Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.




cristi5

Multumim mult @rocklee! N-ajungi si pana la Vetel la balastiera? Si la Micia, cu un drum :)

Nici Salciva nu-i asa departe de nodul Grind :)

Da-mi un mesaj daca poti face o expeditie CF!

cristi5

Ceva vesti bune despre Aktor.
- imbunatatiri de management si finantare la nivel de concern. Vine curand si garantia pt ST2, vor dudui CF si A0 :)
- aplicarea OUGurilor de actualizare preturi ii ajuta mult la Salciva si (cum am vazut in reportajul din ziarul hunedorean) au inceput sa miste acolo. 5 ani intarziere, cu 70 pe malul drept... Macar fir reabilitat...
- actualizarea pe CEF nu e la fel ca pe POIM. Deci pe Bv-Sighi CFR nu a aplicat toate OUGurile si prevederile existente, si probail pe unele nici nu le pot aplica. Au actualizat si acolo ceva dar mai este loc
- a inceput sa vina si al 2lea TBM. Nr 3 si 4 (care vor sapa "doar" 5km) vin la primavara

Xenos

Quote from: cristi5 on October 19, 2022, 01:22:21 AMCeva vesti bune despre Aktor.

s-a mai zis, acum să vedem și în teren, pe Sighișoara - Brașov și A 0 e dezastru.

oc7avian

Brașov - Sighișoara nu e dezastru încă. Din punctul meu de vedere, 2023 însă va contura clar nivelul la care se va desfășura proiectul, bun/mediu/rău/foarte rău/A10.

Au început toți constructorii foarte bine (când s-a putut da drumul la execuție), însă anul ăsta s-a tras frâna de către toți din multiple motive. Exceptând lotul 2 (cu tuneluri), la Aktor a fost cea mai vizibilă frâna. Culmea, cel mai mare progres pare la Euroconstruct, nu Arcada, dacă comparăm zonele ușoare de capete extreme. Aici vedem însă și calitatea proiectului, unde Arcada e împotmolită într-un podeț. Asta n-a fost o critică pentru Arcada, ci un indiciu că probleme semnificative au fost.

Pe lotul 2 am tot fost amânați cu promisiunea sosirii TBM-urilor, dar într-un final chiar s-a tras accelerat. Cu 5 luni înainte la portal la Racoș Est nu aveam ce vedea.

Calin88

Euroconstruct lucreaza de 2 ani la 3 linii in gara Brasov si nici acum nu au terminat. Restul liniilor si zona de macaze de la intrare in gara nici macar nu au fost atacate. Au facut un fir de mers intre Brasov si Stupini, cativa km amarati si o portiune scurta din magistrala de Sibiu (intre zona de macaze si pasajul de la Bartolomeu, nu cred sa fie mai mult de 1 km). Mai departe de Stupini, nu exista nici macar fundatie pentru prima linie noua. Podul peste Ghimbasel este la nivel de culei de luni de zile, la pasajul auto din Bod nici macar nu au inceput.
In ritmul asta, nu termina nici in 10 ani tot ce au de lucru.

Daca la ei progresul cel mai mare, inseamna ca pe restul proiectului e mai rau decat dezastru.

Ovii Stîngaciu

La gara Brașov toată treaba este oprita din iulie . Oare de ce ???? Nimeni pe santier la ora asta in gara !
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!


rocklee


rocklee

incet -incet ne perfectionam o filmare cu cf 200 intre gara simeria si halta simeria veche ....plus groapa de imprumut din mijlocul buclei de intoarcere  :D  :D


stopcadru

Traseu Brașov - Sighișoara
Tronson Gara Brașov - Stupini



cristi5

Multumim @rocklee, @stopcadru !

@Calin88 ce face Euroconstruct nu e pe drumul critic. Cred ca pot sa o mai lalaie inca 1-2 ani si sa faca CFul lor de ses in ultimul an de contract. Ei sau Arcada sau Aktor, daca Euroconstruct moare intre timp.

Quote from: Xenos on October 19, 2022, 09:47:47 AMs-a mai zis, acum să vedem și în teren, pe Sighișoara - Brașov și A 0 e dezastru.

Ce s-a mai zis? Ca de TMB2 eu am auzit doar de nume, necum de vreo data (fie macar si tentativa) de livrare. De celalte doua nu auzisem deloc. Aktor chiar sta mai bine, daca te uiti in raportarile recente, sunt campioni, cu 4% progres (la Salciva) :lol:. Sa vedem cat tine.

Dar daca stau sa ma gandesc, riscurile pe Bv-Sighi sunt majore
- cel mai ambitios proiect pana acum pe CF
- nepasarea politicului fata de CF
- greseli de proiectare
- alunecari, expertize, si mai multa proiectare (Aktor proiecteaza), decizii (pastram podul, suplimentam proiectul?) necesita asumare la CFR...
- reproiectare Maierus
- preturile actualizate pentru rutier, aplicate cu chiu cu vai la feroviar
- OUG-uri de actualizare care nu se pot aplica pe CEF, probabil pt ca au uitat de CEF cand au scris OUGul, ca cui ii pasa de CF?
- situatia financiara a Aktor, si disensiunile in management
- costurile mari ale TBM, care pot sa clatine o firma sensibila ca Aktor

Daca Aktor crapa, va fi dezastru dar nu total. Inteleg ca Alstom si Arcada sunt pregatiti sa preia TBM si tot restul. Dar nu (mai) cred ca va fi cazul.

Xenos

da, dar nu e normal sa-ti bati joc de pasageri si sa nu faci in cateva luni o parte de lucrare care chiar se poate face rapid si sa o lalai doar pt ca ai alte lucrari care vor dura inca multi ani.
O morala a povestii pt CFR: Grafice clare pe refacerea anticipata a zonelor care nu necesita lucrari la structuri, pentru ca pe aceste portiuni largi reinnoite rapid sa se recupereze din intarzierile din zona variantelor, structurilor etc (apropo si de discutia in legatura cu M 500)