Aeroportul Caransebes [CSB]

Started by Dominik, September 11, 2019, 11:31:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

SC Aeroportul Caransebeș SA a transmis Consiliului Județean Studiul de Fezabilitate și a solicitat avizarea acestuia de către administrația județeană, pentru că este o condiție obligatorie prevăzută în Ghidul Solicitantului, reabilitarea fiind finanţată prin POR, iar CJ este proprietarul terenului de acolo. Investiția de la aeroport nu implică financiar Consiliul Județean, acesta fiind probabil şi motivul pentru care, după multă vreme, proiectul privind avizarea investiţiei de la aeroport a trecut fără comentarii, fiind votat în unanimitate de aleşii judeţeni.

Oameni buni compania ce administreaza  Aeroportul din Caransebes este privata si renovarea este din fonduri europene, Consiliului Județean Caras-Severin nu da nici un ban, care este problema daca se vrea reabilitarea aeroportului ? totul este privat, ce e rau sa ai din nou un aeroport functional dupa 28 de ani in al 3-lea judet din tara ca marime ?
You're in Steelers Country

zeckesan

^
Argumentul tău cu al treilea județ ca mărime este savuros  :lol:

Dominik

Stiu, dar potentialul turistic este imens in judet.
You're in Steelers Country

DarkFranck

O fi potențialul turistic foarte mare, dar nu cred că ceea ce lipsește e un aeroport (caz similar cu Tulcea, aș zice). Am umblat vara asta prin tot județul Caraș-Severin în concediu, sunt un mare fan (și mi-am făcut prieteni la care voi reveni cu siguranță), dar ca să atragi turiști trebuie să investești în primul rând ... chiar în atracțiile turistice. Oravița e praf, se dărâmă clădirile istorice pe ele, arată foarte rău, De Băile Herculane nu mai zic, ți se rupe sufletul de ce a ajuns. Anina se poate reinventa post-minerit foarte bine (dar nu prea se face nimic, abia ai unde să mănânci ceva rezonabil, nu decent). Trenul turistic Oravița-Anina merită mai mult, o altă garnitură, mai atractivă, nu vagoanele alea de personal bune de casat. Eu am găsit cele mai bune chestii în rural, grație unor privați, natura e superbă (mai ales în parcurile naturale), peșterile la fel (recomand Comarnic, doar că e greu de ajuns, noroc că sunt bun la orientare). Doar Reșița am văzut că își revine, pentru că se investește, se atrag fonduri, dar mai durează și acolo. Zona Ciudanovița mi-a plăcut mult, dar drumul (mai ales la ieșirea din Oravița) e absolut groaznic. Deci hai să uităm de aeroportul din Caransebeș (ai aeroport la Timișoara, nu o să facem aeroporturi în toate județele, să fim serioși), nu cred că va avea vreodată trafic nici să își scoată cheltuielile curente. Trebuie investiții în clădiri, drumuri și atracții. 
Fluctuat Nec Mergitur

Dominik

Sa investit mult in Semenic si Muntele Mic in amenajarea partiilor, telescaun, nocturna etc si la Valiug...in fine e parerea ta, nu are rost sa dezbatem aiurea, sper ca pana la urma sa se renoveze aeroportul in viitorul apropiat.
You're in Steelers Country

ionescu63

Quote from: Dominik on November 04, 2022, 07:06:27 PMOameni buni compania ce administreaza  Aeroportul din Caransebes este privata si renovarea este din fonduri europene ... totul este privat,....
Fără sa fie neapărat un argument împotriva Aeroportului din Caransebeș as vrea sa subliniez un aspect legat de fondurile europene.
Chiar daca acestea vin de la comisia europeana ci nu din taxe si impozite acestea trec tot prin buget, cu toate regulile de control aferente. Adică sunt tot banii României, nu sunt fonduri "private"
Este de datoria noastră să nu îi risipim ci să îi folosim cat mai eficient. Noi alegem prioritățile.

frunzaverde

Resita are 73000 locuitori, Caransebes 24000. Ar trebui ca fiecare locuitor, 0-100 de ani, sa faca vreo 5 zboruri pe an ca aeroportul sa-si acopere macar costurile de intretinere, si sa aiba "vad" pentru cateva zboruri regionale. Deci imposibil.

