Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#4005
cum puteti compara HP cu orice DN din Romania? A

La pana in 20.000 MZA, nu va exista o diferenta sesizabila pe HP vs FP. Orice autostrada montana nu va avea limita de 130, ci mai degraba de 100 sau chiar 80. Chiar si 60 in conditii de vreme rea.
Cum pe HP Tirul poate merge cu 90 pentru ca nu exista nici localitati nici serpentine, nu va exista nici nevoia de a depasi (exceptie cei 5% care se cred nemuritori).
Am mers in Croatia pe A8 in 2018 cand inca era B8. Era doar un 1+1 pe care am mers fara nici o grija: raze mari la curbe, parapeti, garduri, 0 treceri de pietoni, 0 localitati.
Folositi istoricul street view pt a vedea cum arata.

Avantajul este ca era asa in 2011 (poate chiar mai devreme), cu vreo 10 ani mai devreme ca FP.  Bine, tunelul e si acum HP

Am avut HP in Romania pe A2. el putin un sezon estival am mers pe HP si cu santier in dreapta.
Este cineva care ar fi preferat sa mai astepte 1 an pe DN, in loc de HP-ul ala? 
Cam asa se pune problema si pe A8. Vreti 150 km de HP peste 7 ani, sau vreti 75 de km de FP peste 7 ani si pe restul de 75 de km sa mergeti pe DN15 inca 7 ani?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alin2pas

Să nu uităm și că în zonele montane realizarea sensurilor de deplasare ale autostrăzii pe platforme diferite poate reduce mult dimensiunile rambleurilor și ale debleurilor (reducând astfel costurile și crescând stabilitatea lucrărilor), iar pe porțiunile unde sunt platforme diferite pentru cele două sensuri costul realizării autostrăzii HP e jumătate din cel al realizării FP. Mai mult decât atât, transportul materialelor și al utilajelor se poate face pentru al doilea sens până relativ aproape de punctele de lucru pe autostrada HP pentru realizarea celui de al doilea sens.

GAC

partea vestica a via Egnatia din Grecia leaga de Salonic 2 regiuni care au mai putina populatie decat jud Iasi, mai mult aceste regiuni se vor conectate si de Atena prin via Ionica.
doar jud Iasi cu ai lui 900k locuitori merita A8, la acelasi A8 se va recorda si chisinau cu inca vreo 800 k, plus sudul ukrainei.
banuiala mea este ca infrangerea rusiei va aduce cu sine si rezolvarea problemei cu transnistria, pentru ca nu vrei o enclava pro-rusa in interiorul nato/ue. cel mai probabil, dupa ce vor fi recapturate teritoriile ucrainiene ocupate, va urma si o operatiune militara ukrainiana in transnistria...

misiekwas

In privința de Transnistria, e cam devreme să spunem ce o sa fie exact (și eu sper ca o sa dispare Transnistria, dar asta pur și simplu nu știm în momentul de față).
Și nici nu sunt împotriva finanțării a8, ca sa fie clar (de aia nu mi plac argumente "moldovenii merită" - sigur ca merita, bineînțeles! Precum și alte regiunii). Întrebarea e dacă e fezabila finanțare. Nu-i problema de etica ci de economie, precum orice alt proiect de infrastructura.

hefaistos

O sa fiu răutăcios și o sa spun ca la cât de corupți sunt, transnistrene pot fi cumpărați mai usor decât sa fie ocupați.
M-am uita pe harta, e poate ocoli Transnistria pe la gurile Nistrului.
Eu doar am vrut sa aduc în discuție oportunitatea, poate ajunge direct sa indirect la urechile sa ochii unui ministru sau alt nivel de demnitar cu acces la Bruxeles. Care chiar poate sa disponibilitatea de finanțarea a unor astfel de proiecte, sa le zicem trans-ucrainene. Poate ca nu se leagă nimic. Dar o suma cu 9 cifre în euro merita efortul.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

frunzaverde

#4010
@hefaistos - pentru Ucraina, A8 romanesc nu are nici o utilitate. Legatura lor primara de marfa si calatori la UE, si coridorul lor principal est-vest, este si va ramane prin Polonia - e campie tot drumul, si Polonia, spre deosebire de Romania, le este un aliat strategic si tactic extrem de apropiat.

Mai mult, legaturile lor cu vestul sunt bune, culmea - cand le-au construit pentru Campionatul de Fotbal, si-au construit legaturile est-vest, ignorate in epoca sovietica, excelent. In principiu, spre deosebire de Romania, ei deja au o legatura de autostrada de la Odesa la Berlin - de la Odesa este autostrada 100% din drum pana la Kiev. De acolo, este autostrada aproape trei sferturi din drum pana la Liov, iar in restul locurilor sunt centuri de foarte buna calitate (e autostrada complet Kiev - Rivne, alternanta intre 2+2 si 1+1 intre Rivne si Liov cu centuri la toate localitatile, inclsiv foarte mici, cu doar doua gauri - 5 km intre Yarich si centura Liov, neconstruita din motive ecologice, si inca vreo 15 intre Liov si vama, care erau in upgrade inainte de razboi, nu stiu starea curenta). Starea drumurilor primare este buna spre excelenta.

