Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

rio tinto

@District EA intrebarea e: care e statusul la cetatea Varadia de Mures? O demoleaza, intra pe sub ea, renunta la varianta, ce se intampla acolo?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: Ovii Stîngaciu on March 13, 2023, 09:06:48 PMMai mult nu am ce să comentez  >:(  :o  :(( Astept comentarii despre asta

Singurul comentariu la ce se intampla pe Brasov - Sighisoara e "reziliere". Oricum, e foarte neclar ce o sa se intample dupa decembrie, dat fiind lipsa finantarii, deci probabil tot acolo vom ajunge.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

stopcadru

Feldioara - Maierus

alinuttt

Mulțumim pentru filmare! Îmi asum o opinie cu privire la șantierul ăsta. Progresul lunar e nesemnificativ, se lucrează în foarte puține locuri din șantier într-un ritm slab. Asta în condițiile în care avem 3 ani de la semnarea contractului pe tronsonul 1 și 3. Devine din ce în ce mai clar pentru mine că rezilierea e o soluție. La urma urmei, instituția rezilierii are menirea asta, să sancționeze neexecutarea contractului.
Ritmul nu e deloc cel care ar trebui să fie pentru amploarea proiectului. O spun în condițiile în care am fost pe șantier cu colegi de pe forum în repetate rânduri. Promisiunile sunt multe, dar când e vorba de a se concretiza lucrurile... mai greu. Pe toată distanța de la Apața la Măieruș nu s-a intervenit în 3 ani de zile. E doar un exemplu. Eu în privința reformei Aktor sau alte asemenea nu mai cred.

Nu de alta, dar chiar nu e benefic pentru calea ferata sa stai in santier ani in sir, deranjamentul e mare. Si cam tot ce castigi cu reabilitarea Sighisoara Curtici, pierzi pe Brasov Sighisoara, ca a ajuns să facă trenul peste 3 ore(Cu excepția trenului internațional Dacia care face 3 ore și 10 minute, restul trenurilor de călători parcurg distanța în peste 3 ore și 20 de minute).

Ca o notă de comparație, vă rog să îmi spuneți un singur proiect de construcție de autostrăzi care în 3 ani de zile nu a reușit cel puțin 20% stadiu fizic.

Ovii Stîngaciu

#9830
@alinuttt este o rușine șantierul asta ... Cred că nici ăștia de la pizarotti nu au fost așa de slab cu ritmul de lucru. Am sperat dar nimic nu se întâmplă... Da zonele neatinse de 3 ani sunt Măieruș Apața și Archita - tunel Mureni ... Oare daca ar fi reziliere ce s-ar întâmpla? S-ar găsi alt constructor într-un timp rapid? O sa fie haos total daca se întâmplă chestia asta . Poate se mobilizează ăștia .....
+ CHIAR IN 3 ANI DE ZILE SA NU FACI LINIILE 6-7 din BRAȘOV???? Nu au pic de rușine??!!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Xenos

Tronsoanele 1 și 3 trebuia să fie simple RK pe amplasament cu maxim 2 ani termeni de execuție. chiar și pe proiect de reconstrucție e caz de reziliere, incompetența e totală. Doar tronsonul trei trebuia să mai fie acum în lucru și și acolo se putea face reabilitarea liniei prin defileul de la Racoș, să se lucreze doar la tuneluri. Cred că frunzaverde si alinutt au dreptate, rezilierea e solutia.

In 1995 rapidul Bucuresti - Oradea făcea 1 h 29 min Brașov - Sighișoara, fără nicio oprire!

oc7avian

Este cel mai prost moment de reziliere. Rămânem și cu infrastructura saturată (18 perechi de trenuri pe zi - călători/marfă jumi-juma), lăsăm și TBM-urile în aer. Oricum la reziliere nu pleacă doar Aktor, ci toți. Și nimeni nu a lucrat extraordinar, din diverse motive, unele neimputabile lor, altele da. S-a tot discutat. Privind strict ce s-a livrat în trafic pentru călători/marfă până acum, Euroconstruct este rockstar.

Iar trenurile făceau 3h și înainte de șantier. Acum s-au adăugat vreo ~30min (impact mai mare la Regio). Brașov - Rupea era și înainte 2h. Degeaba în 1995 făceam 1h30min. Nu șantierul a făcut praf timpii, ci strategia CF în general. Pe acest coridor țara e ruptă în 2 de mulți mulți ani, iar călătorii au fost deja alungați. Nu existau lucrări pe A10 când lumea deja fugea de tren pe relația Cluj - Brașov (- București).

Ovii Stîngaciu

Sursa pozelor : "cineva" de la Aktor
TBM Aktor





Tunel Salciva














 


După Câmpuri Surduc 








Ilteu






























Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

oc7avian

Edit: a dispărut mesajul la care răspundeam. Întrebarea era când consider că merită reziliat, mai ales dacă tot p-acolo e durata de parcurs a trenurilor acum.

