Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

montaniardul

Exista postate pe undeva proiectele de modernizare si reabilitare ale garilor din Deva si din Simeria?



frunzaverde

Quote from: Xenos on November 29, 2021, 10:02:26 AM
O întrebare...un tren internațional Viena-Budapesta-Cluj nu va ajunge mai repede prin Arad-Deva-Alba-Iulia - Campia Turzii dupa reabilitarea integrala a km 614 - Simeria?

Timpul de parcurs Cluj - Teius - Curtici - Lokoshaza - Budapesta, chiar si cu "coredorul" reabilitat integral, nu este competitiv cu timpul de parcurs Cluj - Episcopia Bihor - Budapesta.

Pe ruta directa, dureaza 7h30, din care 54 de minute in vami. Se poate si mai scurt, trenul sta 30 minute in Püspökladany, si apoi are mers de tren regional; dar e facut in asa fel incat sa poti schimba in Püspökladany cu un IC spre Nyugati, reducandu-ti calatoria cu 40 minute, 6:58 total.

Via Teius am avea asa:
Cluj - Teius : 1h58
Teius - Coslariu : 0h07
Coslariu - Ghioroc : probabil macar 1h55-2h, dat fiind opririle (Alba Iulia, Orastie, Vintu Simeria, Deva e cam minimul comercial viabil).
Ghioroc - Curtici : 31 minute
Curtici/Lokoshaza : 50 minute
Lokoshaza - Budapesta : 3h10.

Total 8h31 cu coridorul integral gata.
Si 1h55 Coslariu - Ghioroc e incredibil de optimist, mai ales ca avem tunele care vor mai fi in lucru ani de zile, variante temporare cu 50 km/h care vor deveni semi-permanente (trebuie mutata o cetate medievala) etc. etc.. 1h55 inseamna undeva la 110 km/h comerciali, similar cu Bucuresti - Constanta, insa pe o linie mult mai complicata ca Bucuresti - Constanta.

iar restul sunt elemente de mers deja fixe, si fara sanse de imbunatatire.

Deci intre via coridor complet vs. via Oradea cu Diesel, castiga via Oradea cu Diesel.

Asta, presupunand ca nu intra in reconstructie totala nebuneasca si faraonica (ceea ce nu e cazul, proiectul e mult mai putin nasol ; eu unul ma indoiesc ca o sa si inceapa electrificarea, din pacate, dat fiind nerealismul termenelor din PNRR).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

^Varianta semipermanenta de la Varadia poate fi completata cu firul II, pentru a nu stanjeni circulatia.

Xenos

@frunzaverde: Pe vremea când mai foloseam Dacia, prin anii 2000 (ce mult timp a trecut!) ungurii și austriecii făceau un singur control comun, cu oprire doar într-o vamă din 2. Deci la noi s-ar putea scoate timpi serioși prin oprire doar in Curtici sau Lököshaza, 20 min, cu eliminarea opririi aberante de 30 min în  Püspökladany și cu un mers mai ca lumea prin Ungaria, care probabil ar putea fi negociat. S-ar scoate așadar minim 1 h, dacă nu 1 h 20 min.
În logica potrivit căreia un tren trebuie să unească mai multe puncte de interes, mi se pare că varianta asta de traseu ar lega astfel de puncte (Cluj, Alba-Iulia, Deva, Arad) cu Budapesta. Oricum mai multe decât varianta directă prin Oradea, care e evident mai naturală, dar care va fi cu adevărat viabilă după ce se termină acel proiect mai realist de reabilitare și electrificare (dar asta va presupune, probabil, minim 10 ani de acum, de vreme ce licitația nu a fost nici măcar lansată).

Încă o întrebare conexă, ca să zic așa, se dă drumul la varianta de viteză Coșlariu, în sfârșit?

cristi5

@Xenos la Coslariu se va da drumul odata cu centralizarile Craciunel-Simeria. Adica prin primavara sper

Valix2RO

Niste imagini din Medias:





S-a dat drumul la firul complementare de mers si la celelalte sine din statii pe relatia Medias - Sighisoara. Asteptam ca in urmatoarea perioada sa se deschida pe relatia Copsa Mica - Coslariu. O gura de oxigen pentru calea ferata...
Datorita intercalarii cu trenurile de marfa, se acumulau intarzieri groaznice... Erau situatii cand trenuri regio Sighisoara - Cluj Napoca intarzia 20-25 de minute, si ii provoca si celuilalt, R Cluj-Napoca - Simeria, intarzieri grozave in Teius...

Din pacate dinspre Sighisoara - Simeria nu exista decat un tren direct: Internationalul 347-346...
Nu e competitiv pentru cei care locuiesc pe relatia Valea Lunga, Blaj si vor sa ajunga la Alba Iulia, resedinta judetului. Am auzit pe cineva zicand aici ca nu se aduna calatori. pe relatia asta Din punctul meu de vedere, complet eronat... Calatori ar fi, daca CFR-ul nu si-ar bate joc de beneficiarii servicilor lor.
Nu mi se pare normal sa merg de la Blaj pana la Alba Iulia, sa-mi rezolv o treaba dimineata, iar urmatoarea legatura pentru Blaj sa o am seara, doar seara! Normal ca te orientezi spre alte mijloace de transport, autobuze, masini...

dan tm

Poate intreb aiurea: cînd au proiectat traseul nu au stiut de cetatea aia?

nu putea fi facută o varianta noua pe alta parte?

