Trenuri de ecartament îngust

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 08:29:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelbanu

Aline, scuze pentru întîrziere...
Mocănița de la Brad circulă doar de sărbătorile religioase,
Crăciun, Paști și de zilele municipiului Brad.
Am înțeles că, dacă există grupuri de turiști, se poate pune în circulație la cerere.

Și atunci cînd circulă, circulă doar după-masa,
prima cursă fiind la ora 13:00 de la Crișcior, unde are depo-ul...
Face două curse, apoi, din Brad spre Crișcior, ultima fiind pe la ora 16:00...

Încă odată, scuze pentru întîrzierea răspunsului,
care oricum nu ți-a adus o veste bună...

Cînd aflu că mai circulă, voi pune aici programul...


Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marcelbanu

Quote from: alecu26 on July 10, 2013, 03:25:16 PM
cand sunt zilele orasului Brad?

Cînd vrea primarul...
Nu e dată specifică...
Doar ne pomenim că e închisă circulaţia prin centrul oraşului şi gata...
De obicei prin luna august...
Cînd aflu, dau sfoară-n ţară...

Un articol despre repunerea în circulaţie a mocăniţei Abrud - Cîmpeni.
http://adevarul.ro/economie/afaceri/galerie-foto-mocanita-revine-sine-muntii-apuseni-1_51dd8996c7b855ff56242ef1/index.html
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

alinuttt

Astazi am sa ma duc sa vad ce mai face mocanita de la raciu!Poate fac si poze ,dar nu promit.

alinuttt

Am revenit din ,,vizita,,..Situatia este rea:
1. Am 6 fotografii ,dar PC-ul nu raspunde cablului de date.Nu este o tragedie avand in vedere ca o pot ruga pe sora mea sa le descarce de pe laptopul ei(daca nu merge nici acolo e rau asa ca pumnii stransi).
2. Linia a ruginit,semn ca anul acesta mocanita nu a trecut.Data trecuta(2013) cand am trecut prin Raciu linia lucea,semn ca trecuse mocanita.
3.Nu am reusit sa fotografiez decat 2 vagoane si locomotiva cu aburi.
Am si o veste buna:Am facut destul de multe fotografii la fosta linie de mocanita din zona Pogaceaua+Podul CFF peste un drum judetean.

alinuttt

#35
Uitati aici sunt toate pozele cu linia ferata ingusta:

http://s1113.photobucket.com/user/alinuttt/library/?sort=3&page=1



doryan93

Mocanita Transilvaniei pe  ruta Râciu - Târgu Mureş-Lechinţa.

https://www.youtube.com/v/i-VB5Nqy91k

TibiV

http://www.agerpres.ro/social/2015/08/01/locomotiva-cu-aburi-veche-de-peste-o-suta-de-ani-pusa-in-functiune-la-comandau-10-21-51

Locomotivă cu aburi, veche de peste o sută de ani, pusă în funcțiune la Comandău
sâmbătă, 1 Aug 2015, 10:21 
O locomotivă cu aburi veche de peste o sută de ani, cu vagoane pentru turiști, va circula sâmbătă și duminică în localitatea Comandău, cu prilejul sărbătoririi zilelor comunei, dar și a 125 de ani de la înființarea rețelei de linii ferate forestiere Covasna-Comandău.

Locomotiva construită în anul 1911 la MAVAG Budapesta va circula în ambele zile între orele 10.00 și 17.00 din Gara Comandău spre Holom, pe un traseu de circa șase kilometri dus-întors, iar după ora 18.00 va tracta un tren special cu dubă muncitorească și trucuri de transport bușteni, până la capătul liniei, respectiv 12 kilometri dus-întors, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Papucs Andras, reprezentantul Consiliului Județean Covasna și al asociației 'Șiclău'. Potrivit acestuia, duminică vor fi organizate numeroase acțiuni pentru copii, care se vor putea juca cu trenulețe electrice și cu telecomandă.

Calea ferată Covasna-Comandău a fost folosită pe vremuri pentru transportul buștenilor din pădure, iar la jumătatea ei exista un plan înclinat, care folosea forța gravitațională pentru a urca și coborî vagoanele. Practic, între stațiile aflate la capete opuse exista o diferență de nivel de aproape 300 de metri, iar acest lucru permitea ca vagonul gol să fie tras în sus de vagonul încărcat cu lemne care cobora.

Pe măsură ce exploatările forestiere s-au restrâns, calea ferată a rămas nefolosită și s-a degradat, iar planul înclinat care a funcționat aproape un secol a fost distrus într-un incendiu în anul 1996. Autoritățile covăsnene vor să refacă acest monument industrial unic în Europa, dar și calea ferată, și să le transforme într-o atracție turistică.

Consiliul Județean Covasna a cumpărat de-a lungul timpului mai multe locomotive vechi, cu gândul de a le recondiționa, iar trei dintre ele sunt expuse în fața Gării din Sfântu Gheorghe și la intrarea în Valea Zânelor, mai exact în apropierea Spitalului de Cardiologie din stațiunea Covasna. Celelalte locomotive, de fapt cele mai vechi și valoroase, sunt ținute deocamdată în depouri până se vor găsi bani pentru recondiționarea lor și repunerea în funcțiune.