Caransebesul e in plus legat foarte bine si usor de Timisoara (autostrada, cale ferata rezonabila). Resita un pic mai prost, dar in continuare rezonabil. Chiar si cu un aeroport perfect functional, dat fiind cererea foarte low-end din piata romaneasca, din cauza economiilor de scara, TSR va continua sa fie mai atractiva pentru utilizatorii din aceste orase (diferentialul de preturi fiind prea mare). Exact cum BUD este in continuare un magnet pentru TSR si CLJ, desi TSR si CLJ au aeroport "la scara" (ba chiar TSR sufera din ce in ce mai mult dupa deschiderea autostrazii directe spre Budapesta).

Romania nu ar trebui sa arunce cu bani publici (UE sau nu) in asemenea aberatii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#52
Quote from: tom_sawyer on November 02, 2022, 02:06:30 AMConsiliul Judeţean a avizat favorabil proiectul privind ,,Reabilitarea şi modernizarea Aeroportului Banat-Caransebeş"

SC Aeroportul Caransebeș SA a transmis Consiliului Județean Studiul de Fezabilitate și a solicitat avizarea acestuia de către administrația județeană, pentru că este o condiție obligatorie prevăzută în Ghidul Solicitantului, reabilitarea fiind finanţată prin POR, iar CJ este proprietarul terenului de acolo. Investiția de la aeroport nu implică financiar Consiliul Județean, acesta fiind probabil şi motivul pentru care, după multă vreme, proiectul privind avizarea investiţiei de la aeroport a trecut fără comentarii, fiind votat în unanimitate de aleşii judeţeni.

La ora actuală, pista aeroportului este uzată şi nu ar permite susținerea aeronavelor grele. Printr-o investiţie de peste 70 de milioane de euro se vrea modernizarea pistei de aterizare – decolare pe o lungime de 2,5 km, realizarea unui sistem modern de balizaj, a unuia de coordonare trafic. Se mai doreşte şi extinderea Aeroportului Banat Caransebeș, proiectul având termen de implementare de un an de zile.

caon.ro

[CN1053448] PROIECTARE ȘI EXECUȚIE A LUCRĂRILOR PENTRU OBIECTIVUL ,,REABILITARE ȘI MODERNIZARE A AEROPORTULUI BANAT – CARANSEBEȘ"

Data publicare: 24.03.2023
Autoritate contractanta: AEROPORTUL CARANSEBES S.A.

Valoarea totala estimata: 338.582.047 lei

Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatoarele:
• Repozitionarea si modernizarea pistei de aterizare – decolare pentru o lungime de 2.500 m;
• Reconfigurarea cailor de rulaj pentru deservirea pistei;
• Amenajarea unei platforme de acces la hangarele existente;
• Amenajarea unei suprafete de 15.950 mp pentru stationarea aeronavelor;
• Realizarea unui sistem de preluare si dirijare a apelor pluviale catre descarcarile existente;
• Realizarea unui sitem modern de balizaj; • Realizarea unui sistem de RADIONAVIGATIE ILS/DME SI DVOR/DME;
• Realizarea unui sistem meteo AWOS si a unui sistem ATIS de coordonare trafic.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 02.05.2023 15:00


