Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Intre Craciun si Revelion un coleg de munca a reusit sa se urce pe un giratoriu pe DN 79 la iesire din Arad pentru ca era ceata si marcat destul de prost, neiluminat etc. Viteza aproximativ de 50-60. OK, omul zice ca e si vina lui, nu asta e problema.

Daca era un giratoriu ca ala din Suceava era mort deja, asa are doar rupta o roata, sparta baia de ulei si facuta praf cutia de viteza, el nu are nimic, nici macar airbagurile nu s-au deschis. Daca te uiti la masina nu stii ca a avut accident in afara de roata cu probleme!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

schluppi

In Lugoj, pe calea Fagetului la intersectia cu centura s-a adoptat aceeasi solutie tehnica (sens giratoriu in jurul pilonului de pod). Deosebirile constau in faptul ca sensul nu este atat de suprainaltat si totul se desfasoara in oras (viteza limitata la 50 km/h). Functioneaza perfect si arata bine

iuli

Nu e chiar asa in Lugoj... Pilonul de la pasaj e in mijlocul unui sens giratoriu, nu sensul in sine e pilonul! La Lugoj pana sa ajungi la pilon (care e si subtire de altfel) trebuie sa te urci putin pe bordura de la sens, si sa mai mergi vreo 2-3 metri prin iarba. Deci, daca mergi cu 50-60 ai sansa sa te lovesti de pilon cam la fel ca la o tamponare usoara intr-o intersectie, nici nu te misti de pe scaun, dar daca intri in zid de beton direct cu 50, sansele sa mai scapi cu viata scad considerabil.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

hitsasu

Deoarece simt lipsa unui thread intitulat "Glume rutiere" postez aici un banc vechi:
Accident mortal, o maşină făcută zob! Un poliţist însoţit de presă
- În acest caz se vede importanţa deosebită a centurii de siguranţă! Uitaţi-vă la şofer, care n-avea centura de siguranţă: nu ştim nici măcar unde-i este cealaltă mână! Dar pasagerul din dreapta, care purta centură, uitaţi-vă la el, parcă doarme!...

frunzaverde

Quote from: iuli on January 09, 2014, 08:15:24 PM
Intre Craciun si Revelion un coleg de munca a reusit sa se urce pe un giratoriu pe DN 79 la iesire din Arad pentru ca era ceata si marcat destul de prost, neiluminat etc. Viteza aproximativ de 50-60. OK, omul zice ca e si vina lui, nu asta e problema.

Daca era un giratoriu ca ala din Suceava era mort deja, asa are doar rupta o roata, sparta baia de ulei si facuta praf cutia de viteza, el nu are nimic, nici macar airbagurile nu s-au deschis. Daca te uiti la masina nu stii ca a avut accident in afara de roata cu probleme!

De asta modul tipic de rezolvare a giratiilor de acest tip este cu giratoriul deasupra:

SE: http://goo.gl/maps/ncTkF
UK: http://goo.gl/maps/FdsXk
CZ: http://goo.gl/maps/q5iCN
Si dl. Jula se putea plimba pana la Constanta pentru a vedea cum se face, avem exemplul de "da" aici : http://goo.gl/maps/ceKl4

Sunt solutii mult mai "death-proof".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bogdymol

^ Nu trebuie sa re-inventam roata. Avem si in Romania exemple ok de pasaje peste sensuri giratorii:

DN1, iesirea spre Baneasa Shopping Center - sens giratoriu cu 'pastila' joasa si cu 2 pile ale viaductului in mijlocul sensului giratoriu. Daca vreun istet intra cu viteza aterizeaza sus pe pastila, dar cel mai probabil nu se va lovi de pilele viaductului pentru ca se opreste pana acolo (si chiar daca s-ar lovi, viteza e deja scazuta pentru ca a fost redusa de cand a intrat pe "aratura")

DN1, iesirea spre ambasada SUA - solutie identica cu precedenta

DN1, iesirea de la Aeroportul Henri Coanda - solutie identica cu precedentele, doar ca 'pastila' e ceva mai inalta. E ok.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Aseara am mers pe DN7 pe o ceata laptoasa. Vizibilitate sub 50 m pe alocuri. Am stat in spatele unui biet tot timpul (si tot a fost greu, oare pentru ala cum o fi fost). Am mers pe alocuri si cu 35-40 km/h (in afara localitatii). Au fost cel putin 5 momente in care am incetinit pana pe la 20 km/h pentru ca NU vedeam efectiv drumul. Nu erau niciun fel de elemente reflectorizante, banda continua din dreapta drumului nu se vedea, fiind acoperita complet de mizerie (saruri si nisip plus namol uscat sau semi-umed), iar axul drumului nu se vedea decat ffff putin, iar in curbe era ca la ruleta. Pariai pe ceva, stanga sau dreapta, rosu sau negru. N-am prea avut noroc. Noroc ca nu-s bizon, pentru ca am numarat 3 inepti care circulau cu 90-100.

Ii invit pe toti cei care cred ca este OK sa faci un zid in mijlocul drumului sa circule pe ceata pe care am circulat eu aseara si dupa aia sa spuna cum a fost, daca mai traiesc. :) Noi sa fim sanatosi, atentie la ceata!

dr4qul4

saptamana trecuta am mers pe un DJ721 tot pe o ceata foarte deasa. Lasand la o parte faptul ca asfaltul e in valuri drumul are stalpisori reflectorizanti carora insa le lipsesc capetele reflectorizante deoarece au fost furate de localnici.

