Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma


M-Power

Ar mai fi oare posibil sa se adopte acelasi model de finantare (bridge) si pe C.Turzii-Tg.Mures?

dr4qul4

cu siguranta asa se va intampla. Doar ca s-ar putea ca procentul sa fie mai mic de 25%.  Si din pacate, acelasi lucru se va intampla si pentru Lugoj-Deva, cu un procent mai ridicat.
Vestea cu adevarat buna este ca lucrarile nu se vor oprii din lipsa finantarii.
Oricum, una peste alta, este o mare concesie facuta de UE. Ce bine e sa ai comisar european pentru politici regionale.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Nu ştiu mecanismul fondurilor europene, dar bănuiesc că pentru decontarea din banii de pe 2007-2013/2015 lucrările trebuie să fie raportate ca fiind fizic efectuate la data de 31.12.2015, chiar dacă nu se finalizează ceva anume. E corect? Şi dacă da, astea înseamnă că nu se vor putea deconta decât ce se lucrează efectiv anul ăsta şi cel viitor, în rest or să fie consumaţi banii din 2014-2020 iar ceilalţi sunt tot pierduţi.
Cont (aproape) inactiv.

adiarc

lucrurile se prezinta intr-o forma puternic coafata...cum ca s-a introdus Sebes-Turda pe 2014-2020...nu e o veste rea , dar asta presupune si pierderi de fonduri pe 2007-2013...asa ca , as spune eu paharul este pe jumatate gol...sau pe jumatate plin...depinde din ce unghi privesti , dar mai ales de cel care face aprecierea
eu prefer sa vad jumatatea plina a paharului , pt ca intradevar nu am crezut ca va demara acest proiect ( crezand initial ca este doar unul pt sifonare de bani la SF )...ma bucur ca m-am inselat si a demarat
cred ca are si o miza f importanta pt actualii...este primul proiect demarat de ei de la zero...sa speram ca va merge bine pt ca eu unul imi doresc mai ales investitii finalizate si nu ma mai bucur atat demult la demararea lor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Acum ca banii vin, mai ramane sa isi faca treaba serios si cat mai repede constructorii, si noi sa fim sanatosi sa putem face cat mai multe poze si sa vedem proiectul finalizat in 2016  :D

istvan78

Quote from: horatiu.cosma on November 10, 2014, 05:27:25 PM
Niciun tronson din cele 4 nu prea are sanse sa fie gata la anul, deci banuiesc ca nu. Adica termenul de finalizare pentru loturile 3 si 4 sunt candva in 2016, deci nu cred ca s-a pus conditia sa termine in 2015 pentru a primi banii de pe 2007-2013.
Nu ma gandeam la vreun lot complet (in sensul unitatilor contractate), dar daca nu se finalizeaza nimic, pe ce va plati UE? Le dau o lista cu obiective de denul "5Km terasament la locatia cutare", "2Km strat balast stabilizat", "doua podete", "cutare cantitate de pamant excavat", etc... ??

Eu as intelege sa deconteze, sa zicem, un tronson de 10Km finalizat intre doua noduri (utilizabil, de preferat), sau un pod peste Mures, finalizat...

horatiu.cosma

E contraproductiv sa termini 5 km complet, si in ambele directii nici macar sa nu decopertezi.

cutter

Quote from: dr4qul4 on November 10, 2014, 06:42:46 PM
Oricum, una peste alta, este o mare concesie facuta de UE. Ce bine e sa ai comisar european pentru politici regionale.

N-are nici o legătură cu Corina Crețu. Sunt discuții despre fazarea proiectelor care nu pot fi terminate pînă la 31.12.2015 de un an de zile, mult înainte să fie Crețu acolo. Eu am avut personal discuții la DG REGIO despre asta în martie și mi s-a zis că se vor împărți proiectele în două faze: faza I finanțată din POS-T '07-'13 și faza II din POIM '14-'20.

O mare reușită și o concesie ar fi fost renunțarea la noțiunea ca faza I să fie un proiect de sine stătător. Dar despre asta nu am auzit nimic. Mie mi s-a zis clar și vehement că faza I trebuie să fie ceva terminat, un tronson dat în circulație.

