Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

@alexandru_m mda pe satelit nu m-am uitat. Dat fiind ca exista carari, mecanicul are motive sa fluiere. Deci trebuie eliminate cararile cu ocazia reconstructiei. Cu panouri fonoabsorbante sau garduri. Poti verifica in SF daca s-a prevazut asa ceva.

@frunzaverde fluiera trenurile in Uppsala? Ca de fluierat sa plang multi (inclusiv pe Fb API, noi zicem de vreun proiect feroviar, omul se plange fara nicio legatura de fluierat in mediu urban), nu de tren per se. Si asta cu fluieratul, pe langa TN (mai ales in urban) e una din difrentele "de civilizatie" dintre Ro si tarile mai atente la cetatean. O EA rage bine de tot, e o problema reala, iti trezeste copilul care altminteri mai dormea 1-2h.

frunzaverde

Sunt prevazute panouri fono-absorbante practic pe toata lungimea urbana:



Iar pe podul de la giratoriul de la "Billa" (T.Vladimirescu cu Voinicilor) se va face o halta cu doua peroane care sa deserveasca cartierul.

Cu putin cap, s-ar putea face rapid o retea de trenuri suburbane in zona Arad-Timisoara care sa integreze orasul perfect.

Cu investitii zero dupa ce va fi gata chestia asta vei putea avea un tren local Curtici - Sofronea - Arad - Micalaca - Aradu Nou [...] - Timisoara Nord - Timisoara Centru - Timisoara Est, 1 tph la ora de baza cu opriri in statiile rurale cu calatori (Calacea, Vinga, Ortisoara etc.), si la ore de varf 1 tph "lent" si 1 tph expres intre Aradu Nou si Timisoara Nord. E nevoie de 4 (patru) rame, restul infra va fi "cadou".

Cu investitii un pic mai mari ai putea face o cruce de trenuri regionale - o linie Curtici - Arad - Radna, si o linie Chisinau Cris - Arad - Timisoara. Si poti inclusiv avea un plan pe termen lung, rute ca Arad - Arad Vest - Nadlac pot fi convertite in 15-20-30 de ani la o retea hibrida, de trenuri lejere electrice pentru zone rurale, eventual pana la Ujszeged (ca bani transfrontalieri vor tot fi)...

@cristi5 - In Uppsala fluiera uneori, mai ales vineri si sambata noaptea... Studenti beti, decat sa-l taie pe vreunul... Le aud de-acasa, stau la cam 800 metri de TN, dau cam de pe la 10 pana la ultimul tren. Marfarele nu prea dau, ca nu-s localnici, nu prea stiu configuratia zonei si intensitatea traficului pietonal.

Mai e o strategie facuta de mecanicii "localnici" - vin foarte lent peste TN-urile alea. Teoretic linia e cu 100, si cam stii care mecanic e localnic si care nu - localnicul iese din gara cu 20 si o tine tot in 20-30 pana dupa ultima bariera (sunt cam 600 metri de la iesirea din gara pana dupa TN), iar pe sens invers franeaza inainte de curba de racord care da in gara si trece peste TN cu pana in 40, incasand un minut de intarziere. Non-localnicii, mai ales trenurile SJ de lunga-distanta, adesea cu mecanici cu turnus de la sute de km distanta, baga 100 peste TN fara probleme. In trei luni de cand m-am mutat si folosesc bariera zilnic am invatat patternul - daca stau mult la bariera, 95% sanse sa fie trenul operatorului local cu mecanic local. Daca stau putin, e operatorul national, cu tren de lunga distanta.

Dar bine, in Uppsala eu n-am vazut sa faca cineva scarita din borduri pe rambleu, sa se bage pe sub tevi, ca sa evite 200 metri ocol...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexandru_m

@frunzaverde


Studiind Sattelite view vedem ca sunt 3 poteci clare. Una este imediat dupa trecerea Muresului langa ceva ce pare un canton darapanat. Se da semnal acustic si pe cab view dar eu nu m-am legat de acest loc fiindca:

1. Este poteca.

2. Inca nu este in zona blocurilor.

Mai departe sunt cele 4 semnale de care am spus. Unul dintre ele poate fi justificat de o poteca vizibila si pe Street View.

