Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ghrt

^^ @horatiu, presiunea publică e ok dar care e rolul legii ăleia în ecuaţie? Pe cine pune presiune, şi în ce mod? Nu cumva API se alătură unui sofism?

Cred că pentru acest avantaj de imagine politicienii implicaţi puteau să presteze mai la obiect.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Legile sunt valabile pentru toti cetatenii, nu? Asa ca puneti mana pe lopeti, ca e obligatoriu sa faceti autostrada. Cine nu participa, incalca legea. Ca doar nimeni nu e mai presus de lege.

Si mai usor cu comentariile, cum ca nu trebuie facuta sau ca alta e mai buna, ca incitati la incalcarea legii ...  :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Quest

Quote from: ghrt on November 29, 2018, 04:37:43 PM
(...)
presiunea publică e ok dar care e rolul legii ăleia în ecuaţie? Pe cine pune presiune, şi în ce mod?
(...)

Hm, buna intrebare.
Iti spun parerea mea. Legea, iar acum aceasta premiera de la Cotroceni, prin care Presedintele promulga legea prin eveniment public, da de inteles in exteriorul Romaniei, unor anumite forte foarte interesate in saracirea Moldovei, ca Romania nu e sat fara caini, si ca planul lor multi-decadal de-a depopula Moldova (prin pastrarea acestei regiuni la un nivel scazut de dezvoltare economica), va fi un esec. Nu intimplator Iohannis spunea astazi ca saracia Moldovei a devenit o chestiune de securitate nationala...

P.S. Nu Rusia e interesata de saracirea Moldovei. O spun in caz ca aveti tendinta de-a crede ca rusii sint fortele din exterior la care m-am referit. Nu rusii.
Common sense will get you far !

Ionut

API pe Facebook

Acum câteva ore, în cadrul unei ceremonii publice în premieră, Președintele Klaus Iohannis a semnat decretul prin care promulgă Legea Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași.

Suntem total de acord cu Președintele Iohannis care a declarat, cu această ocazie specială, că "este trist că a fost nevoie de o lege pentru ca guvernanții să facă pași concreți" pentru ca Autostrada Unirii, cum a fost ea supranumită, să meargă înainte după ce au fost pierduți ani de zile cu incompetența, neputința, fuga de responsabilitate și reaua-voință a șefilor CNAIR și miniștrilor Transporturilor.

Klaus Iohannis: "Suntem cu toții de acord că o Românie fără autostrăzi este o Românie condamnată la subdezvoltare. Din acest moment, Guvernul are responsabilitatea legală să acționeze. A nu realiza această autostradă înseamnă a încălca legea."

În fotografia atașată puteți vedea decretul în mâinile celor trei reprezentanți ai Asociației Pro Infrastructură care au onorat invitația Președintelui în numele miilor de membri și susținători ai comunității noastre. Vă asigurăm că vom lupta neobosit până când Autostrada A8 va deveni realitate, iar România va fi străbătută de o infrastructură de transport modernă.

tonică

hai ma, parca nu traiti in Romania si nu intelegeti despre ce este vorba? ( bine, unii dintre voi chiar nu traiesc aici, dar nici un e prea dificil de aflat cum stau treburile!)
Pur si simplu este un gest de sustinere a eforturilor facute e ong-uri in favoarea unei zone defavorizate si despre al carei viitor stim totii ca este sumbru daca nu se misca lucrurile. Iar in acest moment nu se misca deloc. Guvernarea este toxica, este sub orice nivel critic, ca niciodata si-au bagat vizibil si public picioarele in orice poate fi numit constructiv si necesar viitorului, chestii de genul "masterplan" sunt niste fineţuri despre care nici macar nu se discuta, d'apai sa se mai si ia in considerare si atunci cei care chiar isi mai doresc sa faca ceva pentru tara apeleaza la astfel de gesturi, in disperare, macar pentru mediatizarea acestor mari probleme si pentru a incerca responsabilizarea celor care altfel, nu dau o ceapa degerata pe altceva decat pe ceea ce se poate numi interes propriu!
Felicit si salut gestul, sper sa se mearga mai departe, macar din inertie si din mediatizarea eforturilor, ca un sut in curul unor politicieni impotenti sau rau voitori!
Cine mai crede ca s-ar putea si altfel este posibil sa priveasca prea naiv situatia in care se afla tara acum, cine se pacaleste dupa fente de genul a13, a 13,5, a 3,14 sa fie convins ca fentele astea il vor avea sustinator si peste 20 de ani, pe acelasi forum, cu aceleasi discursuri si la acelasi nivel de executie ;) Cam asa, cum suntem deja unii pe aici ori pe alte forumuri mai vechi, in legatura cu mai celebrele "cobra", "pisi" "transilvania" si alte linii trasate pe hartii pentru adormit mintile .

