[TM] Canalul Bega

Started by MHN, January 08, 2013, 04:56:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MHN

#15
Set 2 din 6
Quote
Fauna, la propriu:


Blocul Teodor din cadrul zonei Noua Timisoara, dezvoltata de catre Tender:


Produl Dacilor:


De la podul Dacilor inspre Uzina de Apa, canalul a fost decolmatat insa malurile nu au mai fost refacute si curatate:

Incredibil cum poate arata un oras de 5* !!!

Ne-a spus "capitanul" vaporasului ca a avut ca si clienti grupuri de straini venite din orase europene importante: oamenii au ramas muti la vederea acestor maluri:


MHN

#16
Set 3 din 6
Quote
Podul Dacilor dupa ce am trecut pe sub acesta. In plan departat se poate vedea blocul social Ilsa din care onorabilul dezvoltator Tender s-a grabit sa evacueze chiriasii, pentru a realiza in schimb exact ...un mare nimic:


Ruinele unei constructii ciudate despre care nu stiu ce reprezinta:


In departare Pasarela de la uzina si Uzina de Apa:


Barajul de reglare a debitului, parte componenta a Uzinei de Apa - punct final, dupa care intoarcem:



Dinspre Uzina de Apa inapoi spre Debarcader
Podul Dacilor vazut in sens invers, de data aceasta cu steagul vaporasului inainte:


MHN

#17
Set 4 din 6
Quote
Podul Decebal:






Lucrari la o cladire din Parcul Copiilor:


Podul Michelangelo:


MHN

#18
Set 5 din 6
Quote
Cladirea sucursalei BRD vazuta de pe Bega:




Antrenament in zona Podului Michelangelo:




Plimbare ...?!


MHN

#19
Set 6 din 6 (ultimul)
Quote
Ne apropiem de Debarcader (vaporul-terasa D'arc), insa mai avem cateva minute la dispozitie:


...asa ca mai inaintam spre Podul Traian, in plan indepartat vazandu-se cladirea Pasmatex:

Observati ca zona aceasta a canalului este mult mai lata.
De asemenea, malurile sunt mult mai ingrijite.

Flora/Yacht sau ce o mai fi pe acolo:


Porto-Arte:


Destinatie: debarcader

Multumiri d-lui mile, pentru implicare si sprijin in organizarea croazierei cu BBT.

MHN

Spectacol de joc de apă, lumini și muzică

QuoteÎn 2013 timișorenii vor putea admira pe malul Begăi un spectacol de joc de apă, lumină și muzică, asta promite primarul Timișoarei. Sistemul, care ar urma să fie amplasat în zona Flora, va fi unul care se va putea retrage, pentru a nu încurca circulația pe canal. Asta deoarece se are în vedere și proiectul pentru reabilitarea malurilor Begăi, care se va realiza din fonduri europene.

,,Sistemul va fi montat pe Bega, va avea o matrice de deuză prin care apa va țâșni controlată de calculator într-o armonie cu jocul de lumini ce va fi proiectat simultan și cu muzica ce va fi redată.", a explicat Nicolae Robu.

Studiul de fezabilitate este în lucru, iar conducerea primăriei speră că va pune în practică proiectul până în 2013. După planurile municipalității, acesta ar urma să fie realizat cu fonduri de la bugetul local în paralel cu cel de reabilitare a malurilor Begăi:

"Tocmai ne-a fost aprobat și proiectul pentru reabilitarea malurilor Begăi. Le facem pe toate, nu putem să așteptăm să terminăm una, apoi să începem alta, pentru că nu vom fi eficienți. Nu vreau să transform Timișoara în șantiere, mergem pe tronsoane, dar lansăm cât mai multe dintre proiecte, atât cât putem acoperi financiar. Abia suntem in faza de studiu de fezabilitate, dupa studiu vom avea si estimari la costuri. Sunt sigur că nu va fi un sistem foarte scump". a explicat Nicolae Robu.

Proiectul de reabilitare a malurilor Begăi va fi realizat din fonduri europene și cuprinde amenajarea de piste de biciclete, de alei pentru pietoni, reamenajarea spațiilor verzi, construcția de poduri pietonale și reintroducerea transportului public pe Bega prin vaporașe.

http://www.youtube.com/v/B8YDCVQQzTg
sursa

Incredibil!!! Ce sa mai zici?!

