Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

stangabriel


adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


TibiV

ZF zice că "Acţiunile producătorului auto francez (Renault) s-au prăbuşit cu 20% ştergând aproape 6 mld. de euro din valoarea companiei. Acţiunile Peugeot au scăzut cu 7%"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Nu cred ca ar trebui sa ne mire. Ma indoiesc ca VW au umblat cu cioara vopsita numai asa, ca nu aveau alta treaba, ci ca sa faca fata concurentei.

Cum zicea si Jan Ullrich in 2006: 'Nu am inselat pe nimeni' :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

JohannDB

    De mai mulți ani de zile mie (nu știu altora dacă da) mi-a dat de gândit ascensiunea asta fulminantă a NORMELOR ANTIPOLUARE, Euro 4...Euro5.... Drept pentru care pe "orizontală" producătorii de piese/subansamble au trebuit să producă piese la "parametrii", piese traduse prin acele dispozitive EGR...Exxx...sau mai știe cucul cum le spune (pe vremaea mai "veche" am 12 motoare de Dacia 1300 facute cu mâna mea...ehhh altă tehnologie), dar la treaba asta cu poluarea, deja ceva pare a fi mai mult decât este realitatea, realitatea reală.... Eu văd o cursă nebună după strandarde maximale (naiba știe cât de reale), pentru care "consumatorul final" plătește și plătește și tot plătește...
   Am probat pe pielea mea ce înseamnă acest sistem EGR,  care atunci când clachează (și cam clachează când nu prea vrei), te costă de ti-e mai  ieftin un litru de motorin/benzină aruncat pe mașină și să-i dai foc....devenind un iubitor al mersului de jos, prima deplasare  "short-long distance" inventate de omenire......
   Așadar ...părerea mea...normele antipoluare...cât de reale sunt și care este "cheia" economică mondială..... În situația asta nu poate fi de mirare că "FIRME-de firme",  umblă cu să nu-i zic cioara, ci cu "papagalul" vopsit...în vultur.....
   Și noi plătim...taxa de poluare...taxa de înmatriculare.....taxa de omologare...taxa de.......taxa......taxa.......

Kidu

Ai sintetizat perfect ceea ce cred si eu. Din cauza asta viitoarea mea masina cu siguranta nu va mai fi un diesel.  :)

dr4qul4

Deja nu prea se mai merita dieselul. Motoarele turbo benzina sunt din ce in ce mai economice si mai mici. Inca nu au ajuns la consumul dieselului, dar astept urmatorul pas: turbo-benzina+ hibrid  :D


Caz real: 3 compacte: 2 astra si 1 prius.

Astra de 1,6 benzina, automata: consum mixt - 10
Astra 1,6 diesel - mixt  - 7
Prius 1,8 benzina+hibrid, automata (normal, are un mini joystick in loc de schimbator  :lol:  ) : mixt 6-6,5

Un motor 1,4 turbo-benzina + hibrid ar avea mai multa putere ca un 2,0 diesel dar si consum mai bun. Probabil ar si costa dublu, dar asta doar la inceput.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

yetiman

#938
Un mic comentariu legat de comparatia benzina/diesel.
Problema de mediu se pune la amandoua - norme de poluare sunt in ambele cazuri.

Diferenta este cu ce polueaza fiecare - Dieselul cu NOx (oxizi de azot) iar benzina are emisia de CO2 mai mare (bioxid de carbon, cel care este responsabil cu incalzirea globala).

De aceea nu exista o solutie magica sau un raspuns in favoarea uneia sau a alteia din solutii.

Ce va aduce viitorul - hibrid si electric, intr-adevar. Dar pana nu vom reusi sa producem TOATA energia electrica din surse nepoluante nu rezolvam mare lucru.

Daca ardem combustibili fosili (carbune, petrol) pentru a produce electricitate, nu facem decat sa mutam sursa de poluare. Si inca ardem destui.

Plus, ce ne facem cu avioanele? Electrice? Nu prea cred, in viitorul apropiat.
Sau cu uriasele vapoare transcontainere? Din ce in ce mai multa marfa se plimba pe glob, dintr-o parte in alta.
Aveti idee cat consuma un asemena vapor? Si cat polueaza? Eu unul n-am auzit de EUROx la vapoare (desi ar putea sa fie, nu neg)


LE; Doar ca si curiozitate, am gasit aici raspunsul la ultima intrebare:
QuoteUn studiu condus de companiile de transport maritim a calculat, in functie de combustibilul folosit si de marimea motoarelor ca 15 nave de transport (dintre cele mari) emit in atmosfera o cantitate de poluanti cat 760 de milioane (760.000.000.000) de masini de clasa medie.