Semnalul sonor la care ma refeream ca poate fi justificat prin apropierea garii si prin faptul ca deja nu prea mai este locuita zona (desi tocmai a rasarit acel bloc nou) este cel de la 1.56.24, despre el vorbim amandoi.

Mai raman 3 "goarne" date pe filmarea respectiva care mie nu imi ies la socoteala.

Si nu e amuzant avand copii mici sa faca lucrurile astea R3118 de exemplu. Care pleaca din Arad la 23.17 si ajunge in Micalaca pe la aprox 23.20

Daca arunci un ochi la prima filmare, cea de la nivelul sinelor, vei vedea zona de care vorbim la 1.56.24 de pe cab view. Ce vreau sa exemplific este zgomotul si modul in care camera efectiv topaie cand trece trenul. Din pacate pe langa fluiere mai este vorba si de multe roti patrate si joante (sper ca am folosit termenul corect) care nu sunt deloc silentioase pe zona aceea.

Ceea ce m-a triggeruit pe mine este faptul ca argumentul folosit recent aici nu au fost ca ocolul pe la Glogovat e un fel de Cocoasa de la Focsani care adauga km aiurea si scade eficienta. Daca asa se argumenta eu eram de acord si va sustineam.

Ma calca pe nervi ca trebuie proiectata o curba de 90 de grade in plin camp si asta ne face sa transpiram. De parca e un fel de Brenner Base Tunnel sau ceva. (chiar am fost acum 2 saptamani in organizarea de santier de la Innsbruck a BBT si este impresionanta. Atat organizarea cat si eficienta cu care se misca toata lumea acolo).

Edit: spui ca uneori auzi trenul de la 800 metri distanta. Unele blocuri aici sunt la 39 de metri de axul liniei si protectie fonica zero barat. Vezi pozele atasate.






cristi5

Quote from: frunzaverde on August 01, 2023, 02:39:08 AM

Ca sa ne orientam un pic. Planurile de situatie Arad - Aradul Nou 1 si respectiv Arad - Aradul Nou 2
- sfarsitul proiectului este la semnalul de intare, aproape de TNul strazii Neculce, km 56+350
- pasajul Iuliu Maniu (calea Radnei) unde e o carare lata bine, este la km 55+866
- prima subtraversare (strada Exterioara) este la km 55+481.
- sfarsitul zonei rezidentiale este cam la km 54+000 (racordul actual Aradu Nou)

Zona critica "cu carari" este de la 55+481 (prima subtraversare) pana la 55+866 (pasaj). Nu e de mirare ca potecile au aparut in acea zona pt ca nu exista nicio alta posibilitate de traversare in cei 380m (de fapt mai mult, pt ca nimeni nu se catzara pe pasaj ca sa traverseze, deci prima traversare oficiala e TN de la 56+350, adica inutil pt Micalaca). La pasaj ar fi trebuit inca o traversare denivelata (pasajul e prea lung pt pietoni, mult de ocolit), si prevazute panouri sau garduri in rest.

Zona cu carari e in mare parte acoperita de panourile continue, pe ambele parti intre 55+200 - 55+820. Exceptie face cararea majora de la pasaj, care va fi neatinsa de lucrari. Eventual pot s-o si asfalteze, sa puna un mic TN...

Quote from: alexandru_m on August 01, 2023, 08:17:55 PMMai raman 3 "goarne" date pe filmarea respectiva care mie nu imi ies la socoteala.

Cum am zis, poti intreba la CFR. Dar eu nu cred ca mecanicii fluiera cu asa mare precizie, plus ca trebuie sa fluiere din timp, ca altfel fluiera degeaba.

