Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

cristi5

Ministrul a spus clar ca nu va opri procese incepute deja. Deci co'coasa is here to stay.

La fel si la Boita, desi nimeni nu prea vede logica (a, ba da, parca e fobia de tunel)

Fred

Inteleg ca nu putem avea incredere in nimic din ceea ce spune daca acum cateva luni spunea ceva si acum e fix pe dos.

bgd77

Cred ca trebuie sa iei in considerare ca acum un an aceste proiecte erau intr-un alt stadiu decat sunt acum. Cand a facut el acele afirmatii lucrurile erau mult mai usor si rapid de schimbat. Acum inteleg ca nu se mai pot face modificari fara sa fie intarzieri majore la proiecte.

TibiV

^^

Fred,
sunt la fel de dezamagit ca si tine...

Dar, pe de alta parte...

Quote from: Lyvyoo on February 26, 2021, 01:50:42 PM
Cel care s-a opus vehement CNAIR si a sustinut cocoasa a fost primarul Focsaniului, Misaila il cheama, a ramas in functie dupa alegeri, cu un consiliu favorabil. La CJ s-a schimbat culoarea politica, dar si acolo e la limita. Plus ca oamenii din Focsani, din ce am vazut in comentarii, isi doresc acea cocoasa. Asa ca nu avea cine sa sustina pe plan local eliminarea ei, nici inainte, nici dupa.

In cazul asta, daca as fi fost EU ministru, nu as fi insistat pe eliminarea cocoasei.
EU as fi cerut exact pe dos - "largirea cocosei" la maximum, sa "li se acreasca focsanenilor" pana ajung la autostrada...

Quote from: Fred on February 26, 2021, 09:05:43 PM
Niciodată nu e prea târziu să corectezi o alegere greșită cu care vom trăi 100 de ani.
Sursa: https://www.contributors.ro/cum-se-manipuleaza-traseul-unei-autostrazi-cazul-cocoa%c8%99ei-de-la-boi%c8%9ba-de-pe-a13-sibiu-fagara%c8%99/

La modul general, probabil actualul ministru invata acum pe pielea lui adevarul zicalei "ai grija ce (functie) iti doresti, ca s-ar putea indeplini..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gsimon

#5824
TibiV, invata el intr-adevar, iar noi nu ne invatam minte... si tragem ponoasele
Asta ii ca si in bancul ala in care 10 stau pe margine, isi dau cu parerea cum sa se sape un sant, cand ii pui lopata/functia in mana la unul din cei 10, te trezesti ca era mai mult gura de el.

Am respectul pentru ministru si ceea ce face sa incearca sa faca, nu urmaresc un atac la persoana lui, comparatia e fortata, insa e frustrant pentru mine si multi altii, sa vezi ca acum 8 luni (nici macar nu s*a facut anul) avea o parere in directia X si Y (cele doua cocoase Boita Focsani) si acum vezi Doamne, bagam sub pres problema, sau ne facem ca ploua ii dam inainte ca dom'le nu se poate...
Atunci dupa ce a mai iesit acum 8 luni cu o pozitie pe tema asta? Atunci nu avea toate datele problemei sau cum?  :gaah:

hefaistos

Nu ne permitem nici o amanare. In Romania se lucreaza "pe mandate" ca urmare pana in decembrie 2024 lucrarile trebuie sa fie foarte avansate, daca nu finalizate. Altfel in 2028 ne scarpinam in cap si ne gandim de unde reluam povestea. 
Cat despre solutia lui TibiV

"In cazul asta, daca as fi fost EU ministru, nu as fi insistat pe eliminarea cocoasei.
EU as fi cerut exact pe dos - "largirea cocosei" la maximum, sa "li se acreasca focsanenilor" pana ajung la autostrada..."

Nu e nevoie sa schimbe traseul este de ajuns ca pentru reducerea costurilor sa amane 10 ani executia nodului/nodurilor de la Focsani.

:D :D :D
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

GAC

Desi cocoasa de la Focsani este un neajuns notoriu, o analiza pertinenta trebuie sa se faca in baza imaginii de ansamblu:
1. realizarea A7 pana in 2024 (pana la Pascani) este un obiectiv realist care ar permite dezvoltarea economica a Moldovei si care poate duce la incheierea unui ev intunecat marcat de promisiuni electorale populiste si false care au permis unor incompetenti sa acceada pe functii publice;
2. demararea lucrarilor intr-un an va fi vazuta ca un semnal pozitiv pe plan extern, cu sanse bune sa vedem investitori de anvergura interesati sa demareze proiecte in zonele din vecinatatea A7 si astfel in 2024 sa vedem zeci de mii de noi locuri de munca create in zona;
3. eliminarea cocoasei poate duce la escaladarea de conflicte cu autoritatile locale, putand genera chiar intarzieri majore;
4. per ansamblu, realizarea A7 pana la Pascani va genera economii semnificative de timp si combustibil (chiar si cu ocolul de 4 Km ai cocoasei) fata de actualul drum. Intradevar, A7 nu optimizeaza la maxim "scurtarea distantei", dar avand in vedere care sunt mizele acestui proiect, nu cred ca se merita riscul blocarii / taraganarii proiectului pentru o miza marunta.
5. Criza sanitara prin care trecem poate degenera usor intr-o criza financiara, iar in astfel de momente, este nevoie de proiecte majore de infrastructura pentru a genera locuri de munca si activitate economica. In caz contrar, adancirea crizei economice va predispune populatia la votul de masuri "populiste" si va condamna Moldova la subdezvoltare inca o generatie.  Deci, cei 4 Km sunt un pret mic... mai ales ca UE plateste 85% din distractie, iar pentru constructorii seriosi, cei 4 Km de sosea in camp plat nu reprezinta o provocare.
Deci, trebuie sa batem fiecul cat e cald...

