Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Trenuri => Topic started by: ALEXCFR on September 18, 2022, 09:46:56 AM

Title: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 18, 2022, 09:46:56 AM
Mersul trenurilor 2022-2023
Vor reveni trenurile IC .
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 19, 2022, 11:38:56 AM
MT 2023 (https://wetransfer.com/downloads/419c1e4043612f1159e21d3f0be62a7620220913213059/e2adb4)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 19, 2022, 06:51:10 PM
Dispar trenurile IR 1521/1522 București-Pausa de la noul mers al trenurilor 2022-2023
Toate trenurile sezoniere limitate la Constanța și de acolo ca regio la Mangalia.
Unele trenuri regio express devin Interregio.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ioandorin on September 19, 2022, 10:24:10 PM
M-am uitat peste livretul de regio, dar nu sunt toate!Mă interesa cele de pe 200,Arad-Simeria.
Poate dacă le-ai pune pe regionale ar fi mai bine. Ms!
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: StefanD_ on September 20, 2022, 01:37:47 AM
Care e ideea cu IC-urile care opresc in Buftea?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: AndreiB on September 20, 2022, 08:55:47 AM
E extrem de bizara. Traficul Buftea - non-Bucuresti e minuscul.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Xenos on September 20, 2022, 12:18:20 PM
Avocatii care au dosare la Buftea, si vin din Brasov si Cluj?! :) Si mie mi se pare absurd. Absurd e si sa nu opreasca in Sinaia si Predeal, nu inteleg ambitiile astea prostesti.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: athosga on September 20, 2022, 02:10:10 PM

Din pacate nu gasesc aici trenurioe internationale (IR346 de ex). Mersi pt ajutor, daca puteti.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 20, 2022, 02:40:36 PM
Sunt la trase internaționale trenurile 346
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: athosga on September 21, 2022, 08:18:50 PM
Scuze, dar nu am vazut nicaieri trenuri internationale. Presuoun ca trebuia sa fie fisierul nr. 1 (am gasit doar de la 2 in sus). Oricum, linkul nu mai functioneaza ("Transfer expired"). :(
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: TVlad on September 21, 2022, 09:09:28 PM
Buftea e resedinta de judet. Cica e o regula care leaga rangul trenului de rangul localitatii.
Cita vreme o sa fie Ifovul judet si nu o simpla extensie a Bucurestiului cum era pe vremuri "Sectorul Agricol Ilfov", vom avea "Expresul de Buftea".
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: dan tm on September 21, 2022, 09:34:15 PM
Buftea nu e resedinta de judet.
Resedinta e in Bucuresti.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: TVlad on September 21, 2022, 10:23:59 PM
Ceva este, a explicat "doctorul" pe forumul celalalt dar nu am mai stat sa caut. Au ei niste criterii dupa care alcatuiesc mersul trenurilor. Uneori rezultatele sint stupide dar spunea ca in general noul mers va fi mult mai logic si coerent.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: AndreiB on September 21, 2022, 10:48:47 PM
Este cretina oprirea IC-urilor in Buftea, indiferent de ce legi dau. Si nu este resedinta, asa ca nici macar nu se aplica legea respectiva.

Sper sa revizuiasca...
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: dan tm on September 22, 2022, 10:03:44 AM

Începând cu noul mers, toate trenurile de un rang pentru care se cere compensaţie vor opri în aceleaşi staţii. Se termină cu IR cu mers de R sau, mai rău, cu R cu mers de IR sau de IC.
Era absolut aiurea ca un tren IR subvenţionat de statul român să nu oprească în staţiunile de interes naţional sau în reşedinţe de judeţ.
Tot de la noul mers se vor compensa şi trenuri IC, care vor trebui să îndeplinească condiţii stricte de confort (aer condiţionat, prize, alimentaţie publică) şi opriri (reşedinţe de judeţ, nu mai opreşte IC-ul la Strehaia ca pe vremuri).

În concluzie, opririle pentru trenurile subvenţionate se alocă astfel:
- IC opreşte în B şi reşedinţe de judeţ (+vârfuri de pantă că te obligă instrucţia)
- IR opreşte în localităţi urbane de rang 0, 1, 2, staţiuni turistice de interes naţional şi noduri feroviare
- RE opreşte în localităţi cu peste 2500 locuitori
- R opreşte cel puţin la orice peron conform STI

Tarifarea se face conform OMTI 548/2022, se elimină haiducia în care puneai tarif de R la mers de IC

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5275p105-propuneri-pentru-mersul-trenurilor-2022-2023
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: athosga on September 22, 2022, 01:35:05 PM
Deci unde as putea sa gasesc mersul 2022/2023 pentrz trenurile internationale? :(
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: StefanD_ on September 22, 2022, 02:17:39 PM
Daca IC-ul oprește in reședinte de județ, de ce oprește in Buftea?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: AndreiB on September 22, 2022, 05:54:05 PM
Mie asta mi se pare un model usor inflexibil.

Hai sa luam Valea Prahovei:

Comarnic are doua gari: Posada si Comarnic. E clar ca in Comarnic se opresc RE-urile. Dar trebuie sa opreasca si in Posada? Sau acolo consideram doar localitatea Posada (1,359 locuitori) desi ea e o parte componenta a orasului Comarnic?

