Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

^^^
Tudor, a explica de ce drumul național trebuie să dea prioritate la autostradă e ca și cum ar trebui să explicăm de ce 2+2 = 4  :D. Fiindcă autostrada e de rang superior, acolo e traficul principal etc. Problema actuală acolo la Alba Nord e că 1) cei care ies de pe autostradă nu au indicator de drum cu prioritate și văd la intrarea pe DN o linie continuă în față (linia DN-ului) și o pot interpreta ca cedează trecerea 2) toată configurația drumului pentru cei care vin pe DN îți dă senzația de "noi mergem pe DN înainte ca de obicei și vine cineva din dreapta și se bagă în fluxul nostru", dar mai au și cedează trecerea și asta îi mai calmează puțin. Din 1 și 2 rezultă ce vedem în filmarea lui AlinC de azi, adică că majoritatea șoferilor nu știu ce și cum, sunt nesiguri, încetinesc, dar până la urmă configurația drumului câștigă, adică cei de pe DN, contrar priorității normale.

RobertH

#23266
Dar cine v-a zis ca ala e drum national ? E bretea A10 cu restrictii de santier.

subway

#23267
Nu va mai incurcati cu prostii de genul rangul drumului, cititi ce v-am spus.
O autostrada nu mai e autostrada daca da intr-o intersectie la nivel, devine o sosea la fel ca oricare alta, e de manual de primul semestru la facultatea de drumuri.
@RobertH
Daca e deschis circulatiei publice nu mai poate fi drum de santier indiferent cine-l administreaza.

Hercule35

Exact .. La fel si A3 cand intra in Bucuresti, in acea intersectie, nu are vreo prioritate fata de celelalte strazi, si la fel si aici, DN trebuie sa aiba prioritate fata de o bretea pe care si asa se circula in conditii de santier.

Ionutcatalin

În condiții de trafic intens blocarea DN-ului pana la breteaua de întrare pe autostrada ar duce imediat la blocarea giratoriului pentru ca fluxul de mașini nu mai poate întra pe autostrada, practic în cazul de față totul ar fi blocat exceptând-i pe cei care ies de pe autostrada. As vedea mai degrabă cedează pentru cei care ies de pe autostrada pentru a fluidiza traficul pe DN sau soluția cea mai eleganta ar fi un semafor.

tudor

#23270
Scuze de off-topic/insistenta. Nu vreau sa fiu sarcastic ci doar sa inteleg unde gresesc
Acolo nu e o autostrada care "se intersecteaza" cu un drum national.
Prin definitie autostrada nu se intersecteaza cu ceva ca sa aiba prioritate. Undeva acolo lipseste un indicator de "sfarsit de autostrada" (cred ca inainte de deviere) dar asta o punem la lista cu chestii urgente ramase de facut. Din aceeasi categorie lipseste si indicatorul de intrare pe autostrada. Sunt sigur ca o sa apara ambele in doua zile.
Deci :
Acolo e o bretea (de santier) care se intalneste cu o alta bretea (de santier). Fluidizarea traficului acolo se poate face acolo intr-un singur fel: prin cresterea sigurantei, unde macar unii pot trece fara sa opreasca de tot. Toata lumea e constienta ca trebuie sa caste ochii de doua ori (cu prioritate sau fara).
Cei care vin de pe A10 pot evalua daca intra sau nu in siguranta pe banda (adica daca sunt lasati sau nu sa intre). Cei de pe DN nu pot face asta fara a incomoda pe primii.
Realitatea de acum: cei de la iesirea de pe A opresc preventiv (desi au prioriate) pentru ca nu sunt siguri ca ceilalti vor opri sau vor forta intrarea (cum se intampla destul de des).
Cat de mare s-ar face coada pe autotrada daca aia ar avea cedeaza trecerea? La fel de mare ca pana acum o saptamana; de fapt tot DN-ul e full. Pretindem ca e mai sigur... Sa-l facem mai sigur.



subway

#23271
Semnalizarea orizontala actuala e total aberanta si incurca pe toata lumea, voi nu oservati ca si unii si ceilalti au dunga continua fie transversala fie oblica?
Solutia corecta ar fi fost o banda minima de incadrare de lungimea unui tir si dunga oblica punctata, doar atat, fara triunghiuri sau dungi transversale, totul ar fi fost clar si limpede pentru toata lumea, tiristul ar pierde orice prioritate pentru ca ar insemna schimbare de banda si s-ar putea asigura cu vizibilitate perfecta in oglinda retrovizoare sa nu vina cineva in viteza din spate. Solutii simple si banale nu astrofizica...
In rest poti sa bagi semnalizare verticala cata vrei, atentionari, restrictii de viteza, bla-bla frectii...

adrian sibiu

@Subway excelentă această ideee,loc este cât de cât și ar fi cel mai elegant pentru toți participanții la trafic .

zuma80

Eu din ce am invatat pentru a obtine permisul de circulatie cu privire la prioritatea in intersectii stiu asa:
1. Politistul
2. Semaforul
3. Semnalizarea
4. Prioritatea de dreapta

In cazul de fata a doua drumuri de acelasi rang (considerand a fi DN) brida giratoriu Alba - Teiusi da prioritate la semn iar excluzand acel semn dai prioritate de dreapta.
Imi este foarte ciudat sa dau prioritate venind de pe Autostrada avand in vedere faptul ca darea in functiune a ei a fost pentru a ajuta tranzitul.
Pentru A6!

florin74

Ia încercați voi sa va asigurați când ieșiți de pe autostrada... Unghiul fiind ascuțit, trebuie sa te întorci bine în stânga... Și nici vizibilitatea nu e foarte bună. Pe lângă regula elementara a priorității de dreapta, și din punct de vedere al conducătorului auto e mult mai natural sa se asigure cel de pe bretea, întrucât vizibilitatea e mult mai buna. În schimb, trebuie cumva refăcute marcajele, sa fie clar pt toată lumea.

Ionut

Abia astept sa se termine contractele astea doua.

zuma80

#23276
 :lol:
LE eu zic sa nu. Vine PiSi, A7, A8 vs A13, A0... viata grea mai departe
Pentru A6!

SILVIUFG

Quote from: Ionut on December 05, 2020, 10:47:12 AM
Abia astept sa se termine contractele astea doua.
Si noi. Dar din alte motive.  :lol: :lol: :lol:

ion59

Cine nu s-a saturat de ele! Totusi, 7 ani, pentru niste amarati de km de autostrada!

cristi5

Se putea stramba putin banda fara prioritate, sa nu intre asa direct in intersectie. O sicana stanga-dreapta cum vii dinspre Alba. Atunci era si mai putin ascutit unghiul.

Acolo fiind  latimea autostrazii, cred ca se putea gasi loc daca claritatea si siguranta erau prioritare... Dar se pare ca au vrut o solutie minimala, ceea ce e de inteles (dar dunga aia alba continua trebuia totusi stearsa!)

Strambarea benzii se practica la giratii in Suedia. Sa nu treaca soferul ca prin branza, mai ales stiind ca drumul era drept acolo inainte de amenajarea giratiei (apropo de ce zice @cutter de situatia "dinainte" desi nici aia nu era foarte veche)

Tragem concluzia ca mai trebuie lucrat la proiectarea acestor amenajari provizorii. Inclusiv la semnalizarea pe breteaua scurta la Sebes.