Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin_simeriaveche

Interesul meu este sa mergem cat mai de dimineata pt ca sa vizitam cat mai multe, fiind excursie de doua zile, sa ajungem cat mai repede pt a vizita cat mai mult. Le-am pus inaintea copiilor doua variante, au avut de ales cu microbuz (2 ore) sau cu trenul (4 ore). Majoritatea covarsitoare au ales trenul. Doaman de la bilete, ne-a mai dat o varianta, sa stam 2 ore in gara (nu o ora) sa mergem cu alta legatura....prea mult pt niste copii nerabdatori. Multumesc pt raspunsuri. Oricum dezolant! Sunt copil de cfrist, am terminat liceul feroviar din simeria, sectia electrotehnica, visul meu a fost sa devin mecanic de locomotiva. Mi-a pierit dorinta cand am facut practica in depoul de locomotive. Am mintirei frumoase cu calatoriile mele cu trenul, in special pe ruta Simeria-Sighet. Am fost cu tata de foarte multe ori cu el la lucru, la Simeria Triaj, fascinat de aceasta meserie. Odata in gimnaziu am facut si o tura de noapte cu el, la insistentele mele. Acum sunt dezamagit, trenuri cu o garnitura...trenuri cu legaturi foarte proaste. Cand faceam naveta de la Simeria la Simeria V erau 10 trenuri pe zi ce opreau in sat acum doua, la ore ciudate...nasoale vremuri. Si cand ma uit la unguri, si mai rau, la Ucraina si Rusia, fara fonduri UE, te intrebi....ce mama masii ?

AndreiB

Uita-te pemtopicul de autostrazi sa vezi unde se duc banii. Numara si posturile pe rutier vs feroviar. O radiografie buna a mentalitatii locale e si forumul.

cristi5

#227
Din pacate trendul cu anulat trenuri este general la CFR Calatori. Am vazut anulari si la regionala Craiova, Iasi... Probabil isi reduc din pierderi.

In acelasi timp se vorbeste (la ARF) de trenuri noi si trafic cadentat. Se cam bat cap in cap cele doua.

cristi5

Consultare de piață pentru obținerea unei valori estimative serviciu de mers cadențat

QuoteAstăzi, 11.04.2024, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în platforma de achiziții publice  (SEAP), un anunț de consultare a pieței  pentru obținerea unei valori estimative pentru achiziția serviciului care are ca obiect ,,Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România" cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Obiectivul ARF-ului constă în introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România (21 de orașe) printr-o abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distante medii si lungi.

Rutele de circulație, care vor constitui obligațiile de serviciu public de transport feroviar public de călători, vor fi stabilite de către ARF pe baza analizei cererii de mobilitate la nivel global și pe baza estimărilor cererii de mobilitate pentru fiecare an în parte.

Activitățile care se vor desfășura în cadrul proiectului, pentru care se efectuează consultarea pieței și se solicită prezentarea unei valori estimative, sunt următoarele:

Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.
Actualizarea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de transport la nivelul anului de bază 2023, detalierea MNT pentru pol de dezvoltare și/sau creștere, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ.
Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacității de infrastructură și simularea costurilor și veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.
Stabilirea obligației de serviciu public și a mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare poli de creștere și de dezvoltare și orașele mari și reședințele de județ apropiate.
Instruirea personalui ARF pentru lucrul cu MNT în software-ul de planificare și modelare în transporturi.
Pe parcursul a 15 ani, mersul cadențat va reflexta cu acuratețe nevoile de mobilitate ale populației românești, ținând cont de fiecare municipiu și județ care va fi analizat cu cadența corespunzătoare.

Data limită pentru transmiterea propunerilor este 17.04.2024.

Data limită pentru consultare este 22.04.2024.

Pentru informații suplimentare, cum ar fi specificațiile tehnice, se poate consulta pagina anunțului, unde se găsesc mai multe detalii

(MC1028670 https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100153511).

