade semnificativ, dar nu dispare complet.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panzer

De-a lungul timpului din postarile tale am inteles matematica sensurilor giratorii.

Cred ca ai incurcat Chitila (DN7) cu Mogosoia (DN1A).

La intersectia DNCB Chitila (comuna pe deoparte si Soseaua Chitila in Bucuresti) avem exact ce spui tu: intersectia a 2 drumuri cu 2+2 care la ora de varf aduc amandoua trafic de 2+2. Acolo deja avem la -1 tren, la niv 0 giratoriu si la +1 pasaj pe directia DNCB. Nu o sa avem niciodata un super hobanat la +2 pe directia DN7 ca nici loc nu prea este si ar fi foarte scump.
In acest caz incercam sa intreb daca semaforizarea ar aduce un plus? Ma gandesc la un semafor inteligent care sa favorizeze intrarea in Bucuresti dimineata si iesirea seara. Exact cum face Politia in ziua de azi.
Daca nici semaforizarea nu rezolva problema atunci ar tb sa ne gandim la o solutie similara cu cea de la DN1 DNCB, si sa inlocuim giratoriul de sub pod cu 2 giratii pe DN7 si interzicerea stanga sub DNCB.

Problema la celelalte giratorii suspendate este ca se transforma tot in 2+2: se largeste soseaua Berceni in Bucuresti (au ajuns aproape de centura) la fel si Prelungirea Ghencea (cand se va face nu se stie insa). Studiul EGIS arata un trafic consistent pe AXIALE in zona noilor giratorii si recomanda largierea acestora a.i. traficul pe DNCB sa nu se blocheze cand soferii incerca sa iasa de pe DNCB si sa intre in Bucuresti, sau sa degajeze in afara Bucurestiului.

La Mogosoaia (DNCB DN1A) am propus sa se lase loc pentru pasaj denivelat subteran macar pe 1 banda printre fundatiile pilelor pasajului peste DNCB. Cativa pereti mulati lasati ingropati (ca la metrou), proiect diferit al fundatiei pilelor pentru noul pasaj. Cand vor fi bani se poate executa si -1 fara probleme de a mai demola ceva.
Solutia aceasta a fost analizata la DNCB DN1 si respinsa exact din cauza fundatiei pilelor pasajului existent peste DNCB.

Din pacate nimeni nu asculta. Sunt 4 ani de cand am facut aceasta propunere. Pana si stimati colegi de-ai nostri s-au opus. Acum Strabag chiar proiecteaza pasajul de la Mogosoia si il proiecteaza prost, adica fara sa lase optiunea unui pasaj denivelat subteran. In 2019 proiectam o solutie care omoara viitoarele dezvoltari si care odata terminata tot insuficienta va fi.