Din pacate, dat fiind ca la pasaj nu se face nimic (nici panou fono, nici gard, nici subtraversare, nci pasarela) rezulta ca fluieratul va ramane. Poti cere la primarie sa caute o solutie cu CFR.

Dupa cum a observat @iuli pericolul la pasaj va fi major pt ca
- nu se va vedea/auzi trenul dinspre Aradu Nou, din motive de panouri
- multi din cei care traverseaza acum pe celelalte carari se vor duce la pasaj ca acolo se termina panourile

Quote from: alexandru_m on August 01, 2023, 08:17:55 PMzgomotul si modul in care camera efectiv topaie cand trece trenul. Din pacate pe langa fluiere mai este vorba si de multe roti patrate si joante (sper ca am folosit termenul corect) care nu sunt deloc silentioase pe zona aceea.

noua linie va fi fara joante si cu rulare mult mai silentioasa. Din pacate materialul rulant va fi acelasi, exceptand marfa, care va merge pe celalalt racord.


cristi5

Quote from: alexandru_m on July 31, 2023, 08:26:52 PMIata cum se trece de calea ferata

@iuli (care a locuit in cartier si a traversat CF in toate felurile) imi spune ca acest pasaj era exclusiv pietonal, cu scari, si coborau masinile pe scari :lol:

Asa ca pana la urma au asfaltat :)

E un exemplu ilustrativ al nevoii de subtrversari in mediu urban, pt pietoni, ciclisti si chiar autoturisme... Si arata ce simplu se poate integra o subtraversare rutiera in actuala retea stradala (spre deosebire de pasajele superioare, lungi, cu bretele complicate etc). Chiar si o subtraversare in care incape o singura masina e mult mai buna decat nimic (una noua la nord de Stockholm are chiar o singura banda, bidirectionala)



daniel_avram

Ma bucura cand vad ca se discuta de problema TN-urilor, dar mai ales a cararilor peste calea ferata si in Arad exista cateva, unele chiar periculoase.

Va aduc in fata o carare din gara Aradul Nou VS pasarela

carare -> https://www.google.com/maps/@46.1420877,21.3340463,80m/data=!3m1!1e3?authuser=0&entry=ttu
pasarela la 200 metri distanta -> https://www.google.com/maps/@46.1438131,21.3348134,57m/data=!3m1!1e3?authuser=0&entry=ttu

Ultima data cand am traversat acea pasarela era intr-o stare destul de avansata de degradare.

Nu stiu ce prevede proiectul de reabilitate a liniei Arad-Timisoara, dar daca nu va exista o solutie ok, oamenii vor face din nou carare.

cristi5

@daniel_avram poti vedea aici planurile de situatie Arad-Timisoara si mai sus pozitiile kilometrice ale panourilo fonoabsorbante.

Plansa 54, Aradul Nou. Exista o pasarela proiectata la km 51+032 care o inlocuieste pe cea veche. Va fi probabil o pasarela de tipul celor de pe Sighisoara-Curtici (inghesuite, cu lifturi tinute inchise de CFR, etc). Dar pe locul cararii pe care o indici, de la ~ 50+800 (strada Steagului) nu e nimic, scrie doar "drum asfaltat" si, ironic, pe plansa drumul e desenat ca fiind prelungit peste sine :)

Mai e o carare la ~ 50+650, str Capitan Ioan Fatu. Ambele carari sunt marcate pe OSM, inclusiv cu semne de trecere la nivel (fireste, nu e niciun TN amenajat acolo): str Steagului, str Capitan Ioan Fatu

Dar atentie, ambele carari vor fi blocate de panoul fonoabsorbant dintre 50+587 si 51+027 (doar pe partea dreapta, adica la est, in partea opusa cladirii garii). La pasarela de la 51+032 nu se pune panou fonoabsorbant (el reincepe la 51+046). Daca vor lipi panoul de pasarela va fi ok, daca nu, oamenii se vor strecura intre pasarela si capatul panoului, mai ales ca in partea cealalta (linia 1) nu e niciun obstacol.