Modalitate de desfășurare: Operatorii economici interesați vor trimite pe adresa de email: office@arf.gov.ro, prețul estimativ exprimat în RON, fără TVA, precum și orice recomandări, opinii și sugestii. Ulterior procesului de consultare, autoritatea contractantă va demara procedura de achiziție în conformitate cu prevederile legislative în vigoare

Xenos

Glume. Pentru a introduce mers cadențat, căile ferate germane - ca să iau un exemplu de căi ferate foarte evoluate, dar culmea,cu probleme - au construit căi ferate de mare viteză noi, au investit și investesc miliarde de euro pe an în reînnoiri de cale pe rutele existente, au cumpărat rame de tip ICE cu sutele, ca să nu vorbesc de alte sute sau chiar mii de rame pentru trenuri convenționale.
Să vorbim și de Elveția, unde chiar funcționează?

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 08, 2023, 02:46:47 PMInterviu cu directorul ARF:

min. 43:50: "în săptămânile următoare vom avea eliminată obiligativitatea de a rezerva biletul [locul] pentru distanțele până în 40 km[...] omului care nu dorește să stea jos i se poate reduce biletul cu 5 lei"

Rezervarea locului devine facultativă sub 40 km, bicicletele mai ieftin de transportat

Actul normativ aduce și noutăți. Astfel, se spune că în limita a 40 de kilometri nu este obligatorie cumpărarea rezervării, indiferent de categoria trenului. ,,Pentru distanța kilometrică 1 – 40 km achiziționarea tichetului de rezervare este opțională, indiferent de categoria și subcategoria trenului. Staționarea/ ocuparea unui loc nu este permisă la vagoanele de dormit și, după caz, cușetă fără achitarea suplimentului de pat".

Apoi, tariful de transport a bicicletei nedemontabile nu va mai fi fix, ci diferențiat pe distanțe. Dacă până acum era unic la nivelul de 25 lei de acum va începe de la șapte lei pentru călătoriile de până la 60 de kilometri și nu va depăși valoarea unică de până acum.

O altă noutate este introducerea tarifelor pentru transport metropolitan. De exemplu, o călătorie metropolitană în București-Ilfov va avea un preț de 6-7 lei, în funcție de distanță.

https://clubferoviar.ro/rezervarea-locului-devine-facultativa-sub-40-km-bicicletele-mai-ieftin-de-transportat/


Astăzi, 9 aprilie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public

Scurtă descriere

Proiectul de ordin a fost elaborat cu respectarea legislației primare şi ținând cont de următoarele aspecte:

    necesitatea stabilirii tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport furnizate în cadrul obligației de serviciu public, inclusiv regulile privind reducerile care pot fi acordate pentru fidelizarea clienților;
    necesitatea aprobării tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători;
    modul de aplicare a reducerilor prevăzute în actele normative privind drepturile de călătorie a unor categorii socio-economice;
    stabilirea categoriilor de tren pentru care sunt valabile titlurile de călătorie;
    stabilirea stațiilor, gărilor, haltelor de pe teritoriul fiecărei zone metropolitane și punctelor de oprire;
    stabilirea mecanismelor de încasare a tarifelor;
    stabilirea de către operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători, cu respectarea normelor privind ajutoarele de stat, a valorii tarifelor pentru alte servicii;
    necesitatea introducerii tarifelor de călătorie metropolitană care vizează achiziționarea unui titlu de călătorie, între punctele de îmbarcare și debarcare de pe teritoriul zonei metropolitane alese, cu trenurile oricărui operator de serviciu public de transport feroviar de călători, așa cum este definită în Legea nr. 246/2022;
    stabilirea tarifelor care au impact asupra bugetului de subvenții și care nu au fost clar reglementate până în prezent;
    introducerea tarifelor pentru autorizațiile de călătorie ce permit efectuarea mai multor călătorii gratuite în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române;
    introducerea tarifului pentru permise de călătorie care vizează achiziționarea unui număr limitat de permise de călătorie ce permite efectuarea de călătorii gratuite în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române;
    stabilirea tarifelor suplimentare pentru vagoane de dormit/cușetă, transport biciclete și schiuri, percepute de către operatorul de serviciu public suplimentar tarifelor de călătorie.

