High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

@cristi5, dar și frunzaverde: am circulat mult pe ruta București - Ploiești - Bușteni sau Brașov atât înainte de RK din 2001-2004, cât și după aceea. După mine, calitatea liniei a fost net superioară după lucrările din perioada amintită, desfășurate oricum mult mai rapid decât tot ce a urmat în sistem de reconstrucție. Dacă se făcea mentenanța mai ca lumea, ar fi fost și acum o linie impecabilă cu 140 km/h. Chiar cred că au fost perioade similare ca viteză, auzisem și eu de anii 70 (un RK cel puțin parțial la care am văzut și soldați (!) a fost și pe la jumătatea anilor 90), dar calitatea liniei rezultată din noile tehnologii folosite era cel puțin pentru călători clară după 2004 încolo. La fel pe Câmpina-Predeal, unde barca pe valuri a fost înlocuită de un mers lin (comparați mersul trenului pe ultima bucată dinspre Azuga cu ultimele sute de m înainte de gara Predeal - dezastru). Poate e și asta o temă pt API, RK-uri pe zonele refăcute de coridor și iată, începem cu București - Ploiești - Câmpina sau poate doar până în Ploiești. Bănuiesc că cu trenuri de lucru, chestie de câteva luni, nu mai reconstruim.

frunzaverde

Tinuta de mers dupa 2004 a fost net superioara pentru ca s-a folosit, pentru prima oara, sina sudata pe portiuni lungi. Pana atunci, se sudau cupoane de 1-2 km. Asta e probabil cea mai mare diferenta de confort pentru calator. Linia in rest a fost buna, AVA200 a fost testata pentru omologare, in 1995 si 1997 la 200 km/h intre Floresti si Buda (inelul nu era functional), la fel si Pendolino, tot pe-acolo l-au plimbat in teste de viteza.

Pe Bucuresti - Campina, nu s-a facut reconstructie totala in acceptiunea ulterioara; de altfel exista o portiune pe care s-a facut ceva mai degraba similar cu un RK decat cu o reconstructie. La putinii km cu RK facuti dupa 2000 s-a folosit aceiasi tehnica, si inteleg ca se va face la fel la Quick Wins.

Si da, intrarea in Predeal e dezastru - nu are cum sa fie altfel cand nu s-a mai facut nimic acolo de la sfarsitul anilor '70. Dar se simte uzura si pe Campina - Predeal. Foarte multe limitari permanente de viteza, multe din ele clar de data recenta (table improvizate in loc de table fabricate). Cea mai nasoala e iesirea din Sinaia spre Predeal, unde e un TDJ (un macaz dublu) pe traverse de lemn, care e praf, traversele sparte, uscate. 65 pe directa cred ca e acum.

RK pe liniile reconstruite nu vei vedea prea curand. De unde bani? Ai magistrale pe care la propriu e periculoasa circulatia - de la podisca improvizata de la Dej pana la liniile cu 50 in campie intre Arad si Oradea, daca CFR face rost de banuti, acolo se vor duce, nu in RK la 140. Cand nu s-o mai putea, o sa restrictioneze numarul de trenuri la 140, restul la 120, apoi la 100...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Ministrul infrastructurii din Rep.Moldova, după o vizită la București:

"Am discutat despre o posibilitate de a începe discuțiile și studiile de fezabilitate pentru calea ferată Chișinău-București cu ecartament european și de înaltă viteză. Dl. ministru Grindeanu a spus că este un proiect în care crede și vor lucra ca să vedem cum putem să-l implementăm."

min. 45:
https://www.facebook.com/SpinuAndreiMD/videos/705723160963451/

Sorinus

Inainte sau dupa ce vom demara programul spatial comun?

carutasul

Moldovenii parcă se lăudau că au participat cu agricultura la programul spațial sovietic, deci sunt mai avansați decât noi :)
Dar vom vedea, probabil va fi vorba de cale ferată de viteză mare... comparativ cu cea actuală, adică 160 . De făcut trebuie făcută la un moment dat.

shift2rail

#710
^Probabil @grindeanu confunda inalta cu marea viteza,  dar, daca tot trebuie construita (nici macar reconstruita) o cale ferata de la zero Buc-Braila/Galati- Iasi-Chisinau de ce  sa nu sarim peste etapa 160kmph, direct la 320 kmph?

