[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Iceman

#210
Ștefancelmare CTP Cluj are un sistem de circulație a autobuzelor sau a troleelor bine pus la punct iar faptul că tu nu te informat care este stația unde te poți urcă pe autobuz ca ajungi în centru mai rapid este greșeala ta și nu este un capăt de lume dacă ai greșit cobori te informezi din nou și te urci pe autobuz din nou. Cât despre capetele de linii șoferii nu sunt roboți să lucreze continuu ei au un orar de respectat și dreptul la o mică pauză iar pe lângă astea  autobuzele sunt măturate și curățate de femeile de serviciu, unele linii ca și 25 sau 7 merg în continuare dar când ajung în capăt fac o pauză mai lungă. Orarul autobuzelor se respectă la Cluj îți spun eu pentru că eu zilnic circul cu autobuzul iar mașina nu este o alternativă mai bună așa cum crezi tu

StefanCelMare

#211
Iceman, o întrebare.
De ce e nevoie de depou la ambele capete?
Nu cumva pentru că rutele sunt prea lungi?
Doar atât am de spus.
Cică sistem bine pus la punct.
Mă prăpădesc de râs.
Când o să văd optimizări de rute folosind sisteme informatice, mai vorbim.
Sau măcar, când o să văd un orar în fiecare stație.
Fie el electronic, pe aparatul de eliberat bilete care nu eliberează bilete decât când vrea.
Care la secția de informații spune că linia există. Fără stații, orar.
Nu poți vedea ce rute trec prin stația respectivă și la ce ore.
Foaarte util.
Bine pus la punct.
Sau când or să dispară perforatoarele și va merge ticketingul electronic ca să poți vedea nr de utilizatori și direcții de tranzit (schimburi de rute).
Sau când o să aibă soluții pentru zonele prost acoperite.
Sau când or să aibă maxim 2-3 linii pe o rută în comun.
Hai că mă enervez.
Cu excepția parcului auto înnoit și a frecvenței bune pe anumite rute... mai bine tac.
Sistemul bine pus la punct e cam 85-90% identic cu cel din 89, dar unii îl laudă pe aici de parcă suntem în Elveția.

klax187

StefanCelMAre esti hater ...

Incepi cu experienta ta neplacuta pt ca ai facut niste greseli elementare in folosirea mijlocului de transport in comun si cand ti se atrage atentia te enervezi si incepi sa enumeri niste motive care nu aveau absolut nici o legatura cu postarea ta initiala.

E foarte okey sa incercam sa gasim ceea ce nu functioneaza OK la CTP si sa gandim cum am putea contribui la imbunatairea sistemului (proiecte de bugetare participativa, reclamatii, sesizari) dar faptul ca te-a dat soferul jos in ultima statie sau ca a trecut busul pe langa tine (bus care apropo, isi respecta programul), nu e o problema a mijloacelor de transort in comun. E o problema a ta...

ciprebbe

#213
Quote from: StefanCelMare on November 13, 2018, 10:32:03 AM
Unele comentarii sunt comice, mai ales că sunteți oameni care ați mai văzut transport public și în alte părți.

Explicați-mi și mie cum este normal să ai legătura spre centru pe ambele părți ale străzii.
Aia este anormal din start. Ce faci, fugi dincolo când vezi că vine celălalt bus?


Da este normal sa existe statii care sa te duca in centru de pe ambele parti ale strazii, nu este Clujul caz singular. Pentru asta exista harti de informare in statii ca sa sti exact ce sa alegi.
Quote
Dă-l încolo pe client, fuge el de nebun, problema lui, noi să ștampilăm foaia de parcurs.
Aia e prioritatea, nu să faci ceva să fie logic și ușor de utilizat.
Clientul nu trebuie sa fuga dupa bus, mereu vine altul si are la dispozitie orarul de circulatie plus afisaje de informare timpi de sosire in statii. Totul in favoarea clientului sa fie cat mai usor de utilizat.