Idem Breaza Nord / Breaza etc
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 22, 2022, 07:58:05 PM
MT 2023 (https://we.tl/t-PhOErsz8xM)
MT 2023
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: tom_sawyer on September 27, 2022, 03:25:40 AM
E fake news oprirea în Buftea:
Quote from: Dr2005NU OPREŞTE NICIUN IC ÎN BUFTEA, NU MAI ASCULTAŢI TOATĂ ZVONISTICA DE DEPOU!!!!! Nu vă mai luaţi după tot felul de documente de lucru leak-uite de pe la diverşi.
În momentul în care Buftea va deveni reşedinţă de judeţ, va opri şi IC acolo. Până atunci, nici pomeneală.
https://trenuletz.forumgratuit.ro/t82p510-704-marasesti-tecuci-barbosi
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Al3ks346 on September 27, 2022, 07:30:49 PM
Este o situatie absurda povestea asta cu opririle la noile IC. Buftea clar nu e resedinta de judet e doar un alt oras din judetul Iflov, judet care isi are majoritatea institutilor publice judetene situate in Bucuresti, oficial acesta este resedinta de judet a Ilfovului. Cu opririle in Buftea suntem in extraordinara situatie in care trenuri IR nu opresc, dar trenuri IC o fac, acesta fiind considerat si rangul superior tuturor, nu? E putin bataie de joc 🤦 Si in continuare am sa ma leg de IC531 respectiv perechile lui. Oprire in Sighisoara? Nu e resedinta de judet. Respectam sau nu mai respectam ce zice ordonanta aia? Sau poate stiti voi mai bine de ce opreste si nu merge faza pt ca e oras turistic, sa fim seriosi. Surpriza este ca se suspenda 1736 (respectiv perechea lui) care ce sa vezi, ramane limitat la Brasov ca doar dincolo de BV nu mai exista viata. Foarte neinspirata idea, daca nu va intra vreun privat pe Cluj-Brasov in intervalul lui 1736 avem un gol imens de lipsa trenuri intre CJ-BV respectiv orasele de pe Valea Tarnavei Mari care sunt destul de legate de CJ respectiv BV, 2 mari poli urbani spre care converg. Si uite asa cum ne place mereu sa stricam ceva ce functiona sa zicem bine. Nu mai zic ca s-a reabilitat coridorul si noi taiem din trenuri inloc sa promovam mersul cu trenul, asa majoritatea oamenilor vor gasi alternative in masini. Cam nasol. 😉 Asta se intampla cand decizile sunt luate de altii de prin birourile capitalei si la nivel local nu se intreaba nimic, iar situatile sunt foarte diferite in teren fata de cum le gandesc acestia.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: rizelgeorgel on September 27, 2022, 10:14:04 PM
Am vazut in acele documente ca nu exista informatii despre ruta Targoviste - Titu - Bucuresti. Aveti dvs ceva noutati? Multumesc!
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: cristi5 on September 28, 2022, 10:55:25 PM
Pentru cei care nu au apucat sa le descarce, am pus documentele in anexa pe topicul de Livrete
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on September 30, 2022, 03:43:13 PM
^ celebrul  Dacia 346/347, va avea terminus in 2023 la Lokoshaza?! wtf, smtg must be wrong.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: pasadia on September 30, 2022, 06:19:28 PM
Pai livretul e pe Romania. mai departe e treaba MAV sa stabileasca orarul. Daca te uiti toate internationalele sunt trecute in livret pana in prima localitate dupa granita.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on September 30, 2022, 06:33:46 PM
Fair enough...dar in situatia asta documentul ar trebui sa se numeasca oricum, mai putin "mersul trenurilor" 2023.

Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: pasadia on September 30, 2022, 06:39:09 PM
... se cheama "livret"? Si e draft, si e intr-u  format specific intern CFR cu info ce nu apar in ceea ce e "mersul trenurilor".
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 09, 2022, 04:48:42 PM
Sinaia plecări sosiri 2023 (https://we.tl/t-6l84izrEV6)
Plecări sosiri Sinaia 2023
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: cristi5 on October 10, 2022, 02:52:46 PM
API pe Facebook

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2332337380273589

Daca vreti sa cititi va rog dati un click, si de-acolo merge usor un Share :) Multumim!
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 11, 2022, 01:15:08 PM
RE 8081/2/3/4/5/7/8/9 devin IR 1881/2/3/4/5/7/8/9.
Apar trenurile RE 11030/11052/11063,11032/11054/11065,11031/11062/11060,11039/11064/11066.
IR 10021/2/3/4 Bucuresti-Brasov și retur
Trenuri RE 3002 Brașov 11.11 București 13.57
RE 3004 Brașov 13.21-Bucuresti 16.02
RE 3003 București 15.07 -Brașov 17.46
Trenurile sezoniere continua de la Constanța ca trenuri regio 8800-8824.

Title: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: cristi5 on October 12, 2022, 09:09:51 AM
Pare un material (bine?) documentat

https://clubferoviar.ro/zeci-de-trenuri-private-devin-ir-in-mersul-trenurilor-2022-2023/


Zeci de trenuri private devin IR în Mersul Trenurilor 2022-2023. Se reduce concurența neloială

De
Adrian Bărbulescu
11 Octombrie 2022

Club Feroviar continuă să vă țină la curent cu schimbările pe care le aduce Mersul Trenurilor 2022-2023 față de programul actual de circulație. O modificare majoră care se va produce vizează trenurile operatorilor privați care circulau cu rangul de Regio sau Regio Expres chit că aveau mers de Interregio. În acest fel, statul român plătea o compensație mai mare, iar pasagerul cumpăra un bilet mai ieftin, făcând concurență neloială operatorului feroviar de stat CFR Călători dar și unor operatori privați. Începând cu jumătatea lunii decembrie, zeci de astfel de trenuri vor fi "avansate" la rang de Interregio.

Este vorba de trenurile care vor face legătura cu litoralul în viitorul sezon estival, dar și o parte dintre cele care merg pe Valea Prahovei și pe alte secții de circulație.

În ultimii ani, trei operatori privați, și anume Transferoviar Călători, Regio Călători și Softrans, făceau în fiecare vară curse spre și dinspre litoral cu trenuri care aveau rang de Regio Expres (RE). Trenurile celuilalt operator privat care avea curse spre și dinspre malul mării în sezonul estival, Astra Trans Carpatic (ATC) au circulat întotdeauna cu rangul de Interregio (IR).

Concurență neloială pe ruta București-Constanța- Mangalia

Mersul Trenurilor 2022-2023 Locomotivă defectă la trenul Iași-Mangalia Trenurile Soarelui 2022 minivacanța de 1 Mai TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021 Litoralul pentru toți peroane moderne la Gara Constanța viteza de circulație CFR Trenurile Soarelui 2020 30 de ore Timișoara-Mangalia Trenurile Soarelui 2019La trenurile primilor trei operatori menționați, biletele erau mai ieftine decât la CFR Călători sau Astra Trans Carpatic. Ei încasau compensație de Regio (fostele Personale), mai mare, chiar dacă aveau mers de Interregio (fostele Accelerate și Rapide).

Pe scurt, același număr de opriri pe parcurs și aproximativ aceeași durată a călătoriei. Prin încadrarea la rangul Regio, se presupunea că acele curse feroviare prestează un serviciu social. Evident că nu putea fi vorba de niciun serviciu social, ci de satisfacerea unei nevoi de mobilitate în concediu, pe o piață concurențială.

Ei bine, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, de la mijlocul lunii decembrie 2022, situația se schimbă radical, în sensul că și trenurile acestor operatori capătă rang de Interregio. Pe scurt: compensație (subvenție) mai mică de la bugetul statului și tarife mai mari pentru călători. Sigur, scumpirile îi vor nemulțumi pe mulți, în condițiile în care și așa tarifele la transportul feroviar s-au majorat cu 20% de la 1 iulie 2022, însă trebuie ținut cont de faptul că orice cetățean din țara asta, prin taxele și impozitele pe care le plătește, contribuie la subvenționarea operatorului de stat și a celor privați.