Printre ele și o locomotivă Krauss, aflată pe lista obiectelor de tezaur național, care a fost fabricată în Germania în anul 1914 și care se află la Comandău. 'După cunoștințele noastre, este singura de acest gen din lume. Are un boghiu în față, specific locomotivelor de mare vitează, adică un dispozitiv pe roți pe care e articulat șasiul și înlesnește luarea curbelor (...) Anul trecut locomotiva a împlinit o sută de ani de la construcție, iar anul viitor se împlinesc o sută de ani de la punerea în funcțiune și acesta ar fi un vis al nostru, să o repunem în funcțiune pentru acest eveniment ', a mai spus Papucs Andras.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#39
Locomotivele de cale îngustă de la Covasna...

   :offtopic: Aș fi venit cu ideea tratării temelor mocăniței pe "capitole", ca de exemplu : CFI (Calea Ferată Îngustă) Covasna - Comandău; CFI Sibiu - Agnita; CFI Moldovița - Argel; CFI Teaca - Rîciu (că atât a mai rămas din tot ce-a fost aici, 35 km, în zona de Nord-Vest a Tg. Mureșului); CFI Eremitu - Câmpu Cetății (de la Sovata, că și aici numai pe atât se mai poate circula, 13 km).
   În acest mod am fi avut distinct sub ochi, sectorul de cale , de la prima la ultima postare, neamestecând sectoarele între ele și nefiind nevoit să "alergi" prin tot topicul pentru a căuta și lega, una de alta, ceea ce te interesează!

     În gara Covasna, până recent, a mai rămas "în picioare" remiza ce adăpostea două locomotive de cale îngustă, ce și-au făcut cu brio serviciul până la fatidica dată a închiderii liniei..... Din cauza relativei izolări a acestei remize (în extremitatea dreaptă a gării Covasna, pe teritoriul ex-depozitului de lemne - azi un "magnific maidan"), micuțele locomotive au avut de suferit din cauza "căutătorilor" de fir vechi (una era în perfectă stare)...
     S-a luat acum doi ani, măsura scoaterii locomotivelor din această remiză și reamplasarea lor într-un spațiu "vizibil", acesta fiind în fața Hotelului Clermont, din Voinești (vis-a-vis cu intrarea în Sanatoriul de Cardiologie de aici).
     La ora la care vă povestesc astea, locomotivele au un strat nou de vopsea pe ele și se caută completarea celei care a fost cea mai văduvită de componente.



  După cum puteți vedea în această primă poză, a fost nevoie de nivelarea terenului cu buldozerul... Toată zona era numai cratere de 0,80-1,0 m adâncime, ca efect al "arheologilor" colorați.





   Asta este cea de-a doua locomotivă (poza de sus), cu starea precară; a fost folosită și ca donatoare pentru prima (cea completă), dar a suferit mai mult în urma furturilor.





   Ambele locomotive, pe trailere, gata de plecare de pe platoul de lângă gara Covasna, spre Voinești (poza de sus).



   Se pleacă de pe platou, pe lângă clădirea gării Covasna, ascunsă de bradul ce se vede în imagine și de primul cap tractor.



   Prin Covasna, spre punctul terminus...







Ultimele trei imagini, de mai sus, sunt de la așezarea "bătrânicilor" pe cuponul de șină, unde vor rămâne indefinit...
    Mulțumesc, pe această cale, amicului meu Andriș, care mi-a pus la dispoziție aceste imagini. De revopsirea locomotivelor se ocupă unul din mecanicii de locomotivă de aici, care a revopsit printre altele și toate "truck"-urile pentru lemne de la baza planului (Valea Zânelor) precum și vagoanele de persoane care sunt garate tot la baza planului înclinat.


JohannDB

Legat de "Zilele Comandăului 2015"...

Citat TibiV :
QuotePrintre ele și o locomotivă Krauss, aflată pe lista obiectelor de tezaur național, care a fost fabricată în Germania în anul 1914 și care se află la Comandău. 'După cunoștințele noastre, este singura de acest gen din lume. Are un boghiu în față, specific locomotivelor de mare vitează, adică un dispozitiv pe roți pe care e articulat șasiul și înlesnește luarea curbelor (...) Anul trecut locomotiva a împlinit o sută de ani de la construcție, iar anul viitor se împlinesc o sută de ani de la punerea în funcțiune și acesta ar fi un vis al nostru, să o repunem în funcțiune pentru acest eveniment ', a mai spus Papucs Andras.







   Trei imagini cu locomotiva KRAUSS, ce a fost scoasă din remiză, pentru a putea fi privită de cei interesați, pe perioada Zilelor Comandăului 2015.


nenea_hartia

^ Camionul din ultima poză e un ,,Bucegi"? Cristoase, mai există așa ceva?? :o

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Gendan

Intre timp, proprietarul mocanitei din judetul Suceava vrea sa extinda linia pana la statia Moldovita, sa poata prelua mai usor turistii. Planurile ii sunt date peste cap de ceva gaterist de pe acolo. Monitorul de Suceava, sursa sigura. Au si poze.
https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-04-12/Prelungirea-liniei-inguste-a-Mocanitei-la-Moldovita-impiedicata-de-un-afacerist-local

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"