Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

RaduG

Quote from: iuli on April 15, 2021, 07:07:08 PM

Plus, trebuie verificat daca padurea Adancata nu e in arie protejata. In copilarie stiam ca e plina de caprioare si tot felul de animale.

Este sit Natura 2000:

https://natura2000.eea.europa.eu/?query=Natura2000Sites_9883_0,SITECODE,ROSCI0075

dumbravaandrei

#6106
Va e lene sa cititi topicul unde s-au mai discutat aspectele astea...


Daca e sa persiste carioca, atunci sa fie...


Quote from: dumbravaandrei on December 17, 2020, 12:56:25 PMMi-e ca cei 20 km de drum nou 1+1, redistribuiti putin pot rezolva mult mai multe probleme.Mai jos o propunere de traseu, (plecat de la ajutorul lui Sf. Fotosopie - @danpandrea) asa cum o vad eu (traseul e aproximativ, facut in 10 min, nu m-am uitat prin toate curtile prin care trece, daca vrea careva kmz, sa-mi spuna, ca il trimit, dar important e amplasamentul nodurilor si drumurilor de legatura)
De la Nord spre sud:
1)  Nod intre Negostina/Gropeni/Gramesti. Nod care sa deserveasca orasul Siret, Radauti-Bucovina si un trafic local din judetul Botosani. Necesita DN 1+1 de aproximativ 11km (Balcauti - Vitcani BT), inclusiv traversarea canalului de fuga de la Rogojesti. Relief relativ usor, (spre Balcauti e mai complicat, dar nimic sa nu fie rezolvabil prin terasemente si podete) traseu prin camp, destul de ieftin de facut. Siretul ar avea iesire prin Negostina, Radauti isi mentine accesul prin DN17A. In oricare din variantele de pe fituica lui Flutur, ADX7 trece pe la vest de Balcauti, asa ca am mai impins 3 km traseul spre est.
2) Nod la Stanca (Zvoristea) care asigura conexiunea cu DN 29A - Racord Dorohoi. Necesita un drum nou 1+1 de 3km pana in Zvoristea. Si refacerea podului peste Siret, ca are suta de ani...
3) Nod mic/simplu la Hantesti (DJ 208D) - Legatura cu Adancata-Hantesti-Bucecea. Nu necesita drum nou.
4) Nod in interiorul triunghiului Salcea-Salageni-Dumbraveni: Intersectie cu DN29 si conectare aeroport Salcea. Daca se face chiar la intersectia cu DN29, nu necesita drum nou. Probabil aici sa mai apara 3-4 km de drum nou, spre Aeroport.
5) Nod intre Rotunda si Corni (SV), cu drum de acces spre Falticeni. Necesita un drum nou 1+1 de 7km (L.E: chiar cu un tunel). Astfel, punem si Falticeniul la 20km de ADX7. Altfel, e la naiba in praznic.
6) In paralel cu acest traseu, Municipiul Suceava trebuie sa-si reconsidera strategia de centuri. Actuala intrare pe DN 29 nu poate fi extinsa din cauza dezvoltarilor imobiliare din ultimii 10 ani. Pentru a potenta si dezvoltarea imobiliara din zona Cumparatura/Bosanci/Ipotest-SV, autoritatile de acolo vor trebui sa faca o centura noua intre Cumparatura si Dumbraveni.
De facto, la ora actuala, Suceava este ocolita pe o centura virtuala constituita din DJ-uri pe traseul Cumparatura-Bosanci-Udesti-Veresti-Dumbraveni . Bineinteles, zona metropolitana trebuie sa-si maximizeze intrarile/iesirile din aceasta centura. Aceasta centura poate fi gandita si ca parte din DX Suceava-Dej, actuala centura devenind un bulevard, deja se umple zona de case.Varianta de mai jos, are aproximativ 70km de traseu.




tudor

Quote from: K58 on April 15, 2021, 05:13:59 PM
De la Pașcani până la Verești, traseul urmează cel de pe harta API.
Harta API in aia aia e doar orientativa. Daca s-ar face asa cum e acum harta ar trebui un tunel mai lung decat ala care nu se mai face la Boita. In plus ar fi macelarita prea multa padure.