Regio Călători trece de la Regio Expres la Interregio pe Brașov-Mangalia

Dar să vedem modificările concrete pe care le aduce Mersul Trenurilor 2022-2023. Să începem cu Regio Călători. Operatorul brașovean a pus în mișcare și în vara care a trecut o pereche de trenuri pe relația Brașov-Mangalia și retur – RE 11082 (11083)/RE 11084 (11086), deci cu rang de Regio Expres.

În noul program de circulație, trenurile se vor numi Interregio, având aceleași numere. Mersul lor va fi următorul: IR 11804 Brașov 7,20 – București Băneasa 10,08 – Constanța 12,18 – Mangalia 13,39 (în total, șase ore și 19 minute); IR 11086 Mangalia 14,35 – Constanța 15,55 – București Băneasa 17,57 – Brașov 20,35 (șase ore fix). Vestea bună este că ele vor circula între Brașov și Mangalia în perioada 29 aprilie-17 septembrie 2023, deci vor acoperi toată durata sezonului estival și chiar mai mult.

De menționat faptul că pe relația București-Brașov și retur trenurile permanente ale Regio Călători vor circula în continuare cu rang de Regio sau regio Expres.

Trenurile Softrans vor fi și ele "avansate" la Interregio

La rândul lui, și operatorul craiovean Softrans a pus în mișcare vara aceasta o pereche de trenuri pe ruta București-Constanța și retur, cu rang de Regio – 11683 și 11682, așa cum a scris Club Feroviar. Acesteia i s-a adăugat încă o pereche, în vârf de sezon.

Și vara viitoare, vor fi două perechi de trenuri Sotrans pe această relație, dar cu rang de Interregio. Prima pereche, care va circula în perioada 10 iunie-30 septembrie 2023, este 11683 (București Nord 10,20 – Constanța 12,34)/11682 (Constanța 16,10 – București Nord 18,24). A doua pereche va circula în perioada 1 iulie-18 septembrie 2023: IR 11681 (București Nord 8,50 – Constanța 11,03)/IR 11684 (Constanța 16,55 – București Nord 19,09).

Transferoviar Călători va avea în premieră trenuri Interregio, în Mersul Trenurilor 2022-2023

Am ajuns și la Transferoviar Călători (TFC). Operatorul clujean va "promova" la rangul de Interregio mai multe trenuri, atât spre și dinspre litoral, în sezonul estival, cât și pe Valea Prahovei, care circulă tot timpul anului. Și pe alte relații, unde circulau ca R sau RE, garniturile devin IR.

Pe relația București-Constanța-Mangalia, TFC a operat vara aceasta o pereche de trenuri RE, 11801/11805. Vara viitoare (în perioada 12 iulie-17 septembrie 2023) ele vor fi Interegio, 11085 (București Nord 13,05 – Constanța 15,47  – Mangalia 16,57)/10086 (Mangalia  18,03 – Constanța 19,15 – București Nord 22,05). O altă pereche de trenuri, tot IR, va circula în perioada 12 iunie-17 septembrie 2023 pe relația București-Constanța: IR 10081/IR 10082. În vara aceasta, ele au circulat ca Regio Expres.

Pentru a termina cu litoralul, o altă pereche de trenuri a Transferoviar Călători trece de la Regio Expres la Interregio. Este vorba de IR 10083/IR 10084, care va circula pe relația Buzău-Făurei-Constanța-Mangalia.

În cazul TFC, vor trece de la RE la IR și următoarele trenuri: 10021/10022 și 10023/10024 pe relața București-Brașov și retur, 10030/10031 Cluj Napoca-Sighișoara-Brașov și retur, 10071/100712 și 10073/10074 pe ruta București Nord-Buzău-Galați și retur.

Astra Trans Carpatic era concurată neloial de alți operatori privați 

Societatea craioveană Astra Trans Carpatic era singurul operator feroviar privat care are trenuri Interregio în Livretul central cu mersul trenurilor de călători valabil pentru perioada 12 decembrie 2021-10 decembrie 2022, adică cel aflat acum în vigoare.

Totodată, ATC era și singurul operator privat care pe relația București-Constanța-Mangalia punea în mișcare trenurile la rang de Interregio. Prin urmare, și această societate, nu numai CFR Călători, era afectată de tarifele de dumping ale celorlalți operatori privați de pe Magistrala 800.

Mersul Trenurilor 2022-2023 nu aduce, pe cale de consecință, schimbări majore pentru ATC. Aceasta va opera în continuare perechea de trenuri 11500/11501 pe ralația Arad-Timișoara Nord-București Nord și retur. În perioada 15 iunie-10 septembrie 2023, trenul își prelungește traseul până la Constanța, devenind IR11504/11502.

De asemenea, așa cum ne-am obișnuit în ultimii ani, în perioadele 20-23 decembrie 2022, 29 aprilie-5 mai 2023 și 15 iunie-10 septembrie, va circula perechea de trenuri IR 11505 (București Nord 7,15 – Constanța 09,31 – Mangalia 10,42)/IR 11506 (Mangalia 13,24 – Constanța 14,51 – București – Nord 17,04). De notat faptul că această pereche circulă pe distanța București-Constanța și retur fără opriri intermediare.

În cazul ATC, mai trebuie menționat faptul că și trenurile de pe relațiile București-Titu și București-Brașov vor circula tot în regim de Interregio.

Mersul Trenurilor 2022-2023. Explicațiile președintelui ARF, Ștefan Roșeanu

Categoriile de tren sunt stabilite prin OMT 153/2011. Acesta stabilește, în funcție de categorie, opririle obligatorii și distanța de deservire. Trenuri care erau încadrate la R sau, după caz, IR dar aveau caracteristicile altei categorii vor fi încadrate corespunzător pentru a se evita canibalizarea serviciilor. De asemenea există un studiu de nevoi de transport care stă la baza elaborării contractului de servicii și a serviciilor prestate de operatori. În funcție de categoria de tren propusă prin studiu sunt și aceste trenuri încadrate. Tarifele se stabilesc în baza OUG 56/2011 prin ordin al ministrului Transporturilor și sunt valabile pentru toți operatorii care sunt sub contract de servicii publice. Contractele vor include anumite excepții unde se aplică diferențe față de tarifele stabilite prin OMTI (rute care deservesc zone defavorizate, situații speciale etc.). Compensația se plătește la nivel global, pe contract, pentru acoperirea diferențelor dintre toate cheltuielile eligibile și toate veniturile aferente contractului, la care se adaugă un profit de maximum 6,45% calculat la suma cheltuielilor eligibile ale contractului și care se poate plăti în urma îndeplinirii celor 17 indicatori cantitativi, de calitate, de performanță, de eficiență și de executare a programelor de investiții/închiriere/leasing", a declarat pentru Club Feroviar președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.