Tarifele de deservire prevăzute în proiectul de ordin sunt cele aflate în vigoare la data prezentării propunerii de proiect de act normativ.

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5227-omti09042024dtf

tom_sawyer

#231
^
Un ordin al ministrului Transporturilor așteptat de ani buni de navetiști a fost în sfârșit publicat în Monitorul Oficial. Concret, prețul biletului CFR pentru navetiști scade semnificativ, în unele cazuri chiar la jumătate sau o treime. Astfel, vom putea merge cu trenul de la Buftea la București sau de la București Nord la București Băneasa cu 6 lei, indiferent de rangul trenului. Tariful de rezervare a locului a devenit opțional pe distanțe mai mici de 40 km.

Odată cu intrarea în vigoare a prezentului act normativ, adică peste două luni, prețul biletului CFR pentru navetiști pe relația Buftea-București se va înjumătăți, adică o călătorie va costa doar 6 lei.

La fel și în cazul navetei pe relația Periș-București sau Scroviștea-București – biletul va costa tot șase lei, față de 11,5 lei în prezent cu tren Regio Expres. În aceste condiții, cei care se grăbesc să ajungă la serviciu vor prefera să plătească dublu pe biletul de tren față de cel de autobuz, deoarece călătoria va fi mult mai scurtă.

"Orice tren care intră într-o arie metropolitană și are oprire într-o stație din interiorul acesteia va avea același tarif, indiferent de rangul trenului", a declarat pentru Club Feroviar secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. În consecință, tariful va fi același indiferent dacă vom călători în interiorul acestor arii cu un tren Regio, regio Expres sau InterRegio.

La rândul lui, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, ne-a explicat că biletul metropolitan pentru o călătorie va fi valabil pentru orice tren, indiferent de rang și indiferent de stația de destinație și de urcare de pe linia respectivă.

Pentru fiecare arie metropolitană au fost stabilite tarife în funcție de rutele parcurse. Le puteți consulta în tabelele de mai jos.

https://clubferoviar.ro/pretul-biletului-cfr-pentru-navetisti/









Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Mi se pare o idee buna, precum si eliminarea obligativitatii rezervarii pe <40km. Personal as scoate rezervarea de tot, dar aia e alta discutie.

Mi se pare insa ca din proiectul rutelor metropolitane lipseste una foarte importanta: Valea Prahovei.

Sugerez o noua zona metropolitana Valea Prahovei, cu un singur traseu: Comarnic - Predeal. Daca e prea dificil de depasit granitele judetului, Comarnic - Azuga.

Si inca o data - tarifarea nu trebuie sa aiba legatura cu operarea trenurilor. Pentru trenuri suburbane in Bucuresti, Scrovistea - GdN nu are sens, traseul natural e Ploiesti - GdN, dar poate fi tariful metropolitan valabil doar pana la Scrovistea, si tarif standard pentru mai departe.

Mai am o sugestie pe partea de tarifare. Abonamentele trebuiesc facute de catre ARF. Acum daca iti iei abonament Bucuresti - Buftea, ai de apes intre trei OTF distincti, ceea ce e ilogic pentru o ruta de naveta. Avem deja precedent pe GdN - OTP, asa ca nu e imposibil administrativ.

oc7avian

Extras din ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă tarifele de deservire generală din transportul feroviar public de călători, denumite în continuare tarife, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin:
a) tarif pentru o călătorie;
b) tarif de călătorie metropolitană;
c) tarif abonament;
d) tarif abonament metropolitan;

Art. 4. - (1) Titlurile de călătorie eliberate în baza tarifelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) și d):
f) sunt valabile la trenurile oricărui O.T.F.-C, în perioada și pe zona de valabilitate;
g) se validează și se controlează prin mijloace electronice sau digitale;




dan tm

Zona metropolitana Sfîntu Gheorghe linia 2. Întorsura Buzaului
ZM Deva linia 2.Stoieneasa.  O:-)
ZM Tîrgu Mures linia 1 Bălăușeri :-[  (este pe linia Blaj -Praid)