Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

delacroix

#225
UE nu finanteaza half profile.
Scuze @Ionut: Chiar daca A8 Sovata-Tg.Neamt ar fi cel mai bun traseu pentru un asemenea experiment.

dr4qul4

Aceasta soluție ar putea fi aplicata cu succes pe tot tronsonul de la Tg Mures la Tg Neamț. Astfel, A9 (pana na Ungheni) după licitație, ar costa maxim 3 mld euro. Cifra mult mai pământeană.
Dar așa cum zice si cutter tot dinspre est trebuie sa înceapă, unde poate prelua din trafic imediat după deschidere.
Ar fi o prostie sa înceapă tot din vest pentru ca oriunde s-ar termina loturile, avem numai "camp" pe următorii 270 km!
Si alta ar fi presiunea daca ar exista Iasi-tg Neamt.
Eu susțin Iasi-Bacau pentru, ca, pe lângă avantajele imediate, in 2021 putem începe traversarea Carpaților orientali, pe oricare din traseele propuse. Bv/TgM sau de ce nu M.Ciuc-TgM.

Le. Cu ue se poate negocia. Nu ca facem half-profile ci ca facem acum half si in următorul restul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Quote from: delacroix on December 09, 2014, 08:26:56 PM
UE nu finanteaza half profile.
Scuze @Ionut: Chiar daca A8 Sovata-Tg.Neamt ar fi cel mai bun traseu pentru un asemenea experiment.

Imi pare rau dar nu cred ca este asa. Daca mi-ai putea gasi unde scrie ca UE NU FINATEAZA drumuri semi-profil de VIITOARE AUTOSTRADA as crede. Din cate stiu, UE finanteaza upgrade-uri la traseele din core si comprehensive. Din cate stiu, acestea trebuie sa fie autostrazi pana in 2030 (sau 2050) dar nu cred ca te opreste nimeni sa faci semi-profil pana in 2018 si sa completezi cand traficul o cere, pana in 2030.

TEO73H11

Este important de apreciat si respectat parerea fiecaruia,dar eu unul nu doresc noi cioturi de autostrada care sa nu fie legate de actuala retea de autostrada indiferent de trafic ,cu exceptia centurilor la standard de autostrada la marile orase. Cat despre trafic o eventuala autostrada Tg  mures Ditrau nu s-ar raporta la valorile de trafic actual,ci cu siguranta va atrage nou trafic din judetele Suceava ,Botosani,Neamt,Iasi.Bacau si Vaslui care ar prefera o legatura continua pe autostrada de la Ditrau spre vestul Europei

pasadia

Atat pomeniti Ditrau de parca ar fi centrul lumii. Ma intreb traficul asta, atras la Ditrau pentru a continua spre vestul Europei pe autostrada, asa mult cum il preconizam, cum va incapea pe DN15? La cum vad eu lucrurile, ori sugruma complet DN-ul asta, ori nu va fi trafic.

Din punctul meu de vedere Targu Mures - Targu Neamt il faci dintr-o bucata. Ori autostrada, ori DX, ori half-profile. Dar sa faci doar parti din el ar insemna sa iti bati joc de soferi pe partile neconstruite.

ovideatza

In opinia mea pt:
- trebuie inceput dinspre Iasi, pt ca sectiunea Iasi-tg Frumos are un trafic urias.
- De acolo se poate merge spre Pascani, pentru ca spre Roman momentan traficul se desfasoara ok, drumul fiind net superior celui spre Pascani. In plus asa retin ca e traseul, urmand ca undeva in linie cu Motca sa fie intersectia cu A7. Pana la acel punct as vedea A8-ul facut in perioada 2014-2023.
- deja aceasta sectiune ar ajuta enorm traficul dinspre si in jurul Iasului, in spera reducerea accidentelor care sunt extrem de numeroase in apropiere de Iasi pe E583.

- urmatorii pasi ar fi in celalalt exercitiu, apropiere dinspre Tg Mures spre munti
- apoi tind sa dau dreptate ca e nevoie de un segment mult mai mare facut concomitent pentru a ajuta si a nu incurca. Deci apropiere dinspre Tg Mures spre munti + trecerea muntilor.

Deviind putin de la topic:

- tot in 2014-2023 trebuie facuta centura Bacau, deja nu mai e nici o sansa pe 2007-2013 + altele daca reusim de pe A7. Constructia A7 ar trebui sa se concentreze pe centurile marilor "dopuri" care in 2020-2027 sa fie unite intre ele.

