Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Xander

Traseul actualizat al A8 prin jud. Iași: sensuri giratorii suspendate și noduri rutiere de tip trompetă.
Detalii, schite si explicatii in articol (credit autorului).

https://apix.ro/traseul-actualizat-al-a8-prin-jud-iasi-sensuri-giratorii-suspendate-si-noduri-rutiere-de-tip-trompeta-schite/



Lucian_V

@Moldovangmihai
NU se strica/modifica mare lucru acolo. Prelungirea (rampa, bretea acces) cu 2 benzi dinspre Targu Mures ramane in continuare cu aceeasi functie si suplimentar se va face o supratraversare a A (pentru a cobori de pe A dinspre CJ spre Tg.Ms., sau a urca dinspre Tg.Ms. spre A8).
Pe harta ProInfrastructura este evidentiat.

Stefan27

@horatiu.cosma ai idee daca ajuta mail-urile trimise de noi pentru a ni se prezenta stadiul exact al A8?

pasadia

@Lucian_V - nu se strica nimic, doar traficul va fi oprit/restrictionat pentru o perioada buna de timp strict pentru ca noi nu gandim nodurile astfel incat, atunci cand construim urmatorul lot sa NU afectam traficul aflat deja in circulatie. Sincer e stupid si penibil modul acesta de gandire din CNAIR, si chiar nu suport sa le fie gasite scuze.

Si acelasi lucru se va intampla si la capetele A7 de pe centura Bacau, si la capetele A3 de pe centura Rasnov sau in capatul de la Surplacu, si in capatul A1 de la Boita...
Dar uite, capatul A3 de la Biharia a fost putut gandit astfel incat sa fie usoara continuarea lui. Sau capatul A3 de la Nadaselu. Adica exsita exemple pozitive, dar de ce sa facem bine tot timpul cand putem face prost?

Lucian_V

@pasadia  Departe de mine gandul sa le gasesc astora vreo scuza. Atat doar ca A3 se termina in 2018 in camp in asteptarea unei prelungiri cu A8, fara orizont de timp. Ca muresean imi amintesc presiunile facute pe toate planurile pentru gaselnita asta de a prelungi cu 4km autostrada si inca vreo 4 drumul de legatura atat de util pt. Tg.Ms. Cine sa le mai fi spus atunci competentilor de la CNAIR ca ar fi bine sa prinda si viitorul nod acolo, abia au scremut fondurile pt. lucrarea in discutie.

pasadia

Vezi tu, lotul ala deschis in 2018, de la Ogra pana la aeroportul Ungheni, avea capatul corect gandit. Iar prelungirea lotului actual, fie sub denumirea A3, fie sub denumirea A8, era deja in planuri cu mult inainte de licitatia pentru lotul Ungheni - Tg. Mures.
Si nu, nu costul pentru un amarat de pasaj este explicatia.


pasadia

In alta ordine de idei, dupa ce am citit articolul de mai sus ce prezinta documentatia depusa pentru avizul de mediu pentru traseul A8 din judetul Iasi, imi permit sa fac vreo cateva observatii:

1. nodul Targu Frumos (DN28B) si nodul Rediu (DJ282) arata altfel fata de cum sunt figurate pe harta proiectelor. Daca versiunea din articol este cea actuala, poate @RobertH sa corecteze pe harta? La limita as spune ca si nodul Vulturi (DN24) e putin altfel trasat.

2. zona nodului Pascani Sud pare a fi una complicata. Daca ar intra in executie lotul de autostrada aferent ar fi nevoie de doua pasaje peste CF (magistrala M500, Bucuresti - Pascani), un pasaj pentru A8 si altul pentru breteaua nodului.
Insa pe harta proiectelor de infrastructura avem informatia ca, conform SF-ului de reabilitare a M500, calea ferata ar urma sa fie relocata putin spre est in acea zona. Asta practic inseamna ca pe proiectul de autostrada ar trebui sa fie prevazute, inca de acum, inca doua pasaje pentru noua pozitie a CF (presupun ca CF-ul ramane la cota terenului si A8 va trece pe pasaj superior). Oare sunt prevazute?

3. acelasi nod imi pare, sincer sa fiu, inutil. Pentru Pascani va exista un acces dinspre vest, construit in cadrul lotului A7 deja atribuit catre UMB, lot care cuprinde si nodul turbion. Pentru localitatile aflate la sud de Pascani va exista la maxim 10 km un nod pe A7 in zona localitatii Luncasi.

Prin urmare as spune ca acest nod este inutil (si scump date fiind pasajele peste CF). Daca chiar se doreste accesibilizarea zonei, atunci as propune la schimb un nod mai la este, pe DJ280D, intre Ruginoasa si Helesteni. 

@areal51 e normal sa nu fie mentionat nodul turbion pentur ca el face parte din proiectul A7, proiect care are deja avizul de mediu obtinut si chiar e atribuit spre constructie.

Xander

^^^Eu zic sa fii mai rezervat in afirmatii si apelative. Nodul turbion este parte a A7, licitat si construit pe lotul A7.
Este mentionat in articol, ai si link pt detalii suplimentare.