ghrt

Cred că pentru a ajunge la rezultate concrete, respectiv deschiderea A8 etc, trebuie să înţelegem (corect) regulile prezentului. Această discuţie poate fi amânată, evitată sau obliterată de un gest de PR, care şi el consumă resurse.

De exemplu. Problemele sunt atât de competenţă la nivelul CNAIR, probleme sistemice care în România nu au permis decât construirea la câmpie şi - în extremis - la deal, şi probleme financiare, pentru că e mai rentabil să foloseşti banii la altceva decât autostrăzi (mulţi oameni nu realizează? în Franţa, când aveau drumuri proaste şi mulţi morţi, e un film destul de puternic făcut de un cineast celebru pe tema asta. Minute după minute de cadavre întinse pe pajiste. La noi nu s-a difuzat deşi rezonăm. În fine.)

Haideţi să vedem care este mecanismul deciziei politice de a construi o asemenea lucrare, ca să vedem ce trebuie mobilizat şi unde trebuie pusă presiune. Dacă analiza va fi corectă vom avea mai multe şanse decât cu o lege. Înţeleg entuziasmul, tot e mai bun decât nimic, însă doar sub aspectul că te culci ceva mai vesel. Părerea mea.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Subiectul cu promulgarea legii este peste tot in presa, nici nu are sens sa pun linkuri. A fost live pe TV, a intrat in bucla, a aparut peste tot. Nu cred ca se poate acoperi mai bine decat atat in mass media, ma refer la un singur subiect/topic despre o autostrada. Discurs al Presedintelui in direct despre o autostrada, dat peste tot... unele lucruri care s-au intamplat in ultimii doi ani erau (aproape) de neimaginat in 2011-2012 cand am pornit la drum...

cezar-mario2012

 Iohanis dacă va câștiga alegerile și va avea propriul guvern nu va face A8, este doar de imagine, la anul sunt alegeri.  :lol: :lol: :lol:

mmv1

#1643
O lege care nu prevede sanctiuni pentru nerespectarea ei este egala cu zero practic. Politic, se incearca captarea electoratului din Moldova (in trecut, pro psd) si incercarea ar putea reusi. In fond, sunt multi oameni cu capacitati reduse de analiza, dar si "intelectuali" care vor sa-si transforme imaginatia in realitate cu orice pret. Insa, geografia de clasa a IV-a ar fi suficienta sa-i convinga ca ar fi mai bine daca s-ar face prima data A13 si, abia apoi, A8. Insa economia va da lovitura finala. Implicarea masiva in aceste populisme politicianiste ne-ar putea aduce in situatia de a nu avea nici A8, nici A13. Apropo de imaginatie, A8 are sens economic doar daca e dusa in totalitate la capat. De exemplu, daca ajunge doar pana la Ditrau, beneficiul sau va fi foarte redus

carutasul

Dacă legea cere explicit alocarea anuală de fonduri pentru autostradă, înseamnă că poți ataca bugetul de stat dacă nu alocă, e ilegal ( e drept, pot aloca 1 leu pe an). Nu știu cum poți ataca celălalt aspect, cu demararea procedurilor în 30 de zile, dacă nu încep la ce articol intră? Neîndeplinirea obligațiilor de seviciu? Mai e aspectul legat de faptul că existând o lege, poziția oficială e că se va face, și atunci orice proiect concurent poate fi atacat de pe o poziție solidă ( și probabil nu va mai primi niciodată finanțare externă). Un eventual SF pentru Brașov-Bacău va trebui să plece de la premisa că A8 există sau e în construcție, deci cifrele vor ieși prost. Deci niște consecințe sunt. E aberant că s-a ajuns la asta, dar cred că e mai bine cu decât fără...