,,Sunt de fapt două proiecte. Le-am împărțit pentru că nu eram sigur că reușim să terminăm cu studiile de fezabilitate. A fost un volum foarte mare de muncă și termenul de depunere era 31 decembrie 2022. Am reușit. Primul proiect include pista de aterizare – decolare cu tot ceea ce înseamnă instrumente de radionavigație pentru a putea decola și ateriza aeronavele indiferent de condițiile meteorologice. De asemenea, include partea de balizaj, ceea ce înseamnă că putem să aterizăm și ziua, și noaptea. Ne-am concentrat în primul rând pe pistă și aparate instrumentale pentru că nu poți să spui că ai aeroport dacă n-ai o pistă pregătită cum trebuie. Actuala pistă a aeroportului e făcută în 1956. Pot să aterizeze azi aeronave de maximum 20 de tone. Asta înseamnă un ATR 42. Problema cea mai mare este că, neavând instrumente de radionavigație, aeronavele comerciale de pasageri nu pot ateriza. Prin investițiile ce le avem prevăzute în proiectul depus putem să fim un aeroport deschis 24 de ore din 24, în orice condiții meteorologice, pentru aeronave până la 170 de tone. Asta înseamnă Airbus 340, 300 sau Boeing 767. Aeronave cu peste 300 de pasageri! Aeronave mai mari decât Airbus A320, pe care îl vedem tot timpul pe Wizz Air, de exemplu!", a explicat Gabriel Olariu pentru expressdebanat.ro.

Aproape 68 de milioane de euro e suma pentru care se licitează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare și extindere a pistei, cu toate echipamentele necesare. Prin al doilea proiect depus se urmărește construirea și dotarea unei noi aerogări, la standardele și rigorile pe care le presupun astăzi aeroporturile internaționale. ,,Terminalul actual e finalizat, l-am dotat cu toate aparatele pentru controlul bagajelor, controlul persoanelor, fluxurile sunt făcute, sunt aprobate de organele care trebuie să facă controlul la îmbarcare. Dar ne-am gândit și la o aerogară nouă, unde putem să procesăm 600 de pasageri pe oră, cu patru porți de îmbarcare – debarcare. În momentul acesta noi putem să procesăm o aeronavă de 300 de pasageri fără nici un fel de probleme. Nu ne gândim că o să avem la Caransebeș sute de aeronave pe zi ca să nu putem să facem față, dar ar fi altceva și cu o aerogară nouă!", a mai dezvăluit Olariu.





Powered by API/PUM imgur uploader

GIV


pasadia

Se bate cu Tulcea pentru ultimul loc. Adica cel mai probabil zero.

ps: uitandu-ma pe harta realizez ins ao chestie amuzanta - fata de Gara Caransebes, cladirea terminalului aeroportului e mai aproape de centru orasului. Nu stiu cate localitati se pot lauda cu asa ceva. :D

dan tm

La fel de interesant este ca a avut cale ferata pina in fata cladirii (actuale).
Ma intreb daca asta nu a fost chiar unic?

Konter

#56
Si uite asa au ratat singura ocazie de a face aeroportul profitabil

tom_sawyer

#57
Un singur ofertant:

1. Asociere : UBITECH CONSTRUCȚII SRL (Leader), MITHRAS BUILD, CONIM PARTNERS, CONFRASILVAS S.R.L.

LEVIATAN DESIGN - Tert si subcontractant
LAGAN AVIATION & INFRASTRUCTURE LIMITED  - Tert si subcontractant

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100197574

UBITECH CONSTRUCȚII și LEVIATAN DESIGN au același reprezentant legal. Leviatan se pare că a realizat studiul de fezabilitate (min. 39:10).

https://www.defenseromania.ro/dupa-terminalul-militar-de-pe-otopeni-leviatan-design-construieste-unul-civil-la-caransebes-aeroportul-ar-putea-avea-si-centru-de-testare-al-dronelor_617144.html

Proiectul e interesant, dar pare o afacere în cerc restrâns.

http://www.anpm.ro/documents/17201/70114097/Aeroportul+Caransebes_02+memoriu+prezentare.pdf/0693cbf7-b833-4f01-9b51-6ac591bc7d62





Powered by API/PUM imgur uploader

survola

Ce avioane sunt cele patru din planul de situație cu 4 motoare?
Boeing 747 sau Airbus 340?

TibiV

Boeing 707, ca asa era pe vremea cand au invatat aviatie...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)