Autostrada: mic îndrumar

Started by sebba, September 08, 2012, 10:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chr

Eu obisnuiesc uneori, in conditii de autostrada goala, in curba, sa circul pe  interior, chiar daca interiorul e pe banda 2. Scurtez un pic drumul.
Probabil gresesc.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ovicor

Daca "verdiuc" e diminutivul de la verde, verde = crud, necopt, imatur !

Ionut

Offtopic alert. :)

Ontopic: se pricepe cineva sa faca un infografic in stilul asta sau ceva mai simplu? Nici prea simplu, nici prea incarcat, cu lucrurile absolut esentiale de facut si de ne-facut pe autostrazi. Se baga cineva?

Sargon1806

verdiuc este un user care incerca mai demult sa demonstreze cum se castiga timp pe autostrada taind virajele. In fine, pe langa faptul ca este cam ilegala treaba asta, mi se pare si foarte inestetica. In filmarile mele puteti observa cum caut sa nu tai vreodata vreun viraj, nici atunci cand geometria drumului spre asta m-ar impinge. Pe autostrazi mi se pare o aberatie sa tai virajele, mai ales ca autostrada e in asa fel gandita incat virajele sa fie suficient de largi incat sa poate fi abordate la 130 km/h fara probleme, chiar si atunci cand ai ceva incarcatura. Poti cel mult incerca (si eu fac treaba asta) sa folosesti cat mai bine latimea benzii pe care te deplasezi. Consideri ca acea banda e tot drumul de care dispui (pentru ca, intr-un fel, chiar este) si iti desenezi o traiectorie ideala in acele limite. E si ceva mai legal (legea spune sa mergi cat mai aproape de limita din dreapta a benzii... bullshit), dar si mult mai estetic.

viossboss

Eu chiar nu inteleg de ce atatea discutii pe margine prioritatii de " stanga " pe autostrada . Factorii decidenti ai codului rutier inteleg ca poporul roman este unul inteligent care pricepe ca traficul de pe autostrada este interpretat independent fata de cel de pe DN.
Ce nu e clar  : Banda  I , e "obligatorie" , iar toti ceilalti inscrisi pe celelalte benzi de "depasire" au obligatia de reveni pe banda I si in consecinta au prioritate fata de acestia.
De ce trebuie sa taiem firul in patru si sa comparam mere cu pere (A cu DN).
Disertatia pe acest subiect a fost mai lunga dar sunt deja  :offtopic:
Dream come through !
Once in a lifetime !

ovicor

@ Sargon 1806, tocmai cu trimitere la acea argumentatie se dorea postarea mea anterioara.

Betuel

#53
Din câte am văzut eu fiecare ţară hotărăşte pe ce parte se depăşeşte, ce faci dacă prima bandă e liberă ş.a.m.d.. In Europa, cred că toate ţările aplică aceeaşi regulă care e si la noi. In America de ex. se depăşeşte si pe dreapta si pe stânga si circuli pe ce bandă vrei. Nu eşti obligat sa circuli pe o anumită bandă dacă toate sunt libere, indiferent că sunt 2,4,6 sau mai multe benzi de circulaţie.

Betuel

Quote from: frunzaverde on January 08, 2014, 10:17:01 PM
Daca deja erai pe banda II, nu se considera depasire daca ai trecut pe langa alte vehicule (art 45 (3)) pentru simplul motiv ca nu ai intrat in nici un fel de manevra.

Se numeste "devansare".

frunzaverde

#55
@Betuel

In (aproape) toata Europa (inclusiv Rusia + tarile care odata, demult s-au numit URSS) regulile de circulatie sunt uniformizate de Conventiile de la Viena. Asa ca poti conduce cu incredere - semnele de circulatie vor fi la fel, regulile vor fi la fel.

Dar poti avea si surprize : Irlanda e ciudatenia suprema (n-au semnat conventiile), au niste semne de circulatie foarte ciudate (un amestec de semne europene si americane, mult portocaliu-galbui), UK e "delightfully different" (ei n-au ratificat conventia).

Quote from: Betuel on January 10, 2014, 11:34:08 PM
In America de ex. se depăşeşte si pe dreapta si pe stânga.

Din pacate. Am vazut inclusiv bizoneala suprema - depasit pe dreapta pe banda de urgenta (asta stiu ca e ilegal, dar se pare ca amenzi nu prea se dau pentru asemenea prostii). Politistii americani mi-au parut extrem de stricti la unele reguli (de exemplu nerespectarea semnului STOP, adica oprire completa, chiar daca nu e nimeni in intersectie; parcare intr-un loc neperims) dar incredibil de lejeri cand vine vorba de alte chestii (gen mers pe banda de urgenta, depasit viteza legala - am ramas socat ca TOATA lumea trecea nonsalanta cu 10-15 mph peste limita pe langa politia stationata fix langa un semn de speed limit in CA).

Quote from: Betuel on January 10, 2014, 11:34:08 PM
...si circuli pe ce bandă vrei...

Nu chiar. "Conventia" e identica cu cea din Europa - conduci pe dreapta, depasesti prin stanga. Si unele state au legi care-ti interzic (chiar mai vehement ca in Europa) sa folosesti banda cea mai din stanga la mers normal (vezi: http://www.mit.edu/~jfc/right.html).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

get

#56

sebba

deci nu doar la noi e problema asta! si se pare ca se considera ca e o problema reala daca au ajuns sa puna acele indicatoare cu explicatii in clar
cam prea in clar imi par mie, ca si cum nimeni nu ar sti ce trebuie facut

daca as incerca o analogie, ar trebui sa puna langa semnul de WC si o placuta in care sa iti spuna ce si cum sa faci cu hartia igienica, eventual cu pictograme langa textul explicativ :)
Sailing away! S/Y Haimana

doryan93

#58
Sper sa va placa sunt un ¨biet amator¨, dar am incercat:






P.S: O trecut ceva timp de cand am citit eu regulamentul poate s-a  schimbat cate ceva.

ghrt

Prioritatea celui care trece de pe banda III pe banda II faţă de cel care trece de pe banda I pe banda II este o mare problemă. În Bucureşti, în ultimul an m-am regăsit de trei ori în această situaţie. O dată am acordat normal prioritate (veneam de pe banda I), dar în celelalte două dăţi a trebuit să renunţ la prioritatea pe care o aveam. Sunt sigur că într-una din cele două situaţii, celălalt şofer a considerat că el avea prioritate şi a fost foarte supărat că a trebuit să mă forţeze să i-o acord! Ocupasem amândoi jumătate din banda II :-)
Este o regulă obscură. Mie nu mi s-a explicat de exemplu la şcoală, dar am remarcat-o când am citit Codul rutier.
Cont (aproape) inactiv.