Quote
Nici nu știam că și pe 25 e la fel.
Aia este și mai comic.
La ce buclă luuuungă face 25-ul (altă aberație)... eu nu rețin să fi fost dat jos.
Pentru tine e comic, pentru companie e o situatie cat se poate de serioasa. Fiind un traseu atat de lung e nevoie ca dispecerul sa regleze nr de busuri de pe linie. 25 nu intra sa faca giratia , iese spre statia unde ai mers tu pe jos si acolo in statia respectiva "stampileaza".

Quote
Poate mai logic ar fi de fapt să pui 25-ul pe Titulescu ambele sensuri, și să lași stația de centru (exclusiv cu 24B) lângă Iulius.
Și 24B este o struțo-cămilă care nu ar trebui să aibă rută așa de lungă (și 25 de fapt), de acord, dar aia este o altă discuție.
S-au facut studii de caz si fluxul de pasageri e acoperit cel mai bine de ruta asta.
Quote
Sincer, cum naiba să aperi astfel de proceduri ciprebbe?
Am avut ocazia sa vad in ce consta harababura din spatele sistemului si pot sa iti spun ca situatia se imbunatateste si e pe o directie buna.
Quote
De ce e nevoie să semneze un șofer ceva la fiecare plecare? Nu știu, eu nu pricep de ce când avem atâta tehnologie azi, tot pe birocrație mergem. Poți ști exact unde este orice mijloc de transport la orice oră, să faci log cu tot, de ce ai avea nevoie de hârtii?
GPS-uri cam au, ai nevoie de un data analyst în GIS și sisteme de transport și gata.
Hartia e sfanta :). Semnatura la fel. In caz de accident/incident se poate verifica mult mai usor nu privi doar dpdv al situatiei ideale in care toate masinile sti unde sunt si tehnologia functioneaza. Au gps au si analist dar problemele apar cand sunt ambuteiaje sau manifestari prin oras si trebuie sa scoti din trolee sa bagi busuri sau alte situatii.
Quote
Optimizările la noi se fac doar pe capetele de linie (singurul loc unde se înregistrează oficial întârzierea) - iar întârzierea este imputată șoferului! Asta deși poți afla pe un calculator unde se întârzie, cât, poți obține automat nr recomandat de busuri, poți vedea unde ar cam trebui să rupi ruta că e prea lungă, etc.
Nu se rup(scurteaza) rute, calatorii insista chiar pe legaturi cat mai directe intre cartiere. E incomod sa ii aduci pe toti in centru  sa schimbe linia (sus/jos din bus) ca sa isi continue calatoria. Intarzierea nu este imputata soferului iar astazi exact asa se vede in dispecerat, pe calculator.
Quote
Asta mai explică și de ce unii șoferi bagă materiale unde prind liber.
Rute exagerat de lungi + oraș aglomerat + orar strict = șoferi exasperați + întârzieri frecvente + clienți nemulțumiți.
Nu nu explica deloc si astfel de evenimente chiar sunt de incurajat a se raporta catre dispecer iar orarul dupa cum ai vazut in cazul de la ViVO e gandit cu o marja lejera de timp. (Aceeasi situatie putea sa fie si in primul caz cand nu ai mentionat cat a stat soferul garat  si repet de multe ori nici soferii nu stiu la ce ora trebuie sa plece si le este comunicat cand ajung la capat de linie)
Quote
Scurtarea rutelor și puncte internodale, anyone?
Dar ce șofer ar avea timp să semneze plecarea pe rută în internodal?
Exclus, nu facem internodale, nu avem timp de birocrație în ele, și cu toți știm, aia contează!
Configuratia orasului nu permite noduri internodale in zona centrala. S-ar supraaglomera statiile s-ar sufoca trotuarele. E de preferat rute mai lungi si cadenta regulata pe linii.(cred ca ai in minte cel putin o imagine in care ai remarcat 7-8 mijloace de transport unul dupa altul). La rute scurte ai nevoie de mai multe mijloace si ai aglomera si mai tare orasul. Internodale ai momentan pe zona metropolitana si vin din comune pana la intrarea in oras, nu e nimic nou pt CTP acest lucru.