Întrebat dacă, prin trecerea unor trenuri de la R sau RE la IR operatorii respectivi vor primi o compensație mai mică, având în vedere că vor încasa mai mulți bani din vânzarea biletelor, el a răspuns pozitiv.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: cristi5 on October 12, 2022, 09:22:48 AM
Ordinul de ministru 134/2022 care inteleg ca a pus capat trenurilor interregio mascate ca regio ca sa primeasca subventii mai mari

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/251757
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Cetatean on October 12, 2022, 10:03:42 AM
Ma poate ajuta cineva cu o informatie legata de noul mers?
Sunt trenuri noi pe Simeria-Sibiu? Ce timpi au? Sau daca e disponibil pe undeva draftul de mers.
Multumesc.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: oc7avian on October 12, 2022, 10:59:50 AM
@Doja dacă nu e în livretul general de sus, înseamnă că o să fie R/RE și e stabilit de Regională.

Articolul nu e documentat și cumva îi scoate într-o lumină bună pe Astra și CFR Călători. Au luat ca sursă doar livretul din 2022, de parcă nu au circulat trenuri aproape 10 luni după el și se vedea clar ce ranguri și prețuri au operatorii. Nu, toți au profitat de pervertirea regulilor de stabilit categoria trenurilor de călători.

Ce a stopat haosul în care ne furam căciula (bilete mai ieftine, dar pe care le plăteam indirect):

QuoteRegio Expres (R-E)
Asigură legătura între localitățile aflate pe o distanță de circulație de maximum 230 km sau prima stație de cale ferată, dacă se depășește această distanță.
Are opriri în stații de cale ferată care deservesc localități cu un număr >2.500 de locuitori împreună cu zonele limitrofe, asigurând nevoia de mobilitate din zona respectivă.

Înainte exista doar o limită de km (un pic mai mare). De aia un tren RE de lung parcurs tot schimba indicativul pe drum.

Astra și CFR prinși în fapt în prezent:

(https://i.imgur.com/jMDXngy.jpg)


Aici o să pară mai cinstit, fiind mai multe opriri la RE. Îmi pare rău că nu mai am capturi din sezon, când aproape jumătate la dus spre Constanța erau RE. La întors doar unul :lol:
(https://i.imgur.com/Wo5VcTw.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Concluzie personală: fraier cine n-a profitat.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: rio tinto on November 22, 2022, 12:51:44 PM
Salutare,

Eu nu pot sa inteleg o chestie. Incerc sa imi dau seama daca noile IC merita intr-adevar (sper la confort cel putin, ca la viteza se pare ca nu). O sa fac o comparatie intre mersul de azi si noul mers al trenurilor cu o ruta lunga si care nu presupune schimburi de vagoane sau locomotiva, etc: ruta Bucuresti-Teius.

- Avem astazi trenul IRN 12346 Bucuresti Nord - Viena (rerutat pe la Teius/Cluj) care face un timp de 6:41 cu 7 opriri (Ploiesti, Sinaia, Predeal, Brasov, Sighisoara, Medias, Blaj)
- Avem in noul mers al trenurilor IC 531 Bucuresti Nord - Cluj-Napoca/Arad (cu oprire la Teius) si face un timp de 6:34 cu !atentie! doua (2) opriri (Ploiesti si Brasov)

In noul mers, nu mai are sens sa aduc in discutie IRN (12)346 fiindca acesta revine la ruta sa normala spre Curtici si sper ca o sa faca bypass la Coslariu pe noul racod inspre Alba Iulia, hence nu trece prin Teius.

Incerc sa imi dau seama daca reabilitarea Sighisoara - Coslariu/Teius serveste la ceva? Nu era vorba ca de la 11 decembrie deschid, ca dau drumu, ca etc, etc? Avem linie reabilitata pe Chitila - Predeal si Sighisoara - Pod Mures, avem 2 opriri de cate 2 si respectiv 4 minute in doar 2 statii, si avem o economie de 7 minute? Ceva ma depaseste  :lol:
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: rio tinto on November 22, 2022, 12:53:54 PM
+ ca noul IC apare cu vagon restaurant si 346 apare ca va fi deposedat de acesta. Asta ar fi strigator la cer! Punem vagon restaurant pe un tren intern si las tren international fara masa si bautura? Nu-mi convine, nu-mi convine deloc  >:(
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on November 22, 2022, 08:25:30 PM
@rio tinto - nu se deschide nimic, semnalizarea nu e gata si deci nu e pusa in functie, si pana nu e in functie, se circula pe un singur fir pe practic toata distanta intre Blaj (Micasasa) si Simeria. Si, in dulcele stil Alstom, o sa fie gata cand o fi gata... Si o sa mearga cand o sa mearga.

Vezi epopeea pe topicul potrivit, termenele care s-au depasit de mult de vreo 10 ori, @motorzbh iti poate zice multele vorbe de dulce la adresa implementarii.

IC-urile, ca si WL-ul la 349, o sa traiasca foarte putin. Sunt foarte scumpe, timpii de mers sunt deja modesti - Tomis Express deja circula gol-golut Bucuresti - Brasov, ca mergea Softransul pe trasa cu 20 lei reducere, acum ca e jumate de pret, o sa bata vantul in el... Iar in Santier IC, o sa mearga doar autorizatiile, si alea putine... Ca nu-i nimeni nebun sa dea mai mult cat la avion ca sa stea 8h+ in tren...
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: mihai_tm on December 31, 2022, 02:15:48 PM
Oare in mersul trenurilor 2023-2024 trenul IC 521 Bucuresti Nord - Brasov - Teius - Arad va avea tren de legatura de la Arad la Timisoara Nord? Ar fi foarte OK daca ar circula acest InterCity pana la Timisoara Nord, ca sa avem si din Timisoara tren direct spre Brasov/Valea Prahovei. In actualul mers de tren nu există tren de legătură pentru IC 521 de la Arad la Timișoara Nord  (ultimul tren din zi R 3118 pleacă din Arad la ora 23:15 spre Timișoara, iar IC 521 ajunge în Arad la 23:37).
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: mihai_tm on January 06, 2023, 05:55:08 PM
IR 1833 Iasi - Timisoara Nord (Vatra Dornei Bai - Lunca Ilvei)

Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: tom_sawyer on March 24, 2023, 09:20:41 AM
ARF primește propuneri cu privire la stabilirea Mersului de Tren 2023/2024

În cadrul acțiunii de colectare a propunerilor privind elaborarea Mersului de Tren 2023/2024, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) invită persoanele interesate să formuleze propuneri/sugestii argumentate, cu privire la orele de sosire/plecare ale trenurilor care opresc în localitățile și rutele folosite de călători, la adresa de e-mail: office@arf.gov.ro.

