Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Astăzi, CFR Infrastructura a lansat licitația pentru construirea noului racord de cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Pe forum găsiți planșele și dezbateri: http://bit.ly/2Du2bWm.

Vorbim de 3 km de linie nouă (între PO Odăile de pe Magistrala 700 și Terminalul Sosiri) cu un preț estimat de aproximativ 420 milioane RON fără TVA. Constructorul câștigător va avea la dispoziție 2 luni de proiectare și alte 12 de execuție efectivă în teren. Garanția este de 5 ani.

Primul termen de depunere a ofertelor este 25.03.2019, deci unul foarte scurt, având în vedere că lucrările nu sunt tocmai simple (viaduct feroviar de 1,5 km peste DN1 până în terminal și o stație nouă pe 3 niveluri la aeroport). Există riscul fie să nu avem nicio ofertă, fie să apară contestații legate chiar de documentația de atribuire în sine.

Dar dincolo de licitație, avem tone de birocrație. Acordul de mediu încă nu a fost emis. Indicatorii tehnico-economici nu au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern. Fără ei, investiția nu poate fi cuprinsă în bugetul de stat. Exproprieri rezolvate? Nici vorbă, procedura este departe de finalizare.

În aceste condiții, este absolut evident că, așa cum am spus deja de zeci de ori în mass-media, conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă nu va fi gata în timp util pentru Euro 2020, adică anul viitor în iunie. Într-un scenariu optimist, proiectul va fi gata undeva în 2021.

subway

Multumesc Ionut, am intrebat pentru ca ma asteptam sa vad pe planuri cu linie punctata ampriza necesara, ca dovada ca au tinut cont de avizul primit. Cel mai probabil e ca au lasat asta in seama celui care va elabora proiectul tehnic, sa o rezolve ala in doua luni ca ei nu au avut vreme destula...alta intrebare e cea legata de HG indicatori sau au tras de cifre in jos ca sa fie doar la nivel de MT?

Ionut

Cei de la Adevarul s-au prins chiar fara sa ma mai intrebe de data asta daca e gata sau nu pana la Euro. :) Si Hotnews. Pana si cei de la Wall-Street.ro inteleg.

voicul

Mi se pare prea tipic romanesc ca sa pun mai mult din articol.

Contre CFR – Metrorex: viitoarea gară de la Aeroportul Otopeni va afecta viitoarea staţie de metrou – surse

Gara pe care CFR vrea să o amplaseze la Aeroportul Otopeni va afecta structura de rezistenţă şi urbanistica viitoarei staţii de metrou, au spus surse apropiate situaţiei pentru ECONOMICA.NET. Mai mult, Metrorex le-a pus condiţie celor de la CFR SA să termine lucrările unde se suprapun cele două staţii până în iunie 2020, când ar putea începe lucrările la metrou.


http://www.economica.net/contre-cfr-metrorex-gara-de-la-aeroportul-otopeni-va-afecta-viitoarea-statie-de-metrou-surse_164756.html

rizzuh

Varianta 1 este pe bune? Cu acele curbe la intrarea in statie? Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar dura pana un trec ar parcurge traseul ca sa elibereze linia pentru urmatorul, macar la 2a este scurta distanta cu viteza mica.

Oricum, au ales cea mai proasta varianta, facem viaduct pe kilometri, pentru un terminal depasit, fara nicio posibilitate de prelungire catre terminalul 2. Nu inteleg de ce nu au ales varianta 2c, le era frica de declivitate?

Plus ca tot traseul este linie simpla, si nici nu se asigura loc pe viaduct pentru o a doua linie, asa ca frecventele vor fi limitate de bucatica asta. Facem viaduct pe 1.5 km, dar pentru o singura linie? Bine macar ca i-a dus capul sa ceara 2 linii in statie. Ieftin la grau, scump la tarate...

rizzuh

Stire "senzationala" pentru o problema banala.

Da, este afectata structura statiei, pentru ca statia si galeria de metrou vor fi fix intre 2 pile ale viaductului. Care este problema? Chiar in caietul de sarcini au cerut o deschidere mai mare decat restul, ca sa fie impactul cat mai mic. La proiectare (si pentru CF, si pentru metrou) se va tine cont. Nu ar fi avut cum altcumva, fie ca faceau CF pe viaduct ca acum, fie ca faceau subteran in tunel, tot se intersecta cu metroul si trebuia tinut cont de asta.