Quote
Dă-i încolo pe oamenii din bus, îi agităm ca pe cartofi, dar nu suntem penalizați că am întârziat.
Li se atrage atentia soferilor asupra conditiilor de transport in siguranta a pasagerilor iar soferii semneaza si sunt raspunzatori pentru asta. Din nou, se reclama un astfel de comportament la dispecerat iar daca situatia se repeta cu un anumit conducator auto va fi pus pe liber (exista astfel de concedieri la fel cum exista soferi cu diferite tipusi de sofat). Vezi ce bun e dispeceratul si verificatul soferului la capat de linie daca raporteaza ca totul a fost ok in cursa.
Quote
Una e că ei fac proceduri care sunt în dezavantajul clientului, alta e să le apere utilizatorii care sunt clar dezavantajați de ele.
Nu sunt gandite in dezavantajul clientului, tu ai fost cel care s-a informat gresit. Clientul nici nu are treaba cu procedurile interne ale companiei. El trebuie sa fie transportat in siguranta din A in B in conformitate cu rutele si orarul afisat.
Quote
Revenind. Când prinzi un bus ai timp câteva secunde să vezi despre el ce și cum, dacă nu mergi des pe ruta aia.
Daca nu esti sigur pentru ca circuli rar te informezi inainte de a te urca. Nu fugi sa prinzi un bus. Calatoresc mult prin lumea asta si folosesc des transportul in comun. Nu ma urc pana nu sunt sigur ca ma duce unde doresc.
Quote
Eu am aplicația de Android BusCluj-Napoca. Am văzut harta cu ruta lui 24B, și faptul că va întoarce curând.
Ai citit ce scrie cand o deschizi? unofficial app - by Cosmin Mihu. Chiar si asa aplicatia iti arata ca acolo e capatul liniei. Nu arata ca acolo va intoarce curand. Recomand sa folosesti aplicatia lor CTP Cluj acolo ai acces si la timpii de sosire in statie fata de pozitia ta GPS.
Quote
Am trimis SMS (de ce din stație? pentru că uneori nu vine la timp sms-ul!).
Nu conteaza din ce statie trimiti SMS-ul, totul e sa urci dupa ce ai primit confirmarea. Nu stiu ce inseamna la timp,  cred ca in maxim 1 min este confirmat. Daca trimiti din bus poti fi sanctionat ca ai stat la panda pana ai vazut controlorii si atunci ai trimis SMS ( de aici si intarzierea confirmarii)
Quote
Acuma, problema nu este că m-a dat jos, sunt dispus să accept că e capăt de linie.
Dar acolo nu este capăt de linie propriu-zis. Faptul că stă puțin acolo, ar putea sta în stație.
Sau dacă se retrage pune R pe afișaj și gata.
Dar eu pur și simplu nu văd nevoia de întrerupere rută acolo.
E capat de linie , accepta asta. Nu face giratia sa intoarca ci intra pe banda speciala pt CTP. Acolo poate sa stea mult sau putin functie de cursa anterioara. Nu se pune R pentru ca nu se retrage. R-ul de obicei il vezi cand intra pe cealalta bretea.
Quote
Vă dau exemplu linia 7 din Cluj. E așa de greu de conceput ceva similar?
Avem ceva similar se numeste linia 25 :) .
Quote
Nu ar fi mai logic să ai posibilitatea să mergi pe direcția centru dintr-o singură stație?
Nu neaparat exista situatii si situatii.


http://harti.tramclub.org/cluj-nov09.pdf

Recomand sa va informati pe noile harti pentru a evita genul acesta de probleme.
http://ctpcj.ro/images/harta_a2_ctp.pdf
Si nu uitati e transport in comun ce functioneaza dupa niste proceduri si reguli care sunt acceptate de cei care il folosesc, pentru restul exista masina personala sau taxi/uber, etc.

