Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 13 Guests are viewing this topic.

AFC

Clar autostrada. Altceva ar fi necunoaștere, ignoranta, lipsa de viziune...șamd. Din faza de caiet de sarcini, împărțirea pe tronsoane sa se facă ținând cont ca centurile importante sa fie tronsoane ( Buzau, Rm Sărat, Focșani, Adjud....). Tronsoanele ce includ centurile trebuiesc construite primele.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Gendan

Avand ghinionul de a fi din Suceava, am norocul de cunoaste binisor traseul viitoarei A7 (ne calmam cu DXul?)
De la Ploiesti pana pe la Focsani, distanta medie intre orase e de 35 km. Doar intre orase. Spre Adjud, se schimba putin numerele, dar nu mult.
Presupunand ca autostrada nu va ajunge pana la monumentele comuniste care marcheaza intrarea in orase ci va vira intr-o parte sau alta mai din timp, ne raman circa 30 km intre doua entitati. Doua tronsoane, asta pentru ca sunt adeptul tronsoanelor mai mici. Da, sunt mai multe lucruri care pot sa mearga prost, dar nu ramanem cu un Buzau-Focsani la 50% (orice asemanare cu Suplac - Bors este intentionata).
Centurile, au intre 10 si 20 km. Un tronson, la orasele mari, doua.
Hai sa vedem cum ar suna A7 pana la Bacau numarand tronsoanele daca ar fi sa ne ghidam doar dupa distanta:

Interchange A3
Ori plecam de la Dumbrava ca sa ne scutim de inca un pod peste Teleajen, ori de la Goga si deja avem un tronson care ar inchide partea de SE din inelul centurii Ploiesti.

Pana la Mizil, as discussed, doua tronsoane, cu mentiunea ca ultimul tronson va cuprinde si centura.

Mizil - Buzau, doua tronsoane

Centura Buzau.
Ma voi intinde putin. Daca tot avem bani, hai sa facem semi-inelul estic, pregatim Braila-Galati. 3 pasaje pentru drumuri nationale, stiu, complicat. Mai scump, mai lung, mai util. Doua tronsoane.

Buzau - Ramnicu Sarat
Doua tronsoane.

Centura Ramnicu Sarat
Un oras care are o vale superba a Ramnicului, dar cu o diferenta de nivel sanatoasa. Nimic ce nu ar putea fi acoperit dintr-un tronson insa.

Ramnicu Sarat - Focsani
Doua tronsoane, poate le vedem fara tarabe cu struguri pe langa drumuri.

Centura Focsani
Manageable intr-un tronson

Focsani - Marasesti
Doua tronsoane, cu un exit pentru Tecuci. Marasesti poate avea soarta Mizilului, as in nu e atat de extins incat sa necesite un inel. Un exit suplimentar in nordul orasului si autostrada nu ar trebui sa fie factor restrictiv dezvoltarii cel putin cateva decenii.

Marasesti - Adjud
Doua tronsoane

Centura Adjud
Una bucata tronson.

Adjud - Centura Bacau
Doua tronsoane sanatoase.


Centurile daca sunt construite, deja se salveaza mult timp. Ramane discutia de siguranta pe DN2, dar parca Bucurestiul e mai aproape deja.

AFC

^ +1. Frumoasa redactare. Totuși din câte știu A7 se desprinde mai devreme din A3 si nu prea are treaba cu Ploiești si Mizil.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

TibiV

#453
@Gendan
+1
Raţional, organizat, de bun simț.

@caf
Cu "undeva aproape de Ploieşti" sigur are treabă. :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Ar tb sa plece de la Dumbrava si sa treaca pe langa Mizil.
Eu as merge pe loturi ceva mi mari. Cel putin in zona Focsani-Bacau. Oricum acolo vom avea 1 singur constructor.
Stiti voi care  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AFC

^ Da, baza lor e la Adjud.  :)

@Tibiv: Ma gândeam ca se va alege traseul cel mai scurt către Buzau si asta trece destul de departe de Ploiești.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

TibiV

Asta este de mult lămurită, că va pleca "de undeva" din cotul ăla mare de la S-E de Ploieşti....
Dar de unde anume... Vom vedea.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skorpishor

Quote from: caf on March 20, 2016, 07:07:04 PM
Clar autostrada. Altceva ar fi necunoaștere, ignoranta, lipsa de viziune...șamd. Din faza de caiet de sarcini, împărțirea pe tronsoane sa se facă ținând cont ca centurile importante sa fie tronsoane ( Buzau, Rm Sărat, Focșani, Adjud....). Tronsoanele ce includ centurile trebuiesc construite primele.
Depinde ce intelegem prin drum expres! De aici cred că marile diferenţe de opinie. Cred că unii înţeleg un drum cam de genul lui DN2, cu localităţi la maxim 10 km iar alţii ceva ce puţini îl deosebesc de Autostradă. Cum am zi şi "dincolo" , sper ca e permis linkul: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=131482302

dr4qul4

nu e vorba ca nu ajung cele 2 benzi, doar ca exemplul tau din Germania are 10km, iar al nostru are 400.
Eu am fost unul din cei nehotarati. Mi-ar fi convenit si un DX.
Dar pana la urma,  argumentul lui @vancouver, m-a pus pe ganduri: e cam aiurea sa conduci 3-400 km pe un DX. la fiecare depasire ai 0,75m mai putin ca la autostrada, iar in cazul unei defectiuni apar probleme.

