Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Adisan

Zona podurilor de la Branisca (Hunedoara)

Pasaje peste CF din zona Ilia (Hunedoara)

cristi5

Quote from: cristi5 on June 20, 2022, 12:18:16 AMPe acest rationament, traseul nou trebuie sa ajunga in punctul dintre Timisu de Sus si Darste care asigura declivitate maxima 24 pana la Darste.

M-am inselat. Traseul ales in august 2021 ajunge la nord de Timisu de Sus. Declivitatea in tunel este 19 dupa calculele mele. Mai jos pana la Darste nu am calculat inca.

Trenurile metropolitane sunt prevazute sa ramana pe traseul vechi, linie simpla.




Powered by API/PUM imgur uploader


AndreiB

E o greseala dezafectarea firului II vechi imho - nu ne costa nimic sa il mentinem functional la standardele actuale si cresterea capacitatii e imensa.

cristi5

N-am vazut nicaieri ca va fi dezafectat (e drept ca n-am citit in detaliu). Cred ca va fi pastrat dar nu va fi prins in reabilitare si nu va fi folosit in mod curent.

TibiV

Din plansa/harta de mai sus parca ar rezulta ca nici firul I nu va fi doar reabilitat, ci si un pic corectat...
Sau este desenul gresit?!...

Detaliu:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Sunt reprezentate ambele fire existente, dintre care unul este propus spre reabilitare. În prezent avem:




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

O intrebare interesanta daca are cineva timp de calculat, este declivitatea maxima tunel-Timisu de Sus- Darste.

Se poate calcula (sau poate e scrisa pe planse? N-am gasit) din profilul longitudinal

In tunel am calculat 19 la mie, poate am gresit.

LE: am specificat declivitate maxima, scuze ca nu am fost precis

rizzuh

Varful in tunel este la 976.31 m, intrarea in Darste este la 636.8 m, distanta este de 19 km. Iese o panta de 17.87 la mie. Adica fac degeaba tunelul, tot vor trebui sparte trenurile de marfa. In Azuga? Caci in Predeal nu mai ajung.

Cum s-a mai discutat de multe ori in trecut, problema nu este doar coborarea Predeal - Timisu de Sus, este coborarea pana in Darste. Dupa Predeal cazi putin (123 m diferenta de nivel intre portalele tunelului), dar pana la Darste ai muuuult de coborat (inca 216 m).

cristi5

@rizzuh pai stai asa, ca pe Comarnic-Valea Larga (deci la Sud de Predeal) este declivitate maxima 24. Am citat mai sus din documentul cu declivitati. Deci trenurile de marfa sunt deja configurate pentru 24.

Predealul actual are declivitate maxima 30 sau peste. Se reduce la vreo 19-20 cred.  E o reducere semnificativa. Declivitatea maxima 18 a fost acceptata de CFR si la Balota si Domasnea. Pare important pt CFR pragul de 20. Sunt discutii despre asta in documentul despre alegrerea solutiei la Predeal

Sigur ca 12 e ideal dar pentru 12 trebuia tunel mult mai lung (eventual de pe la Comarnic, vezi mai sus) si nu suntem in liga aia, cu toti banii europeni. Primavara trecuta Pintea inca spera la un tunel de 24km, evident EU a zis njet si in august s-a ales solutia de 6,9.

Cred ca importanta e declivitatea maxima, nu cea medie pe care ai calculat-o. Darste-Timisu de Sus e dat in declaratia retelei citata mai sus cu declivitate maxima 27. Intrebarea mea era daca scade asta (banui ca tot la 20), si a doua intrebare, cum?

rizzuh

Pe ce distanta e declivitatea maxima de 24‰? Daca-i pe cateva zeci de metri nu-i acelasi lucru cu declivitate de 18‰ pe 20 de kilometri ;)

In acelasi tabel Ploiesti Vest - Floresti are 16‰, Bucuresti Nord - Chilita are 8‰, unde sunt dealurile alea (din campie)? :D
Sau Valcea - Cozia, firul 1 are 10.82‰, firul 2 are 31.8‰, dar... sunt paralele.

cristi5

@rizzuh intr-adevar e ciudat documentul de declivitate si nu specifica pe ce distanta e declivitatea maxima respectiva, si de ce difera pe cele doua fire (macar la Comarnic-Valea Larga nu difera).

Cum poate ai vazut, SFul Craiova-Calafat spune ca la Balota si Domasnea (unde au proiectat 18 la mie) nu mai sunt necesare dezlegarea si legarea, si chiar SF-ul face calcule cat timp se castiga cu asta. Banuiesc ca si la Predeal intentia de proiectare este sa evite dezlegarea si legarea. Altfel reabilitau traseul existent si gata.

Cum se impaca asta cu declivitatile mari de la sud de Predeal (si chiar cu Darste-Timisu de Sus, dat actualmente la 27), nu stiu. Poate ne lamuresc @MarianD sau @dan tm

Si tot nu m-am lamurit cum scad Darste-Timisu de Sus de la 27 la 18-20... O sa studiez acele lunguri, poate reiese.

Ovii Stîngaciu

Dați la 4:48:12
Și sâmbătă (2 iulie 2022) voi filma din același tren de la Simeria cap X până la Arad! Ceva sfaturi pentru o filmare faină aveți ? Mi-am luat și trepied ca sa nu mai stau mereu langa telefon și va veni și prietenul meu Marian Stîngă care a fost și când am filmat pe Brașov Sighișoara!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!


ioandorin

HM Paulis gata de deschiderea de mâine a liniilor1-4 și a firului 1 Păuliș-Ghioroc!














Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Multumim de info @ioandorin dar eu nu vad nicio imagine...

Suntem informati ca Aktor munceste frenetic in zona Racos la pregatirea portalelor spr Ormenis si Homorod, si a fabricii de boltari. Sosirea primul TBM e data in continuare pt sfarsit de iulie.

Inteleg ca mobilizarea unui TBM costa foarte mult, asa ca odata adus, nu trebuie sa stea degeaba daca nu vor sa iasa in pierdere...