Asta bineînțeles limitează foarte mult suma care poate fi decontată pe POS-T '07-'13. De altfel, împărțirea pe faze așa cum a fost anunțată de AMPOS-T în comunicat este:
- 1/3 din POS-T '07-'13
- 2/3 din POIM '14-'20

De fapt, avem de-a face cu vești PROASTE (dar necesită un pic de background ca să poată fi percepute așa):
- 340 mil € nu vor mai fi decontați din POS-T '07-'13, deci cel mai probabil se vor pierde pentru că nu există proiecte alternative finalizabile în 2015
- s-a reușit salvarea a doar 33% din valoarea acestui proiect pe POS-T, iar nu 75% cum afirma optimist domnul Șova, cifră prevăzută și în memorandumul adoptat de guvern în primăvară

horatiu.cosma

Tot e mai bine decat deloc :). Acum intrebarea logica e: Ce trebuie facut pana la finalul anului viitor pentru a primi acesti 33%, daca se cer bucati complet finalizate?

cutter

Quote from: horatiu.cosma on November 11, 2014, 11:53:04 AM
Tot e mai bine decat deloc :).

Ai sumarizat într-o singură propoziție tot ce e mai în neregulă cu țara asta.

Tu înțelegi că am pierdut 340 mil € de la UE? Asta înseamnă 100km de autostradă la șes, GRATIS. Pe care i-am pierdut.

horatiu.cosma

Inteleg ca am castigat 220.Depinde cum o privesti. E vina noastra ca nu am fost mai perspicace sa ne dam seama ca nu reusim sa atragem toate fondurile, si ne-am trezit in ceasul al 12-lea sa facem Sebes-Turda si C.Turzii-Tg.Mures pe bani europeni. Daca am fi gandit mai din timp, acum poate altfel statea treaba. Oricum, una peste alta, pierderile puteau fi si mai mari daca nu accepta UE sa ne aduca pana in 2015 tot pe exercitiul financiar 2007-2013.

M-Power

Daca nu ma insel prin 2012 Tg.Mures-Iasi avea SF-ul finalizat (si singura in afara de cele de prin Ardeal). Cred ca unele tronsoane mai usoare (aglomeratul Tg.Frumos-Iasi de exemplu) ar fi putut fi luate in calcul pentru a mai prinde ceva finantare. De ce nu s-a dorit asta? Preferam sa pierdem banii europeni decat sa facem tronsoane in afara interesului unora... ba mai mult o retrogradam la drum express (intr-un viitor incert-ipotetic si ala) pentru ca... ghiciti va rog: "NU VOM AVEA BANI!!!.............prietene"  :(

delacroix

Quote from: M-Power on November 11, 2014, 12:25:05 PM
Daca nu ma insel prin 2012 Tg.Mures-Iasi avea SF-ul finalizat (si singura in afara de cele de prin Ardeal). Cred ca unele tronsoane mai usoare (aglomeratul Tg.Frumos-Iasi de exemplu) ar fi putut fi luate in calcul pentru a mai prinde ceva finantare. De ce nu s-a dorit asta? Preferam sa pierdem banii europeni decat sa facem tronsoane in afara interesului unora... ba mai mult o retrogradam la drum express (intr-un viitor incert-ipotetic si ala) pentru ca... ghiciti va rog: "NU VOM AVEA BANI!!!.............prietene"  :(
Si ce te face sa crezi  ca Tg.Frumos-Iasi difera de Sebes-Turda ? Procedurile sunt aceleasi si dupa cum vezi ele "mananca" cel mai mult timp. Iar in 2012 si partial 2013 programul era suspendat.

nicolaem

pai asta zice si el. ca daca era vointa se pornea si Iasi-Tg Frumos. si mai "ciupeam" 220 miliaone si acolo.

Comisaru ala nici nu si-a intrat bine in functie. sa terminam cu scenaritele.
Iar banii i-am pierdut oricat am vrea sa ne amagim cu "jumatea plina". daca ne miscam mai bine puteam luat dublu pe sebes turda, daca nu chiar 100%.

cand cineva iti da 100 lei cu cateva mici conditii, tu esti deacord cu conditile dar nu esti capabil sa iei decat 20 lei din cauza ca te-ai organizat prost si te-ai certat ce sa faci cu bani se numeste pierdere si prostie.