paullie

@GAC nu contest ce ai spus. Stiu si eu, si multi alti colegi de aici de pe forum ca trebuie sa facem investitii in infrastructura. Dar asta nu inseamna sa nu taxam, verbal ca altfel nu prea avem putere, anomaliile din proiecte/planuri. Si avem si dreptul sa taxam si orice atitudine ni se pare mai mult sau mai putin corespunzatoare.

naivu

Nu mi se pare normal ca o administratie locala sa aiba puterea de a impune "cocoase" doar pt ca asa vor ei; trebuie gasit un oarecare echilibru. Ce vom face cand absolut toate UAT-urile de pe traseul viitoarelor santiere de infrastructura vor face la fel ca Focsani (nu am fost departe de asta la Miercurea Nirajului)? Cat ar fi ocolit A3 Iernut-Chetani la Bogata daca nu obtineau permisiunea de a taia meandra Muresului prin mijlocul satului? De acord, nu se poate bloca predarea SF+PTE pana rezonam cu baronii locali de la Focsani, dar nici nu trebuie sa le inghitem nepasatori magaria!

alin2pas

Dacă administrația de la Focșani au dorit ca autostrada să ocolească localitatea, înseamnă că nu au nevoie de autostradă în apropiere și implicit nici de legături la autostradă. Nu văd în acest caz de ce e nevoie să aibă 3 legături la autostradă. Ar putea să se facă economie și să se renunțe la nodurile A7 cu DJ205R între Slobozia Ciorăști și Jiliște, respectiv la nodul de lângă Petrești și drumul de legătură cu DN2D. Ar rămâne doar legătura cu DN23 dintre Mândrești-Munteni și Răstoaca, care ar fi o ieșire spre Brăila până la construcția unui DX. Dacă vor dori pe viitor să facă cele două legături, să le facă din fonduri proprii când se vor aproba (spre 2050). Iar dacă tot se dorește construcția a două DX-uri între A7 și Brăila - Galați, acestea ar putea porni de la Buzău și Tișița. Nu are rost să aducem mai multe drumuri rapide în apropierea Focșaniului, dacă acolo nu se dorește acel lucru. Pe viitor, cine cere asemenea cocoașe, drumul să fie îndreptat mai la distanță și cu racorduri cât mai puține posibil.
Pentru mine, ,,cocoașa" de la Focșani e rezultatul unui șantaj al Focșaniului împotriva întregii țări și mai ales a Moldovei: ,,ne faceți centură la nivel de autostradă sau blocăm construcția autostrăzii spre Moldova".


C0ndu

Nu ar trebui confundat Focşaniul cu fosta sa administraţie PSD.

alin2pas

Dacă actuala administrație ar fi de altă părere, nu cred că ar fi imposibilă modificarea traseului într-un timp relativ scurt. Cu păreri diferite, orice încercare de modificare riscă să blocheze proiectul un timp îndelungat. Dacă ar dori modificarea proiectului, cred că actuala administrație ar putea avansa o propunere, dar și tăcerea e un răspuns în acest caz. Ar fi bine totuși dacă cineva mai documentat ar lămuri problema, înainte să ne întindem prea mult cu speculațiile.

Bachus01

Din pacate interesul unei "gasti" primează în fața interesului național și local cu complicitatea unora . Acesta este adevărul.  Se va dezvolta orașul Focșani pana la cocoasa ? Nici într-o sută de ani . Două supratraversari peste A + panouri fono absorbante si se rezolva problema,  daca  orașul Focșani isi va dubla suprafata si populatia in urmatorii 5-50 ani

Drive_140

Quote from: alin2pas on February 28, 2021, 11:16:35 AM
Pentru mine, ,,cocoașa" de la Focșani e rezultatul unui șantaj al Focșaniului împotriva întregii țări și mai ales a Moldovei: ,,ne faceți centură la nivel de autostradă sau blocăm construcția autostrăzii spre Moldova".

Exact. Acesta este un semnal prost pentru alții. Nimeni nu va muri dacă un segment mic de 420 km va fi construit 1-2 ani mai târziu. Aceleași resurse vor fi folosite pentru construirea autostrăzii spre nord.