Plus ca distantele sunt deja incredibile pentru orice in afara de TIR-uri - se va prefera pentru distante lungi la calatori avionul plus trenul de noapte, iar pentru marfa containerizata si marfa vrac calea ferata. Care cale ferata este excelenta (razboiul a dovedit-o). Deja au HSR intern, si au chiar si acum un acord cu RegioJet (Cehia) pentru serviciu ultra-rapid Praga - Prezemysl - Liov - Kiev (cu schimbare la Prezemysl).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

qionescu1

Mi se pare si mie destul de evident ca A8, chiar si realizata, nu ar avea utilitatea pe care o cred unii in actualul razboi. Nici intr-un alt razboi viitor tarile nordice nu si-ar aduce  echipamentele pe aici inspre Ucraina.

Dar cand vorbim de potentialul strategic al A8 nu trebuie sa ne imaginam ca e un coridor indispensabil, nordul ar merge prin Polonia iar sudul prin viitoarea A7 sau din Dobrogea spre Odessa. Si daca tot vorbim de stategie Romania nu se simte deloc confortabil cu ipoteza unui A8 ca singurul culoar rapid de traversare a Orientalilor pentru ca in zona asta problemele si pretentiile raman neschimbate iar experienta istorica a aratat cat inseamna aliantele si garantiile.

Doar ca argumentul politic pare astazi desuet pt unii care cred in idealuri. In schimb argumentul economic e cat se poate de clar defavorabil. Iar costul, finantarea si durata de realizare a A8 spulbera si singurul argument al sustinatorilor acestei autostrazi si anume conexiunea/apropierea de A3 la Tg Mures. 

mirceaeliade

#4012
sinteza la final de august 2023:

ValiCatargiu

Pfff... tocmai ce am trecut celebrul pas Borsec într-o coloană de marfare cu numere de MD, prin Vânători Neamț s-a mers în coloană, radar la ieșirea din Toplița, linii continue pe defileul Mureșului și doar localități și aglomerație pe bucata Reghin - Tg Mureș. După Tg Mureș AUTOSTRADĂ!!!
Cu ce-am greșit noi moldovenii să nu beneficiem de aceleași investiții? Moldoba va crește f. mult mai ales în bătălia viitorului, mâncarea!
În curând județul Iași va avea 1 milion de locuitori! Chișinău are aproximativ 600000 de suflete iar oamenii încep să revină acasă și mulți încep afaceri mici.
Am mers și pe varianta Sv - Bistrița și e clar te miști mai greu (Gura Humorului, Câmpulung, Vatra Dornei, pleiada de sate pe valea Bârgăului. Iar iarna e cu emoții pe Tihuța!
Varianta Bacău - Brașov nu acoperă bine zona f,populată din nord, apoi de la Brașov ce facem? Ne chinuim pe un DN prin Perșani?
A8 e prioritate națională! Ce oameni sunt pe forumul ăsta care desconsideră această rută importantă și unică de transport vest-est!

alecu26

Povestile cu mutat armata pe DN versus Autostrada sunt povesti.
In general vehiculele militare merg si ele cu maxim 70..80 la ora. Cu un minim de politie si minim de deranj pt traficul respectiv se pot deplasa armate intregi pe DN la fel ca pe autostrada.
O diferenta de cateva minute poate aparr daca ai ceva succesiune de curbe si serpentine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

@ValiCatargiu  Referitor la traficul bara la bara ai mare dreptate . Este aglomerat si pe Toplita , Oituz , Lacul Rosu si Tihuta . Doar ca anumiti membri ai forumului expun tot timpul placa cu MZA sau isi exprima opiniile poate din fata calculatorului fara sa conduca frecvent pe rutele respective.
@frunzaverde , fara suparare dar sa compari traficul potential intre Targu Mures si Iasi si sa spui ca un oras cu 400k locuitori (Iasi) nu are cum sa genereze 20.25k MZA e de noapte mintii . Asta inseamna ca judetele Bacau , Vaslui , Neamt , Suceava , Botosani si Republica Moldova nu exista pe harta . Sau existam dar avem elicoptere toti . Atunci poate ne explici rostul A3 si ce trafic genereaza Targu Mures - Oradea scazand traficul din Moldova .