Poate cineva sa modifice (sa ma invete cum sa modific) Harta API? Multumesc

Traseul este pe valea Siretului.
(Traseul alternativ este pe valea Moldovei cu salt din valea Siretului in zona Tatarusi.)

Quote from: K58 on April 15, 2021, 05:13:59 PM
DJ208 pentru a asigura conexiunea cu Fălticeni.
Chestia asta NU functioneaza. Ar fi bataie de joc si pentru Falticeni si pentru satele de pe DJ208.
Largirea lui inseamna exproprieri partiale pentru sute de gospodarii. Un drum nou in zona aia ar fi iarasi teribil de scump:Numai piloti forati si viaducte.


cristi5

O sa modificam harta API cand o sa avem o sursa sigura (adica cel mai tarziu la licitatia de executie, dar cel mai probabil cand vor cere AM). Pana atunci e la stadiu "propus/vis" deci nesigur

RobertH

Traseul ala e desenat de mine in 2 minute pentru ca tot intrebati in continuu de ce se opreste A7 la Pascani si am adaugat un atribut important, zic eu :

Quotefixme = This route it's not calibrated and only mapped to suggest the desire of CNAIR to continue the highway towards Siret and Ukraine border.

A zis cristi dar repet si eu. Ce e pus la proiecte propuse (cu roz)  e pur orientativ. Pana nu vedeti poduri , drumuri de legatura, parcari , etc inseamna ca nu a fost calibrat .

GDC

#6110
La traseul propus de @dumbravaandrei ( apropos, mulțumesc, m-ai scăpat de sarcina de a-l căuta în urmă, e cel care mi se pare și mie logic) aș adăuga o conexiune cu DN2 prin sudul Sucevei. Poate fi încă o bucată de centură (adică DN2-DN29, cam ce spune @dumbravaandrei la punctul 6) sau chiar parte din viitoarea "autostrada nordului"(conexiune directă A7-DN2). Așa s-ar rezolva și traficul turistic spre Gura Humorului & co și traficul de tranzit până e gata A8 montan.

Fălticeni-ul într-adevăr rămâne cu posibilitatea de 25 km pe DJ sau 35 de km pe DN până la drum de mare viteză spre sud. Poate n-o fi chiar așa grav pentru 25 de mii de locuitori dacă n-au "orgolii locale".

tudor

Quote from: RobertH on April 16, 2021, 12:56:00 AM
Traseul ala e desenat de mine in 2 minute[...] pur orientativ.
Nu vreau să fac nici un fel proces de intenție. Mie imi este clar asta, dar eu citesc zilnic forumul. Pentru cineva care ajunge sa vada harta intamplator, traseul este "traseul probabil confrom unei surse cu autoritate".
Initial sugerasem ca traseul rotunjit sa fie "imbunatatit" acolo unde se poate cu un traseu mai probabil in practica.
Acum ma gandesc daca nu cumva ar trebui facut opusul: un traseul rectiliniu (Pascani-Suceava-PTF existent Siret) pentru ca nu crea (fara intentie) senzatia ca ceea ce e deja desenat ar fi solutia (cea) mai probabila.

kesphishev

Acum înțeleg cum stă treaba. Îmi cer scuze pentru greșelile făcute și le mulțumesc tuturor pentru clarificații!
Pursuing a passion is seldom a waste of time.

DarkFranck

Cred că pe A7 Pașcani - Siret (sau DX, dacă așa se va decide), trebuie pornită de la ideea de a satisface mai întâi necesitățile interne ale României, nu doar tranzitul. Pornesc de la exemplul Franței, pe care o cunosc mai bine, trăind câțiva ani acolo (în Toulouse). Rețeaua de autostrăzi din Franța (de fapt din cam toate țările occidentale) este construită pornind de la ideea de a lega între ele marile aglomerații urbane. Mai jos A62 Toulouse-Bordeaux, pentru că e un model foarte simplu: legătură directă plus inel orbital (Peripherique) în jurul metropolelor:



La noi e modelul e similar pe București-Constanța și București-Pitești, dar nu pe Oradea - Cluj (unde A3 trece departe de cele 2 localități, e concepută mai degrabă ca un fel de autostradă de tranzit București- frontieră Ungaria). Dacă luăm modelul "legătură rapidă între marile centre urbane", cam așa ar trebui să arate autostrada A7 Bacău-Siret.




