Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#1305
Quote from: dr4qul4 on November 11, 2015, 09:52:36 AM
@vancouver...nu cumva tu erai cel care era impotriva sensurilor giratorii pe drumuri 2X2? Aveai chiar si argumente pertinente. Cum sa "mearga si asa" ?

In legatura cu tragedia din Colectiv: situatia autorizatiilor ISU este asemanatoare cu situatia de pe drumurile patriei (este o situatie care se regaseste la nivel national). Dar ca sa avem acelasi numar de victime ar trebui sa se alinieze astrele": Accident/lucrari care blocheaza un DN imediat dupa o coborare periculoasa, o cisterna plina, drum acoperit cu polei pe coborare si un tir in spate care sa ramana fara frane...sau sa fi intrat un impingator in piciorul podului de la Agigea intr-o seara de duminica de august...

dr4qul4 tu ai dovedit de mai multe ori ca esti paralel. Decat sa dai cu bâta in balta mai bine intrebi.

UNDE AM ZIS EU CĂ ESTE BINE SĂ EXISTE SENSURI GIRATORII PE DRUMURI 2x2 ?????? Am spus foarte clar că centura Brasov poate SĂ RĂMÂNĂ la CNDNR. ATÂT. PUNCT. Nu am spus nici o clipă că este BINE CONSTRUITĂ. Nici măcar nu am spus că ACUM CENTURA BRAȘOV ESTE DRUM EXPRESS, doar că este un exemplu de drum scurt, care AR PUTEA FI drum express. Am scris asa: "centura Brasov sau centura Adunatii Copaceni = drumuri scurte, in zone aglomerate, cu indicativ de DN. AICI DRUM EXPRESS = DA. Si ramâne la CNDNR evident." Repet, nu am spus că ACUM este deja drum express, ci că AICI DRUM EXPRESS = DA. Adică aici se poate face drum express. Și aș fi de acord cu așa ceva. Am vrut să dau exemplu de situație care se pretează (nu este, ci se pretează) la drum express. Da, am trecut acel semn de =, ca să nu fac un post kilometric și ca să se înțeleagă dintr-o privire. Repet a n-a oară: eram la capitolul de a da exemple de drumuri unde se poate face drum express, și asta în mod excepțional, pentru că în general sunt împotriva acestui tip de drum. Informația esențială de reținut era: sunt împotriva DX, dar pot exista și excepții.

Evident, exemplul cu centura Brașov l-am ales pentru că drumul este deja la nivel 2+2 cu separator median și intersecții în general denivelate, deci foarte aproape de drum express.

Vă rog mult de tot, fiți foarte atenți la ceea ce scriu și nu mai interpretați. Dacă nu este clar, întrebați.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Quote from: vancouver on November 10, 2015, 11:25:26 PM
- centura Brasov  = drum scurt, in zona aglomerata. AICI DRUM EXPRESS = DA.

Ciudat cum si eu, si alti useri, am inteles ca tu, in acest post, consideri centura BV ca fiind un DX.

Ca sa fiu mai clar: trebuia sa continui ideea : "cu conditia denivelarii tuturor intersectiilor".  Nu e valabil doar punctual ci se poate aplica tuturor DN-urilor care intra in orase si carora li s-a tras un giratoriu in mijloc, desi au 2 benzi pe sens. Acel giratoriu ar trebui sa fie doar solutia temporara (evita acidente grave dar provoaca ambuteiaje), dar tot trebuie facut un pasaj peste giratoriu pe drumul principal.

Ideea ta de baza este una buna, dar daca omiti unele detalii vei compromite rezultatul. Iar cuvintele "intersectie la nivel", "drum expres" si "DA" nu au ce cauta in aceeasi fraza.

PS. Paralel cu ce? E imposibil sa fiu doar paralel. Prefer sa fiu paralel cu un drum decat perpendicular cu un parapete.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Ma rog, sa zicem ca eu sunt de vina pentru interpretarea gresita a mesajului tau si imi asum acest lucru.

Dar on-topic trebuie sa recunosc ca nu sunt de acord cu punctul tau de vedere. Daca tot imparti in doua CNADNR-ul atunci ar trebui ca o entitate sa se ocupe de constructia de noi drumuri (indiferent de forma acestora, A, DX, half-profile, 2+1 sau simplu DN) si de operarea acestora* si alta de intretinerea drumurilor deja existente.

Asteriscul mentionat mai sus se refera la faptul ca in anumite situatii intretinerea ar trebui sa revina altor entitati. Mai exact, pentru exemplu dat de tine, unele centuri nou create - Brasov in speta - ar trebui sa revina APL-urilor locale (Primariilor), in vreme ce in cazul altora (Adunatii Copaceni) ar trebui trecut in grija Primariilor portiunea de DN inlocuita de noua centura urmand ca de noua centura sa se ocupe entitatea ce administreaza acel DN.