Avem asa Bacau 601.387 + Vaslui 374.700 + Neamt  454.203 + Iasi 760.774 + Suceava 642.551 + Botosani 392.821 . Deci avem bazin demografic care poate sa fie deservit de A8 3.226.436 locuitori conform recensamantului din 2021 . Aici mai putem adauga si populatia din Rep. Moldova 2.512.800 locuitori . Deci avem un total de 5.738.436 locuitori . Locuitori care deasemenea genereaza si indirect trafic (aprovizioanre supermarketuri , magazine , comert , import - export , curierat ) pe langa traficul direct .
Avem destui de multi turisti mai ales in secuime si in Neamt . Tot timpul avem masini de MD , HU , PL , UA etc . Garantat odata cu A8 va creste si traficul generat de turisti straini si interni .
Dupa mai avem componenta economica.

Referitor la HP , daca tot au fost pagini intregi de discutii nu a ridicat nimeni problema sa se faca lotul Meses HP . Sau pentru ala exista MZA ?
Am mai spus , A3 de la Nadaselu pana in granita costa aprox 2.5 miliarde euro . Mai adaugam si vreo 2 miliarde de euro metroul de la CLUJ (culmea , pentru el sa gasit finantare iar populatia deservita nu este wow raportat la costuri . Daca le adunam , avem fix suma pt A8 montan . Nu sunt contra investitiilor (metrou , A , DX , centuri ) dar nici nu pot trece cu vederea derapajele si argumentele contra A8 . Daca tot lucram cu jumatati de adevar , macar sa le expunem in toate privintele .
A10 are MZA ? Cred ca nu . Dar este un imens castig atat pentru traficul de tranzit cat si pt localnici . Nu am sa uit veci cozile de la Sebes spre Alba .

A13 si A nordului sunt excluse din discutie . Momentan sunt la stadiu de cariorica pe harta si va dura minim 4-5 ani pana putem avea vreo lopata pe santier . A8 este singura solutie.
Si daca toti avem multi membri contra A8 , rog sa vina cu exemple din UE unde 25% din populatia tarii respective nu are acces la drumuri de mare viteza pentru conexiuni cu restul tarii sau alte tari .

Pentru UE argumentele cu armata si UA nu cred ca tin (si pe bune acum) dar argumentul cu Rep. Moldova si conexiunea cu UE este destul de solid . Cu niste politicieni abili poate reusim sa prindem o finantare cat de mica 0.5-1 miliard euro pentru sectorul montan . Inclusiv si scoaterea in licitatie pana la Ditrau ajuta enorm demult si va schimba fluxurile de traifc .

Stef

#4016
CNAIR  lansează procesul de consultare publică cu privire la alternativele de traseu propuse pentru realizarea drumului de legătură care va asigura conexiunea între Autostrada A8 Târgu Neamț - Iași - Ungheni și Aeroportul Internațional Iași/Spitalul Regional Iași❗

Procesul de consultare a persoanelor interesate se va încheia în data de 07.09.2023, ora 00:00.

Prin completarea chestionarului disponibil prin accesarea link-ului de mai jos, persoanele interesate își pot exprima opiniile cu privire la alternativele de traseu propuse sau pot face noi propuneri.

Link chestionar:
https://cloud.andnet.ro/index.php/apps/forms/s/wGD3miYSADM5JJfXj6tLHnaX

Link hartă alternativă de traseu: 
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19







dumbravaandrei

Legata de nu sunt bani...
oare cati de aici cand si-au facut o casa/cumparat o locuinta, au avut toti banii disponibili? Si oare ce au facut de totusi si-au cumparat/construit o locuinta... cam asa e si cu banii de autostrazi... ne facem un plan, ne propunem o crestere a prosperitatii, etapizam ce e necesar si cat e necesar, platim datorii daca le cream.

fara suparare, dar de multe ori coboara nivelul discutiei atat de jos... ca sa nu mai zic ca discutia de pe ultima pagina e perena.

asta ca sa nu mai reiau ce a zis si @Bachus01 , ca s-a tot discutat de nr de beneficiari, aproape in fiecare an... dar, #dontlookup, #dontscroll, #dontsearch, #aruncatulcubuzduganulnucosta #statisticadacanuointeleginicihartieigienicanupoatefi...

dr4qul4

dar cati de aici si-au facut/cumparat 3 case in acelasi timp pe credit?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mirceaeliade

Discutia pe A8 cred ca e mai degraba de genul: "Vrem apartament cu 2 camere de tip HP sau 3 camere de tip FP?  Acum stam la garsoniera de tip DN si ne e cam rusine, asa ca trebuie sa ne mutam in apartament de tip A. Dar nu stiu daca acum, cand coplatile se maresc de 4x ori e chiar momentul sa ne legam de maine de 3 camere, mai ales ca mai trebuie sa dam si la doctori, si la meditatii, si la masina, si la catzel, si la purcel, etc".