Panoul (cu rosu in imagine) acopera si drumul de pamant de la sud de cpt Ioan Fatu (prelungirea strazii Coasei). Dar cred ca va fi mai usor pt pietoni sa ocoleasca panoul pe la sud decat sa mearga 400m pana la pasarela...


Vlad94


dan tm

nu foloseste nimeni pasarela in Aradul Nou pentru ca e lericiloasa zona.Dincolo de gara e un gang ingust intre 2 fabrici.

În urmă cu exact trei ani, când problema pasarelei a mai fost tratată de Jurnal Arădean şi www.aradon.ro, Primăria ne informa că încearcă să afle cine este proprietarul construcţiei, negând că îi aparţine. "Primăria municipiului Arad a făcut primele demersuri în vederea identificării proprietarului pasarelei, peste calea ferată, care face legătura între cartierul Aradul Nou şi Sînicolau Mic, în condiţiile în care CFR afirmă că respectiva construcţie nu-i aparţineNumai după clarificarea acestei situaţii se vor putea lua măsurile necesare în vederea reabilitării ei", ne-au transmis reprezentanții instituţiei în octombrie 2018. Ce s-a făcut de atunci? Absolut nimic! La o nouă solicitare adresată Primăriei, răspunsul a fost similar. Nu se ştie nici astăzi cine deţine această construcţie, deşi Ministerul Transporturilor a informat Primăria Arad, încă din iunie 2018, faptul că pasarela a fost ridicată în urmă cu aproape cinci decenii pentru administraţia locală. Conform ministerului, pasarela a fost predată de constructor în anul 1973 către beneficiarul IGC Arad, societatea de gospodărire comunală de la acea vreme.

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/pasarela-din-gara-aradul-nou-pericol-pentru-localnici-1442016/

cristi5

@dan tm asa cum am zis, pe plansa de proiect (link mai sus, desen mai jos) scrie pasarela Proiectata

De asemenea in memoriul SF, la pagina 143 scrie asa

QuotePasarelă pietonală edilitară
Pasarela existentă este realizată din elemente metalice. Se va reface în functie de noua pozitie a liniilor CF.

Din pacate nu i-a dus capul sa faca o pasarela comuna, atat pt acces la peron cat si pt traversarea statiei. Rezultatul este ca cine vrea sa mearga la tren din est trebuie sa mearga intai la linia 1, apoi pe cealalta pasarela. Facepalm, ce sa zic.



dan tm

Nu puteau sa faca o pasarela comuna pentru ca locul unde e actuala pasarela e departe de cladirea de calatori.
Acolo e singurul loc unde e acces printre gardurile fabricilor spre cartier.
Pasarela e peste rampa de incarcare unde a fost magazia care parca discutam noi aici ca se reconstruieste.


Cum se defineste o pasarelă ,,realizată din elemente metalice"?
pasarela din Aradul Nou e din grinzi de beton toata ziua.
Adică ne aflăm in situatia descrisa de frunzaverde la poduri, in documente scrie culee de beton si in teren e zidarie de caramida.

intr- un fel demolezi o pasarela din grinzi de beton si altfel una din grinzi ( cu zabrele ) de metal.
pasarela de metal e la Gara de Est,la Gara de Nord care trece prin depou. zic Timisoara.
tot la Gara de Nord mai este una de metal unde se face pasajul Solventul.

de metal a fost la Oradea una in gara si una undeva spre Gara de Est.

pasarele de beton sînt in Lugoj si in Caransebes. Acuma nu le stiu eu pe toate, metal in Fetesti, parca beton la halta Carpati?

si atunci ne miram ca nu se mai termina lucrarile, ca vine o firma cu autogen si macara de x tone sa taie o pasarela metalica si gaseste o pasarela de beton la care are nevoie de  de excavator cu captaietor si concasor sau trailer, macara de y tone.