Prin urmare:
- centurile de municipii revin primariilor locale (Ploiesti, Brasov, Timisoara, Cluj - centura de diamant, Oradea, etc...)
- centurile pentru localitati mici revin celeilalte entitati DUPA EXECUTIE dar tronsonul inclocuit este trecut la APL-ul local (Primarie sau CJ)

Un exemplu aparte il constituie DN73 pe portiunea dintre Brasov si Rasnov. El era un drum tipic 1+1 pe portiunile dintre localitati si in interiorul localitatii Cristian. In ultimul deceniu intravilanul Brasov-ului a fost extins cu circa 2.5 km spre Cristian, fapt ce a permis primariei locale sa investeasca si sa transforme acea portiune intr-un 2+2 decent (care prezinta cateva zone de risc, dar decent). Totodata pe teritoriul Cristian-ului lucrarile efectuate in ultimii an au transformat drumul intr-un 1+1 cu acostament largit, acostament care e folosit cateodata ca banda de circulatie si in alte situatii ca parcare (iar vorbim de o situatie riscanta). O situatie similara avem si pe teritoriul Rasnov-ului, insa aici acostamentul este mult mai des folosit ca si spatiu de parcare. Intre localitati insa DN-ul a raas la stadiul initial de 1+1.

Per total situatia este aberanta la momentul de fata. Sunt convins ca APL-urile locale ar fi fost dispuse sa transforme tot drumul intr-un 2+2 sau 2*2 cu intersectii la nivel (semaforizate sau sensuri giratorii) insa nu au acest drept.
Iar proiectul CNADNR de reabilitate nu cred ca cuprinde nici macar pasaj peste CF203, Brasov - Zarnesti, d-apai largiri pentru un viitor 2+2 complet.

Sunt convins ca orice investitie derulata in aceasta zona (alta decat A3), si indiferent de finantatorul ei ar trebui sa duca la o constructie care sa revina pentru intretinere APL-urilor locale. Dar ma indoiesc ca se va intampla acest lucru.

TibiV

Vancouver, a fost ziua intepretarilor gresite...
Am aruncat si eu un "merge si asa", si imediat am provocat reactii, desi am vrut doar sa fiu caustic fata de celebra expresie, pusa special intre ghilimele... :)
Desi cu o postare mai sus scrisesem:
Quote from: TibiV on November 11, 2015, 12:15:40 AM
Total de acord.
Este adevărat că simpla separare a sensurilor va reduce numărul morţilor, dar nu este suficient....
La noi, fără bandă de urgență, orice pană se poate transforma în carnagiu când vine bizonul vitezoman....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

pasadia, ideea separarii CNADNR in 2 entitati, una de investitii si una de intretinere, este cuprinsa in Master Plan. Nu e nevoie sa mai venim noi cu ea.

Dar sunt TOTAL impotriva. De ce?

1. ESENTIAL este sa avem o institutie NOUA care sa se ocupe de INTRETINEREA autostrazilor. Din mesajele tuturor de aici - mai ales adiarc a venit cu exemplul cu rigolele, dar si repartia tarzie a parapetelor - reiese ca intretinerea autostrazilor este la pamânt. Sunt lucrari care la un DN nu au importanta majora, dar la o autostrada e cu totul altceva. Daca facem o companie de investitii si una de intretinere - oh nooooooo - vechiul CNADNR se va ocupa de intretinere. Noua compania va fi doar de investitii. NOOOOOOOO. Ne dam cu stangul in dreptul, nu facem de fapt nimic. Intretinerea o sa ramâna la pamant si nu va exista in cadrul companiei de intretinere, o cultura a importantei mai mari a autostrazilor.
2. O ALTA CATASTROFA o va reprezenta situatia in care se face o reparatie mai mare. Cine o face? Daca extindem de ex. A1 Bucuresti - Pitesti la 3 benzi pe sens, ce facem, compania de intretinere preda autostrada companiei de investitii pe durata lucrarilor? Pai asta inseamna inca 2 etape birocratice, na-ti-o mie, da-mi-o tie, de parca n-am avea ce face. Apoi, daca ceva nu este execut f. bine, compania de intretinere da vina pe cealala - nuuuu noooi, ăia sunt de vină. Alt exemplu: Aciliu si fisura. Cine se ocupa de A1 Orastie Sibiu lot 3 după inaugurare? Dar după închidere? Dar dacă facem o reabilitare de DN? Dar o reasfaltare in situ?
3. Daca avem companie separata CNDNR si CA, cum spun eu, fondurile se vor duce mult mai clar. Se va sti cat intra la autostrazi si cat la DN. Inclusiv la deszapeziri.
4. In Germania avem directii speciale de autostrazi (pe fiecare land !!! in Bavaria sunt 2: sud si nord ) - de ce ne gasim noi sa amestecam borcanele ALTFEL decat cei care gandesc si la care treaba functioneaza mai bine?
5. Sunt zone din Romania care nu au nevoie de o directie de autostrazi, pentru ca nu au autostrazi deocamdata. Resursele trebuie sa se duca concentrat pe zonele unde avem autostrada.