Prin derularea acestui proces, ARF este interesat ca viitorul Mers al Trenurilor de Călători să fie orientat sustenabil pe toate rutele și zonele geografice, astfel încât forma finală a acestui document să răspundă nevoii de mobilitate a cetățenilor care folosesc acest mijloc de transport, ținând cont de aportul tehnic și comercial al fiecărui operator, de stat sau cu capital privat.

În faza inițială, solicitarea de propuneri pentru configurația noului mers de tren a fost transmisă către autoritățile publice județene și locale. Având în vedere natura serviciului public prestat, ARF consideră că este importantă și consultarea pasagerilor, având în vedere dubla calitate a acestora, atât de contribuabili la bugetul de stat, prin care se plătește compensația operatorilor de transport, cât și consumatori ai serviciilor de transport feroviar.

Reamintim că ARF are obligația de a elabora, până la data de 15 aprilie 2023, programul de transport preliminar, care va sta la baza stabilirii obligației de serviciu public pentru anul 2024, în baza dispozițiilor HG 1.453/2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022-11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători.

După parcurgerea acestor etape și finalizarea Mersului de Tren 2023/2024, acesta va fi transmis Companiei Naționale de Căi Ferate "CFR" – S.A., în vederea verificării și avizării încadrării în capacitatea de infrastructură feroviară disponibilă.
Pentru o orientare facilă asupra trenurilor, opririlor și a orelor de deservire care compun fiecare rută în cadrul mersului de tren curent, puteți examina pagina de internet a S.C. Informatică Feroviară S.A. (https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Stations), tastând numele stației de cale ferată din localitatea dumneavoastră. Așteptăm propunerile dvs. până la data de 15 aprilie 2023 la adresa office@arf.gov.ro.

Precizăm că opiniile transmise în cadrul acestui demers nu au rol de petiție și nici caracter de obligativitate. ARF dorește să colecteze cât mai multe sugestii pentru a proiecta un program de mers de tren care să fie congruent cu nevoile populației, dar care să țină cont și de capacitatea infrastructurii feroviare și obligațiile asumate de operatorii de transport feroviar de călători. Vă mulțumim anticipat pentru interes și contribuții!

ARF (https://arf.gov.ro/web/arf-primeste-propuneri-cu-privire-la-stabilirea-mersului-de-tren-2023-2024/)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Ionut on March 24, 2023, 11:03:46 AM
Scrieți/dezbateți aici și putem trimite propunerile din partea API. Evident, puteți trimite și individual. Văd că data limită este 15 aprilie, deci e suficient timp. Cred.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: rio tinto on April 02, 2023, 11:37:42 AM
Sugestia mea e ca trenurile Intercity sa mai adauge statii. De exemplu 531/532 spre Cluj/Arad nu opreste in Sinaia, Sighisoara sau Simeria. Eu stiu ca pe hartie scrie ca trebuie sa opreasca doar in resedintele de judet, dar aici CFR e mai catolic decat Papa. Linia este in lucru pana la Arad, cat pierde acest IC daca mai adauga 2-3 statii pe parcurs? Si-asa pierde tot timpul "castigat" pe traseu stand in Teius. Cand se va putea trece cu peste 100 km/h prin aceste statii, atunci poate sa le dea skip ca nu se supara nimeni.
Avem Eurocity Transilvania care vine de la Viena si Budapesta cu vagoane modernizate clasa 1 si 2 si vagon full restaurant si nu ii este rusine opreasca in statii precum Alesd, Ciucea sau Suncuius. Corona, la fel, opreste peste tot, nu pierde mult fiindca si-asa linia e praf.
Eu cred ca aceste Intercity de la CFR sunt cam goale sincer. CFR trebuie doar sa gandeasca in favoarea pasagerului, nu e greu. Probabil este nevoie de trenuri Intercity in Romania, cu astfel de opriri rare, insa in Romania coridorului finalizat si functional  :p
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Al3ks346 on April 02, 2023, 11:57:34 AM
In legatura cu IC531/532 acesta trebuie sa primeasca opriri atat in Medias cat si in Sighisoara. Sunt doua municipii care dau calatori la greu pt Cluj Napoca cat si pt Brasov/Bucuresti. Sa fim seriosi vorbim de municipii de peste 20.000 de locuitori (sunt calator frecvent pe Cluj Napoca-Medias si stiu ce vorbesc, vesnic peroanele pline in Medias si vesnic cand trenul se apropie de Medias cel putin 10-15 calatori se ridica de pe scaune si se indreapta catre usa, asta intr-un singur vagon) Nu exista pt aceste orase o alternativa de transport la masina personala decat trenul iar oamenii il folosesc si atunci CFR scoate trenuri (fost IR1736) si il inlocuiesc cu IC si nu ii mai da oprire, ca de ce nu.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Xenos on April 02, 2023, 12:07:39 PM
Mai multe IR-uri Bucuresti - Cluj, minim 4 pe zi
Acoperirea golurilor pe Bucuresti - Brasov incat sa fie minim un IR la maxim 2 ore si asigurarea unei componente ok a vagoanelor.
Mai multa atentie la nevoile navetistilor pe toate rutele, acolo unde sunt.
Trenuri directe Deva - Simeria - Alba - Cluj. Renuntarea la prostii de genul Teius - Simeria sau Teius - Medias (Cluj - Deva; Cluj - Sighisoara). In general exploatarea mai buna pt calatori a tuturor tronsoanelor modernizate.
Tren direct Bucuresti - Bicaz si retur.
Legaturi mai bune Bucuresti - Brasov - Sibiu (si mai multe R pe Brasov-Sibiu).

Cam asta ar fi la prima vedere...
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: 40-0802-5 on April 02, 2023, 12:50:15 PM
Era bine cum a fost pana acum. 1736 lasat la pranz din Cluj-N, in locul IC-ului...
Sau daca musai trebuia si IC, puteau sa-l dubleze pe 531 ca nr. de vagoane si formeze la retur doua garnituri.