Se va reface în functie de noua pozitie a liniilor? nu trebuie stabilit exact unde va fi noua pozitie ...a liniilor?

Arad, Județul Arad
https://maps.app.goo.gl/ZYkbnZkVQirTRUbV9



cristi5

E design & build @dan tm :)

In SF e doar desenul de mai sus, fara niciun detaliu de executie, ca ala se proiecteaza in contractul actual. Probabil proiectantul Webuild se scarpina in cap cu pasarela chiar zilele astea (inclusiv cu demolarea celei existente), functie de "noua pozitie a liniilor", pe care tot el o proiecteaza.

Vad ca e si ceva conducta care traverseaza paralel cu pasarela, deci va fi cu avizari, poate relocari... Se distreaza bine proiectantul.

PS. Off-topic: La culeea care continea caramida dintre Vintu si Simeria era FIDIC rosu, deci teoretic trebuia sa fie totul cunoscut si proiectata modernizarea in detaliu. Dar ca sa afli (la proiectare) ce a pus MAV acolo in 1870 trebuia o expertiza scumpa probabil. E interesant ca au facut un efort sincer sa refoloseasca culeea unui pod de 10m, veche de peste un secol. Nu prea am mai vazut asa ceva pe coridor decat la poduri mari (gen Sighisoara)

Asta cred ca e, nu reusesc sa mi-l inchipui pe culeile vechi :)

https://maps.app.goo.gl/FayZn6yqqtHSZ4Zw5?g_st=ic

thenoizz

Un mic show in CTATU Timisoara intre arhitectul sef al orasului si reprezentantii Webuild  :lol:
S-a vorbit despre multitudinea de pasaje sub- si supraterane, o marea parte nefiind inca avizate. Se pare ca primaria a discutat de 5 pasaje pietonale, iar proiectantul a venit doar cu 3 in sedinta.

Cateva screenshoturi din sedinta:
Pozitionare statie Timisoara Centru si pasaj pietonal. Au mutat statia mai catre est, asta fiind dorinta primariei.


Pasaj pietonal piata 700


Pasaj pietonal Spitalul de Copii


Pasarela gara de Nord


Pasaj suprateran Str. Radu de la Afumati. Din pacate aici au cam dat de gard, racordarea la strada Ciocarlia fiind deficitara   


Recomand vizionarea integrala, incepand cu 04:01:00

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1327671624826081

cristi5

Multumim, foarte interesant! Sper ca poti urmari mai departe aceste sedinte, e chiar de vizionat cu popcorn

Quote from: thenoizz on August 10, 2023, 02:57:04 PMSe pare ca primaria a discutat de 5 pasaje pietonale, iar proiectantul a venit doar cu 3 in sedinta.

E imbucurator ca primaria se agita pt pietonale. Ar trebui comparat cu ce exista in SF, sa vedem ce au adaugat de fapt. Planurile de situatie sunt aici
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/

Din ce vad in planurile de situatie si profilul longitudinal, nu era prevazut nicun pasaj pietonal inferior (la Timisoara Centru accesul la peron era asigurat prin strada Al. I Cuza), asa ca se pare ca CFR a facut totusi un efort. Stiu ca prin februarie o delegatie CFR la nivel inalt s-a deplasat la Timisoara si au negociat. Au rezultat aceste noi pasaje de 3m inaltime, 5m latime, ceea ce teoretic permite si accesul unor vehicule de urgenta (stiu, e teava de termoficare in cale, dar aia e treaba primariei)

E ciudat ca CFR a cerut Webuild sa proiecteze 3 din cele 5 subtraversari pietonale negociate fara sa notifice primaria (sau primaria face pe niznaiul).

De asemenea CFR va face pasajele inferioare doar in ampriza CF. Restul va ramane pentru primarie. Inclusiv problema tzevilor de termoficare.

Bine, cea mai mare ciudatenie e ca primaria zice ca aceste pasaje pietonale inferioare erau prevazute in PUZ. E greu de inteles de ce proiectantii SF nu stiau de ele. Sau pot fi PUZ-uri aprobate ulterior...

