Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Harry

Nodul Poiana trebuie demolat, tot ce e concret e ca nu se lucreaza pe nicaieri

Harry

Pun aici pentru ca se conecteaza la A4 si in plus apar informatii in premiera privind o eventyuala transformare a giratoriului de la poarta 9 in nod rutier.

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru:

1. Elaborarea Studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investitii ,,Extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 7 si jonctiunea obiectivului "Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunare-Marea Neagra" cu drumul care realizeaza legatura intre Poarta 9 si Poarta 8 spre zona de Nord a Portului Constanta, in conformitate cu prevederile HG nr.907/2016 si ale Temei de proiectare.
2. Elaborarea cererii de finantare si a documentelor suport necesare obtinerii fondurilor europene in cadrul POIM 2014-2020, conform Ghidului solicitantului-Program Operational Infrastructura Mare-Axa prioritara 1-Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a transportului cu metroul, Obiectivul specific 1.3- Cresterea gradului de utilizare a cailor navigabile si a porturilor situate pe reteaua TEN-T centrala precum si asigurarea suportului pe parcursul procesului de evaluare a aplicatiei de finantare, pâna la momentul aprobarii de catre Autoritatea de Management.

Valoare estimata: 1.599.488 lei + TVA.

Data limita depunere oferte: 12.09.2017.

Conform temei de proiectare, elementele principale ale investitiei propuse sunt:

-pasaj denivelat superior peste caile ferate si drumul existent in zona conexiunii cu varianta ocolitoare a orasului;
-giratii rutiere si intersectii cu drumurile existente;
-parcare auto pentru vehicule la Poarta nr. 7 pe sensul de intrare in port.

Cerinta beneficiarului este ca din sensul giratoriu de conectare a autostrazii A4 cu drumul care face legatura spre zona de nord a portului, direct, in prelungirea A4, sa se proiecteze un pasaj superior denivelat, peste liniile de cale ferata, printre constructiile existente.

Prin expertiza tehnica se doreste a se identifica o varianta de modernizare a sensului giratoriu existent, sau o alta amenajare a acestei intersectii, avand in vedere ca viitorul pasaj rutier denivelat urmeaza sa se desprinda din acest amplasament.

La coborarea de pe pasaj, ar trebui sa se realizeze un sens giratoriu care sa permita atat incadrarea spre nord pentru traficul care are destinatie portile 8, 7 cat si incadrarea spre sud a traficului care merge spre poarta 9. Deasemenea, acest sens giratoriu ar permite circulatia intre poarta 9 si poarta 7.
Din noul sens giratoriu, spre poarta 8 si poarta 7, drumul se va extinde la 4 benzi.

Harry


alecu26

Greu o fi sa proiectezi si altceva in afara de grinzi de 24 de metri sau cat o fi lungimea acelora?

Ba mai mult...le pui si una langa alta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

România pierde la Paris litigiul cu FCC-Astaldi, constructorul autostrăzii A4. Decizie parţială pentru plata a şase milioane de euro

România le-ar putea plăti constructorilor Centurii Constanţa încă şase milioane de euro, potrivit unei decizii parţiale a Curţii de Arbitraj de la Paris. Autostrada din jurul oraşului de la Marea Neagră a fost deschisă circulaţiei încă din iulie 2011, dar lucrările nu au fost terminate în totalitate nici până acum.

QuoteVarianta de Ocolire Constanţa (A4), în lungime de aproape 22 de kilometri, a fost inaugurată parţial în urmă cu şase ani, dar nu a fost finalizată nici până acum, din cauza litigiului cu constructorii Asocierii JV FCC Construccion – Astaldi.

Aceştia au executat 93,50% din lucrările prevăzute în contractul de 531 milioane de lei încheiat cu statul român, care le-a achitat în schimb 91,60% din sumă, potrivit datelor de pe site-ul Companiei de Drumuri.

,,Mai trebuie construite parcări, nodurile Ovidiu şi Poiana şi centrul de întreţinere", a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Neînţelegerile dintre stat şi constructori au apărut în urmă cu peste trei ani, când aceştia au cerut extensie de timp şi mai mulţi bani. Pretenţiile constructorilor se ridicau la 2,93 milioane de euro plus 72,75 milioane de lei, potrivit unui document al Companiei de Drumuri.

Pe 3 iunie 2015, Comisia de Adjudecare a Disputelor (CAD) a emis decizia prin care constructorii erau îndreptăţiţi la o extensie interimară de timp de 519 zile până la 3 mai 2014 şi la plata de către CNADNR (actuala CNAIR) a sumei de 18,45 milioane de lei pentru cheltuieli suplimentare privind extensia de timp (inclusiv penalităţi la plăţi întârziate) precum şi plata sumei de 6,98 milioane de lei pentru cheltuieli privind fluctuaţiile valutare, rezultând un total de 25,44 milioane de lei.

Decizia nu i-a mulţumit nici pe constructori şi nici pe oficialii Companiei de Drumuri, care nu au aplicat-o. Pentru că nici nu au avut loc negocieri pe cale amiabilă privind decizia CAD, constructorii au înaintat Cererea de Arbitrare la Curtea Internaţională de Arbitraj (Paris).

Săptămâna trecută, Curtea de Arbitraj de la Paris a emis o decizie parţială prin care statul trebuie să le plătească constructorilor circa şase milioane de euro, spun reprezentanţii CNAIR, care vor să atace decizia.

economica.net

Dominik

Si cu restul de 6.5 % din constructia A4 cum ramane, ca nu e nimic clar ??
You're in Steelers Country

alecu26

Pai vor mai lucra poate de mila cei de la FCC Astaldi daca tot vin astia 6 milioane. Ca trebuie sa vina...ca altfel le executa si blocheaza conturile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

^^^



In 20 Noiembrie 2017 au emis primul ordin de plata din 2014 incoace.

TibiV

#833
"... Antreprenorul a primit o sentinta partial favorabila, dear procesul continua.".
Oare de ce or fi platit ?!...
:lol: :lol: :lol:

LE
Ca sa nu mai spu ca pe document, la "Data", cea mai recenta este din 20.11.2017, exact cand ne spune NGC ca au emis ordinul de plata...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


Sorinus

Au dat drumul la lumina la nodul A4 cu DN39, e f posibil sa aiba legatura.

Harry

S-au aprobat indicatorii tehnico economici pt reluarea lucrarilor la A4

voicul

Mai exact ce s-ar putea relua?
Giratoriu suspendata si spatiile de service?

Harry

finalziare iluminat, finalizare sisteme de siguranta, construire spatii de servicii, reconstruire nod poiana, finalizare nod Ovidiu, montare panouri electronice, reparatii capitale la trambuline. Sunt f multe lucrari de facut si chestii de reparat degradate in urma abandonarii santierului.

Ionut