Andi

@cristi5 Despre Medias-Craciunel ai vreo informatie? Ma gandesc ca ar trebui sa dea drumul la centralizare in continuarea tronsonului Sighisoara-Medias care se face zilele astea..

cristi5

@Andi
Sighisoara (Danes) - Craciunel promisiuni "pana la sfarsitul anului". Dar promisiuni au mai fost, parca iulie a fost prima.

@dan tm
Muresul are acolo doua meandre care "imping" CF spre nord si intre ele dealul "impinge" CF spre sud. Rezulta o curba... Ca sa iasa raza pt 160km/h trebuie dusa CF pana in buza dealului, adica in parcarea DN.

Alternativa e un pod peste Mures in "varful" unei meandre. Pleca de pe malul drept si ajungea tot pe malul drept :lol:.

E posibil sa nu fie chiar asa tragedie cu cetatea (apropo nu e doar medievala, exista si un strat antic). Pana la urma e studiata din anii 70 si au fost sapaturi recente, in cadrul proiectului actual. Cred ca muzeul din Arad se ocupa, putem intreba acolo...




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Primul tren pe noul traseu intre Varadia si Savarsin. Via @Ovii Stangaciu





Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Quote from: cristi5 on November 29, 2021, 10:32:08 PM
Alternativa e un pod peste Mures in "varful" unei meandre.

Alternativa era sa mute una dintre meandre. Doar ca noi parca avem un bat in c*r cand e vorba sa ne atingem de un curs de apa. Asta desi in alte tari exista mii de km de cursuri nagivabile, si exclus sa poti face navigabil ceva meandrat, deci s-a putut, plus mii de km de canale navigabile. Si nu incepeti cu povesti de adormit copii cu zona de inundatie etc. In mod cer o mutare a unei meandre cu 50-100 de metri nu produce modificari in comportamentul la inundatii. Pe langa asta meandrele oricum se mai muta si pe cale naturala, nu sunt in forma actuala "de milioane de ani".

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

@Xenos : Transbalkanul facea vama RO-HU in mers. La fel, la Episcopia Bihor s-a facut vama "la un singur ghiseu". Nu se mai poate, din motive de politica de securitate a granitelor externe a Ungariei - si controlul (si cel romanesc si cel unguresc) sunt foarte serioase (caini-lup, lanterne sub tren...).

Oprirea in Püspökladany e ca sa schimbe dieselul cu electrica si ca sa integreze trasa in tactul unguresc. Aceiasi poveste cu mersurile prin Ungaria : toate sunt facute in asa fel incat sa fie integrate in regimul de tact unguresc: internationalele servesc ca trenuri locale la ora fixa. Capacitati pentru trenuri supra-numerare au doar noaptea.

Este mult-mult-mult mai utila trasa prin Oradea decat cea prin Teius - Deva. Prin Oradea deservesti un oras mare si cu legaturi puternice cu Ungaria si Budapesta (Oradea), dar relativ prost legat la Budapesta rutier (deci trafic feroviar mult). Prin Deva nu servesti mare lucru : intre Cluj si Vintu singurul oras mare e Alba Iulia, care are un tren de noapte direct spre Budapesta (cu orar ok la dus : 21:08-5:00 si excelent la intors : 23:10 - 9:00). Dincolo de Vintu ai doua trenuri de noapte si un tren de zi pentru Deva/Hunedoara.

Arad si Timisoara isi au propriile trenuri, care vor fi de la noul mers muuuuulte (tact din Arad), dar necompetitive (5h in loc de 3h pe autostrada).

Timpul de mers Cluj - Oradea - Budapesta adevarat, e prost, dar de ce l-am face si mai prost prin Arad?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@vancouver

@dan tm a intrebat cum s-a ajuns la solutia asta. "S-a ajuns", la trecut, deci cu birocratii romani din trecut si prezent, nu cu aia din viitorul luminos. Neindoielnic educatia de top va produce inca 15k specialisti, care vor indrepta toate raurile si le vor face navigabile :)

Sigur ca teoretic ai dreptate. Si aici si la Maierus unde din frica de a muta Oltul, plus ceva pasari din lunca Oltului s-a ajuns la un pasaj de 2km care va fi construit timp de cateva luni pe an, ca in rest deranjeaza pasarile. La fel si la autostrazi, inclusiv dealul liliecilor.

Stiu niste povesti cu birocratii de la ape de-ti sta mintea-n loc. Nu isi asuma nivelul maxim al Begai in Timisoara, ca sa stii la ce cota sa faci un pod nou. Nu semneaza nimeni nimic, singura solutie este sa nu faci pod. Asa ca mutarile de albie sunt pur ai simplu SF.

Notiunea de mutat o albie e ca aia de tunel rutier. Birocratul roman nu isi asuma, dar merge cu placere in concediu in strainatate sa admire/treaca prin tuneluri rutiere, pe langa sau pe albii regularizate...