LE:
Nu mai incerc sa iti raspund si la ultimul post pentru ca nu intelegi modul de functionare si gestionare al unui sistem de transport in comun. Ai sa vezi urmatorul pas dupa ce mai intra cele 60 de busuri in paine.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

#214
Primo, dacă oferi feedback negativ nu ești hater. Hateringul este să ai opinii care nu sunt bazate pe realitate deloc.
Secondo, Ciprebbe, din răspuns deduc că lucrezi la ei.
Păi tu ce ai să spui altceva decât că faci bine ce faci.
Eu pot să îți spun că este loc de mai bine.
Văd că eviți la greu întrebările care nu îți convin.
1. Rutele sunt absurd de lungi, și faptul că pasagerii vor rute lungi este o scuză slabă să le lași așa.
Și eu sunt pasager și vreau rută între blocul meu și locul meu de muncă. Facem pentru toți asta?
Predictibilitatea în stație pe orar este mai mare când ruta este mai scurtă.
Acum dacă e blocaj în Mănăștur nu mai vine nimic în Gheorgheni.
Ți se pare normal?
2. Nu ai răspuns de ce nu este orar în stație pentru fiecare linie.
3. Nu ai răspuns de ce sunt zone foarte mari ne-acoperite cu transport public.
4. Nu ai răspuns nimic referitor la ticketing.
5. Referitor la 25, nu știu cine a făcut studii că e OK bucla aia.
Dacă tot lucrezi în domeniu ar trebui să știi că nu este normal să ai așa buclă mare.
Dacă normalul este dedus după un chestionar de păreri cu publicul, păi după ce ai operat ruta aia zeci de ani, ce va zice lumea care s-a obișnuit?
Așa, nu mai schimbi nimic, că orice ai vrea să schimbi, dacă faci sondaj, o să vezi că poporul e obișnuit cu soluția existentă.
Cel mai bun exemplu, ticketingul electronic, care îți dă informații, dar care e mult mai puțin util când tu lași compostorul pe poziție pentru că lumea protestează. Lumea protestează la orice schimbare, dar raportul cost/beneficii e clar în favoarea soluției bilet electronic orar, cu validare în fiecare sistem de transport folosit. Lumea învață să folosească sistemul, și toată lumea câștigă.
6. Argumentezi că nu este loc de stații internodale.
Eu argumentez că nici nu se caută soluții, că s-ar mai găsi.
- Exemplu, piața Ștefan Cel Mare, unde facem parking în curtea catedralei în construcție, deși ar putea fi punct internodal. Iar parkingul l-ai putea face subteran.
- Piața M. Viteazu, singurul punct internodal existent, unde nu sunt foarte clar semnalizate conexiunile, sau locația celorlaltor stații comparat cu a ta.
7. Concluzia mea referitoare la CTP este că se evită generalizat schimbări majore în felul în care este gândit sistemul.
Se merge pe studii din anii 70-80.
Esențial nu s-a schimbat nimic comparat cu acum 30-40 de ani în ceea ce face CTP. Au apărut câteva linii noi (puține raportat la total), câteva stații noi (din nou, puține), s-a modernizat flota... Orașul s-a schimbat foarte mult în schimb.
Singurii mulțumiți sunt cei care stau în zonele care erau bine acoperite în 1989.
Restul, dă-i naibii, ce, nu știau unde se mută?

ciprebbe

Nu lucrez cu ei si nu am nici o legatura acolo .
Tragi concluzii pripite si in cazul meu si in cazul CTP :).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

