Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 18 Guests are viewing this topic.

cutter

Quote from: vicmures on January 20, 2016, 11:25:52 PM
Contract semnat :            da
Acord Mediu :                  da
Expropiere terenuri :        inca nu (HG emisă, dar nu au fost efectuate plățile încă din probleme cu sursa de finanțare (POS-T trebuie înlocuit cu POIM))
Autorizatie Constructie :   nu, trebuie expropierea făcută și apoi scoase terenurile din circuitul agricol
Ordin de incepere :           nu

Am completat eu. Vreți să punem și termene/responsabili? :)

TibiV

N-ar fi rău... :)

Dar...
"HG emisă, dar nu au fost efectuate plățile încă din probleme cu sursa de finanțare (POS-T trebuie înlocuit cu POIM"

Poate greşesc, dar parcă exproprierile erau ne-eligibile, de ce intră pe POIM ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorin62

Quote from: cutter on January 19, 2016, 11:45:08 PM
[...]

2. și aici din păcate e problema cu circuitul agricol al terenurilor care va bloca emiterea autorizației de construire

Și pentru că aud deja "cum? circuitul agricol? incredibil!", etc. Este legea 18/1991, e lege organică și e penal să o încalci în privința asta. Dar cum eu sunt aici să dau soluții, nu să invoc probleme, soluția este modificarea legii. Numai că legile organice nu se pot modifica decît prin proiect de lege (=prin Parlament), nu prin ordonanță.[...]

Care este problema cu Legea 18/91 ?

QuoteArt. 92.

(1) Amplasarea construcţiilor de orice fel pe terenuri agricole din extravilan de clasa I şi a II-a de calitate, pe cele amenajate cu lucrări de îmbunătăţiri funciare, precum şi pe cele plantate cu vii şi livezi, parcuri naţionale, rezervaţii, monumente, ansambluri arheologice şi istorice este interzisă.

(2) Se exceptează de la prevederile alineatului precedent construcţiile care servesc activităţile agricole, cu destinaţie militară, căile ferate, şoselele de importanţă deosebită, liniile electrice de înaltă tensiune, forarea şi echiparea sondelor, lucrările aferente exploatării ţiţeiului şi gazului, conductele magistrale de transport gaze sau petrol, lucrările de gospodărire a apelor şi realizarea de surse de apă.

(3) Scoaterea definitivă din circuitul agricol a terenurilor agricole din extravilan, de clasa I şi a II-a de calitate, a celor amenajate cu lucrări de îmbunătăţiri funciare, precum şi a celor plantate cu vii şi livezi, prin extinderea intravilanului localităţilor, se face la propunerea consiliilor locale, prin hotărâre a Guvernului şi cu avizul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.

NGC

#8283
Quote from: NGC20 on January 20, 2016, 09:16:01 PM
Pentru Ogra - Bors se ocupa (sau ar trebui sa se ocupe) SC UNITATEA DE SUPORT PENTRU INTEGRARE SRL care a primit contractul pentru actualizarea acordului de mediu pentru intregul sector Ogra - Bors. La aceasta firma se referea ciprebbe.
In acest caz, acordul de mediu trebuia sa fie gata in 180 de zile calendaristice de la data de incepere a contractului, care a fost atribuit in 23.06.2015.

Quote from: TibiV on January 20, 2016, 10:57:53 PM
Adică azi le-a expirat termenul ?!....
[...]
Adică au o lună de când le-a expirat termenul ?!..

Se calculeaza doar de la data de incepere a contractului, care nu e neaparat necesar aceeasi cu data atribuirii contractului.

Oricum, aici vom avea o situatie de genul celei de pe Sebes - Turda.

Ogra - Campia Turzii -> FIDIC galben (proiectare si executie)
Viaduct Gilau -> FIDIC galben (proiectare si executie)
Gilau - Nadaselu (inclusiv padurea) -> FIDIC galben (proiectare si executie)
Nadaselu - Mihaiesti -> FIDIC galben (proiectare si executie)
Mihaiesti - Suplacu de Barcau -> Deocamdata se reactualizeaza SF-ul, dar probabil tot FIDIC galben (proiectare si executie)
Suplacu de Barcau - Bors -> FIDIC galben (proiectare si executie), chiar daca 50% este deja realizat de BECHTEL si proiectul teoretic exista

Asadar, fiecare din ele are parte de proiectare. Daca in urma proiectarii se fac modificari substantiale, trebuie revizuit din nou acordul de mediu, dar se poate totusi lucra pe unele portiuni.

horatiu.cosma

Planul de situatie de pe Ogra-Iernut, constructor Geiger. Multumesc @euromau pentru informatii.



Fisierul .dwg(se poate deschide online cu A360 viewer spre exemplu), precum si un pdf convertit din .dwg

https://www.wetransfer.com/downloads/a08070c88e9d95fbeb4ece286b2d298c20160121124622/5d2b67

cutter

Quote from: Sorin62 on January 21, 2016, 02:38:51 AM
Care este problema cu Legea 18/91 ?

Problema este că respectivele terenuri, în prezent, trebuie scoase din circuitul agricol (art. 92 și următoarele) înainte de a putea fi întabulate cu categoria de folosință "drum".

Am făcut totuși o eroare în postarea anterioară: legile organice pot fi modificate prin ordonanță de urgență.