Ionut

Vegas, baby! Sau macar Barcelona. :D

sebba

asta-i mai ceva decat fantana cantatoare de la arad
imi place si laud initiativa dar in aceli timp imi pare cam exagerat, totusi.... deh... gusturile... :)

abia astept insa sa vad bega navigabila, deja ma gandesc la o ambarcatiune
pana termina ei proiectul poate-mi produc si eu o "barca". ma apuc de jucat la loto :D
Sailing away! S/Y Haimana

MHN

QuoteVaporul Pelican a fost cumpărat

[...] de câţiva timişoreni, deţinătorii unui club din oraş, care vor readuce binecunoscuta emblemă a oraşului nostru în circuit. După incendiul de anul trecut, în care vaporul a ars în întregime, s-au purtat diverse negocieri pentru preluarea acestuia. Conform surselor noastre, vaporul Pelican se va lansa la apă de Ziua Marinei, în 15 august.

Noii proprietari ai îndrăgitului obiectiv turistic vor să readucă vasul la categoria de navă de pasageri, cu designul iniţial. Construit în anul 1968 la Şantierul Naval Giurgiu, vaporaşul Pelican a ajuns pe Canalul Bega după ce, în anuii 1960 şi 1970 făcea plimbări în Delta Dunării. Pe parcursul anilor '80, Pelicanul a făcut curse Timişoara – Diniaş, iar odată cu începutul lucrărilor de renovare la Nodul Hidrotehnic de la Sânmihaiul Român, plimbările aveau ca punct final prima ecluză de pe Bega. Odată cu trecerea timpului şi cu schimbarea de regim din anul 1989, a apărut şi declinul, iar datorită faptul că înălţimea vaporului era prea mare pentru a trece în amonte de Podul Michelangelo, Pelicanul nu a mai fost folosit pentru plimbări în oraş.

În 13 noiembrie anul trecut, ,,Pelicanul" a fost distrus aproape în întregime după ce un incendiu puternic cuprins epava ancorată pe malul Begheiului.
sursa

MHN

QuotePelicanul a ajuns pe uscat: vaporul va fi reparat la UMT...

Vaporul Pelican a fost cumpărat la preţ de fier vechi de patronii clubului D'Arc, din Timişoara, care l-au şi dus la reparat.
Transportul vasului Pelican, care are peste 50 de tone, nu a fost deloc o operaţiune simplă. A fost nevoie de mai multe utilaje de mare tonaj să scoată vaporul din Bega, iar apoi să îl transporte cu un trailer la fabrica UMT. Ineditul transport a fost programat pe week-end, ţinând cont că circulaţia maşinilor în oraş este mai redusă. Camioanele cu gabarit depăşit au fos însoţite şi dirijate de maşini cu girofa până la poarta fabricii din apropierea Pădurii Verzi. Vaporul a fost dus în curtea uzinei, unde va fi supusă unei operaţiuni de "sablare". "Vaporul fi curăţat cu ajutorul unei substanţe speciale. Se numeşte sablare. Practic va rămâne doar tabla goală. Apoi se va putea vedea unde este nevoie de sudură şi de alte reparaţii. A fost un transport dificil, dar suntem obişnuiţi. Am dus şi lucruri mai grele", ne-a declarat unul dintre specialiştii care au însoţit transportul.

Reparaţie la UMT
Vaporul Pelican a fost cumpărat de patronii clubului D'Arc, din Timişoara, care au pus ochii pe el de mai mult timp, însă preţul cerut de proprietarul italian i-a făcut să aducă de pe Dunăre o barjă, pe care au transformat-o în terasă pe Bega.