Momentul bun e când îngheață complet sau nu mai sunt sorți de izbândă. O să fie tragic de evident.

Este bine că nu s-a dus naibii tot în ultimul an. Un proiect dificil, lansat în 2017, semnat cu câteva zile înainte de lockdown-ul pandemiei, trecut prin multiple crize mondiale, unde statul s-a concentrat să dea OUG-uri de ajustare care ajută rutierul, dragostea lor.

Plus un proiect cu multiple lacune, blocat în reproiectare pe zone extinse.

Dacă doar Aktor mișca greu, iar Arcada zbârnâia, puteam suspecta că e doar buna lor tradiție. Însă nu. Chiar și fără săpat, e evident că ceva i-a lovit pe toți. Iar în 2021 mișcarea a fost decentă. Alt reper bun.

Timpul o rămâne aproape la fel dacă reziliem, dar capacitatea făcută țăndări? Nu mai vorbim de consecințele unei rezilieri, că mi-e clar că multiple întârzieri pot fi justificate cu o tonă de acte. Să vezi distracție atunci..

dorum

asta-i TBM patrat? :) :) :)
lasand gluma la o parte, mai e mult si bine pana-l asambleaza, si mult mai mult pana porneste :(

cristi5

Quote from: rio tinto on March 14, 2023, 12:05:26 PMintrebarea e: care e statusul la cetatea Varadia de Mures? O demoleaza, intra pe sub ea, renunta la varianta, ce se intampla acolo?

Am avut la sfarsit de ianuarie o intalnire cu CFR dar energia si motivatia de a raporta imediat aici tot ce aflam s-au cam dus. Asa ca zicem cand putem, sau cand observam vreo intrebare.

Strict pe subiect: sunt 3 epoci istorice la Varadia, va fi amenajat un mic muzeu in *3 vagoane*. Arheologii numesc asta "punere in valoare".

Din cate inteleg totul e pregatit la nivel de acte, dar stiti cum e, oricand poate sa apara ceva. Zona se vede usor din tren asa ca vom afla probabil cand incepe stramutarea, cand ataca Astaldi movila pe care e cetatea, etc.

District EA


cristi5

Ma surprinde (neplacut) cum "prind" pe forum mesajele populiste, gen "hai sa reziliem maine". Hai sa-i dam afara pe toti din CFR,  etc.

Bv-Sighi e totusi un proiect extrem de greu (practic cel mai mare proiect de infrastructura, si nici Predeal-Brasov nu cred ca-l va depasi), lovit de pandemie, lovit de preturi neactualizate in totalitate nici in ziua de azi, pentru ca Guvernul a ajustat preturile pt rutier, i s-a rupt ca de obicei de feroviar, si pe CEF neexistand proiecte de autostrada, de ce sa le pese, au scris legislatia cu gandul la POIM si PNRR, la presiunea UMB. Va amintiti cand pleca UMB din santier, nu? Si apoi s-au prins ca stai, ca regulile astea nu merg pe CEF.

Nu zic ca proiectul merge bine, dimpotriva, dar banui ca numai pt neajustarea preturilor, Aktor (mesterul Manolis) poate castiga in instanta sute de milioane de euro la o eventuala reziliere.

Eu n-am vazut reziliere fara constructor aproape de faliment (Tirrena Scavi) sau plecat din santier (multi altii, dar hai sa zicem de nea Beni care a stat cu santierul parasit ani de zile pana in sfarsit s-au hotarat sa rezilieze) sau din razbunarea prosteasca la 99% (Comsa). Or Aktor sunt cu ditamai TBM in buza dealului, nu pleaca nicaieri, ca trebuie sa faca productie cu el, sa scoata banii pe el (contractul e asa bine facut ca nu primesc nimic pana nu sapa). Sunt cu super-viaductul de 2km (aberant) Maierus proiectat si aprobat, s-au apucat de el, etc.

Si fireste ca juridic 1+3 sunt loturi diferite de lotul 2, dar in practica, in termeni de cash flow, nu sunt deloc. Pe lotul 2 Aktor face o cheltuiala uriasa (TBMurile). Fireste ca ea se rasfrange si pe 1+3.

Timpul de deplasare la un IR e poate cu 10 min mai mult decat inaintea proiectului. E groaznic, e sub locomotiva cu abur. Putem spera ca ajung cu fir nou la Feldioara si Albesti anul asta (noi asa am estimat) si vom vedea ceva imbunatatiri la timpul de parcurs. Partea critica pentru calator, dupa parerea mea, este Albesti-Cata. Acolo daca s-ar putea accelera ceva, ar fi minunat pt public. Acolo este o zona grea dpdv planificare, unde traseul nou merge drept si cel vechi serpuieste ba intr-o parte ba in cealalta. De obicei pe variantele de viteza care sunt pe o singura parte a traseului actual se construieste intai firul nou pe partea respectiva si se circula pe celalalt fir vechi. Aici nu merge; nu vad cum vor proceda fara inchidere totala cateva saptamani sau luni (!).

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!