Se vedeau incredibil de bine cele care mai ramasesera, din pacate foarte putine.

Asa ca nu doar statul e de vina
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

Doi tineri au fost prinşi în flagrant, în localitatea Gilău, in timp ce transportau 24 de ţevi spre un centru de colectare a fierului vechi. Poliţiştii au descoperit că cei doi făceau parte dintr-un grup mai mare de hoţi care furau în mod constant bucăţi din balustrada şi din gardul de protecţie al Autostrăzii Transilvania.

Quote"În urma verificărilor a rezultat faptul că în data de 3 ianuarie cei doi au sustras o parte din balustrada de pe marginea căii de acces de la km 51 a Autostrăzii Transilvania. De asemenea în urma investigaţiilor s-a stabilit că în cursul anului 2013 impreuna cu alti 4 suspecti au sustras stalpii si plasa de protectie de pe marginea A3"

Ce face justitia?
Ii cerceteaza in libertate pt FURT CALIFICAT IN FORMA CONTINUATA si nu mai au voie sa paraseasca localitatea.
Prinsi in flagrant, atentat la siguranta circulatiei, ii lasi in libertate ca nu sunt pericol social  :headbash:
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sargon1806



O stire despre protestul de la "Zidul mortii"

QuotePeste două mii de suceveni au anunţat că vor participa la un amplu protest în zona "Zidului Morţii", aşa cum este supranumit pilonul construit în mijlocul DN17, la intersecţia cu şoseaua de centură a Sucevei. Oamenii sunt nemulţumiţi şi cer demolarea piciorului de pod construit în mijlocul drumului. Două accidente mortale, cu patru victime, şi numeroase accidente mai uşoare s-au produs deja în acel loc.

bogdymol

Orice amenda pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferata ar trebui sa vina insotita si de asta:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Goldmund

Cine a gresit schimband banda de circulatie?

www.youtube.com/watch?v=wPFdkZblakw







Betuel

Quote from: Goldmund on January 16, 2014, 07:26:21 PM
Cine a gresit schimband banda de circulatie?

www.youtube.com/watch?v=wPFdkZblakw

masina de pe banda 1 care i-a taiat fata la cel care a intrat de pe banda 3 pe banda 2.

Sargon1806

Tocmai ce s-a discutat chestia asta si bine s-a facut. Am patit o chestie similara in Austria, cu vreo 10 ani in urma. Eu am revenit de pe banda 3, in timp ce altul intra de pe banda 1. L-am vazut cu coada ochiului si am evitat o coliziune, dar la acea vreme nu stiam cine pe cine trebuia sa lase. Acum mi-e clar ca cel care revine de pe o banda superioara va avea prioritate inaintea celui care doreste trecerea de pe o banda inferioara pe una superioara. Motivele s-au expus pe larg mai devreme, nu mai reiau.

vancouver

Sargon1806, imi pare rau ca trebuie sa te contrazic. Este fals faptul ca cel de pe banda 3 are prioritate fata de cel de pe banda 1 la intrarea pe banda 2.

Locuiesc in Germania si acest subiect este deseori discutat aici, unde exista multe autostrazi cu 3-4 benzi si cazul apare in practica (altfel decat in România, unde cazul e mai mult teoretic, eventual valabil pe vreun bulevard mai mare, dar acolo vitezele sunt mult mai mici).

Corect este asa:
- daca vehiculele circula cu aproximativ aceeasi viteza si in paralel, atunci in caz de accident vina va fi exact 50% - 50%. Exista mai multe decizii alei instantelor in acest sens, cu motivarile de rigoare ale judecatorilor.
- daca vehiculele circula cu aprox. aceeasi viteza si unul este usor mai in fata, atunci vina se imparte in mai mare masura celui care era mai in spate; momentul hotarator este cel al accidentului (respectiv zgarieturile laterale).
- daca se circula cu viteze diferite, atunci lucrurile se complica (si in realitate de obicei asa este). Conteaza diferenta fata de viteza recomandata aceasta este 130 km/h, acolo unde nu exista o restrictie. Daca exista o restrictie, atunci viteza maxima este si viteza recomandata. Daca unul circula cu 80km/h pe banda 1 el este departe de fluxul normal de trafic, care circula la 130 km/h. El trebui sa fie mult mai atent la intregul trafic, daca doreste sa schimbe banda. La fel si unul care vine cu 200 km/h pe banda a 3-a. El trebuie sa tina cont ca viteza recomandata este de 130 km/h si sa schimbe banda 3 spre 2 numai dupa ce este sigur ca nimeni de pe banda 1 nu va schimba pe banda 2.

Esential este insa: IN REALITATE de obicei circumstantele sunt greu de stabilit. Judecatori vor imparti vina 50% - 50%.

Asta-i scapa pe ambii soferi de o eventuala suspendare de permis (amenda se da, dar suspendarea se poate face numai la vina 100% dovedita), iar asigurarile sunt obligate sa repare fiecare masina celuilalt (pe RCA). Asta nu prea convine asigurarilor, dar nu au ce face. Fara proces insa asigurarile nu prea platesc in astfel de cazuri. Deci trebuia mers la instanta.

Concluzie: NIMENI NU ARE INTAIETATE, AMBII SUNT VINOVATI SI PROCEDURA GREOAIE - eu m-as asigura de 2 ori, inainte sa schimb banda si as tine cont de toate situatiile posibile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.