Plus o acoperire mai buna a "golului" de 8-9h intre Bucuresti si Brasov.
As zice ca 2 perechi de RE-uri, una cu plecari la 22/23 din ambele directii, respectiv cealalta la 3 - 3.30, ar fi de folos. 
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ijwtsh on May 09, 2023, 01:31:12 PM
Unde pot gasi mersul trenurilor marfare? Este publica aceasta informatie?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on May 09, 2023, 04:21:27 PM
Exista livretele de marfa, dar la marfa in Romania mersurile sunt undeva intre vise si unicorni roz. Se circula cum se poate, cand se poate, daca se poate, cu intarzieri de sute de ore fata de trasa comandata pentru 95-100% din trenuri... Poti face si 2 saptamani Constanta Sud - Curtici Fr...
Title: Re: Mersul Trenurilor 2023-2024
Post by: ALEXCFR on August 27, 2023, 09:44:17 AM
Noutățile din mersul trenurilor 2023-2024 sunt urmatoarele:
346/347 va avea grupa de Cluj-Napoca pentru Viena atasata/detasata în Alba Iulia.
74/75 Cluj-Napoca-Simeria-Arad-Budapesta.
406/407,366/367 vor circula pe Jibou Zalău Carei Episcopia Bihor
1641/1642 va avea grupa de Cluj-Napoca pe Sighișoara care se va atasata/detasata în Brașov.
1741/1742 anulate de tot din cauza lucrărilor pe Cluj-Napoca-Oradea
Title: Re: Mersul Trenurilor 2023-2024
Post by: shift2rail on August 27, 2023, 12:51:52 PM
Quote from: ALEXCFR on August 27, 2023, 09:44:17 AM406/407,366/367 vor circula pe Jibou Zalău Carei Episcopia Bihor

Aceasta ruta va lungi o calatorie Cluj-Oradea de la aprox 3h actual, la, cel putin 6h...
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: misiekwas on August 27, 2023, 01:35:13 PM
^o întrebare a propos: oare CFR practica serviciul alternativ cu autobuz pe rute închise temporar pentru lucrări sau adopta strategia "descurcați va voi?"
Title: Re: Mersul Trenurilor 2023-2024
Post by: rio tinto on August 27, 2023, 05:02:38 PM
Quote from: ALEXCFR on August 27, 2023, 09:44:17 AM346/347 va avea grupa de Cluj-Napoca pentru Viena atasata/detasata în Alba Iulia.
74/75 Cluj-Napoca-Simeria-Arad-Budapesta.
406/407,366/367 vor circula pe Jibou Zalău Carei Episcopia Bihor

Foarte interesant. Clare sunt modificarile de a scoate trenurile de pe Oradea - Cluj.
- Deci practic trenul Dacia se va uni, respectiv desparti de grupa sa de Cluj la Alba Iulia, si nu mai sta la Szolnok.
- Corona si Harghita sunt rerutate pe carari de munte incepand cu Dej si nu mai intra prin Cluj. Sunt curios cate ore va face pana la Episcopie. Trancanea Corona deja pe timp de noapte, acum va trancani si mai mult.
- Ramanand fara tren MAV de la Cluj, au mutat Fagaras IC 74/75 pe ruta Cluj-Alba Iulia - Budapest. Smart move.

Intrebarea ramane: de ce nu scot aceste trenuri (406/407,366/367) din tara pe la Valea lui Mihai? Sa nu se omita Oradea? Daca da, intra cu fata in statie, trebuie schimbata locomotiva. Nu pot aduce electricitatea de la Biharkeresztes pana in Oradea sa nu schimbe locomotiva de 2 ori in 20 de km. O cupleaza direct la MAV si are fir intins spre Budapest (desi tot trebuie sa stea in vama, ce mai conteaza o inca schimbare)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Vlad94 on August 27, 2023, 06:10:22 PM
Probabil vor folosi locomotiva romaneasca pana la Biharkerestesz. De acolo linia e electrificata.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on August 27, 2023, 06:21:21 PM
Linia Cj-Oradea va fi electrificata pana la Episcopia Bihor, ce se va intampla cu segmentul transfrontalier?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on August 27, 2023, 06:45:16 PM
Electrificarea romana va fi facuta pana in frontiera. Electrificarea maghiara este deja gata, ultimul stalp e la piatra de hotar.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2023-2024
Post by: commuter on August 31, 2023, 08:53:45 PM
Buna seara. De cand nu vor mai circula trenuri pe relatia Oradea - Cluj-Napoca? Multumesc.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Popescu_V on August 31, 2023, 09:20:48 PM
Am citit si eu acum modificarile propuse. Parerea mea este ca nu vad de bun augur mutarea lui 74/75 Fagaras pe Cluj-Alba Iulia-Simeria-Arad-Curtici-Budapesta Keleti. Nu pot lasa in aer Brasov-Fagaras-Sibiu-VIntu de Jos in aer. Ar trebui introdus un tren care sa se lege cumva de viitorul IR 74...Vom vedea.

Am venit de atatea ori cu 74/75 si este foarte util.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: billy752-istu on September 01, 2023, 08:18:58 AM
este posibil sa reapară 1621/22?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 05, 2023, 11:31:00 AM
1831/1833 Timișoara Arad Simeria Teiuș Cluj-Napoca  Ilva Mică Suceava Iași de la noul mers al trenurilor 2023-2024
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: dan tm on September 05, 2023, 01:32:22 PM
ce prostie. Puteau sa-l puna Timisoara Nord-Oradea-racordarea Săcuieni Bihor-Zalau-Jibou-Dej Calatori

Dar probabil trebuia reparata linia aia.

Poate pun un tren Arad-Satu Mare cu legatura la 1831.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: billy752-istu on September 05, 2023, 03:28:42 PM
74/75 vor avea gr de vagoane pentru Brașov,1932/1930 vor circula Oradea-Arad unde vor forma 1922/1920,1643/1644 vor fi Brașov-cluj-brasov grupa la 1641/1642
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Light on September 05, 2023, 04:13:38 PM
Știe cineva dacă mai trec trenuri de marfă pe linia ferată Blaj-Târnăveni-Bălăușeri-Sovata-Praid? Știu că de câțiva ani trenurile de călători (operate de Regio Călători, CFR Călători nu operează niciun tren pe ruta asta) au ultima stație la Bălăușeri și nu mai merg pe ruta Bălăușeri-Sovata-Praid, dar despre trenurile de marfă am căutat pe internet și nu am găsit nimic.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Al3ks346 on September 05, 2023, 04:55:05 PM
Cu ce legam Cluj Napoca de Constanta/Mangalia in sezonul estival 2024? Mai bine zis portiunea Cluj-Teius-Brasov de pe M300 cu Marea Neagra.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: dan tm on September 06, 2023, 10:19:43 AM
La Praid nu mai ajung nici un fel de trenuri. Circulatia e inchisa, pe celalalt forum se spunea ca din cauza podurilor.