In acest fel rezolvam zona Iasi + zonele de maxim trafic de pe Dn2. Nu vad de ce nu pot fi finantabile pe 2014-2020, daca ne pregatim din timp cu SF-urile si absolut toti pasii premergatori. Asa cum s-a introdus A10 desi nimeni nu visa in 2007 la asa ceva (si daca se miscau cu "talent" la licitatii se si finanta integral din 2007-2014) s-ar putea sa se poata face cu 20-25% mai mult in urma licitatiilor decat anticipam.

north

Quote from: delacroix on December 09, 2014, 08:26:56 PM
UE nu finanteaza half profile.
Sorry, but not true.
BTW, UE finanțează cam ce v̶r̶e̶a̶  vor mușchii statelor membre.
Dacă este să mă contrazică cineva, îl/o rog să vină cu listă de proiecte majore de transport (i.e. peste 50 MEUR, deci pentru care este nevoie aprobarea comisiei) care au fost respinse de UE (mă rog, CE, ca să fim exacți).

Quote from: pasadia on December 09, 2014, 10:09:20 PM
Atat pomeniti Ditrau de parca ar fi centrul lumii. Ma intreb traficul asta, atras la Ditrau pentru a continua spre vestul Europei pe autostrada, asa mult cum il preconizam, cum va incapea pe DN15? La cum vad eu lucrurile, ori sugruma complet DN-ul asta, ori nu va fi trafic.

Din punctul meu de vedere Targu Mures - Targu Neamt il faci dintr-o bucata. Ori autostrada, ori DX, ori half-profile. Dar sa faci doar parti din el ar insemna sa iti bati joc de soferi pe partile neconstruite.

Cu un Tg. M - Tulgheș (într-adevăr NU Ditrău, nu ajută la nimic, dar mai sunt doar 38 km până la Tulgheș) s-ar rezolva foarte mult, dacă nu o mare parte. Discuție:

1. 15 / 15B de la Tulgheș la Târgu Neamț poate duce decent până pe la 8000 și cvasirezonabil până pe la 12-14000. Elemente geometrice rezonabile, zone de depășire multe, doar vreo 8 localități... (Observați că n-am zis 19000, cât duce Comarnic - Predeal, și ăsta cu o penurie de zone de depășire, elemente geometrice indecente șamd.)
În prezent (mă rog, MZA 2010) are pe la 2000.... Deci se mai pot atrage un 10000 pe autostradă de pe Suceava - Dej, Bacău - Brașov etc.

2. De la Târgu Neamț traficul s-ar bifurca oricum spre nord (Fălticeni / Suceava / Botoșani), sud (Piatra Neamț / Bacău) (*da, chiar Bacău; cu varianta DJ 156A făcută acum select  - cât de des ați văzut banda a III-a la urcare pe DJ? - pe Dobreni - Girov - Roznov, aceasta devine varianta favorită, cred că chiar și pentru Vaslui) și est (Iași, Pașcani, Chișinău). Deci, cum ar veni, chiar nu este nicio problemă că nu ar fi Tg. Neamț - Iași...
Desigur că rămâne traversarea Tg. Neamț - a bitch! Dar s-ar putea face cei 10 km de autostradă de centură Tg. N.

3. În plus, autostrada ar atrage și traficul Miercurea Ciuc / Secuime - Tg. Mureș / Cluj / Budapesta care pare să tot fie la vreo 3000.

=> All in all, autostrada ar vedea un trafic pe la 10000 (poate chiar mai mare pe Tg. M - Sovata)... adică cam câtelea avea București - Constanța la ultimul recensământ.

Deci, ca să închei, cu doar vreo 2 miliarde de euro (pentru acest mult-contestat Tg. Mureș - Ditrău - Tulgheș), Iașiul ar fi la doar 170 km de rețeaua de autostrăzi a Europei (iar Piatra Neamț la 90, Suceava la 120, Bacău și Botoșani la 160, Vaslui la 215).
Adică o medie de 152 km - două ore, more or less - pentru fiecare dintre cele șase reședințe de județ din regiunea de Nordest.
But maybe I'm just bullshiting...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

#232
150 de km înseamnă 2,5 ore când trebuie sa treci prin orașe si sate. Si chiar peste 3 când trebuie sa treci muntele cu tirul.

Si 2 mld pana la Tulgheș, cam optimist?. Bani cu care se pot face multi km intre iasi-suceava-bacau. Iar DN15 duce trafic, dar doar vara! Cum ninge puțin (si ninge des) e cam la jumătate. Am fost pe la poiana largului si drumul numai drept nu e. Acum depășești, ca nu e trafic, dar când va fi adio depășiri.
Si nu va ocoli nimeni din suceava când o pot lua pe vatra dornei. Ca timp tot la fel va fi.  Si investiții la Iași? Adică mergem de la Tulgheș pana la Iași sa mai punem o fabrica?

