Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

Daca Rep. Moldova ne permite, putem sa construim un drum de acces la pod pana la Chisinau. Totul este cum se inteleg tarile. UE finanteaza in mod deosebit proiecte transfrontaliere, exista chiar fonduri speciale in acest sens, cu pana la 95% participare UE. Prin alte mecanisme UE poate finanta si proiecte pe teritoriul vecinilor UE.

Daca in schimb facem podul si NU realizam conexiunile pe partea Rep. Moldova, atunci riscam sa ne fie taiati banii UE. Pentru ca UE nu finanteaza ceva nefunctional.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vlad94

Cred ca Rep Moldova își va realiza singura conexiunea. Va fi nevoie si de un PTF. De la giratoriu si pana la digul Prutului am masurat 420 de metri ceea ce e un mizilic dpdv al construcției de drumuri.

alexV

Quote from: vancouver on January 18, 2022, 11:27:49 PM
Daca Rep. Moldova ne permite, putem sa construim un drum de acces la pod pana la Chisinau. Totul este cum se inteleg tarile. UE finanteaza in mod deosebit proiecte transfrontaliere, exista chiar fonduri speciale in acest sens, cu pana la 95% participare UE. Prin alte mecanisme UE poate finanta si proiecte pe teritoriul vecinilor UE.

^this. Si eu ma gandeam daca e fezabil un proiect transfrontalier cu finantare europeana si romaneasca, sa lege Chisinau de A8. Co-finantare Romaneasca, ca de la Md nu ai ce sa ceri. In contextul in care jumate din locuitorii de acolo merg la munca in Rusia cum mergem noi in EU, o apropiere a MD de RO prin intermediul infrastructurii poate fi ceva util spre foarte util.

Xander

Cand harta Moldovei, aia romaneasca, va fi plina de autostrazi in exploatare, ne putem uita modalitati de legarea Chisinaului la infrastructura noastra existenta la momentul respectiv.
Pana atunci hai sa ne concentram timpul si resursele spre a finaliza ceea ce tot se planifica de 20 ani si nu suntem in stare sa ducem la bun sfarsit cu finantare de la PNNR, sau cel putin asa se pare dupa ultimele intarzieri.

hvm

Mie mi se pare o non-problema. Orice guvern de la Chisinau o sa construiasca drumul de legatura atat timp cat are autostrada pana pe malul sau. Voi va dati seama ce presiune ar pune societatea civila la primele alegeri pe orice guvern care ar refuza sa construiasca acel drum de legatura de 500m + PTF?

O fi Moldova saraca dar e clar ca daca venim cu o autostrada pana pe malul lor is permit costurile unui PTF, si a 500 m de drum de legatura. Oricine ar refuza asa ceva, s-ar sinucide politic in Moldova (tinand cot ca foarte multi moldoveni sunt in romania sau cati sunt plecati la munca in EU).

In rest sutn deacord cu Xander. dupa ce mai bifam vreo 500-1000km de autostrada putem sa ne gandim sa facem si prin moldova...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Kimi

Nu stiu cum e planul dar ma gandesc ca ar trebui facut podul, un punct vamal si un ciot, toate la nivel de autostrada cu descarcare in stanga Prutului, gen Biharia - Bors. De acolo sa continue ei, la un moment dat, cu autostrada Ungheni - Chisinau cand se va putea.

oneLess

Cam cum s-a făcut la noi la Borș, că atât s-a putut.

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

RaduG

#3158
Există și o asociație Moldova Vrea Autostradă Chișinău. Luptă și ei, pe partea lor de Prut, pentru autostrada Odessa-Chișinău-Ungheni.

Detalii:

https://idep.md/2020/03/moldova-vrea-autostrada

https://www.facebook.com/moldovawantahighway/

Comunicate Ministerul Infrastructurii MD:

https://midr.gov.md/noutati/autoritatile-moldo-ucrainene-s-au-intrunit-in-cadrul-comisiei-mixte-in-domeniul-transportului-rutier-international

QuoteAutoritățile moldo-ucrainene s-au întrunit în cadrul Comisiei mixte în domeniul transportului rutier internațional
DECEMBRIE 07, 2021 | #transport

Pe parcursul a două zile, între 6-7 decembrie curent, s-au desfășurat, în regim de video-conferință, lucrările Comisiei mixte moldo-ucrainene în domeniul transportului rutier internațional.