Varianta "drept pe valea Siretului" ar fi benefică pentru scoaterea traficului de tranzit de ucraineni, polonezi și alți turci din localități, dar ar ajuta mai puțin localitățile în sine, inclusiv Suceava. Ar exista un avantaj la drumurile lungi, dar ar reduce mult atracția pentru deplasările în interiorul județului, care nu sunt deloc puține. Eu de la București la Rădăuți sau Suceava aș merge pe A7, oriunde ar fi ieșirea, dar de la Rădăuți la Suceava tot pe DN2H-DN2 aș merge, la fel de la Fălticeni la Suceava (Și chiar merg des pe acolo, pentru că sunt originar din zonă).

Off topic: pe DN2H e urgentă realizarea unei centuri la Bădeuți, ar rezolva o mare problemă între zona largă Rădăuți și Suceava, ambele cu densități mari de populație și care se dezvoltă destul de repede.
Fluctuat Nec Mergitur

GDC

#6114
Ce-mi place mie când lumea face niște afirmații ca fiind adevărul absolut, când de fapt nu e deloc așa. "Marile centre urbane" care sunt? Suceava are aceeași populație ca Botoșani, iar Fălticeni are cam aceeași populație ca Hârlău+Flămânzi. Și nu vine nimeni să spună ( ar fi o tâmpenie să o facă) că vrea A7 lângă DN28B.

Deci varianta pe Valea Moldovei deservește mai bine Fălticeni și mult mai prost Botoșani, dar voi tot o ţineţi pe-a voastră. Hai să fim un pic mai fair când afirmăm unele lucruri. Varianta pe lângă Salcea (cu legătură la Sud de Suceava la DN2) deservește infinit mai bine Botoșani, cam la fel Suceava și într-adevăr mai prost Fălticeni. Așa, încercând să fim corecți, care e mai bună?

DarkFranck

@GDC, în toate variantele Botoșani ar avea nevoie de un DX de legătură cu A7/Suceava, nu e nicio desconsiderare a orașului (am și rude pe acolo, de altfel). Ce am pus eu mi se pare o variantă mai logică la configurația terenului + centre urbane + trafic generat. E nevoie de DX si pentru legătura Botoșani - A7/Suceava, eventual o prelungire a DX Suceava - Bistrița - Baia Mare - Satu Mare (dacă e să se facă vreodată) - s-a mai scris pe forum despre asta, nu revin -, cât și pentru deservirea mai bună a aeroportului Salcea - unde pasagerii vin în principal din SV + BT. Acum legătura Suceava - Salcea e înfundată rău în Burdujeni, la fel legătura Botoșani - Aeroport prin Dumbrăveni + Salcea, la fel de aglomerată. Eu sper să se facă cât mai repede pe oriunde, și pe valea Siretului e foarte bine, cu niște drumuri de legătură sau optimizări la drumuri actuale, ar fi deja perfect pentru următorii 30 de ani.
Fluctuat Nec Mergitur

TEO73H11

 In ceea ce privește traseul de la Suceava la Siret am informații credibile  precum varianta prezentata de Dumbrava Andrei e varianta cu prima șansă și în primul rând varianta dorita de la București pentru a da bine la centru pentru că autostrada ar trece la limita județelor Suceava și Botoșani și ar colecta trafic din ambele direcții. E doar o teorie pentru că zona e slab dezvoltată și fără infrastructura adiacenta,nu exista poduri peste Siret pentru Botoșani iar pentru traficul de tranzit nu se justifică pentru că în acest moment nu exista trafic spre vama Siret nici în intrare nici în ieșire și nici nu se prevede în viitorul apropiat datorita situației din Ucraina iar colectarea de trafic de  inspre sau dinspre orașul de 10.000 locuitori Siret  nu se justifică.O eventuala autostradă Siret Suceava pe acest traseu ar avea maxim trafic de drum județean . Necesitatea  construiri unei autostrăzi de la Suceava la Siret se justifică doar pentru a colecta  traficul înspre și dinspre Rădăuți pentru a degaja DN 2 până la Milișăuți iar de la Milișăuți la Siret ar fi suficient pentru inceput și un 1+1 pentru că nu există trafic spre vama ,mai degrabă ar fi nevoie de un drum de legătură de la nodul Milișăuți la centura Rădăuți cu rol de centura Milișăuți Bădeuți pentru că  zilnic acolo se produc accidente grave.Traseul de la Milișăuți la Suceava nord e unul foarte ușor probleme ar putea fi la traversarea Sucevei de la Ițcani la Salcea aeroport cu pădurea și acel deal,dar acolo nu trebuie sa se ajungă la pădure se poate cobori in Burdujeni sat și cu ceva exproprieri se poate crea un culoar nefiind nevoie de nod la drumul DN 29A .

