News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

pasadia

Un bazin hidragrafic mic, de vreo 25km patrati, cu pante ridicate (intre circa 280m si vreo 560m, cu lungimea de scurgere cea mai mare de 8km). As tinde sa cred ca decat sa construiesti poduri extrem de largi, pe sub care sa ai destul spatiu incat sa acomodezi cantitati de apa mari care se strang in cadrul unor evenimente rare (evenimente care vor fi insa tot mai dese odata cu schimbarile climatice), poate ar fi mai indicat sa existe zone inundabile, zone agricole sacrificabile prin stocarea apei in surplus chiar si doar pentru cateva ore.

Ce vreau sa sugerez e ca anumite decizii poate nici macar nu tin de CFR si de proiectantii acestora ci de cei de la Apele Romane. Entitatea plina de sinecuristi.

daniel_avram

#10771
De pe Sighisoara-Brasov, Viaductul Ormeniș.


GAC

de progresul TBM-urilor se stie ceva? ma astept la ceva decent spre 500 m sapati, data fiind viteza de tbm.

florin74

La inceput avansul e mai lent. In plus, si geologia nu prea ii ajuta, parca primul km si ultimul km are o structura mai pacatoasa.
Eu sunt curios daca al doilea a inceput sa sape.

Xenos

La Aktor e ca în Scrisoarea a III-a, toată natura le stă împotrivă, râul, ramul....

dorum

Nu-i dau drumu asa repede la al doilea ca le e frica sa nu-l depaseasca pe primul...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

montaniardul

Aktor se "descurca" mai bine la CF decat la AUTOSTRAZI?

Valix2RO

Vă sălut cu deosebită considerație pe toți participanții activi ai acestui forum!
Am văzut că mai demult s-a discutat despre restricția de la TN din Blaj, direcția spre Valea Lungă. Întâmplător, călătorind cu trenul pe Valea Prahovei, am zărit un repetitor care presemnaliza un semnal de avarie. Oare nu s-ar fi putut (s-ar putea?) proceda într-o notă similară și la situația din Blaj?
S-au trebuie făcut un nou SF care să arate beneficiile introducerii unui astfel de semnal, raportul cost-benefcii, samd :))

Aveți mai jos 3 imagini cu soluția de pe Valea Prahovei.

Semnal repetitor.


Semnale de avarie.


Aici se vede semnalul repetitor și imediat semnalele de avarie.

dan tm

Eu nu am auzit de repetitor al semnalului de avarie.
Nu este nici in instrucția 004.
Cred ca acolo este repetitorul unui semnal de trecere BLA:

Ionut

Ieri am fost în trenul de teste Alstom pe relația Bârzava-Arad-Timisoara.

Pentru mine, un noob în domeniul feroviar, vizita la centrul de comandă din Arad și cele câteva minute din cabina mecanicului pe rama de teste Alstom sunt impresionante (sistemele în sine dar și oamenii care le creează, folosesc și întrețin).

Vedeți pe Facebook filmulețul din cabina mecanicului!

Ionut

Pun și aici dar vă rog discuții de detaliu despre ETCS pe thread-ul dedicat.

API pe Facebook

Cu 160 km/h pe ETCS între Ghioroc și Arad.

O nouă filmare din trenul-laborator al CFR produs de Alstom făcută la vizita de marți, 21 mai: începem în zona Ghioroc (Km 614) unde sunt încă lucrări (lotul Km 614-Bârzava). Pe zona în execuție se circulă cu 100 km/h folosind protecția tradiționala a CFR numită INDUSI, concepută în anii 1960, care oprește brusc trenul dacă mecanicul trece de un semnal roșu.

Intrăm apoi pe sectorul Ghioroc-Curtici recepționat în 2018. Acest lot este dotat cu sistemul european de protecție ETCS (European Train Control System) care frânează treptat trenul dacă linia e ocupată la câțiva kilometri în față sau dacă urmează o limitare de viteză.

Pe zona dotată cu ETCS mecanicul poate accelera la 160 km/h, maximul proiectat. După finalizarea șantierelor interminabile de modernizare, cu această viteză se va putea merge pe 90% din distanța Curtici-Brașov.

Cu ETCS e suficient ca mecanicul să urmărească ecranul standard european din cabină, fără a fi nevoit să verifice semnalele luminoase de lângă linie, care diferă de la o țară la alta.

Întreg coridorul Curtici-Constanța va avea ETCS, la fel și toate tronsoanele reconstruite: Arad-Timișoara-Caransebeș, Cluj-Oradea și, în perspectivă, Caransebeș-Craiova-București, Ploiești-Suceava, Pașcani-Iași și altele.

Din păcate, deși este instalat de 6 ani, sistemul ETCS funcționează doar în varianta "demo".

Cerem operaționalizarea lui și circulația cu ETCS măcar a unei perechi de trenuri pe zi pentru creșterea siguranței feroviare, asigurarea menținerii instalației complexe în parametrii necesari funcționarii și întărirea competențelor CFR în domeniul semnalizării moderne și al comunicațiilor mobile.

cristi5

Quote from: Valix2RO on May 21, 2024, 09:14:43 PMAm văzut că mai demult s-a discutat despre restricția de la TN din Blaj, direcția spre Valea Lungă.

Nu sunt convins ca un repetitor (daca exista asa ceva la avarie) i-ar convinge sa ridice restrictia de viteza.

Dar acea trecere la nivel nu ar trebui in primul rand sa existe. La cateva sute de metri spre vest este Podul Minciunilor. Dar sa nu cumva sa ocoleasca cei care locuiesc pe strada dintre pod si TN. Populismul infrastructurii.Primarii cer cat mai multe TN ca doar le primesc gratis. Apoi ei sau succesorii lor vor observa ca bariera nu se mai ridica, pentru ca la 160 km/h timpul de astepare e mare daca vine un marfar de ex. Apoi vine un tren pe firul celalalt, si tot asa. Atunci vor fi injurati CFR, nu primarul.

MarianD

Eu cred ca o soluție de moment este amplasarea a încă un semnal de avarie 50m retras față de semnalul actual de avarie, care sa repete exact aceeași indicatie.
Problema e ca acolo VS e 100km/h, iar în această situație, chiar dacă ai observa culoarea roșie a avariei, tot nu te oprești, mai ales ca mecanicii au tendința sa sporească, după curbă fiind VS 120 apoi VS 160.

Trecerile la nivel cu calea ferată trebuie sa fie în CLAR observate de mecanicul locomotivei si da, sunt de acord ca acea trecere trebuie în principiu eliminată.

LE: se știu oricum semnale de avarie prevazute cu inductor de 2000Hz - s-a mai discutat, deci inafara instrucției.. oare de ce un semnal de avarie nu ar putea fi dublat, triplat sub aspectul siguranței circulației dacă tot avem situații excepționale și neinstructionale în teren? Oricum, ce-o de la Infra nu o sa facă nimic, baga pe aia cu ETCS care rezolvă tot și gata. Va fi distractiv sa vezi Coradiile de zeci de milioane de euro care nu o sa poată tine timpii de mers în fata tigailor de 50 de ani din cauza folosirii prostești a inductorilor de 2000Hz...

Andi

Liniile 7 si 8 din statia Brasov au fost finalizate partial, urmand a fi date in folosinta saptamana viitoare. Lucrarile au debutat la finalul lunii iulie 2020 insa au fost sistate in ultimii ani, fiind reluate in luna februarie 2024 dupa actualizarea preturilor din contract. Urmeaza inchiderea liniilor 1-3 si a firului 2 - iesirea spre Darste.