Agenda reuniunii a vizat subiecte privind relațiile bilaterale comerciale şi dezvoltarea transportului rutier, stabilirea cotei de autorizații pentru anul 2022, aspecte cu privire la transportul rutier de persoane, precum și asigurarea implementării unui regim liberalizat de transport de mărfuri.

În debutul evenimentului, secretarul de stat, Mircea Păscăluță, a mulțumit părții ucrainene pentru cele 3000 de autorizații de tip bilateral/tranzit şi 2000 de autorizații portuare acordate țării noastre, pentru anul curent. Menționăm că, acesta este un rezultat imediat realizat în urma vizitei efectuată de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, la Kiev, în luna noiembrie curent.

În urma solicitărilor părții moldovenești, s-a stabilit cota de 60 de mii de autorizații pentru operatorii de transport marfă și cota de 2200 de autorizații pentru transport neregulat de pasageri.

De asemenea, părțile au convenit asupra derulării unor acțiuni concrete pentru asigurarea unui regim liberalizat de transport rutier dintre ambele țări. Totodată, am primit asigurări ca până la sfârșitul lunii ianuarie 2022, autoritățile din Ucraina vor rezolva problema cu privire la neacordarea copiilor proceselor verbale de contravenție.

Referitor la transportul rutier internațional de persoane, părțile au convenit organizarea unei ședințe la nivel de experți, în primul trimestru al anului 2022, în vederea inventarierii rețelei de rute regulate între Republica Moldova și Ucraina.

https://midr.gov.md/noutati/cooperarea-in-domeniul-transport-si-infrastructura-a-fost-discutata-de-ministrul-andrei-spinu-si-comisarul-european-adina-valean

QuoteCooperarea în domeniul transport și infrastructură a fost discutată de ministrul Andrei Spînu și comisarul european Adina Vălean
NOIEMBRIE 26, 2021 | #transport

Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a efectuat o vizită de lucru, împreună cu comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, la șantierul de construcție a drumului național R1 Chişinău – Ungheni – frontiera cu România (centura satului Bahmut). Porțiunea de drum este construită cu suportul Uniunii Europene, acesta reprezentând un exemplu direct, care relevă suportul UE în proiecte concrete pentru țara noastră.


În cadrul întrevederii cu comisarul european, ministrul Andrei Spînu a abordat subiecte ce vizează proiectele naționale și regionale de interconectare între Moldova, România și Ucraina (drumuri, poduri, căi ferate etc.). În acest sens a fost agreată organizarea, la Bruxelles, a unei întrevedri la nivel înalt, între miniștrii responsabili de domeniul transporturilor din componența trio asociat (Moldova, Ucraina, Georgia) și România.

De asemenea, oficialii s-au referit la necesitatea creșterii numărului de autorizații pentru transport de mărfuri pentru operatorii din țara noastră. Vicepremierul a exprimat, în mod special, interesul transportatorilor din Moldova pentru autorizații de tranzit prin Ungaria și Slovenia.

Un alt subiect de discuție a vizat și creșterea siguranței aeronautice, precum și promovarea zborurilor din și spre Chișinău.

La final, ministrul Andrei Spînu i-a mulțumit comisarului european Adina Vălean, pentru suportul oferit la reabilitarea drumurilor naționale care fac parte din Rețeaua Trans Europeană de Transport (TEN-T) și includerea acestora în programul de susținere UE pentru Moldova.

https://midr.gov.md/noutati/ne-dorim-sa-extindem-si-sa-deblocam-tot-ceea-ce-a-fost-initiat-si-lasat-declaratia-vicepremierului-andrei-spinu-la-intrevederea-cu-secretarul-de-stat-pe-domeniul-transporturilor-din-romania-ionel-scriosteanu

Quote,,Ne dorim să extindem şi să deblocăm tot ceea ce a fost inițiat și lăsat" – declarația Vicepremierului Andrei Spînu, la întrevederea cu secretarul de stat pe domeniul transporturilor din România, Ionel Scrioșteanu
NOIEMBRIE 12, 2021 | #transport

Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a avut o întrevedere cu secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Ionel Scrioșteanu.


Oficialii au discutat subiecte ce vizează domeniul transportului rutier internațional, aerian, naval și feroviar. De asemenea, s-au referit la necesitatea elaborării unor acorduri interstatale privind mentenanța, reabilitarea și construcția podurilor de șosea la frontiera Republicii Moldova cu România.

