Calea ferata 502 Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mica

Started by Balto, February 23, 2021, 07:57:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Balto

Anunt de participare: [CN1028539] - ,,Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 3: Pojorâta- Suceava"
DATA PUBLICARE: 23.02.2021 ora 01:37
Data de deschidere a ofertelor: 29.03.2021 ora 15:00
Valoarea totala estimata: 42,740,987.93 RON
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Vlad94


TheStig

Am gasit un comunicat de presa al CFR in legatura cu acest proiect si se pare ca si aici va fi o reconstructie pentru viteza maxima de 160 km/h:
QuoteCompania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată POJORÂTA - SUCEAVA (subsecțiunea 3 a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă. [...]
Valoarea estimată a contractului este de 42.740.987,93 RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata contractului este de 23 de luni.
Sursa

Balto

@Vlad94
Da, este subsectiunea 2. Situatia actuala:
1. Apahida - Ilva Mica - licitatie SF+PT (lansat)
2. Ilva Mica - Pojorata - licitatie SF+PT (in pregatire)
3. Pojorata - Suceava - licitatie SF+PT (lansat)

@TheStig
Daca se va opta pentru reconstructie totala, va dura foarte mult fiind o cale ferata ce traverseaza muntii si are un traseu dificil.
Costurile vor fi foarte mari. Nu zic ca nu ar trebui modificari de traseu incat sa mai "indulceasca" curbele sau sa scurteze unele ocoliri inutile concepute acum mai bine de 100 ani, insa daca vorbim de noi trasee de tunel, nu va fi gata nici peste 10 ani..
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

frunzaverde

Toate caietele astea de sarcini practic cer servita o solutie cu reconstructie totala. Cat timp criteriile de evaluare este viteza maxima atinsa pe tronson (indiferent de costuri), asta va fi solutia livrata. Ce ceri asta primesti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

Sunt sigur ca beneficiarul stie deja ce vrea si firma de proiectare doar va livra solutia dinainte aleasa.
Traseul in mare parte este destul de sinuos si solutia actuala pare a fi destul de apropiata de maximul posibil in conditii economice rezonabile. Nici relieful nu este prea prietenos si asezarile umane existente nu permit corectii semnificative ale traseului.
Singurele upgradari majore in opinia mea sunt urmatoarele:
- dublarea liniei acolo unde este posibil pentru incrucisarea trenurilor in mers
- elimitarea serpentinei de la limita judetelor Bistrita si Suceava cu un tunel de vreo 5-6 km care scurteaza traseul cu aprox 10 km. Solutia este asemanatoare cu cea de la Predeal.

Vlad94

Sa ne amintim totusi ca proiectul nu beneficiaza de o finantare atat de mare precum cea de pe CIV sau CIV Sud, deci tehnic si solutia va fi una low-cost.
Poate  vor face un tunel cu 2 fire intre Lunca Ilvei si Gradinita de cam 4.5km pentru a ocoli zona Larion ,dar oare va fi fezabil?
Singurele portiuni cu fir dublu de pe sectia 502 sunt Pojorata-Iacobeni si Prisaca Dornei-Campulung Est. As vedea dublat si Ilva Mare-Lunca Ilvei-Gradinita-Floreni daca se va opta pentru un tunel nou cu linie dubla la Gradinita.

frunzaverde

Anuntul nu zice nimic de "low cost" sau de "valoarea finantata a lucrarilor". Ci doar de criteriul "cat mai multa viteza maxima". Deci nu, nu va fi low cost SF-ul, ci reconstructie totala, cu mult VTV.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on February 25, 2021, 10:29:13 PM
Toate caietele astea de sarcini practic cer servita o solutie cu reconstructie totala.
Si cat va dura reconstructia asta totala versus RK greu?