#216
Apropo de stații internodale.
Aud mantra asta că nu se poate, că nu e loc.
Promovată de Neag de la CTP.
După mine, tot centrul ar trebui să fie un mare internodal.
Culmea, că loc este.
Teoretic ar trebui să ai toate rutele Cartier - Centru, cu buclă pe centru.
Unde nu ai loc, faci, că de aia vrei să ai oraș modern și fără mașini!
Exemplu: rutele de pe Mărăști, vin pe 21 Decembrie și apoi fac retur prin Petru Maior pe piața Blaga, spre strada Avram Iancu.
Republicii jos desfințezi parcările la bordură și faci două sensuri urcare ca să nu se blocheze zona, pui semafor cu prioritate bus et voila.
Idem rutele de pe Gheorgheni și Zorilor.
PS - Dacă te superi, denivelezi intersecția aia piața Blaga, că e mare și ar merge lăsat traficul spre centru pe sub, și cel spre dreapta (A. Iancu / Republicii) pe sus.
Pe sens invers, rutele de pe Mănăștur vin pe 21 decembrie, ajung până la piața Avram Iancu, unde fac dreapta, apoi retur spre Mănăștur via strada Avram Iancu. O să ziceți pe unde că e sens unic la capăt spre Republicii? Dacă vrei, găsești soluții. Pentru transport public faci trecere subterană în continuare, cu ieșire pe Petru Maior unde ai loc. Saaau le rutezi dedicat prin fața UBB pe Napoca unde pierzi două benzi auto spre centru, e drept. Sau anulezi pista de biciclete de pe str. Avram Iancu și duci bus.
La fel pui rutele de pe Grigorescu și posibil dinspre gară.
Avantaje:
1. vei mări acoperirea cu serviciu pe centru pe străzi decente (largi, fără parcări la bordură), gen P. Maior, Avram Iancu.
2. vei avea punct internodal în fiecare stație orice cartier cu orice cartier
3. ai loc de sensuri dedicate pe mare parte din acest inel de circulație: prin piața Avram Iancu sunt sau se pot face (loc este), pe strada P. Maior se pot face (loc este), iar bucata aglomerată din Avram Iancu ar fi subteran dedicat. De fapt dacă anulezi parcările la bordură pe str A. Iancu, poți face bus lanes. Și tragi parking mare la catedrală, va mai fi unul la cimitir...
Bonus, poți să ții o rută est-vest (Mărăști-Mănăștur) și una sud-nord (Zorilor-Gară), și le faci în piața Avram Iancu punct internodal cu pasaje subterane pentru pietoni în spate la catedrala ortodoxă (dacă sunt linii dedicate, troleele pot opri în stație).
Măcar unele rute (Baciu, Iris, Bulgaria) la oprești la gară unde faci iar punct de schimb cu buclă și retur.
Costă?
Sigur că costă!
Se poate?
Sigur că se poate!
Mulți caută nod în papură, și pe mine asta mă deranjează la CTP mai mult ca orice.
Iau un nu se poate în brațe și cu el se duc până în pânzele albe.

dragos76

Dacă tot se aduce în discuție modelul "hub spoke" (rute scurte, interconectate la noduri) vs "peer to peer" (rute directe, chiar dacă lungi), eu cred că situația din Cluj ne arată că avem cam de ambele. Adică și de rute din orice cartier către centru, de unde poți lua o legătură către destinația finală, dar neapărat și rute peer to peer între destinațiile majore din Cluj (deci nu situația subiectivă cu "de la blocul meu la locul meu de muncă").

Te contrazic ștefanCelMare, nu doar predicitibilitatea e lucrul de care are nevoie cetățeanul ci și un timp rezonabil de transport. Degeaba am acum autobuz la fiecare 5 min din Zorilor, când ca să ajung în zona Iulius Mall (apropos, pt cei care nu sunt din Cluj, nu e vorba doar de mall-ul propriu zis, ci de toată zona de birouri de acolo, una din cele mai importante din Cluj) ai nevoie de 40 de minute, când o legătură directă ar face traseul în 15 min (numerele sunt date cumva din burtă, dar înțelegi ideea). Să nu mai zic de accesul în zone mai izolate, dar la fel de populate, cum ar fi la Emerson; chiar se pretează o linie cum e 50-ul.