Powered by API/PUM imgur uploader

bim14

Quote from: Stef on January 14, 2024, 08:59:18 AMDealurile din podișul Moldovei și în special cele cuprinse între cursurile Bahluiului cu Prutul dansează mai ceva ca valurile Mării. Chiar dacă se construiește nonstop în regim privat, studiile geo chiar și pentru o casă în zonă îți arată că e nevoie de soluții tehnice speciale. PS: aproape toate blocurile noi, serioase, construite în apropierea A8, au fundații extrem de adânci raportat la înălțimea imobilelor.
Nu e nimic de speriat, la suprafata terenul este constituit din pamanturi cu umflari si contractii mari. Din ce-am observat, marea majoritate a structurilor rutiere sunt fundate prin intermediul pilotilor la adancimi care depasesc orizontul argilelor PUCM si sunt convins ca elaboratorii studiilor geotehnice intocmite pentru sectorul A8 ce va strabate judetul Iasi vor avea destule recomandari de facut.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

Stef

^De speriat nu, de plătit, da. Cam asta e ideea.  O:-)

Stefan27

Pe de altă parte, interesul american coincide rezonabil și cu interesul românesc. O autostradă spre nord, pe traseul vechiului drum comercial medieval era necesară și are mai mult sens decât una spre vest, care să deturneze tranzitul de mărfuri prin Austria, spre folosul acestui inamic al nostru. Dacă o să comparați traficul pe E85 cu cel de pe E574 Onești – Brașov o să vedeți că pe primul circulă cam de 10 ori mai multe vehicule, în special autotrenuri de marfă.


Preluată de pe un site de știri!!!
Îmi explică și mie cineva cum o autostradă spre sud e mai importantă ca una spre vest???

oneLess

^ Explicația simplă e că pentru americani este spre nord nu spre sud!

Stefan27

Stadiul secțiunii montane (Leghin-Miercurea Nirajului) din cadrul Autostrăzii A8❗

CNAIR a reușit să încheie un contract cu probleme de implementare, în cadrul căruia proiectantul ajunsese aproape în imposibilitatea finalizării serviciilor asumate.

Pentru a nu se ajunge la soluția unei rezilieri și implicit a unui proces în instanță care ar fi blocat pe termen nedefinit orice încercare de promovare a obiectivului, CNAIR a apelat la soluția înțelegerii amiabile cu elaboratorul acestui Studiu de Fezabilitate.

Această abordare a făcut posibilă aprobarea Studiului de Fezabilitate și aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru secțiunea montană a A8 (Leghin – Miercurea Nirajului).

Înțelegerea amiabilă a fost încheiată încă din data de 8 noiembrie 2023, iar în data de 20 noiembrie 2023 proiectantul a predat prima formă a documentației.

După ce CNAIR a emis observații, proiectantul a revizuit Studiul de Fezabilitate în data de 05 decembrie 2023.

După o noua verificare, CNAIR a acceptat documentația finală în data de 15 decembrie 2023.

Solicitarea pentru efectuarea auditului de siguranță rutieră (cerință obligatorie prin lege) a fost făcută în data de 8 decembrie 2023, iar pe data de 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranță pentru 2 din cele 6 tronsoane ale secțiunii Leghin-Miercurea Nirajului.

Documentația pentru cele două contracte a fost înaintată către auditori la momentul respectiv, iar în data de 4 ianuarie 2023 au fost înaintate solicitările pentru auditul celorlalte 4 tronsoane.

În perioada imediat următoare vor fi semnate și contractele pentru aceste ultime 4 tronsoane, ca urmare a alocării tuturor sumelor necesare derulării acestora.

În paralel, CNAIR a demarat pregătirea documentației de licitație pentru proiectarea și execuția celor 6 tronsoane ale secțiunii montane a A8 (Leghin-Miercurea Nirajului), precum și pașii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare construcției acestui obiectiv.

CNAIR continuă să facă toate demersurile pentru licitarea, contractarea și construcția secțiunii montane a A8, până când nou înființata Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va reuși să devină operațională și să înceapă să gestioneze cu seriozitate proiecte strategice majore pentru România.

La ora actuală CNIR este finanțată în totalitate din bugetul CNAIR care a pus inclusiv personalul propriu la dispoziția nou înființatei companii.

Facem aceste eforturi pentru a ajuta CNIR să devină operațională, deși in ciuda sprijinului acordat, compania nu are nici până la ora actuală bugetul aprobat, schema de personal completă și nici lista concretă de proiecte pe care le poate prelua de la CNAIR pentru a fi implementate.

Pentru a avea rezultate este important ca Directorul General al CNIR să conștientizeze că trebuie să urgenteze măsurile necesare operaționalizării acestei companii, care de circa un an nu reușește să își găsească ritmul și să își îndeplinească rolul pentru care a fost înființată.

Considerăm că succesul CNIR depinde foarte mult de modul în care conducerea executivă a CNIR înțelege să își prioritizeze obiectivele, mai ales că până la această oră nu a inițiat niciun demers concret în vederea preluării vreunui proiect.

#CNAIR

Stef

#4513
Ce să zic, asta lipsea: război politic între două companii ale statului...

a.l.x