Nu exista marfa de transportat, la Tîrnaveni combinatul este ras complet.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on September 20, 2023, 12:31:02 PM
Noutățile din mersul trenurilor 2023-2024
143/146 Oradea Viena
686/687 Baia Mare Viena
1641/1642 va avea grupele 1643/1644 și 4112/4116 (Cluj-Napoca și Sighetu Marmației
472 va avea grupa de Oradea 1743
366/367,406/407 vor ieși pe la Valea lui Mihai
79 va avea grupa de Oradea 1744
74/75 Cluj-Napoca Budapesta va avea grupa de Brașov 76/77 atașată în Simeria.
346/347 va primi grupa 404/405 în Simeria și grupa 348/349 în Arad
1831/1833 Timișoara Lugoj Ilia Simeria Teiuș Cluj-Napoca Suceava Iasi
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: matei_vasilescu on September 20, 2023, 03:46:58 PM
Era prea frumos ca să rămână... 404/405 de la Cluj plimbat aiurea până la Simeria în loc să se atașeze la Alba Iulia. 346/347 nici nu ar trebui sa aibă oprire la Simeria. Si chiar daca ar plimba electrica izolata Alba Iulia - Teius, tot ies mai avantajos decât sa plimbe toata grupa pana la Simeria. 76/77 idem. (Aici mai delicata problema cu GM).

Alta varianta ar fi mutat 346/7 prin Sibiu cu GM Simeria - Brasov si atunci 404/5 Simeria - Cluj si 472/3 (cu gr. 1743/4) prin Sighișoara si pe racord Coșlariu.

Si de renunțat la ideea de a plimba IC 531/521/532/522 aiurea pana nu e gata coridorul. Poate ar fi mai utile vagoanele alea pe Brasov-Constanta sau la alte trenuri lung parcurs pline si care duc lipsa de locuri.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: 40-0802-5 on September 20, 2023, 08:51:06 PM
74/5-ul ar putea prelua si o grupa de doua - trei vagoane de la Tg Mures, avand in vedere ca 366/7 va evita Clujul.

Cum pot tine cursele alea de Arad - Szolnok cu 21-76-uri de Bucuresti Grivita, asa ar putea si acolo;
1645 -> 74 -> 75 -> 1646.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: alinuttt on September 21, 2023, 12:03:35 AM
^ Nu văd o problemă cu grupa care atașează la Simeria. Dacia oricum avea oprire în Simeria(și cred că e firesc, e nod feroviar important).
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: rio tinto on September 21, 2023, 02:35:30 AM
Mai nou și IC-ul Avram Iancu ramura de vest spre Arad oprește la Simeria. Dar mă tem că e ceva temporar fiindcă în ultima perioadă IC-urile se atașează și detașează la Coslariu (as opposed to Teius) cu opriri in Teiuș a ramurii spre Cluj și Simeria a celei spre Arad.
Numele le sunt schimbate de asemenea în 12531 și 12521 (sună a temporary measure, although welcomed if it'd stay like this for good)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on October 12, 2023, 03:08:25 PM
^^ unde putem gasi livretele cu trenurile de noapte (IRN) din sezonul 2023/2024?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 12, 2023, 05:34:28 PM
https://we.tl/t-BezRo06Yun
Sezoniere 2024
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: rio tinto on October 13, 2023, 01:29:09 AM
78/79, 346/347, 472/473, 406/407, 460/461, 402/106?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on October 13, 2023, 07:57:47 AM
Aceste livrete nu includ trenurile internationale, trebuie asteptat " mersul" 2024.

Din ce inteleg, Dacia va avea grupa de Oradea (via Arad).
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 13, 2023, 10:21:01 AM
346/347 nu avea grupa de Oradea din Arad
472 va avea grupa de Oradea din Arad
79 va avea grupa de Oradea din Arad.
366/367,406/407 Brasov-Deda-Dej Calatori -Jibou-Zalau-Carei-Valea lui Mihai

Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on October 13, 2023, 10:36:29 AM
what a fine mess...deci vom avea Buc-Oradea cu 472 si Oradea-Buc cu 79.

cand se va publica noul mers al internationalelor?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 13, 2023, 10:38:44 AM
Mersul trenurilor al trenurilor internaționale din mersul trenurilor 2023-2024 sunt afișate pe obb
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on October 13, 2023, 03:38:34 PM
Quote from: rio tinto on October 13, 2023, 01:29:09 AM78/79, 346/347, 472/473, 406/407, 460/461, 402/106?

Atentie, trenurile internationale capata alte indicative pe teritoriul Ro: spre ex, Dacia (346), il vei gasi sub nr. IRN 12342 in livrete.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on October 14, 2023, 11:40:47 PM
@shift2rail - trenurile nu primesc alt numar pe teritoriul Romaniei, numerele de mai sus sunt corecte si le vei gasi in livrete. 12xxx inseamna, la CFR, tren temporar retrasat pe trasa noua inexistenta in livret (adica deviat sau cu mers/opriri altfel schimbate). Deci un tren 12xxx nu poate exista in livretul de mers prin definitie.

12342/12346/12348 apar asa in mersul curent de tren (nu in livret, ca nu sunt sinonime) pentru ca e o modificare temporara a lui 346 pentru 2022-3, cauzata de lucrarile din Ungaria pe Lokoshaza, de electrificarea din Ungaria pe Puspokladany, de lucrarile din Romania de pe Simeria - Deva - Arad si de lucrarile din Romania pe Teius - Cluj. In functie de ce lucrari afecteaza ce, se schimba numarul. Dar e temporar.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 18, 2023, 11:59:51 AM
Livrete 2024
Livrete 2024 (https://we.tl/t-xzj41jtnMc)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on October 18, 2023, 02:29:02 PM
Multumim!
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: alecs1 on October 18, 2023, 10:19:46 PM
Ceva pozitiv notabil?