Xenos

Calea ferata din zona Lunca Ilvei - Gradinita - Larion este o bijuterie tehnica interbelica, cu succesiuni de tunel - viaduct - tunel de care putem fi mandri, peisajele sunt senzationale, ideea de a sparge miliarde pe acolo pentru a inlocui zeci de tuneluri functionale cu altul pentru 20 km/h in plus mi se pare o aberatie si ma astept de la un ministru care nu vrea M 6.2 Otopeni - Baneasa sa nu ratifice reconstructii totale pe M 401/502, ar fi o absurditate desavarsita.
Totodata, de vreme ce in SF Episcopia Bihor - Oradea - Cluj s-au dat 3 solutii (interventie minimala, pe amplasament - solutii medii, cu corectii de traseu doar unde sunt beneficii evidente - solutii maxime pe criteriul vitezei) si in general s-a optat pentru solutia medie ma astept ca cel putin aceasta sa fie abordarea si pe toate aceste SF-uri, inclusiv pe tronsonul Coslariu - Apahida.

frunzaverde

Cat va dura? Pentru tot ce se liciteaza acum, decenii... Suficient cat si cei mai tineri din noi de-aici sa fim la pensie...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionescu63

Licitaţie completă pentru proiectarea liniei de tren Cluj Napoca – Suceava. Calea ferată dintre Ardeal şi Moldova are peste 300 de kilometri

https://economedia.ro/licitatie-completa-pentru-proiectarea-liniei-de-tren-cluj-napoca-suceava-calea-ferata-dintre-ardeal-si-moldova-are-peste-300-de-kilometri.html#.YGl0jugzaM8

"Compania CFR Infrastructură a scos la licitaţie proiectarea ultimilor 106 kilometri de pe linia de tren Cluj Napoca- Suceava (secțiunea Ilva Mică-Pojorâta). Astfel, toate cele trei secţiuni ale liniei Apahida – Suceava sunt acum scoase la licitaţie pentru realizarea documentaţiei tehnice, adică Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Calea ferată care asigură legătura dintre Transilvania şi Moldova având o lungime de peste 300 de kilometri.

Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică ( 119 km.), Ilva Mică- Pojorâta (106 km.) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km.) este de aprox. 150 de milioane de lei iar termenul de realizare este de 23 de luni. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN – T şi asigură legătura între două coridoare europene a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu. ,,Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni)", a spus secretarul de stat."

hvm

Imi scapa mie ceva, sau acum vreo cateva luni era o demonstratie pentru trenul care poate repara cativa km de linie pe zi, prezentat la Pojorata cu mentiunea ca in urmatorul an o sa repare toata aceasat linie.... Acu se reface de la 0 pe traseu nou? ce s-a intamplat cu reparatia? A murit in leagan? Stie cineva? ca eu presimt ca a fost doar o declaratie politica inainte de alegeri, fie noua conducere are idei diferite....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TVlad

RK-ul nu e la fel de profitabil pentru cine trebuie asa ca se simuleaza intentia reconstructiei totale. Daca se va si executa, cu atit mai bine pentru ei, daca nu macar au sifonat niste bani cu studii de fezabilitate din care aflam niste lucruri de o covirsitoare importanta, cum ar fi probabilitatea de impact intre locomotive si ursi, caprioare, lilieci si alte lighioane. Nu e comic, se fac astfel de bazaconii si pentru trasee existente cum ar fi Vidra-Comana.

dan tm

Partea ,,frumoasa" a lucrurilor este ca tocmai pe traseul montan in partea cea mai grea trenurile circula cu viteza mai mare decit pe linia Cluj Napoca-Salva sa zicem.

Probabi ca se iau in calcul intirniri cu diverse animale dar se cunoaste ca singurul impact cert si foarte des este al copacilor cazuti pe linie.Nu cred ca ar fi necesara o reconstructie totala.

Eu am avut un turneu la avarie vara trecuta pe linia Vintu de Jos-Vatra Dornei Bai doar cu personalul si am putut sa savurez linia la pas cu usile deschise pe ambele parti ale vagonului.