Și eu cred că aici păcătuiește cumva CTP-ul, poate și din cauza parcului auto insuficient, că nu se extinde cu rute directe mai bune, mai ales pe bucla sudică (Zorilor/Bună Ziua/zona iulius/eventual chiar către Office).


StefanCelMare

#218
Legăturile între cartiere sunt altă discuție.
Sigur că sunt necesare - și ele cam lipsesc acum.

PS
Dacă nu vă place soluția cu pasaj subteran pe A. Iancu (e cam lung, accidente, etc), se poate găsi una identică cu sens dedicat pe str. Napoca. Dar e mai dureroasă pentru traficul auto, care ar pierde două benzi spre centru (unde oricum e dus aiurea, pentru că ar trebui să nu ajungă acolo atâtea mașini)... Worst case, ajungi iar în 21 decembrie, via Piața Unirii, deși nu este ideal (nu ai putea avea stații opuse).
Sau, pentru ceva atât de important, renunți la banda de biciclete pe str. Avram Iancu, și duci bicicletele pe Napoca (unde oricum așa apar cf. studiului de refacere a pieței Blaga -- două benzi auto doar, și piste biciclete).
Spațiu ar fi pentru bus lane dedicat pe sens opus în intersecția Republicii - str. Avram Iancu:




Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#219
Referitor la 24B zona Iulius, eu am spus și repet, recunosc că în grabă nu am observat că nu e retur acolo ci depou.
E greșeala mea, dar ce m-a deranjat este că deși am fost dat jos, busul a avut o oprire minimă și a revenit pe traseu, ceea ce putea face și cu mine în mașină.
Și când spun cu mine în mașină, nu sunt atât de egoist, nu vorbesc despre mine doar, ci mă gândesc la situație în general.
De ce este nevoie să dai jos pasagerii când vei porni în câteva minute iar pe traseu? Dacă nu o faci, OK, pui R pe afișaj, și lumea știe să nu urce.
Ar fi atât de groaznic să ai acel "depou" amenajat ca stație, să poată schimba lumea busuri în el?
Sau să oprești busul în prima stație după retur? Se pot găsi soluții cu bandă de bus în prima stație de acolo să nu încurci traficul auto (este loc să se facă!).

GML

Quote from: dragos76 on November 13, 2018, 02:51:29 PM

Și eu cred că aici păcătuiește cumva CTP-ul, poate și din cauza parcului auto insuficient, că nu se extinde cu rute directe mai bune, mai ales pe bucla sudică (Zorilor/Bună Ziua/zona iulius/eventual chiar către Office).

46B-ul dus merge pe Dorobantilor, si statia e la 5 minute de Office, intors se opreste in fata Officeului.
Eu sincer la linia 18 nu prea inteleg de ce nu merge pana la PMV, ca Posada nu e legata cu nici o alta linie din centru.

kumar

Primele autobuzele Mercedes au ajuns la Cluj-Napoca. Vor fi 60 în total, investiţie de 62,8 milioane de lei













Primele autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6 din cele 60 pe care Compania de Transport Public (CTP) le-a achiziţionat au ajuns la Cluj-Napoca.
Anunţul a fost făcut de către edilul Clujului, Emil Boc, pe pagina oficială de Facebook. În pozele publicate alături de mesaj se remarcă 15 astfel de autobuze, însă primarul a explicat când vor fi livratoate toate cele 60 de mijloace de transport în comun: "30 de autobuze vor fi livrate până în 30 noiembrie și alte 30 autobuze până în 15 decembrie 2018".

Autobuzele corespund tuturor normelor Europene in domeniu, garanția este de 5 ani sau 350.000 km. Capacitate totală de transport: 104 călători din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri in picioare.