După 10 min de uitat prin el, ușor negativ, am observat niște creșteri de timp pe 500, parcă un pic și pe 800, dar nu mi-a sărit în ochi nimic.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on October 19, 2023, 12:39:12 PM
Cresteri de timp aproape peste tot, si trenuri tot mai putine. Nici o schimbare pe "coridoreala", cu exceptia inrautatirii radicale pe Timisoara - Arad.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Xenos on October 19, 2023, 01:03:55 PM
Din cate am vazut, Dacia creste de la 2 h 11 min (aproximativ) la 2 h 25 min pe Bucuresti - Brasov si nu vad de ce, macar pe bucata asta putea merge mai repede (nu mai zic de opririle tip IR local in Bușteni și Azuga...), apoi are la dus o oprire de 25 min în Simeria (!) deși la întoarcere sunt doar 12 min (cuplare/decuplare grupă de vagoane), la fel o oprire aberant de lungă în Arad....parcă vrem să îngropăm cu totul calea ferată.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: AndreiB on October 19, 2023, 01:30:56 PM
Dacia face 2h25 azi, nu 2h11. 2h13 face trenul IC care opreste doar in Ploiesti.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: frunzaverde on October 19, 2023, 02:10:45 PM
Opririle la 346 nu sunt problema. Trenul nu este atractiv pentru Bucuresti - Viena si nu va fi vreodata (avionul face o ora si un pic), trenul e plin de trafic local si cativa inter-raileri. Traficul care merge pe parcurs international e generat in parcurs, format in principal din calatorii din orasele mici si medii pentru care trenul e o alternativa confortabila mersului la aeroport. De asta opririle relativ frecvente pe parcursul de timp "de captura" (15:00-24:00) sunt o idee buna.

Problema e ca sta si cupleaza si decupleaza vagoane in disperare. Grupa de la Craiova (care exista in principiu doar scriptic oricum) ar fi putut-o cupla la Curtici. La fel, la Simeria ar putea opri un minut si face toate cuplarile si decuplarile in Alba Iulia. Dar nu, totul cat mai greoi.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: AndreiB on October 19, 2023, 05:22:53 PM
Cuplarile astea sunt dureri mari de cap pe reteaua CF. Mai ales ca le ia si 1000 de ani vs ce ar fi posibil.

Eu as renunta complet la practica, cu o singura exceptie: cuplari majore de vagoane de calatori in Brasov (pentru VP) si la trenuri de noapte spre Transilvania / Maramures / Crisana, unde nu prea conteaza durata calatoriei.

In rest, ori trenuri directe mai multe (e.g. IC separat Iasi/Suceava), ori legatura cu Desiro pentru ramuri ne-electrificate (Botosani, Piatra Neamt, Targu Mures etc).
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: dan tm on October 20, 2023, 10:06:29 AM
cuplarile dau probleme acuma, cred ca s-au facut modificari in instructii sau nu imi dau seama de ce dureaza acum atît.
Ei dupa ce termina de cuplat decuplat si proba frînei pur si simplu stau si asteapta timpul de plecare.

Sa nu uitam ca inainte circulau trenuri cu locomotiva intercalata si automotoare la urma, care se descompuneau in parcurs si nu mai stationa nimeni apropae cu orele.Acum nu se mai permite locomotiva intercalata, nu se permite locomotiva la urma decît de  70 de tone sau cît. Am regresat si la capitolul ăsta nu doar la viteza, programari, legaturi etc.

La Arad cred ca stationeaza mai mult pentru ca ataseaza/detaseaza la siguranta( dupa locomotiva).
Dar mersul in sine e facut ciudat, 404 soseste in Simeria la 21.52. 3346 soseste la 22.14. Ar fi interesant de stiut planul de manevra , ca Simeria are masina de manevra. Probabil vine la urma lui 404, îl duce pe tragere si asteapta pe 346. Plecarea la 22,39. 404 stationeaza aproape o ora.

La Arad e mai interesant ca ataseaza/detaseaza facultativ vagoane de la 349.

Totusi poate ca in Simeria nu ataseaza pe 404 la urma(la semnal) pentru ca Aradul detaseaza vagoane pentru loco.

asadar oricum o dam intr-una din statii iese si masina din capul trenului.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 23, 2023, 05:59:15 PM
Livret regio București 2024

https://we.tl/t-ImkprnNb2P (https://we.tl/t-ImkprnNb2P)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on October 30, 2023, 01:08:28 PM
Livrete cfr 2024
Livrete 2024  (https://we.tl/t-qRhNexMLAG)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: opwerty78 on October 31, 2023, 02:22:04 PM
cumva se poate gasi livret 2024 pentru regionala brasov?
multumesc!
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Robert Robert on October 31, 2023, 03:24:53 PM
@ALEXCFR
Ati putea sa le mai trimiteti o data, va rog?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on November 01, 2023, 12:58:34 PM
Livrete 2024
https://we.tl/t-G55LEPTHtH (https://we.tl/t-G55LEPTHtH)
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Emyke24 on November 08, 2023, 01:33:11 AM
Avem detalii legate de trenurile care vor fi anulate/deviate în urma începerii lucrărilor pe sectorul Lugoj - Timișoara Est (M100)?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: Adrian.TM on November 08, 2023, 07:07:30 AM
Vor exista oare trenuri spre Serbia in noul mers, sau ramane situatia ce o cunoastem deja?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on November 10, 2023, 11:19:07 AM
Cand va fi noul mers live pe infofer.ro? oamenii isi fac planuri de calatorie pentru iarna...
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: MariusIonescu on November 10, 2023, 11:43:04 AM
Teoretic, cam pe mâine.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: ALEXCFR on December 01, 2023, 10:54:29 PM
Livrete 2024 (https://we.tl/t-eBpqFc8oYy)
Livretele complete 2024 și mersul trenurilor 2023-2024 în format pdf
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on December 02, 2023, 09:21:43 AM
Excelent 'mersul' 2024, in special sectiunea internationala!

Ce stim despre transbordarea auto Aghires-Alesd, (inca) nu a transpirat nimic de la CFR?
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: GML on December 03, 2023, 08:13:04 PM
Nu prea inteleg de ce arata pe mersultrenurilor, ca un tren TFC circula inca intre Cluj si Oradea, dar pe siteul TFC ului arata deja ca indisponibil.
Sunt curios pe pagina CFR ului cand o sa apara vreo informatie despre lucrarile intre Cluj si Oradea.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on December 03, 2023, 08:26:04 PM
^ trenurile vor continua sa circule regulat Oradea-Alesd si Aghires-Cluj, cf infofer.ro.

Problema e Alesd-Aghires unde CFR nu comunica absolut nimic iar singura optiune la moment e "ia-ma, nene"!

Inacceptabil.
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shAkur on December 04, 2023, 02:59:02 PM
Am sunat la Relatii Clienti CFR sa intreb daca mai circula trenuri CJ - Oradea si retur in weekendul asta. Mi-a spus ca nu stiu nimic si sa revin zilele astea..
Title: Re: Mersul Trenurilor 2022-2023
Post by: shift2rail on December 05, 2023, 12:50:17 PM
misterul continua, infofer ruteaza feroviar oradea-bratca plus huedin-cluj, inclusiv dupa 20 dec a.c.


ramane un gap limitat bratca-huedin, de transbordat auto, nimic insurmontabil daca CFR-ului i-ar pasa de calatori.