Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

#1185
Daca ai putea macar sa accepti ca pentru A13, BV - BC, nu exista nici macar un SF, indiferent cat de prost ar fi, poate ar merita sa iti raspund. Dar asa...

Ps: eu sincer sunt suparat ca nu plaseaza vina corect. Adica as vrea sa mentioneze si CNAIR-ul, guvernul din umbra in domeniu. Nu de alta, dar ruperea contractelor pentru reactualizarea SF-ului e in curtea companiei mult mai mult decat in curtea MT-ului.

TibiV

Quote from: pasadia on October 08, 2018, 05:12:27 PM
Daca ai putea macar sa accepti ca pentru A13, BV - BC, nu exista nici macar un SF, indiferent cat de prost ar fi, poate ar merita sa iti raspund. Dar asa...
Pentru CoBra avem SF-uri la greu...
Da' tot nu o sa vedem finantare europeana in urmatoarele 2-3 exercitii...

Quote from: pasadia on October 08, 2018, 05:12:27 PM
Ps: eu sincer sunt suparat ca nu plaseaza vina corect. Adica as vrea sa mentioneze si CNAIR-ul, guvernul din umbra in domeniu. Nu de alta, dar ruperea contractelor pentru reactualizarea SF-ului e in curtea companiei mult mai mult decat in curtea MT-ului.
Sa imi fie cu iertare, dar CNAIR-ul este o companie a statului/guvernului roman...
Daca acea companie se dovedeste a fi profund indolenta/incompetenta/corupta/.../.../... , atunci problema este de fapt a guvernului care nu este in stare sa o eficientizeze/reformeze/desfiinteze...
Cat timp Guvernul Romaniei accepta ca CN...R este un "guvern din umbra in domeniu", isi merita "umplerea frigiderului"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Uite, vezi cum spui 2 minciuni la rand:

- pentru CoBra exista doar un SF, cel original din 2002. Reactualizat rpin 2006. Vechi, facut dupa alte standarde, fara a tine cont de reglementarile UE. Cel din 2010, cu tunelurile, e al lui Vinci si dupa 2010 nu a mai exista nici un SF (doar o licitatie nematerializata).

- CNAIR, sau precedentele denumiri e un SA. Traditional influenta guvernlui e foarte redusa, practic el doar schimband intre ele gastile din interior. Nu a existat decat o intentie de reforma, anemica si moarta din fasa. In rest e aceeasi SA dintotdeauna, inclusiv cu adrese @and.ro.

Revenind la A8, stii prea bine ca au existat comunicari clare ale CNAIR cu privire la spaima lor fata de ancheta DNA. Preluate apoi, partial, in discursul celor din guvern. Dar intentia de anulare a reactualizarii  SF-urilor a plecat de la ei.

De altfel imi si permit sa speculez ca momentul ala din vara lui 2014, cel cu cele 10 licitatii de SF-uri noi lansate concomitent, se datora mai mult MT-ului (parca era Rus, nu?) si nu CNADNR-ului. Din acelea 10 singurul contract care inca se taraie e Sibiu - Fagaras, dar si ala cu greu. Celelelte au fost anulate inca din faza de licitare, sau nu au fost atribuite, sau oprite inainte de termen. Toate astea facute de companie, nu de minister.

Cum era daca acum aveai acele SF-uri gata? Toate...

TibiV

Quote from: pasadia on October 08, 2018, 05:50:16 PM
Uite, vezi cum spui 2 minciuni la rand:
(....)
CNAIR, sau precedentele denumiri e un SA. Traditional influenta guvernlui e foarte redusa, practic el doar schimband intre ele gastile din interior.

Da, este un SA al carui unic actionar este statul/guvernul roman, prin MT.
Actionarul unic poate face ce vrea - poate sa dea afara toata conducerea, poate sa inchida toata "pravalia" daca vrea...
(Cel putin asa merge in "pravalia" mea, care nu este insa "de stat"...)