DECI NU NU NU NU NU NU NU NU....  NU RAHAT AMESTECAT. Autostrazile au un specific: viteza de 130-150 km/h cu care se circula. Masurile de siguranta trebuie sa fie de cu totul alta natura, promptitudinea de alta natura, banii la alt nivel.

Cel mai important: la intretinere autostrazi stam prost. Deci aici avem nevoie de o companie noua, cu oameni noi. Care sa administreze autostrazile de la A la Z, nu doar sa se laude cu investitia si apoi pa si pupi, m-am spalat pe mâini, sa se ocupe altii...

Va rog mult de tot, nu deturnati ideea spre ceva derizoriu. Compania de investitii ar avea un singur avantaj: marile ciubucuri se afla direct in mana marilor granguri. Acea companie nu are nevoie de cine stie ce specialisti, dar se pretează ideal pentru marii ctitori spre noi culmi de progries și civilizație (cizmari, marinari, șoferi, avocați - oameni cu zero barat inginerie în cap).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut


pasadia

Vezi ca de data asta tu esti cel care interpreteaza gresit. Eu nu am scos de la CA obligatia de a intretine autostrazile, ci am introdus la CA si obligatia de a construi noile DX, centuri sau alte tipuri de drum (chestiune pe care tu o lasi in seama CNDNR). Precizand totodata ca dupa finalizarea unora dintre aceste investitii acestea vor trece in exploatarea altor entitati (CNDNR, APL, etc...).

Sau altfel spus eu as insista sa nu separi expertiza pe constructii noi in 2 entitati distincte (cum faci tu prin acel exemplu cu Bacaul), una care sa se ocupe strict de constructia si intetinerea de autostrazi si alta care sa se ocupe de constructia si intretinerea de centuri, DX-uri si vechile DN-uri. 

@Ionut: e ultima interventie, n-am chef de pretiozitati derizorii.


Danny550394

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/drumul-mortii-versus-autostrada-liberalul-mircea-cazan-pune-presiune-pe-cnadnr-111506.html
De remarcat:
"Astfel, dacă în 2011 au fost 39 de accidente cu 14 morţi şi 31 de răniţi grav, în 2015 până la data închiderii autostrăzii, au fost doar patru accidente şi nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa pe acest tronson de drum."

yetiman

Legat de autovehicolele cu volan pe dreapta, mie mi se pare ingrijoratoare situatia.
Au fost implicate in 7% din toate accidentele, in situatia in care nu cred ca sunt mai mult de 0,15%-0,2% din total parc auto (total parc este peste 6 milioane vehicole).
QuoteÎn prezent, în România sunt înmatriculate peste 10.000 de mașini cu volan pe partea dreaptă.
sursa

Lipsa unei evidente este, din nou, un punct slab, desi, in acest caz evidenta trebuie sa existe la RAR si nu neaparat la politia rutiera.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

MRS

Majoritatea celor cu volan pe dreapta au ramas inmatriculate pe GB sau au fost inmatriculate pe Bulgaria, astfel RAROM nu poate avea (?) in evidenta aceste masini


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MNU

Totusi, in conditiile in care, pe langa cele inmatriculate in BG si GB, exista si inmatriculate la noi, Serviciul de Inmatriculari ar trebui sa stie EXACT cate masini de acest gen sunt. Nu cate circula... ci cate sunt inmatriculate in Romania.

yetiman

Foarte posibil. La asta nu m-am gandit. Dar si cifra cealalta este totalul masinilor inmatriculate in Romania.
Si chiar daca ar fi de 5 ori mai multe masini cu volan pe dreapta in total, raportul tot este dezastruos. [1% din masini implicate in 7% din accidente - riscul este de 7 ori mai mare]

@MNU - ar fi bine, dar nu cred ca se cere aceasta informatie la inmatriculare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ovideatza

Si mai grav mi se pare ca in aproape 80% dintre incidente vinovat a fost conducatorul autovehiculului cu volan pe dreapta.

La statistica asta nu mai conteaza tara unde e inmatriculata, etc...procentul e urias!

__dir

Azi pe DN2D erau vaci la plimbare (ora 13), fara ingrijitor
Acum o ora (20) o masina a lovit un vitel (masina avariata partea dreapta, vitel mort). Din ce am inteles de la gazda, mai exista o vaca lipsa.

:(