Daca se upgrada DN2 la DX (si s-ar fi mers in paralel cu Ploiesti-Brasov-Bacau), as fi inteles, dar daca tot il facem de la 0, atunci hai sa facem ce trebuie: adica autostrada.
Pana la urma cat costa in plus? Avizele, licitatia si restul hartogariei (care la noi dureaza mai mult decat constructia) implica aceeasi munca.

Mobilizarea de santier tot la fel. faptul ca il faci cu 1/3 mai lat nu implica automat costuri mai mari cu 1/3. Diferenta de pret nu cred ca va fi mai mare de 20% pt A vs DX.
La un cost mediu de 5-6 mil euro/km, pana la Roman ne costa 1,5-1,8 mld autostrada si 1,2-1,3 DX-ul. De acolo pana la Siret se schimba si relieful si calculele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Morosanu

Cine nu stie cum arata un DX nu are rost sa se dea cu parerea. Autostrada punct si gata. Uitati-va la A5 in Slovenia (de dupa Maribor pana la granita cu Ungaria). L-au facut DX cu pretentia de autostrada pentru ca probabil aveau si ei un Sova care a decis asa, chiar daca toata Europa de est (sau aproape toata) trece pe acolo.
Politica distruge tot ce atinge.

TibiV

@Skorpishor,
nu vad eu bine sau, cel putin in prima poza, exista banda de urgenta ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Singura idee, care cat de cat ar fi acceptabila pentru consturirea unui DX, ar fi ca diferenta de bani sa se bage in penetratii, pasaje, centuri si alte chestii in zonele de aglomerare urbana. Doar asa, diferenta de viteza si timp....s-ar compensa. Adica ai face cam acelasi timp din centru Bucuresti in centru Iasi....dar aici nu mai punem la socoteala nervii si oboseala si stresul de condus pe DX.

Apropo....am vazut aici sau pe SSC un videoclip filmat pe un DX din Italia. Când trece un Autocar pe langa un tir....e horror. Claustrofobie totoala. Ai impresia ca se vor atinge oglinzile. Nu-l mai stie nimeni?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

DX la campie este cu 15-25% mai ieftin decat autostrada. Cu cat relieful mai plat si mai putine structuri cu atat diferenta (economia) este mai mare.

Dar nu mai mult de 25%, pentru ca avem si situatii in care diferenta este chiar zero. Altele decat au mai fost aminitite mai sus. Si mai ales daca ulterior vrem sa putem face upgrade la autostrada.

Exemple:
- nodurile rutiere. Nu poti face in prima faza niste curbe mai stranse si uterior, cand faci autostrada, le refaci pe alt aliniament, cu alte exproprieri. Costul nodurilor rutiere si al intersectiilor cu alte drumuri / utilitati este fix identic. Ori nodurile si supratraversarile si mutarea utilitatilor pot ajunge la peste 10% din total costuri la campie.

- asfaltul. Presupunand la DX o platforma totala asfaltata de 2x(1,0+3,5+3,5+0,5)=17m si la A una de 2x(3,0+3,75+3,75+0,5)=22m, rezulta cu 5/22 = 22,5% mai putin material la DX fata de A (sau cu 5/17 = 29% mai mult la A fata de DX). Dar finisorul de asfalt tot trebuie sa treaca pe acolo (2 normale sau unul gigant), manopera e aprox. aceeasi. Deci inchirierea utilajelor si costul fortei de munca sunt poate doar cu 5-10% mai mari la autostrada.

- marcaje. Aici nu vad vreo diferenta.


Daca mai tarziu se face upgrade la autostrada, trebuie tinut cont si de costul deranjamentului pentru trafic pe perioada lucrarilor de largire. O largire a drumului nu este o simpla reabilitare, dureaza si afecteaza sever traficul. Una este un santier de 1-2 luni de refacere a covorului asfaltic si altceva o largire, adica un santier de 1-2 ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: alecu26 on March 21, 2016, 02:55:14 PM
Singura idee, care cat de cat ar fi acceptabila pentru consturirea unui DX, ar fi ca diferenta de bani sa se bage in penetratii, pasaje, centuri si alte chestii in zonele de aglomerare urbana. Doar asa, diferenta de viteza si timp....s-ar compensa. Adica ai face cam acelasi timp din centru Bucuresti in centru Iasi....dar aici nu mai punem la socoteala nervii si oboseala si stresul de condus pe DX.

Nu are rost sa ne gandim la bani. Nu am fost in stare sa absorbit toti banii pe 2007-2013 si scenariul pare sa se repete pe 2014-2020. Daca avem un proiect care va costa cu 15% mai mult, atunci vom avea absorbtie cu sa zicem 5% mai mare (daca proiectul acela absoarbe o treime din bani). Asa si? In loc de 60% vom avea 65%.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Spadan

Cunoascand destul de bine zona dintre Ploiesti si Focsani, parerea mea e ca, cel putin pe aceasta bucata din A7 trebuie construita prin dreapta E577, respectiv E85.
Motive:
- teren mai plat; DN-urile mentionate sunt cam la limita intrea campie si dealuri
- localitati mai rare, din acelasi motiv ca la punctul anterior
- cel putin la Buzau, actuala centura de nord-vest nu cred ca are nevoie de o dublare cu o autostrada pe aceeasi relatie