Doua curiozitati: prima ar fi ca 70% din emisiile acestor nave sunt la o distanta mai mica de 400 Km de uscat si a doua ca 85% dintre emisii sunt in emisfera nordica.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

myid

Salut,

Eu va zic cazul meu Turbo+Benzina - 1.4 - excelent motorul si 140 de cai , intra-devar cuplul nu e prea mare si se simte daca e incarcata si sunt pe urcare , insa sunt cazuri foarte rare asa ca nu ma deranjeaza deloc.

Km anuali : 25000 - 30000

Consumul mixt e de 8 l/100km
- In oras consuma cam 9-10-11 l/100km
- pe autostrada 6,5-7 l/100km, ( la 130km/h-140km/h )
- pe DN la drum intins - 5,5 - 6 l/100km

Asa ca din punctul meu de vedere astfel de motoare sunt excelente , fara a fi hibride .
Cand un hibrid+benzina o sa fie sub 22k Euro ,o sa fie si mai bine

See yaaa

cricric

Astept parerea lui MNU (sau a celorlalti ingineri auto de pe forum) despre combinatia turbina+oras.
Cele mai bune motoare mi se par alea japoneze, care nu au turbina. Ma refer la cele pe benzina.

AFC

Eu merg in oraș cu Toyota Yaris D 4D 1,4 diesel 90CP, cutie manuala.Consum urban 6,5 l/100km. Extraurban nu va mai zic ca nu o sa ma credeți. Mașina extrem de cinstita dar spartană la dotări. Eu zic ca pentru urban esențiale sunt dimensiunile si consumul. Nu cred ca se poate compara la preț ceva din categoria hibrid sau electric cu un Yaris. Despre fiabilitate nu mai vorbim, asta cu care merg eu are vreo 150.000km si nu știe ce-i ăla service.
Pentru deplasări in afara orașului merg cu alta, contând mai mult confortul si siguranța.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Europiu

Quote from: yetiman on January 15, 2016, 02:15:14 PM
Ce va aduce viitorul - hibrid si electric, intr-adevar. Dar pana nu vom reusi sa producem TOATA energia electrica din surse nepoluante nu rezolvam mare lucru.

Daca ardem combustibili fosili (carbune, petrol) pentru a produce electricitate, nu facem decat sa mutam sursa de poluare. Si inca ardem destui.

Plus, ce ne facem cu avioanele? Electrice? Nu prea cred, in viitorul apropiat.
Sau cu uriasele vapoare transcontainere? Din ce in ce mai multa marfa se plimba pe glob, dintr-o parte in alta.

The answer, my friend, is hydrogen.

Acum vreo 15 ani, ministrul saudit al energiei spunea ca 'The stone age came to an end not because of lack of stone. And the oil age will come to an end not because of lack of oil'.

Estimarile actuale sunt ca, daca am arde toti combustibilii fosili de care stim ca exista, am depasi cu mult target-ul climatic 'less than 2 degrees centigrade warming by the end of the century'.

Recomand cu toata caldura urmatoarele key-words pe wikipedia sau oriunde altundeva (inclusiv fostul meu loc de munca http://www.nrel.gov/research/: hydrogen fuel (pentru folosirea hidrogenului pe post de combustibil nepoluant),  water splitting (pentru obtinerea hidrogenului direct din apa prin electro- sau foto-cataliza), fuel cells (ca surse de curent electric) si hydrogen storage.

Toate sunt subiecte super-hot in cercetarea fundamentala contemporana, se baga bani masiv. Evident ca cercetarile sunt inca intr-o faza destul de incipienta vis-a-vis de implementarea pe scala industriala dar rezultatele vor veni. IM(not so)HO, acesta este viitorul (al nepotilor nostri, dupa cum vad eu evolutia, adica in vreo 20-30 de ani).

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Aştept cu nerăbdare momentul în care avioanele vor zbura cu aripile pline de hidrogen...
S-a mai încercat, dar au renunțat la idee după Hindenburg...

Cred mai degrabă într-o "specilizare" a carburantului după modul de transport.
Automobile de oraş electrice, le pui la încărcat după 100 km (eu îi fac în 5 zile).

Dar nu-ţi pune speranţa în hidrogen în cel puţin două domenii:
1. Aviaţie
2. "Military". Ce nebun ar pleca la luptă într-un blindat care are undeva un rezervor de HIDROGEN ?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Va rog nu deviati de la subiectul industriei auto. Multumesc!