GDC

Probabil e varianta dorită fiindcă deservește cea mai mare populație în mod echidistant, nu ca să dea bine. Repet: o autostradă se face pe bază de valori de trafic și pe bază de câtă populație deservește, nu pe faptul că i se pare cuiva că drumul pe care merge el e aglomerat (fără comparaţie cu altele).

Văd că rugămintea mea de a ne mai calibra în afirmații a fost degeaba.

@TEO73H11: Explică-mi te rog cum Rădăuți cu o populație de 25 de mii de locuitori generează trafic de autostradă astfel încât să merite să trecem autostrada prin păduri și dealuri de la Salcea înspre Pătrăuţi, dar în varianta lui @dumbravaandrei tot traficul de la Dorohoi (tot 25 de mii) spre sud și parțial de la Rădăuți ( că unii vor prefera DN17A și apoi A7, în funcție de unde merg) nu generează decât trafic de județean.

Clarificare pentru unii: nu sunt din jud. Botoșani, dar sunt moldovean la origine și am mers pe drumurile atât din jud. Botoșani cât și Suceava. Din păcate nici măcar prin România nu am mai ajuns de ceva timp, deci nu mă afectează direct discuția, dar mă irită enorm egoismul ăsta orb: "la mine aici trebuie totul, pe restul dă-i în mama lor". Un egoism de genul ăsta a dus și la sabotarea A8, exemplu fiind chiar declaraţia unui fost ministru al transporturilor: "Toate autostrăzile din Moldova vor trece prin Bacău".

naivu

^^Sincer, daca e asa pustiu la N de Suceava (inclusiv Ucraina), poate ar trebui facut A7 doar pana la Suceava (langa aeroport, pe varianta @dumbravaandrei), iar SF-ul pe Suceava-Siret refacut peste vreo 10-15ani sa vedem atunci ce, pe unde si daca  :).
Sau incercam sa intrevedem un pic si viitorul cu viitoarele drumuri de viteza?!

TEO73H11

Ma simt chemat în cauză și încerc să răspund .@GDC tu vorbești de egoism și calibrare  dar mie-mi se pare că tu încerci să îți impui părerile.Aici suntem pe un forum și părerea fiecăruia contează  atât timp cât argumentează și poartă respectul celorlalți.Eu sunt de origine de lângă Siret iar de 21 ani nu locuiesc în țară și nici în viitorul apropiat nu am de gând să mă întorc ,deci chestia nu mă privește îndeaproape.Si acum să îți răspund ,Rădăuți nu înseamnă doar orașul ci tot bazinul nordului Bucovinei ,Rădăuți înseamnă Vicov Putna, Marginea Sucevița, Milișăuți Volovăț, Frătăuți Dornești și fabrica Egger Schwizehoffer,Rădăuți e inimă Bucovinei. Cum tu spuneai autostrada se face după un studiu de trafic și bazin de populație,dezvoltare și fezabil construcției.Ai zis că ai fost in zona ,pe varianta paralela pe DN 29 A  Adâncata Zamostea cu un relief frumos cu dealuri și păduri dar neprietenos construcțiilor de drumuri și zona slab dezvoltată, probabil ai fost și pe DN 2 Dărmănești Milișăuți cu o  zona plata și dezvoltată..Dar poate mă înșel eu  că sunt subiectiv sau poate nu..