News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Se folosesc cursurile de schimb valutar ale bancilor care se folosesc la plata cu cardul. De exemplu, platesti in BGN, banca va folosi cursul de vanzare al BGN (ei iti vand tie BGN) pentru decontare.
Sunt unele banci care au cursuri separate pentru plata cu cardul fata de schimb valutar la casierie/intre conturi, mai mari desigur. Pe langa asta, daca banca nu vinde valuta in care se face plata, schimbul se face de catre VISA/MasterCard, la cursul lor.

Se poate si mai rau, alte banci fac toata decontarea intr-o singura valuta (ING face in EUR), asa ca pierzi odata la conversia VISA/MasterCard din valuta platii in EUR, ca dupa sa pierzi iar la conversia bancii din EUR in RON (ING are cel mai mare curs EUR/RON la plata cu cardul).

Desigur, la toate conversiile valutare, bancile mai adauga si un comision de 2-3%. Pentru ca pot.


Mai este si DCC - acolo este un tert care face conversia (la un curs foarte prost pentru tine) ca tu sa platesti direct in valuta cardului. In Grecia am primit oferta de 5 lei / EUR; nu, multumesc :lol:

dr4qul4

@Mrs, ai alimenta din alta parte decat din Romania daca va creste pretul cu 3%? Banuiesc ca ai studiat piata si ti-ai facut calculele.

@restul, si mai e un avantaj: avand o intelegere cu un lant de benzinarii, ai card de la ei (Eu am Routex de la OMV, dar e valabil doar in Ro) si primesti factura abia la sfarsitul lunii. Practic, benzinaria te crediteaza cu 0% dobanda.

@AdrianB1, nu stiu la ce banzi ai gasit tu asemenea conditii, dar restul probabil nu suntem la fel de norocosi. Eu daca vreau sa-mi platesc creditul la BCR in lei am un curs de rahat - cursul bancii din ziua respectiva.
Si desi am card gold (la alta banca) cu 0 comisioane la retrageri de la orice ATM (chiar si din strainatate), pe 7 si 14 august am platit in Bulgaria (chiar motorina) de 120,01 BGN si 81,09 BGN.
La Cursul BNR din ziua respectiva era 190,19 (si am platit 193,06)  si 281,48 (si am platit 287,54). Asadar am platit un comision de 1,01%. 



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MRS

#9122
@dr4qul4

Alimentarea se face in functie de ruta masinilor/cursa. Exista carduri similare la orice retea din Europa. Achitam la sfarsit de luna, ca si la taxe de drum, gen sistem TELEPASS It - OBU - folosit si in PT, ES, BE sau FR sau Axxes pentru FR, ES, PT sau Satellic pentru BE sau SLOVAC OBU pentru SK... 
PS Avem si un discount off-invoice calculat la volum/luna consumat fata de pret la pompa  ;)

Deci raspunsul la intrebarea ta nu este usor de dat. In general scumpirile de combustibil se revad instant in cresterea costului/km cerut clientului...


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

rizzuh

Cum se foloseste banda de urgenta:

https://www.facebook.com/FreiwilligeFeuerwehrStadtLichtenfels/videos/753046408183381/

vancouver ne-a explicat de atatea ori cum se foloseste. Uitati aici exemplu cand toti participantii stiu 8)

voicul

Poate in DE sau A se foloseste asa.
La noi, conform legislatiei, nu se foloseste asa.

vancouver

Atentie, incepand din acest an in Germania amenzi usturatoare care merg pana la dosar penal pentru cei care nu fac posibila crearea "caii de salvare" - acea cale creata intre benzile de circulatie si care permite trecerea echipajelor de interventie, asa cum se vede in imaginile puse de rizzuh (dar nu se numeste "banda de urgenta", ci "cale de salvare" - RETTUNGSGASSE).

Principiul este simplu:
- cei care SE AFLA PE BANDA DIN STANGA SE DAU SPRE STANGA la maxim (spre parapetele median, depasind eventual limita desenata a benzii)
- TOTI CEILALTI aflati pe oricare alta banda se dau spre dreapta (sa atinga sau sa incalece putin cu roata limita benzii lor, dar fara a intra efectiv pe banda de urgenta din dreapta)

Orice copil de clasa I poate sa inteleaga acest principiu. Mai putin cativa soferi prosti, care astfel pun in pericol eficienta operatiunilor de salvare. Daca va fi nevoie vor avea loc noi inaspriri ale amenzilor, pana cand o sa inteleaga tot prostul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rizzuh

Nu inteleg, de ce sa nu intre pe banda de urgenta? Ce rost mai are atunci banda de urgenta? Inteleg ca daca sunt masini mici benzile sunt mult mai late, deci se poate face loc, dar ce faci cu TIR-urile?

dumbravaandrei

Pe banda de urgenta pot exista vehicule imobilizate ce nu pot permite efectuarea acelei cai de salvare (e posibil sa fi avut unul o explozie ceva si sa fie imobilizat pe banda de urgenta)
Asa ca "salvatorii" nu au timp sa evalueze starea acelei benzi si aleg sa "lucreze" cu cei care se pot misca. Intr-o situatie de urgenta, nu ai timp foarte mult de "daca" asa ca iti creezi cai de acces cat mai convenabile.
Banda de urgenta <> (!=) de Banda de salvare.