Vad ca semnalul de intrare Y de la Timisoara Est cade in mijlocul peronului (mutat spre est) de la Timisoara Centru...

Sincer eu nu prea inteleg ce vrea primaria cu Timisoara Centru cu 200m mai la est. De obicei astfel de statii se pun la *intersectii CF cu strazi majore* pt acces cu transport in comun etc. Asta a fost ratiunea de proiectare, dar Primaria a anulat-o... Poate au cerut mutarea ca sa mai primeasca un pasaj inferior? Dar pierd accesul la Al.I.Cuza. Ciudat...

Uitandu-ma pe proiectare am observat ca la Baader (giratoriu suspendat) este prevazuta o pasarela pietonala. Nu o vazusem pana acum. Asta inseamna ca accesul pietonal va fi totusi mai bun intre Popa Sapca si Gara de Est (1 km). Vedem daca avizeaza primaria pasajul Baader, ca ieri nu s-a discutat (Webuild il trimisesera la primarie cu o zi inainte).

Densitatea de traversari pietonale in zona pare ok pana la urma (afara de zona de nord-vest)
- 568+554 ramane trecerea la nivel Padurea Verde (singura care ramane), spre disperarea unei arhitecte care locuieste in Dumbravita probabil...
- 570+367 Timisoara Est (pasarela inchisa, cu lift, fara scari rulante)
- 570+826 Baader (pasarela deschisa, dar cu lift conform memoriului SF pagina 517)
- 571+414 pasaj inferior str Popa Sapca
- 571+740 Noua Timisoara Centru, pasaj inferior cu rampe (blocat de tevi de termoficare, treaba primariei)
- 572+174 pasaj inferior str Al. I. Cuza
---- parcul botanic, pasaj inferior neproiectat inca (in dreptul stazii noi deschise intre Pictor Zaicu si Circumvalatiunii)
- 572+500 pasaj inferior str Gh Lazar
- 572+600 nou pasaj pietonal inferior cu rampe (piata 700, teava de termoficare prezenta si aici, dar ceva mai departe de CF)
- 572+786 pasaj inferior str Brediceanu
- 572+970 nou pasaj inferior cu rampe, spitalul de Copii
---- pasaj inferior in zona Curtii de conturi, prevazut in PUZ, realizat pe cheltuiala dezvoltatorului, neproiectat inca
- 573+434 pasaj infrerior Jiul
- 574+086 Timisoara Nord, pasarela noua cu lift (si scari rulante?) care pleaca din interiorul cladirii actuale de calatori pana la o "cladire de calatori 2" aflata in nordul CF, de unde continua (inclusiv pe 2 trotuare rulante cred) la o noua parcare etajata in nordul garii (legaturi la parcare din str Nera si Hasdeu, care nu sunt inca proiectate conform cererilor primariei). Din strazile Nera si Hasdeu pe pasarela se urca pe scari rulante.
- 574+527 "pasarela depou" fara acces PMR
- 575+500 / 1+400 ~ pasajul Solventul. Acolo exista acum si o pasarela. Nici pasajul nici pasarela nu apar in SF.
---- 576+449/ 2+064 TN desfiintata la CA Rosetti
- 576+549 / 2+ 478  pasaj superior Radu de la Afumati, cel mai probabil impracticabil pt pietoni
- 4+300 PO Ronat Cabina 1, nu va avea pasarela, probabil rampa pt pietoni
- 6+891 statia Ronat Triaj (si parc industrial DN6), cu pasarela, deocamdata fara lift, cu "rampa de acces la capatul peronului". Fireste ca oamenii vor traversa pe rampa la nivel, nu pe pasarela...