O astfel de OUG ar putea reglementa cele cîteva aspecte care crează cele mai mari blocaje și întîrzieri în procesul de autorizare, inclusiv cel privind scoaterea din circuitul agricol (care să se facă "automat" la momentul emiterii HG de expropiere, astfel încît întabularea să se facă doar pe baza HG de expropiere).



GDPR

#8286
Si putem spera sa se promoveze o astfel de OUG? Care e pozitia Guvernului?

LE Asta daca are una, subiectul pare a fi foarte proaspat

NGC

#8287
Quote from: NGC20 on September 21, 2015, 05:37:57 PM
Ofertele pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B":

   16,403,747.71 RON fara TVA    Valoare estimata
1.  7.103.542,53 RON fara TVA    Asocierea SEARCH CORPORATION SRL – TECHNITAL SPA
2.  7.898.642,82 RON fara TVA    Asocierea ACCIONA INGENERIA SA – PROES CONSULTORES SA
3.  9.626.343,72 RON fara TVA    Asocierea CONSITRANS SRL – 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA SPA
[...]
7. 12.459.996,50 RON fara TVA    SC EGIS INTERNATIONAL SA

Quote from: NGC20 on September 21, 2015, 05:43:10 PM
^^^ Cred ca e destul de clar cine va castiga, dar poate va contesta totusi locul 2 si va dura putin mai mult.

Quote from: icristian on January 14, 2016, 04:13:41 PM
Quote"Vă aducem la cunoștință că autoritatea contractantă (CNADNR – n.red.) a anulat procedura de atribuire organizată pentru atribuirea contractului (....) au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme", a comunicat compania de stat participanților potrivit unui document deținut în exclusivitate de Digi24.

Quote from: rocklee on January 15, 2016, 01:23:00 AM
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2014%2001%202016%20ref%20%20Revizuire%20SF%20%20Bucuresti%20-%20Brasov.pdf

"Pe surse", s-a contestat anularea licitatiei, asa ca va mai dura.


horatiu.cosma

#8289
Legat de reactualizarea SF pentru Suplacu de Barcau - Mihaiesti, CNADNR prezinta urmatoarele informatii:

"Studiul de Fezabilitate a fost revizuit de catre proiectant pentru sectiunile 1,2,4 si 5, urmand a fi supus avizarii CTE-CNADNR, CTE-MT
si CTE Interministerial in vederea promovarii actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitie.  Dupa aprobarea HG de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, se va demara procedura de achizitie publica in vederea atribuirii contractului/contractelor de proiectare si executie lucrari.
Pentru sectiunea 3 care integreaza si Tunelul Meses actualizarea Studiului de Fezabilitate se va finaliza dupa realizarea SF Tunel Meses."

Banuiesc ca traseul propus in acest SF pentru sectiunile 1,2,4 si 5 este de interes public, deci cred ca l-am putea afla si noi. Pana la urma e aceeasi situatia ca si la SF-ul PiSi, unde s-a castigat in instanta publicarea informatiilor din SF.

Ma bucur ca vor sa porneasca licitatia de proiectare si executie, dar banii de unde o sa vina? Noi cam suntem pe scenariul pesimist al Masterplanului, unde nu figureaza aceasta autostrada. Nu ma deranjeaza ca vor sa se apuce de acele sectiuni(  :D ), dar e bine de stiut daca vor avea finantare asigurata.

pasadia

Cu mentiunea ca nu cunosc zona aproape deloc, trebuie sa fac aceasta observatie: nu ar trebui mai degraba sa iti doresti sa liciteze proiectarea si executia pentru tronsoanele ce pun probleme in prezent inaintea tronsoanelor ce doar ar dubla DN-uri in zone in care nu exista probleme semnificative?

Sau altfel spus, decat sa execute Gilau - Mihaesti - Zimbor (daca acesta e capatul tronsonului 4), nu ai prefera mai degraba sa execute tunelul Meses (chiar si doar pentur un singur fir) precum si portiunea ce ar sluji ca ocolitoare pentru Zalau  cu drumuri de legatura aferente (sa spunem iesirea spre Crasna sau Varsolt)?

horatiu.cosma

Daca e sa vorbim de intreaga distanta Suplacu-Mihaiesti, ocolitoarea Zalau ce contine tunelul Meses e de departe cea mai utila. Doar ca CNADNR spune ca sunt sanse destul de mari ca virgula contractul cu Tecnic pentru SF tunel Meses sa fie reziliat. Mai sus vorbeam de restul sectiunilor, care nu isi prea au rostul, fiindca dubleaza un DN care nu e aglomerat.

dr4qul4

Din pacate la noi se insista pe nr de km si nu pe utilitatea lor... Autoritatile prefera sa realizeze zeci de km la campie decat un sfert din lungime, intr-o zona cu adevarat problematica.

Avem sute de km de autostrada la campie si cum am dat de un deal, s-a daramat totul. Stati sa intram in munti sa vedeti acolo probleme.

S-a anulat Plugova, se amana Meses-ul, se intarzie LD2, se amana CoBra......dar ne batem cu pumnul in piept ca facem tunel dupa tunel pe Valea Oltului...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


bond

^ cand sunt in criza de subiecte mai dau pe teava un articol despre AT.