Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

9 Members and 20 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

@vancouver, s-ar putea sa discutam despre lucruri diferite. Tu vorbesti despre centuri pentru puncte in care se formau ambuteiaje frecvent. Astea sunt foarte bune. Dar asta nu transforma drumul respectiv in DX. Care e sansa ca in urmatorii 50 de ani sa se faca centura la Ileanda, pe DN 1C, pentru a transforma Dej-Baia Mare in DX?

FRS

Foarte mare. De prin 2008 se vorbea de un DX Dej-Halmeu

dr4qul4

Sunt destule segmente pe DN2 care se pot transforma in DX...dar aici ar fi mai buna o autostrada.
Insa pt DN21 poate fi o solutie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#438
Da horatiu, vorbim de lucruri diferite. Eu combat idee de construi un drum la nivel de DX. Este gresit sa facem un drum nou DN1C la nivel de DX. Acesta este un drum pentru tranzit la mare distanta. In perspectiva aici trebuie AUTOSTRADA.

Dar OK daca o parte din DN1C, de ex. centura Gherla, o fac la nivel 2x2 cu parapet median. Sau intrarea in Cluj, acolo unde, chiar si daca facem peste 20 de ani autostrada, tot va fi aglomeratie in fiecare dimineata si seara.

Ca sa concluzionam: NU trebuie sa transformam nimic in DX. Nu avem nevoie de asa ceva. Pe mici distante DN primeste un upgrade, ramane cu indicativ de DN. Iar la drum lung se fac autostrazi. Asa este in Germania. Nu vei gasi nici un drum cu alt indicativ decat A (Autobahn) sau B (Bundesstraße - drum federal, adica DN-u de la noi). In Austria avem intr-adevar si idee de S (Schnellstraße), dar asta in conditiile in care exista oricum o retea completa de A autostrazi, iar S-urile doar completeaza.

PS. Hai sa revenim la A7, ca ne bate Ionut.  O:-)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Quote from: FRS on March 18, 2016, 06:17:00 PM
Foarte mare. De prin 2008 se vorbea de un DX Dej-Halmeu
Pai și îl ai în MPGT daca - mi amintesc bine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Pentru toate DN urile existente și cu platforma mare este soluție.  Se numește 2+1 alternativ. Normativul si/sau un proiect pilot sa convingi dinozaurii din CNADNR ar fi o alta chestie pe care API sa o abordeze în forță și prioritar.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Ai dreptate Vancouver. Nu vorbeam de aceeasi chestie. Mi se pare putin ciudat sa faci "slalom" printre sate cu centuri, mai ales acolo unde sunt unul dupa altul. Dar ideea ta e mai ok decat un DX de la 0.

tom_sawyer

Quote from: AdrianB1 on March 18, 2016, 04:40:18 PM
Stie cineva sigur care e latimea unei benzi la DX fata de autostrada? S-a tot spus ca diferenta ar fi doar lipsa benzii de urgenta, daca asta e adevarat atunci inseamna ca latimea benzii fiind egala cu cea de autostrada nu ridica probleme la depasiri asa cum nu ridica probleme nici pe A; in schimb daca DX are benzi mai inguste ceea ce scrie @vancouver mai sus e critic.

Ai aici mai multe info: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18212942-este-drum-expres-cum-aseamana-sau-deosebeste-autostrada.htm

Quote> doua sensuri de circulatie cu cel putin doua benzi pe sens, separate de un spatiu median;

    - doua cai de circulatie de 8,00 m care cuprind pe sens cate doua benzi de circulatie
    de 3,50m si doua benzi de incadrare de 0,50m.
    - un spatiu median de separarea sensurilor de circulatie de 3,00m (inierbat sau impermeabilizat).
    - doua acostamente de cate 1,50m (piatra sparta, pamant vegetal, etc., exclusiv materiale pe baza de bitum)

Ionut

Baieti, va rog sa mentinem discutiile ontopic ca ne-am indepartat de la A7.

Am si zis in aceasta scrisoare ca nici nu stim clar care este standardul DX acum. Nu cred ca stie cineva sigur. Cred ca alecu26 stie mai bine in ce legi/normative trebuie bagat ca sa fie clar obligatoriu la licitatii cand se cere "drum expres". Asa la orice noua licitatie beneficiarul poate inventa un alt standard DX... asta ziceam si noi ca e periculos sa propui in MPGT un DX pe ruta PL-BZ-BC fara macar sa fii sigur ce naiba inseamna DX...

Dar ne indepartam de la subiect.

Mai votati cei care n-ati facut-o deja, sunt 165 de voturi in acest moment. Comentam dupa aia voturile ca sa nu influentam voturile celor care nu le-au dat.

Pagan

Drum expres ar fi mai ok. S-ar face economie si la bani si daca tot vor sa lege moldova , pot s-o faca pe tg mures.Iar de acolo planul mai bun era via sighisoara bv - comarnic si ploiesti.

AdrianB1

Adica de la Bucuresti la Iasi ai prefera sa mergi prin Targu Mures? De ce nu pe la Oradea, ca o sa fie autostrada de la Bucuresti la Oradea?

horatiu.cosma

Probabil ca economia de pe DX 7 fata de A7 o sa fie suficienta pentru Comarnic-Brasov-Tg. Mures-Ditrau-Tg.Neamt-Iasi. In loc sa faci o singura autostrada, mai bine faci un DX si 5 autostrazi, pare logic  :lol:.

dr4qul4

O simpla ecuatie:
Peste 20-25 de ani vom avea: DX Ploiesti-Siret cu ramificatie spre Iasi (A8), spre Brasov, spre Galati si spre Pitesti.

Asadar tot traficul Moldova/R Moldova - Oltenia + 90% din Muntenia si Bulgaria, va merge pe un DX?

Facem DX doar pt 15-20 de ani?

Chiar si cu Brasov-Bacau, tot pe Ploiesti-Buzau se va merge!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Raducu Popa

Clar autostrada, in prima faza prioritar ar fi pana la Focsani + centura Bacau . Apoi centurile Marasesti, Adjud, Roman, toate astea facand parte din A7.

TibiV

#449
Sunt curios cine a votat "Nici una, nici alta, este OK DN2"...

Quote from: horatiu.cosma on March 20, 2016, 05:16:59 PM
Probabil ca economia de pe DX 7 fata de A7 o sa fie suficienta pentru Comarnic-Brasov-Tg. Mures-Ditrau-Tg.Neamt-Iasi.
Oare nu raman bani si pentru canalul navigabil Bucuresti-Dunare ?....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)