Poate se trezesc si ai nostri si invata diferenta.

rizzuh

Nu la asta m-am referit, de ce nu foloseste salvarea banda de urgenta. vancouver a spus ca atunci cand se elibereaza un culoar pentru salvare (sau pompieri / politie, whatever), cei de pe banda din stanga sa se dea cat mai aproape de separatorul median si restul cat mai aproape de banda de urgenta, dar sa nu intre pe ea (vezi bold mai jos in quote). Eu intreb, de ce sa nu intre pe ea?

Quote from: vancouver on August 24, 2017, 11:49:02 PM
Principiul este simplu:
- cei care SE AFLA PE BANDA DIN STANGA SE DAU SPRE STANGA la maxim (spre parapetele median, depasind eventual limita desenata a benzii)
- TOTI CEILALTI aflati pe oricare alta banda se dau spre dreapta (sa atinga sau sa incalece putin cu roata limita benzii lor, dar fara a intra efectiv pe banda de urgenta din dreapta)

cristi5

Quote from: pasadia on August 25, 2017, 02:27:15 PM
Postez mai degraba din dorinta de a testa tool-ul lui cristi:

Multumesc, feedback welcome!

Ma gandesc sa-l fac mai prietenos pe mobil, butoane mai mari etc

Probabil ati observat, nu mai scrie "original image" dedesubt, ci poza insasi e link la originalul cu rezolutie mare.

carutasul

Eu n-aş avea nimic de cerut în afară de un link in pagina principală :) Până acum postam pe tinypic dar alaltăieri a dat nişte rateuri şi când am vrut sa-l incerc a trebuit să-l caut puţin...

cristi5

Ma bucur ca e de folos!
Cand am stabilit adresa ne-am gandit sa fie usor de tinut minte. Deci:

proinfrastructura.ro
poze.html

=> http://proinfrastructura.ro/poze.html

:)

Sau gasesti un mesaj care se termina cu "powered by..."

Sau te uiti in semnatura mea :)

Daca l-ai mai folosit si nu-l mai gasesti, scrii "poze" in campul de adresa a browser-ului si ar trebui sa apara



Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

#9132
Acum stiu deja, l-am găsit după semnătură în alte poze, dar în primul moment am avut o oarecare dificultate. Mă gândeam că ar fi mers un link, de exemplu sub "deveniţi voluntari" pe pagina principală. Dar nu e nici un bai, îl găsim noi :)   Problema cu link-urile uşor de ţinut minte e că le ţii minte doar dacă îţi propui asta; cum atunci când l-ai anunţat nu mă gândeam că o să îl folosesc, nu mi-am propus, dar iată că nu poţi şti niciodată :)

A, şi cum e oricum mai uşor de folosit decât tinypic, o să rămân la el, mulţumesc :) Era de la sine înţeles, dar m-am gândit că nu strică să o zic totuşi .

danutzu_1069

#9133
Quote from: dr4qul4 on August 24, 2017, 10:15:50 AM


@restul, si mai e un avantaj: avand o intelegere cu un lant de benzinarii, ai card de la ei (Eu am Routex de la OMV, dar e valabil doar in Ro) si primesti factura abia la sfarsitul lunii. Practic, benzinaria te crediteaza cu 0% dobanda.

Eu am la Petrom, dar factura primesc de doua ori pe luna.
Pentru creditul ala cu dobanda 0% trebuie sa garantezi cu ceva, fie plata in avans, fie scrisoare de garantie bancara.
Ideea e ca ai bani blocati.
Dar nu inteleg cum nu merge cardul OMV si in afara. E ceva in plus fata de utilizarea in tara?

dr4qul4

E vorba de tipul cardului. Au un cod pe ele. Parca 64, 65 si 85. Unul e si pentru afara. Unul e doar de combustibil in tara, iar celalalt e si de combustibil si de produse (inclusiv tigari). Sigur nu am nimerit codurile exact

Nu e neaparat nevoie sa garantezi cu ceva. Depinde si de cat de solvabila este firma si bineinteles de limita pe care o doresti. Si daca ii lasi un bilet la ordin nu inseamna ca ai bani blocati. Trebuie doar sa-i ai in cont la scadenta, nu inainte. Si Rompetrol are asa ceva, dar folosesc si un inel RFID care porneste pompa si incarca direct in cont. Soferul nici macar nu mai intra in benzinarie.

Si mai sunt si negociate discounturile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024