Vicepremierul Andrei Spînu a salutat prezența delegației române la MIDR și și-a exprimat interesul pentru abordarea pragmatică a proiectelor comune pe domeniile gestionate de minister.

,,Ne dorim să extindem şi să deblocăm tot ceea ce a fost inițiat și lăsat. Îmi doresc și eu să ajung în România pentru a reconfirma dinamica relațiilor noastre bilaterale printr-o serie de proiecte reciproc avantajoase", susține Andrei Spînu.

Referitor la transportul aerian, părțile au analizat posibilitatea creșterii numărului de frecvențe operate de operatorii aerieni români pe segmentul București-Chișinău-București, precum și la diversificarea destinațiilor prin operarea unor noi curse și de pe alte aeroporturi internaționale din Romania, precum Cluj, Timișoara etc.

La capitolul infrastructura drumurilor, interlocutorii au punctat mai multe idei ce țin de reconstrucția drumurilor și a podurilor de șosea la frontiera dintre țări, precum este podul Giurgiulești – Galați, care în scurt timp va fi reparat și construcția autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

De asemenea, în cadrul discuției a fost anunțat termenul de relansare a cursei de tren Chișinău – București, începând cu 12 decembrie curent. Ministrul Spînu a specificat că, la moment, MIDR poartă negocieri cu Agenția Franceză pentru Dezvoltare, în vederea modernizării infrastructurii feroviare prin intermediul fondurilor franceze de finanțare, care prevede reabilitarea unor porțiuni de cale ferată de pe tronsonul Chișinău-Ungheni.

La rândul său, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a  mulțumit pentru prilejul de a reveni la Chișinău, menționând că întrevederea de astăzi se înscrie perfect în ideea unui parteneriat consolidat și fortificat dintre Moldova și România: ,,Trebuie sa avem mai multe întâlniri, mai multe grupuri de lucru bilaterale pe fiecare domeniu ca să înaintăm în toate proiectele enumerate. Trebuie sa punem baze solide, iar relațiile să fie de la cel mai mic nivel, la cel mai înalt". Într-un final domnul Secretar de Stat român a concluzionat: ,,Trebuie sa trecem de la podul de flori, la poduri de piatră."

La final, părțile au convenit asupra organizării, în 2022, a următoarei ședințe a Comisiei Mixte în domeniul transportului rutier, în cadrul căreia vor fi abordate subiecte de interes comun.


ovideatza

https://apix.ro/investitie-de-40-mil-euro-pentru-podul-peste-prut-de-la-ungheni-proiectul-va-fi-implementat-in-2-ani/?fbclid=IwAR1Aw25d4C59BtTFRc-TY5k54cLOWtRTHUfumiGqQhzgthnN6SyaCJ0mo1Q

Extras:


"Guvernul României va asigura finanțarea lucrărilor de construcție a podului și a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României. Suma totală a fost estimată la 40 de milioane euro. Iar construcția drumului de acces și a infrastructurii conexe pe partea Republicii Moldova va fi finanțată de Guvernul de la Chișinău, cu un cost estimativ de 2 milioane euro"

RaduG

FB Adrian Covăsnianu:

Quote🛣CALENDAR ESTIMATIV pentru OBȚINEREA ACORDULUI DE MEDIU PENTRU sectorul montan Tg. Mureș-Tg. Neamț din 𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀𝐃𝐀 𝐀𝟖! 🛣
Ca urmare a faptului că:
I. S-au reobținut 𝗖𝗲𝗿𝘁𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗨𝗿𝗯𝗮𝗻𝗶𝘀𝗺 (x6)
II. S-au depus săptămâna aceasta 𝗠𝗲𝗺𝗼𝗿𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗣𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲 pentru procedura de obținere a Acordului de Mediu aferentă secțiunilor incluse în PNRR,
consider că pașii procedurali sunt următorii:
I. Secțiunile 𝗧𝗴. 𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀̦-𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗶𝗿𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 + 𝗟𝗲𝗴𝗵𝗶𝗻-𝗠𝗼𝘁̦𝗰𝗮 (59 km de autostradă înclusă în PNRR)
1. Reobținerea / reconfirmarea celor aproximativ 113 𝑎𝑣𝑖𝑧𝑒 necesare din județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași. Timp estimativ: 45 𝑧𝑖𝑙𝑒
2. Procedura de obținere a Avizului de Gospodărire a Apelor. Timp estimativ: 45 𝑧𝑖𝑙𝑒
3. Decizia de Etapă de Încadrare. Termen estimativ: 30 𝑧𝑖𝑙𝑒 de la depunerea Memoriilor de Prezentare
4. Depunere RIM, SEA, SEICA. Termen estimativ: 20 𝑧𝑖𝑙𝑒 + 10 𝑧𝑖𝑙𝑒 pentru dezbaterea publică
5. Dezbatere publică. Termen estimativ: 30 𝑧𝑖𝑙𝑒 după depunere RIM+SEA+SEICA
6. Ședință CAT de adoptare a deciziei de emitere a Acordului de Mediu. Termen estimativ: 10 𝑧𝑖𝑙𝑒 (după primirea observațiilor)
7. Emitere Acord de Mediu. Termen estimativ: 10 𝑧𝑖𝑙𝑒 de la decizia de emitere din sedința de CAT
Termen estimativ obținere 𝗔𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗱𝗲 𝗠𝗲𝗱𝗶𝘂 : 𝟎𝟏.𝟎𝟕.𝟐𝟎𝟐𝟐 (𝟏 𝐢𝐮𝐥𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟐)
II. Secțiunea 𝐌𝐢𝐞𝐫𝐜𝐮𝐫𝐞𝐚 𝐍𝐢𝐫𝐚𝐣𝐮𝐥𝐮𝐢 - 𝐋𝐞𝐠𝐡𝐢𝐧
1. Reobținerea/reconfirmarea celor aproximativ 113 𝑎𝑣𝑖𝑧𝑒 necesare din județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași. Timp estimativ: 45 𝑧𝑖𝑙𝑒
2. Reobținerea/reconfirmarea Avizului de Gospodărire a Apelor. Timp estimativ: 30 𝑧𝑖𝑙𝑒
3. Decizia de Etapă de Încadrare. Termen estimativ: 30 𝑧𝑖𝑙𝑒 de la depunerea Memoriilor de Prezentare
4. Depunere RIM, SEA, SEICA. Termen estimativ: 20 𝑧𝑖𝑙𝑒 + 10 𝑧𝑖𝑙𝑒 pentru dezbaterea publică
5. Dezbatere publică. Termen estimativ: 30 𝑧𝑖𝑙𝑒 după depunere RIM+SEA+SEICA
6. Ședință CAT de adoptare a deciziei de emitere a Acordului de Mediu. Termen estimativ: 10 𝑧𝑖𝑙𝑒 (după primirea observațiilor)
7. Emitere Acord de Mediu. Termen estimativ: 10 𝑧𝑖𝑙𝑒 de la decizia de emitere din sedința de CAT
Termen estimat obținere 𝗔𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗱𝗲 𝗠𝗲𝗱𝗶𝘂 : t0 (pct.3) + X zile (minim 140 zile condiționat de depunerea Memoriilor de Prezentare) = nu mai devreme de 𝟭𝟮.𝟬𝟴.𝟮𝟬𝟮𝟮 (𝟭𝟮 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟮)
Fac precizarea că nu s-au depus încă memoriile de prezentare pentru porțiunea Miercurea Nirajului-Leghin astfel că proiecția de mai sus încă nu se aplică.
Factori de risc:
1) dezbatere publică energofagă
2) autorități locale inactive și avizatori dificili
3) lipsă de corelare și coordonare între Agențiile de Protecție a Mediului din cele 4 județe (Iași, Neamț, Harghita, Mureș)
Însă cu:
1) un management riguros,
2) suprapunerea unor etape și proceduri de avizare,
3) existența unui grup de lucru activ și cu coordonare aplicată (din teritoriu),
consider că termenele de obținere a Acordului de Mediu se pot respecta și chiar reduce.
Legendă:
CAT = Comitet de Analiză Tehnică
SEA = Studiu de Evaluare Adecvată
SEICA = Studiu de Evaluare a Impactului asupra Corpurilor de Apă
RIM = Raport privind Impactul asupra Mediului
zile = zile calendaristice
#monitorizareproiecte
#autostradaA8
🛣