Quote from: thenoizz on August 10, 2023, 02:57:04 PMPasaj suprateran Str. Radu de la Afumati. Din pacate aici au cam dat de gard, racordarea la strada Ciocarlia fiind deficitara 

Dar cum le-a dat aviz comisia de circulatie rutiera a primariei? E singurul la care le-au dat aviz :). Au si avizul Politiei :)

Sunt de acord cu arhitectii ca o subtraversare rutiera in locul actualului TN la CA Rosetti ar fi fost mult mai buna decat imensitatea de pasaj Radu de la Afumati. Din pacate proiectantii romani nu "vad" pasaje inferioare sub CF decat cand CF este in rambleu...

thenoizz

Quote from: cristi5 on August 11, 2023, 12:34:31 PMSincer eu nu prea inteleg ce vrea primaria cu Timisoara Centru acolo. De obicei astfel de statii se pun la *intersectii CF cu strazi majore* pt acces cu transport in comun etc. Asta a fost ratiunea de proiectare, dar Primaria a anulat-o... Poate au cerut mutarea ca sa mai primeasca un pasaj inferior? Dar pierd accesul la Al.I.Cuza. Ciudat...

Primăria are la sud de calea ferată în derulare un PUZ pe toată zona.
https://www.primariatm.ro/urbanism/planuri-urbanistice/planuri-urbanistice-supuse-informarii-si-consultarii-publicului/anul-2023/puz-zona-oituz-popa-sapca-si-concept-amenajare-amplasament-zona-cuprinsa-intre-str-aristide-demetriade-si-calea-ferata-la-nord-calea-a-i-cuza-la-vest-str-popa-sapca-la-e/

La consultarea publică am pus fix această intrebare, mai jos răspunsul din partea primăriei:

QuoteRăspuns la observația/suges-a nr. 10: preluate de pe platforma Decidem
1. În prezent, Primăria Municipiului Timișoara se află în negocieri și discuții cu CFR pentru repoziționarea în S.F. a haltei de tren/gării metropolitane, în conformitate cu propunerile P.U.Z. Zona Oituz-Popa Șapcă. Decizia poziționării haltei de tren/gării metropolitane în P.U.Z. s-a luat ținând cont de nevoia de mobilitate pietonală și velo pe direcția nord-sud, de necesitatea conectării pietonale și velo a două zone de importanță locală: zona centrală istorică și zona Iulius Mall, de resursele reduse de teren, și de poziționarea construcțiilor existente și a celor aflate în execuție, care permite realizarea unei singure conexiuni facile, între cele două zone majore, pe direcția nord-sud. Din direcția zonei centrale istorice, accesul către gară se propune a se realiza prin intermediul unei promenade verzi, accesibilă pietonal și velo, iar din direcția Iulius Mall accesul se propune a se realiza subtraversând calea ferată prin intermediul unui pasaj pietonal realizat la nivelul pietonalului, pentru asigurarea accesului tuturor categoriilor de utilizatori (persoane cu mobilitate redusă, persoane cu dizabilități, persoane cu cărucioare pentru bebeluși, bicicliști). În consecință, amplasamentul haltei de tren a fost ales astfel încât să beneficieze de accesibilitate sporită în teritoriu, pentru a încuraja această alternativă de mobilitate la nivel urban și pentru a răspunde nevoilor actuale de mobilitate către și dinspre zona Oituz-Popa Șapcă.
2. Gara metropolitană propusă are legături cu transportul în comun existent (linia de autobuz 40 de pe str. Popa Șapcă și liniile de autobuz E4B, 11, 17 de pe str. Oituz), iar odată cu realizarea investițiilor propuse conform prezentului P.U.Z. se va avea în vedere extinderea liniilor de autobuz/ tramvai pe arterele reorganizate cu benzi dedicate transportului în comun (str. Oituz, str. Popa Șapcă, str. Aristide Demetriade), dar și introducerea unei linii de autobuz care să lege Calea A.I.Cuza și str. Popa Șapcă prin Intrarea Doinei-segmentul de strada ocazional carosabilă-strada propusă F.N.2.


Sursa: https://decidem.primariatm.ro/processes/PUZOituz