Sorin62

^^
,,Demararea procedurilor în 30 de zile"

Nu scrie care proceduri. Atâta vreme cât legea prevede ,,sau PPP", putem spune că ,,procedura" a demarat deja.

Ionut

Astazi cele 3 organizatii au mai trimis o scrisoare deschisa pentru pasii urmatori:


Ionut

API pe Facebook

Săptămâna trecută, luni și marți, Asociația Pro Infrastructură a participat, alături de Împreună pentru A8 și Moldova vrea autostrada, la un workshop despre impactul pe care infrastructura de transport îl are asupra mediului.

Sesiunea de instruire a fost organizată la Praid de către Grupul Milvus în colaborare cu Fundația Propark pentru Arii Protejate. La întâlnire au fost reprezentați cei de la CFR, însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu ne-a onorat cu prezența, deși proiectul despre care s-a discutat cel mai mult a fost Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași.

Noi credem cu tărie că toate investițiile majore, în special A8 care este o adevărată autostradă "a urșilor", trebuie să prevadă, încă din faza studiului de fezabilitate, soluții suficiente și corect alese (poduri, viaducte, tuneluri și ecoducte) pentru ca drumul să aibă un impact asupra mediului cât mai mic și să permită trecerea animalelor dintr-o parte în alta ("permeabilitate").

Această poziție fără echivoc a organizației noastre este fundamentată pe datele științifice pe care cei de la Grupul Milvus și partenerii lor le-au cules din teren în perioade multiple începând cu anul 2008 și până în prezent.

Vă dăm doar două exemple. În a treia fotografie atașată, vedeți o hartă cu traseul Autostrăzii A8 între Târgu Mureș și Ditrău peste care s-au suprapus bârlogurile de urși găsite de experți în intervalele 2008-2013 și 2015-2017. În total, s-au identificat 114 bârloguri și 8 "cuiburi deschise". Puteți observa că, în unele locuri, urșii își fac "casă" chiar pe aliniamentul viitoarei autostrăzi!

Celălalt exemplu este ultima poză de mai jos care prezintă datele telemetrice transmise de emițătorul pus pe ursul botezat "M6". Timp de 6 luni, între 17.05.2014 și 12.11.2014, voinicul în cauză a cutreierat kilometri întregi prin munți și văi, iar în zona Sovata-Praid-Bucin a traversat deseori linia roșie a viitoarei Autostrăzi A8.

Exemplele de mai sus nu sunt izolate, ba dimpotrivă! ONG-urile de mediu au inventariat și alte mamifere mari, nici nu mai vorbim de alte numeroase vietăți mai mici, dar la fel de importante pentru ecosistem.

Autostrăzile, îndeosebi cele montane, trebuie foarte, foarte bine pregătite și construite cu responsabilitate și respect față de mediu.

Ionut

Tocmai ce am dat un interviu telefonic pentru Radio Targu Mures pe subiectul asta ^ cu ursii si aspectele de mediu.

Ionut

Declaratii oficiale (Neaga, Sova, reprezentanti CNAIR), azi la Grupul de Lucru pe sectorul Rutier din cadrul SCS-Transport parte din CM POIM.

A8. Vestea buna: s-a trimis la ANAP documentatia pentru COMPLETAREA studiului de fezabilitate pentru sectorul Targu Mures-Targu Neamt. Va fi un singur contract, 200 km. Evident, vestea proasta e ca daca nu ia cineva serios contractul (si cu suma cat mai apropiata de costul estimat), va iesi ceva prost si vom avea probleme in implementarea in teren.

Vestea si mai proasta: am discutat studiul BEI/PASSA A8 vs A13 si practic se baga iar in fata A13, A8 ramanand undeva in aer. Un studiu pornit de la premise gresite... care da un rezultat gresit. Si eu si Adi (de la Moldova Vrea Autostrada) l-am combatut cat am putut. Concluzia intalnirii a fost ca "nu s-a luat o decizie, mai cercetam, mai studiem".

De fapt, aceleasi povesti ca sa nu se faca (mai) nimic.