Xenos

Ne stricaţi staţia de metrou - terminaţi într-un an, păzea că venim!  :lol:

Chestia asta seamănă prea tare cu ştirile alea de genul: ce ne facem că terminăm A 1 şi nu se leagă de autostrada ungurilor care nu sunt gata, fraierii....evident că ungurii au terminat primii....


medicul de garda

Vad ca Metrorex le cere celor de la CFR sa termine structura statiei de metrou in zona de suprapunere dintre cele doua. O sa presupun ca se refera la ingroparea peretilor mulati pe acei 30m de suprapunere, dat fiind ca dupa finalizarea statiei de tren nu mai are loc foreza si macaraua aferente santierului pentru metrou. Au mai fost tentative de cooperare intre Metrorex si alti terti cu proiecte suprapuse, vezi statia Academie si fostul pasaj Razoare. Acum cred ca ar fi prima data cand o astfel de colaborare chiar are loc. Ceea ce inseamna ca Metrorex e obligata sa puna la dispozitia constructorului statiei CFR proiectul definitiv al statiei de metrou, inainte ca acesta sa fie scos la licitatie (nici nu stiu daca are toate aprobarile necesare). Si ca dupa aceea, aproape orice modificare la amplasamentul statiei devine imposibil, ca avem deja peretii mulati ingropati...
Trust me, I'm an east-european doctor!

sab

Metrorex cere CFR SA să termine lucrările lucrările la calea ferată spre aeroport până în iunie anul viitor. Specialiști: Optimist, proiectul va fi gata abia în 2021

https://www.g4media.ro/metrorex-cere-cfr-sa-sa-termine-lucrarile-lucrarile-la-calea-ferata-spre-aeroport-pana-in-iunie-anul-viitor-specialisti-optimist-proiectul-va-fi-gata-abia-in-2021.html
Quote
Metrorex se așteaptă ca până în vara anului viitor să dea drumul lucrărilor la linia de metrou care va ajunge la aeroportul Otopeni, așa că cere CFR SA să termine lucrările la realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni în iunie 2020, potrivit avizului condiționat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA publicat pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură. Asta deoarece viitoarea gară se va suprapune peste viitoarea staţie de metrou.

,,Predarea lucrărilor realizate, aferente staţiei de metrou, se va face până la sfârşitul lunii iunie 2020, dată preconizată pentru începerea lucrărilor la infrastructura de metrou de către Metrorex", se arată în avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018 și publicat recent de API.

În plus, CFR SA trebuie să–şi proiecteze staţia în zona de suprapunere cu cea de metrou în baza analizei proiectanților Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni, Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA. Potrivit aceluiași aviz, CFR SA va realiza și va suporta costul lucrărilor de structură pentru zona de suprapunere și zona de capăt a stației de metrou.

Asociația Pro Infrastructura este de părere, însă, că proiectul are puține șanse să fie gata până la iunie anul viitor, la începerea Campionatului European de Fotbal, în condițiile în care CFR SA abia a publicat ieri licitația pentru proiectarea și construirea racordului căii ferate la Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni.

"Primul termen de depunere a ofertelor este 25.03.2019, deci unul foarte scurt, având în vedere că lucrările nu sunt tocmai simple (viaduct feroviar de 1,5 km peste DN1 până în terminal și o stație nouă pe 3 niveluri la aeroport). Există riscul fie să nu avem nicio ofertă, fie să apară contestații legate chiar de documentația de atribuire în sine. Dar dincolo de licitație, avem tone de birocrație. Acordul de mediu încă nu a fost emis. Indicatorii tehnico-economici nu au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern. Fără ei, investiția nu poate fi cuprinsă în bugetul de stat. Exproprieri rezolvate? Nici vorbă, procedura este departe de finalizare. (...) Conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă nu va fi gata în timp util pentru Euro 2020, adică anul viitor în iunie. Într-un scenariu optimist, proiectul va fi gata undeva în 2021", au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura pe pagina lor de Facebook.

CFR SA vrea să se lucreze non stop la calea ferată spre aeroport

În cadrul acestui contract se vor construi:

– 2,95 de kilometri de cale ferată dublă
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zbourile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.