Lungimea autobuzului este de 12m, podea complet coborâtă, rampa pentru persoanele cu dizabilități. Autobuzele au 3 uși duble (cu câte 2 foi fiecare), sistem de încălzire, sistem de aer condiționat, ventilație naturală, ventilație forțată, sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED, afisaje de traseu exterioare cu LED-uri (fata, lateral și spate), 1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri, 1 monitor tip LCD extrawide pentru vizualizarea întregului traseu a tuturor stațiilor și a poziției curente a autobuzului pe traseu, 1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare, anunțarea vocala a stațiilor in salon, stație de amplificare, radio-CD și microfon, sistem de supraveghere video in interior și exterior, sistem de Ticketing, computer de bord, internet gratuit WI-FI pentru călători, prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile montate pe barele din salon, anunțarea vocală a numărului de traseu si a directiei de deplasare în exteriorul autobuzului pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere (Ex.: "A sosit linia 30, se deplasează spre cartierul Grigorescu").

Fiecare dintre autobuze costă 1,04 milioane de lei. "Garanția autobuzelor este de cinci ani sau de 350.000 km, iar termenul de livrare este de cinci luni de la data contractării. Până la sfârșitul anului vor sosi la Cluj", spunea directorul CTP, Liviu Neag, în luna mai 2018. Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă a fost preţul, 60%.

Licitaţia pentru 60 de autobuze nearticulate este ,,urmaşa" uneia pentru 50, al cărei rezultat a fost anulat de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, apoi de instanţă. Și în mai 2017 Mercedes fusese declarată drept câştigătoare a atribuirii.

Investiţii în parcul auto al CTP

Primăria va cumpăra 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers, investiţia depăşind 115 milioane de lei. La Cluj-Napoca vor ajunge şi 22 de tramvaie Imperio, produse la Arad, în valoare de 40 de milioane de euro. Nu în ultimul rând, polonezii de la Solaris vor livra 50 de troleibuze noi de 18 metri, valoarea totală a investiţiei fiind de 123 milioane lei, fără TVA, fonduri fiind asigurate prin Programul Operational Regional – POR și buget local.

Primăria recunoaşte că e nevoie de noi linii de bus în Cluj. Focus pe Borhanci, Gheorgheni - Grigorescu sau Emerson

Oraşul Cluj-Napoca are nevoie acută de noi linii de autobuz, în special în cartiere noi, locuite predominant de populaţia activă (angajaţi, elevi şi chiar studenţi). Un studiu recent relevă că, jumătate din călătoriile cu abonment sunt făcute acum de pensionari, aceştia locuind în zone bine deservite de transportul în comun.

Focus pe Borhanci, Europa şi zonele industriale Tetarom şi Emerson: "Investim constant în modernizarea transportului în comun, lucru ce va veni la pachet şi cu extinderea anumitor trasee sau creşterea frecvenţelor curselor în anumite cartiere, în care astăzi transportul în comun nu funcţionează aşa cum ne-am dori. Vorbim aici despre cartierele Borhanci, Europa, de o legătură între Grigorescu şi Gheorgheni, discutăm despre zonele industriale foarte frecventatem, precum Tetarom sau Emerson. Legăturile nu trebuie să vină neapărat din Baciu, pot să vină şi pe cealaltă parte, pe Tăietura Turcului şi transportul poate fi făcut pe anumite intervale orare. Deci, avem în proiect asemenea lucuri, odată ce vor veni mai multe autobuze", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, într-o emisiune la un post de radio local.

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/primele-autobuzele-mercedes-au-ajuns-la-cluj-napoca-vor-fi-60-in-total-investitie-de-628-milioane-de-lei--179885.html

alexV


vladb

^^^In sfarsit s-au gandit sa puna cea mai buna "dotare" pe autobuse --> bluetooth. Pot tine acum linistiti maine pe volan...daca si reusesc sa se "imperecheze" :p

kumar

Nu stiu daca s-a mai discutat, dar cum s-a ales culoarea asta pentru mijloacele de trasport? Parca primele au fost tramvaiele de la polonezi.