Buc_Chisinau in 2h, suficient timp ptr ca Zdob&Zdup sa isi filmeze urmatorul clip (tot) in tren.

Sorinus

Pt ca momentan sunt 2-3 ATR-uri ce fac 45min. Deci nu e trafic nici cat de un jet. Nu comparam cu dubele si trenul clasic, pt ca un hsr ar costa comparabil cu avionul. Chisinau are 600mii populatie, dar ca gdp per capita e cat Cluj, maxim.

shift2rail

TGV-ul nu deserveste doar calatori end-to-end.
Intre Buc si Chisinau traversezi a doua aglomeratie urbana a Ro (Braila+Galati), respectiv a treia (Iasi).

Sorinus

Cu ocol prin Galati pierzi o parte din ce castigi prin viteza. Si linia Galati-Iasi pe unde, de-a lungul prutului? Acolo nu e campie, deci iar sar costurile. Deci, ai da 400ron sa ajungi la Iasi in 2h (teoretice), sau 100 in 5? Sau vrei subventii de peste 100%, ca dupa ce bagi cateva miliarde, ai si pierderi din operare daca nu iei pretul corect.

shift2rail

#714
^ la 320kmph un ocol Faurei-Galati/Braila TGV (gara TGV intre cele doua, nu intri in orase cu trenul hyperrapid) e imperceptibil.

Nu stiu daca Valea Prutului permite un Galati-Iasi ( dar pare interesanta ideea, ma gandeam la o ruta Galati-Tecuci-Vaslui-Iasi) e treaba proiectantilor sa studieze dealurile Moldovei si sa decida traseul optim.

AndreiB

Mai populata zona via M500. Si relieful e mai usor.

shift2rail

Ce bazine populationale avem pe M500?

Judetele Galati&Braila se apropie de 1 mil.

dan tm

Quote from: frunzaverde on January 16, 2023, 03:43:01 PM@carutasul :

Pentru Alexandria - Bucuresti, asta ar insemna un tren regional Alexandria - Rosiori care sa faca 25-30 minute si un tren Rosiori - Bucuresti care sa faca 50 minute. Cu frecvente decente. Timpul asta era posibil in 1995. Imposibil azi din lipsa de investitii. Daca am fi facut ce-au facut cehii sau polonezii, am fi avut inclusiv legaturi directe, cu automotoare cu propulsie mixtra. Iar la 1h20  - 1h30 Alexandria - Bucuresti, nu ar fi luat nici dracu cascarabetele jegoase.

hai ca de Alexandria am scapat

https://adevarul.ro/economie/autostrada-bucuresti-alexandria-cnair-a-aprobat-2238097.html

Vești bune pentru traficul rutier din sudul țării.Traseul final al Autostrăzii București-Alexandria a fost aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a informat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.

Porivit datelor publicate de oficial pe pagina sa de Facebook, autostrada prevede: 77 km lungime traseu, 47 pasaje și viaducte, 10 noduri rutiere.

Cele 10 noduri de pe Autostrada București - Alexandria sunt:
- Nod 1 (km 1+750) - București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 - Măgurele Expres

AndreiB


Calin88

In Braila si Galati, salariul mediu lunar e 3200 de lei, populatia este imbatranita, tinerii fug de acolo vazand cu ochii si unii viseaza miliarde bagate in TGV pe acolo. Ca aia de acolo sigur isi permit sa vina cu TGV-ul la Bucuresti, la pret dublu fata de masina sau tren clasic.