Potrivit caietului de sarcini care însoțește licitația, CFR SA cere firmelor, care sunt interesate de proiectarea și construcția racordului căii ferate la aeroportul Otopeni, să dovedească faptul că au capacitatea de a lucra 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.

Trenurile care vor pleca din Gara de Nord spre Aeroport vor putea circula cu 100-80 km/h, însă de la viaductul peste DN1 și până la aeroport viteza se va reduce la 40 km/h.

medicul de garda

#444
Nu cred ca mi-am dorit vreodata atat de mult ca un proiect sa devina realitate si in acelasi an sa imi doresc la fel de mult ca acel proiectul sa ia foc, impreuna cu birourile si serverele pe care e stocat, de preferinta impreuna cu serverele RUNOSului care ii plateste pe cei care au proiectat mizeria asta.

M-am luat eu de Metroul SA pentru lipsa de viziune, dar acolo macar cu un deranj mai mare se poate adauga o amorsa la statia de metrou si prelungi cu forta M6 la inevitabilul T2 al AIHC. In schimb, statia asta de tren ramane blocata pe veci in buza parcarii de la Sosiri, prelungirea este imposibila pana cand decide cineva ca e rentabil sa darami parcare si cu jumate din viitorul fost terminal ca sa duci trenul unde e nevoie de el. Si chiar daca ar face-o, viaductul de austeritate cu un singur fir de circulatie va gatui traficul in asa fel incat mai bine renunta cu totul la linia recent construita si fac alta unde trebuie. Atata lipsa de viziune nu cred ca am mai vazut nici in birourile de urbanism de la PMB. O zgarcenie la tarate de va condamna OTP la supraaglomerare vesnica si DN1 la trafic suplimentar inutil pentru urmatoarele decenii

Eu nu inteleg un lucru. Ca proiectantii de la MT, CFR in particular, sunt aerieni si rigizi, stim cu totii. Dar cei de la CNAB, ce au pazit, cand si-au dat acordul pentru proiect? Nu au venit cu Planul lor de dezvoltare si sa ii intrebe "Alo, dar mai departe, cum facem?" >:( >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!

rizzuh

Quote from: medicul de garda on February 13, 2019, 12:19:09 PM
Si chiar daca ar face-o, viaductul de austeritate cu un singur fir de circulatie va gatui traficul in asa fel incat mai bine renunta cu totul la linia recent construita si fac alta unde trebuie.

Nu se poate prelungi sub nicio forma fara daramarea completa a terminalului existent, a taxiway-urilor din zona si a tuturor acceselor de la TWY C la bazele de intretinere. Doar TWY P scapa, daca pana acolo intra CF in subteran. Sau ma rog, se poate pastra jumatate de terminal, partea nordica a finger-ului si terminalul de plecari. Nu foarte util...

frunzaverde

Quote from: rizzuh on February 13, 2019, 10:15:02 AM
Varianta 1 este pe bune? Cu acele curbe la intrarea in statie? Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar dura pana un trec ar parcurge traseul ca sa elibereze linia pentru urmatorul, macar la 2a este scurta distanta cu viteza mica.

Varianta 1 nu este pe bune. Este proiectul din SF 2007 modificat pentru tema de proiectare curenta cu gara perpendiculara pe terminal.

Gara in SF 2007 era paralela pe terminal, sub parcare - de asta bucla aia. Au adaugat inca una pentru a o duce perpendicular pe termina, o prostie... Proiectul din SF nu era rau - avea inclusiv pregatire (si propunea amorsa) spre T2.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Proiectul cfr n-a fost niciodata in tunel, a fost <in sant>.
:(

horatiu.cosma

Asta cu avizul Metrorex și "amenințarea" că încep lucrările la anul e exact ca avizul Iptana pentru podul de la Grădiștea care să aibă gabarit de trecere a navelor pe viitorul canal Dunăre-București  :lol: :lol: :lol:. O să înceapă lucrările la M6 în zona de suprapunere cu proiectul CFR atunci când T3 va fi în construcție fiindcă T2 va fi depășit.

subway

In realitate au schimbat solutia din cauza avizului negativ al CNAIR privind subtraversarea DN1, nu a Metrorex.