Guvernul este foarte "vocal" si stie sa se "impuna" cand este vorba sa incaseze dividende de la SA-uri unde a ajuns sa detina chiar si sub 50% din actiuni, dar are o "influenta redusa" cand este vorba de la o SA unde are 100% din actiuni...

Deh, asa sunt eu, mincinos de fel...
(prima minciuna nu o mai discut, ai raspuns singur...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Guvernul este foarte impotent in a gasi oameni noi care sa conduca acest SA si la fel de impotent cand e vorba sa defineasca niste obiective de urmarit printr-o eventuala reformare a CNAIR. Prin urmare, nu face nimic. Poti sa invoci cata legaleza doresti, adevarul e ca CNAIR tot e "stat in stat" si ca firesc e ca noi, societate civila, sa punem presiune inclusiv pe ei (la fel cum trebuie mentinuta presiunea constanta si pe MT, Guvern sau Parlament). Acelasi lucru e adevarat si pentru Corina Cretu, comisarul UE - chit ca ea o sa s ascunda dupa argumentul "noi semnam actele cu guvernul, nu cu CNAIR". Dar cat timp in acele acte ai linii bugetare in care singurul beneficiar posibil este CNAIR, eu cred ca esti indreptatit sa comentezi si cu privire la acestia. Mai ales cand ajungi in situatii precum aceasta descrisa in declaratie ei.

Revenind insa, caci te pricepi sa arunci funigene off-topic (deh tu nu esti avertizat niciodata):
- exista vreun SF pentru Brasov - Bacau?
- a existat vreodata vreo comparatie reala intre cele 2 tronsoane, Tg. Mures - Pascani vs Brasov - Bacau? (da, presupun de la sine inteles ca atat Sibiu - Brasov cat si Bucuresti - Bacau - Pascani - Iasi  sunt necesare ca proiecte de sine statatoare)
- au fost prezentate vreodata CE vreo alta varianta decat actuala A8?

Daca raspunsul e NU la cele de mai sus, atunci cum crezi ca si-ar putea permite Cretu sau Comisia sa vorbeasca despre ORICE alt coridor pentru a lega Moldava (noastra si republica)?

ps: recunosc, in sine discutia e stupida si sterila. Eu m-am saturat de ea. Dar o voi purta de fiecare data cand vei aparea cu mesajele tale atat de sigure despre planurile Comisiei.

Ionut

Ar fi minunat daca nu ati devia prin bălării. Discuția A8 vs A13 pe Orientali este tocită deja. A apărut ceva nou și nu stiu eu? Posibil. Dar să îmi spuneți sa stiu si eu. Dacă nu e nimic nou, atunci nu o mai deschideți va rog.

Ionut

Intra si Ciolos in hora. Declaratii preluate si de Adevarul.




Dacian Cioloș, despre Autostrada Târgu Mureș – Iași: Dacă nu am vorbi de indiferență și incompetență, ar trebui să vorbim chiar de sabotaj

,,În acest Master Plan pentru infrastructură sunt și două autostrăzi care vă vizează direct. Este cea care traversează de la sud la nord Moldova, București-Bacău-Suceava, și Autostrada Târgu Mureș – Iași, care, așa cum o moștenisem eu, fusese lăsată mai la urmă, dar am conștientizat după două vizite la Iași și în Moldova cât de important este și acest proiect, care ar trebui să conecteze Moldova de Occident", a explicat fondatorul RO+.

Dacian Cioloș a arătat că Guvernul condus de el a pregătit și a prins ,,în buget studiile de fezabilitate pentru cele trei tronsoane ale acestei autostrăzi, pornind de la observația că existau fonduri europene pentru aceasta. Era clar atunci că existau fonduri. Trebuia lansat studiul de fezabilitate". ,,Dacă el ar fi fost continuat, așa cum l-am lansat noi la sfârșitul lui 2016, până acum el ar fi trebuit să fie gata și ar fi putut să fie lansată licitația pentru proiectul tehnic, la pachet cu execuția lucrării, cel puțin pentru două tronsoane", a adăugat Dacian Cioloș.