RaduG

FB Adrian Covăsnianu, update după ședința bilunară CNAIR din 27.01.2022

Quote𝐈𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟖 𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢-𝐈𝐚𝐬̦𝐢-𝐓𝐠. 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭.
𝑎) 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖 (1,1 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Procedura de obținere a Acordului de Mediu continuă.
La finele anului trecut a avut loc dezbaterea publică (la care am participat și eu) pe documentația de mediu. Au fost formulate o serie de observații. Personal am oferit sugestii și recomandări pentru a accelera obținerea Acordului de Mediu.
Trimestrul III al anului 2022 este estimat pentru obținerea Acordului de Mediu. Acest termen poate fi onorat DOAR dacă toate instituțiile publice implicate vor lucra pro-activ în interesul maturizării, avizării și SUSȚINERII acestui proiect de infrastructură rutieră majoră.
Ulterior către finalul anului 2022, dacă se va obține Acordul de Mediu și finaliza Studiul de Fezabilitate, se va putea lansa licitația de Proiectare+Execuție.
𝑏) 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖-𝐼𝑎𝑠̦𝑖-𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦ (100,14 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
Campania de teren continuă cu studiile geotehnice și topografice. Îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni!
Avem o mobilizare bună pentru campania geotehnică fiind prezente 5 utilaje pentru forare pe zona Moțca-Târgu Frumos (peste 70% grad de execuție). În același timp măsurătorile topografice (de detaliu) au fost demarate. Pe sectorul Târgu-Frumos-Lețcani campania de forare a fost oprită în zona Podu Iloaiei până se vor armoniza "recomandările" Jaspers cu alternativele de traseu propuse din Analiza Multicriterială 1.  Se estimează că până pe 10.02.2022 vom avea AMC1 (Analiza MultiCriterială1) finalizată pe zona Moțca-Podu Iloaiei. Estimez un factor de risc ce poate conduce la o întârziere faptul că Jaspers are o altă optică vis-a-vis de sectorul Lețcani-Ungheni și implicit asupra realității teritoriale și necesităților regionale ale Moldovei.
Sunt rezervat vis-a-vis de termenul de 12 luni – aprilie 2022 pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Cu toate acestea, ritmul de lucru este unul mult mai bun față de alte loturi de autostradă din Moldova.
𝑐) 𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦-𝑇𝑔. 𝑀𝑢𝑟𝑒𝑠̦ (211 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Studiul de Fezabilitate depus a primit « clasicele » observații cu care proiectantul de pe acest sector (din păcate!) s-a obișnuit. Se « așteaptă » revizia 04. Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR însă pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin) lasă de dorit.
Procedurile de mediu pe capete sunt (re)demarate prin depunerea documentației actualizate la APM-urile din teritoriu în 19.01.2022. Conform propriului calendar (https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10216022187427323) sper să mă înșel și să avem Acord de Mediu mai devreme de iunie-iulie 2022. Sub rezervare obținerii Acordului de Mediu în timp util, încă se menține estimarea de iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR.

Kimi

Am primit de la cineva plansa completa cu traseul A8 (Tg Mures - Tg Neamt), din SFul Acciona.

Pe langa faptul ca nu vad modificari fata de traseul din vechiul SF, cateva observatii sunt mai mult sau mai putin dezamagitoare.

- Descarcarea Motca in DN2 NU pare sa fie inclusa in sectorul de capat Leghin - Motca (!!!)
- Descarcarea de la Leghin nu pare sa fie in Leghin, ci in Lunca.
- Nodul Acatari a ramas un nod "trompeta". Alta ineptie.
- Nodul de la Miercurea Nirajului se va descarca in vestul municipiului. Asta inseamna ca tot traficul de tranzit va trece prin centrul localitatii.

Subliniez ca traseul complet nu e inca avizat de catre CNAIR. Dar presupun ca capetele au fost.
Mi-as fi dorit ca cineva din MVA sa se implice mai mult si aici pe forum, pentru a lamuri si astfel de chestiuni, nu doar pe cele birocratice.






ValiCatargiu

E chiar o tâmpenie să nu legi segmentul ăsta cu DN2 la Moțca. Cum tranzitezi prin Tg Neamț și Vânători Neamț? Sper că e o neclaritate acolo.

ovideatza

#3164
Nu e nelegat.
Doar ca nodul probabil e din celalalt proiect, Motca-Iasi.
In mod normal acest segment (Motca-Letcani) trebuia sa existe deja, iar ce vedem acum pe plansa sa fie o continuare.
Ca se va intampla invers e o ciudatenie ce face parte din realitatea romaneasca.
Se va aditiona probabil cu o descarcare temporara...