UMT nu se ocupă în mod normal de repararea vapoarelor, dar având în vedere că uzina dispune de utilaje pentru contrucţia de maşini grele şi macarale, s-a acceptat această lucrare. Tot aici s-a restaurat şi barja celor de la D'Arc. "Când am adus barja, tot aici la UMT am restaurat-o şi am fost mulţumit de cum au lucrat. Acela nu avea motor. Noi am vrut să cumpărăm Pelicanul de mai mulţi ani, dar preţul cerut era peste 100.000 de euro. Apoi a tot scăzut. Înainte de incendiu proprietarul cerea 35.000 de euro. Noi acum l-am luat la preţ de fier vechi. Sub 10.000 de euro", a declarat Caius Mersa, patronul clubului D'Arc.

[...]



sursa

MHN

QuoteCiocnire spectaculoasă între bărcile dragon la la Memorialul de kaiac-canoe "Ștefan Heder & Victor Alexandrescu"

Memorialul de kaiac-canoe în cinstea foștilor sportivi timișoreni Ștefan Heder și Victor Alexandrescu s-a desfășurat în acest sfârșit de săptămână pe Bega. Din păcate, concursul de Dragon Boat de duminică, atracția principală a evenimentului, a fost marcat de probleme tehnice, o cârmă ruptă ce a dus la o "ciocnire" între dragonii de apă.

[...]
sursa

Ruperea carmei la minutul 3:30
Quotehttp://www.youtube.com/v/5jAym61dtXk
by Doppler

iuli

Ce tareeee!
Nu am fost din păcate, eram la ora aia la meci  :D
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Nici eu nu am fost, caci nu am stiut. Slaba mediatizare sau PR aproape inexistent.
Consecinte: desfasurare in anonimat, regrete din partea publicului care chiar ar fi fost interesat sa participe insa nu a primit informatii in timp util, lipsa perspectivelor si a evolutiei de la o editie la alta prin neatractivitate fata de eventualii sponsori care reprezinta de fapt motorul cresterii evenimentului de la an la an.

MHN

Ziua Europei, sarbatorita pe Bega in data de 12 Mai 2013 (duminica):

http://www.youtube.com/v/153acZtmqg0

MHN

Quote...conferinţa celor patru motoare ale Europei pentru strategia de dezvoltare a regiunii Dunării

[...]

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Călin Dobra, a participat la conferinţa celor patru motoare ale Europei pentru strategia de dezvoltare a regiunii Dunării. Cele patru motoare ale Europei au fost reprezentate de patru regiuni - cele mai dezvoltate din ţările lor – Baden – Wurttemberg, regiunea Lombardia din Italia, regiun Rhone-Alpes din Franţa şi regiunea Catalunya din Spania. Conferinţa a avut loc în Voivodina, în Republica Serbia. ,,În calitate de reprezentant al judeţului Timiş, am prezentat proiectele transfrontaliere în care judeţul Timiş este implicat cu regiuni din Serbia şi Ungaria şi, în mod special, proiectele din cadurl DKMT, care funcţionează de aproximativ 15 ani, dar în acelaşi timp am susţinut şi implicarea judeţului Timiş în viitoarele proiecte ce vor fi cuprinse în cadrul acestei strategii europene macroregionale, este cea de-a doua la nivel european, după cea a Mării Baltice", spune Dobra.

S-a discutat posibilitatea dezvoltării Canalului Bega pentru deschiderea navigaţiei pentru transportul de mărfuri şi persoane

Vicepreşedintele CJ Timiş a susţinut câteva proiecte de interes pentru judeţul Timiş, în mod special din punct de vedere al dezvoltării infrastructurii, prezentând posibilitatea dezvoltării Canalului Bega pentru deschiderea navigaţiei pentru tramsportul de mărfuri şi persoane. ,,Acesta este punctul cel mai important care ne leagă de această strategie a Dunării – suntem singurul judeţ invitat la conferinţă care nu e străbătut de Dunăre, dar ca aşezare avem un rol foarte important în cadrul dezvoltării acestei stratregii", spune Dobra. Şi Canalul Bega va deveni, însă, navigabil. La conferinţă s-a discutat alocarea de fonduri pentru perioada 2014-2020. ,,Sunt ferm convins că dacă ne vom corela şi conecta la direcţiile celor patru motoare, care au fost stabilite în linii mari, vom reuşi să atragem fonduri consistente pentru dezvoltarea judeţului Timiş", spune Dobra.
sursa