Declaratii dar nimic nou pe site-ul oficial IPR

georgec

#1192
A ajuns si acest forum loc de campanie politica?
Sa nu uitam ca a fost si el prim-ministru timp de 1 an si nici o urma de initierea unui SF pe A8.
Are o mare realizare: a introdus in buget. Adica a trecut intr-o lista ca era cel mai simplu asa. Fara munca si multa gargara adica ceea ce face CNADR de mult timp.
Nu am vazut pe aici niciodata un comunicat oficial de la un partid politic pus cu link catre site-ul partidului.
PNL sigur a dat o multime de comunicate. Cred ca si UDMR dar nu...aici se face campanie doar pentru unii. Si as fi de acord daca ar fi lasat o realizare importanta in spate dar sincer si obiectiv vorbind nu e asa.

Ionut

Cu mesaje de genul asta ai garantat ban definitiv. Asta ca sa fie clar, sa nu te miri.
Cat despre A8, ar trebui sa te documentezi inainte despre istoria A8. O gasesti pe acest thread.

dr4qul4

Adevarul e ca, oricata bunavointa ar avea guvernul, A8 nu poate fi gata mai devreme de 2040. Si, daca recunosti asta, te cam sinucizi politic.
Noi ne impiedicam de cateva deblee si visam cai verzi pe pereti.
Da trebuie facut SF cat mai repede. Din care probabil va reiesi ca trebuie sa facem intai doar o cale de autostrada in zona montana (asa cum s-a facut in toata Europa).
Pacat ca s-au anulat acele licitatii din 2014. Am ajuns sa plangem dupa ele, desi la acel moment multi le condamnau.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

StefanCelMare

Nu cred că se poate vorbi despre A8 complet pe exercițiul financiar actual (nici măcar pe cel viitor din nefericire).
Dar pe un orizont de 10 ani se pot pune în discuție unele segmente.
Cel puțin acele segmente non-montane.

istvan78

Ce conteaza cand va fi gata? Ce conteza daca are MZA sa justifice autostrada? Ce conteaza cat costa?

Din punctul meu de vedere:
- Conteaza ca UE a zis ca e de importanta strategica pentru ei.
- Conteaza ca e de importanta strategica pt. Romania, care, la 100 de ani dupa unire e inca formata din trei provincii practic separate economic, politic si socio-cultural.
- Conteaza ca e de importanta vitala pentru Moldova. Fara o legatura de transport eficienta spre vest, Moldova nu va avea economie puternica, chiar daca ar fi bine legata la Bucuresti si Constanta (discutabil, dar e parerea mea)
- Conteaza ca UE s-a angajat ca "pune banul mare", ce ne costa pe noi va fi multiplicat in beneficiu economic doar din activitatea de constructie!

Cum se urca Everestul? Punand un picior in fata celuilalt. Va dura cat va dura, nu exista termen limita. Dar hai sa facem un pas!

Eu incep sa cred (disclaimer: de aici devine putin politica postarea!), ca nu mai e vorba de incompetenta din partea autoritatilor Romane. Eu vad deja sabotaj intentionat. De ce? "Nu stiu", dar faceti ca Romanii si intrebati "cui prodest?" Cui serveste ca Romania sa ramana cat mai putin conectata la UE? Cui serveste ca UE sa ramana, econimic, socio-cultural, politic, cat mai departe de granita sa geografica rasariteana? Daca aflam raspunsul, am putea banui ai cui agenti sunt cei care saboteaza dezvoltarea Moldovei. :hm:


Europiu

#1198
Şi de la mine, Istvan!  :cheers:

Quote from: StefanCelMare on October 10, 2018, 01:38:31 PM
[...] exercițiul financiar actual (nici măcar pe cel viitor din nefericire). Dar pe un orizont de 10 ani se pot pune în discuție unele segmente.

Eu mă tem ca exerciţiul financiar următor să nu fie şi ultimul cu fonduri de coeziune...  :(
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Io

 :cheers: Inca unul, Istvan!

Sa adaug ca asta ar fi o adevarata decizie Politica! Da, cu P mare pentru ca are foarte mari implicatii economice, simbolice, si politice.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.