Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

georgec

sumele absorbite din fondurile europene incep sa aiba efect multiplicator in economie, este adevarat dupa 6-12 luni dupa ce sunt platite, constructorii cred ca au undeva la 30% fond de salarii si impozite din sumele facturate, apoi platile pentru agregate minerale si ciment si altele merg in principiu tot catre economia romaneasca, pana si motorina platita are o mare componenta de acciza, deci  fondurile absorbite se automultiplica si au efect pozitiv asupra PIB-ului si duc in timp la scaderea deficitului(asta daca nu cheltuim ca prostii pe altele).

Deficitul bugetar nu ar trebui sa ne ingrijoreze.

alecu26

Teoria o stim toti. Doar ca vorba ta...nu poate efectul multiplicator aa produca cati bani cheltuim noi pe prostii.
Ramanand insa on topi, chiar eram curios care sunt jaloanele le infrastructura si cate au fost indeplinite si la care le urmeaza in curand termenul?
Stiam ceva de CNIR, de contractele de executie magistrale de metrou, ceva cu A7...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

Termen: 2024 T4

Ținta se referă la finalizarea a cel puțin 50 % din lucrările (certificate prin raportul de supraveghere) de infrastructură rutieră amplasată pe rețeaua TEN-T:
• A7 – Ploiești-Pașcani (319 km);
• A8 – Târgu-Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Tg. Neamț (Moțca) (59 km);
• A1 – Marginea-Holdea (9 km);
• A3 – Nădășelu-Poarta Sălajului (42 km).

https://monitorpnrr.eu/piloni/?jalon=83

shift2rail

^^ primii 7 ani sunt grei...pana ajungi in anul 3.

Efectiv, noul Pact de Stabilitate al EU, a relaxat chingile vechiului pact in sensul in care se permite ajustarea deficitului pana la limita Maastricht de 3% din pib intr-un interval de 3 pana la 7! ani, cu conditia sa implementezi reforme structurale dure. (Mai multe reforme iti "cumpara" o perioada de ajustare mai lunga, pana lamax de 7 ani).

O corectie in 7 ani a deficitului de 6.5% prognozat in 2024, ar insemna o ajustare anuala de 0.5 pp din pib, perfect fezabil fara austeritate (taieri de salarii si de joburi in sectorul public), doar din crestere economica.

qionescu1

Deficitul bugetar este prea vag spus. Fara sa stim exact structura lui nu cred ca trebuie sa intram in panica. Si apoi Romania are nevoie de deficit. Fara deficit nu ne putem dezvolta. De exemplu te imprumuti cu 2 mld sa construiesti o centrala nucleara. Automat deficitul sare in sus dar cresc si veniturile si  dezvoltarea economica cu tot ce implica ea. Aceeasi poveste si la drumuri.

alecu26

La PNRR mai era ceva si la metrou.
Oricum dure si departe de adevar termenele pe rutier. (Cel putin la Holdea....si nu cred ca restul proiectelor vor compensa).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).