Un asemenea proiect ar fi bun doar pt Bacău si neamț. Restul moldovei ar ramane in bezna.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

#233
Cu observatia ca nu am parcurs decat o singura data (1 mai 2013) bucata Targu Neamt - Bistricioara din DN15/DN15B, imi permit sa spun ca e gresita comparatia cu DN1. In sine bucata de drum mentionata mi s-a parut aproape infecta. Un asfalt prost in zona Targu Neamt - Pipirig - Poiana Largului, benzi inguste, marginile drumului neintretinute, prost semnalizat (fara ochi de pisica de exemplu) si fara iluminat in acele putine sate traversate.

Pe coborarea spre Poiana Largului se lucra la largire, pot presupune ca in zona aceea lucrurile se prezinta mai bine. Viaductul mi s-a parut "subred", mai departe asfaltul pe DN15 parea mai ok, insa multitudinea virajelor mi-a lasat de inteles ca si bucata spre Tulghes as considera-o mai de evitat decat DN1. Dar cine stie, poate m-am invatat eu cu DN1 prea mult.

ps: In acceptiunea mea un DN e sigur si circulabil atunci cand pe laterale benzilor exista marcaj si acostament. Lipsa acestora face ca viteza de deplasare in anumite conditii (noaptea, pe timp de ceata, ploaie sau zapada - deci in total cam in 60-70% dintr-un an)  sa scada considerabil si experienta de a conduce sa fie una nefavorabila.

Iar zone precum aceasta sau aceasta nu cred ca ar permite niciodata un trafic comparabil cu DN1 (sau cu orice alt DN decent din tara - DN7, DN6, DN13, etc. 

LE: Si nu, chiar nu trebuie sa comparati cu DN1 - acolo MZA-ul de 19.000 este atins si datorita lipsei tirurilor in anumite intervale orare. Iar noi vrem A8 tocmai pentru a aduce trafic greu spre Moldova, nu?

cricric

Drumul ala oricum trebuie reabilitat.

alecu26

autostrada va avea si importanta strategica. Exact cum a umplut Bechtel fosta Yugoslavie (si continua sa o umple) de autostrazi, ca sa-si asigure acces rapid dinspre Adriatica spre estul europei.

eu zic ca in actualul context, si americani si europenii vor vrea sa puna presiune pe Rusia. Tot mai multe voci doresc unirea Moldovei cu Romania, astfel incat atunci cand Rusia are poate treaba in Moldova....sa se lege de fapt de o tara NATO si membra UE si sa fie motive de contracarare imediata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Acelasi lucru e insa valabil si pentru coridorul Lvov-Cernauti-Iasi-Chisinau-Odesa.
EU nu zic sa nu se faca. Doar sa o inceapa de la Iasi spre Tg Neamt cat mai repede si pe urma vedem cum si pe unde trecem Carpatii (Daca se aproba Bc-Bv nu cred ca se mai face ditrau-tg neamt)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

cum s-a abandonat complet si de Europa si de Romania coridorul IX nu o sa inteleg niciodata.

Era un coridor care lega capitale Kiev-Chisinau-Bucuresti si dupa aia spre Sofia sau Salonic sau Istanbul. OK...din perspectiva UE nu prea era ceva ce sa lege inima UE de marginea ei...de aia cred ca au lasat-o balta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

Quote from: alecu26 on December 10, 2014, 03:59:57 PM

Era un coridor care lega capitale Kiev-Chisinau-Bucuresti si dupa aia spre Sofia sau Salonic sau Istanbul. OK...din perspectiva UE nu prea era ceva ce sa lege inima UE de marginea ei...de aia cred ca au lasat-o balta.

un insight bun: EU e interesata sa lege centrul de periferii, conectiile intra_periferii se vor lasa asteptate

Viny

#239
inseamna ca intre Kiev - Chisinau- Bucuresti - Sofia - Tesalonik - Atena ... sau Kiev - Chisinau - Iasi - orasele din Transilvania - Belgrad... sau Bucuresti - Istanbul ruta asta chiar are trafic...
avem nevoie si de Tg Mures - Iasi, si de Brasov - Bacau... si chestia cu '' nu sunt bani '' sa dispara pt ca bani sunt...

multe tari din UE s-au dezvoltat si datorita ca au fost '' tari de tranzit'' , nu ca ar fi mai destepti ca noi... dar si noi putem fi tara de tranzit, ca nu suntem chiar in capatul lumii... N-S, SV - NV... E-V...