Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: alex8 on June 20, 2018, 06:12:10 AM
Nu au reușit de 3 ori, iar una din cauze este SF-ul prost

Din cate inteleg nu au reusit pentru ca
- vor sa vina investitorul Fat-Frumos care sa aduca toti banii. In PPPuri care chiar reusesc, statul pune o parte insemnata din bani
- nu e destul trafic, care sa genereze venituri din taxa de autostrada, din care investitorul sa-si scoata parleala. Sigur ca traficul nu mai incape pe "1+1 cu obstacole" dar asta nu inseamna ca va genera suficient venit

Adica proiectul nu se sustine economic, si daca exista bani EU, e foarte ciudat ca se baga in asa ceva.

PPP suna foarte tehnic/specializat si atunci votantul (si poate chiar Partidul) poate crede ca e cine stie ce minune care poate schimba radical productia de autostrada de munte (care acum tinde la zero)

Bine, si BM juca un rol similar. Cand ai pe Stroe si Ionita, iti pui sperantele in BM...Diferenta e ca BM nu trebuie sa se imprumute de la banca pt a face un SF serios... Dar BM cunoaste reputatia lui Neaga si CNAIR...

ciprebbe

Quote from: ciprebbe on June 18, 2018, 06:12:06 PM


Miercuri , cel tarziu joi, incepe turnarea placii (daca tine vremea).


Putin dupa ora 6 a inceput turnarea placii!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

Quote from: cristi5 on June 20, 2018, 07:36:47 AM
Din cate inteleg nu au reusit pentru ca
- vor sa vina investitorul Fat-Frumos care sa aduca toti banii. In PPPuri care chiar reusesc, statul pune o parte insemnata din bani
- nu e destul trafic, care sa genereze venituri din taxa de autostrada, din care investitorul sa-si scoata parleala. Sigur ca traficul nu mai incape pe "1+1 cu obstacole" dar asta nu inseamna ca va genera suficient venit

Sa tinem cont ca doar o parte din traficul existent va (ar) trece la autostrada. O parte e local sau de scurta distanta, o alta parte va evita sa plateasca taxa in conditiile in care DN-ul se mai elibereaza...
Eu cred ca in Romania taxarea autostrazilor ar putea acoperi in cel mai bun caz costurile de intretinere, nicidecum amortizarea investitiei, dobanzi catre finantatori si randament economic pt. investitor.

Am convingerea ca la finalul calculelor proiectul va cadea din nou.  Probabil asta e si intentia, dar nu vrea nimeni sa-si asume sa spuna deschis "nu facem autostrada asta".
Altminteri, "definitia prostiei e sa repeti acelasi lucru in aceleasi conditii si sa te astepti la rezultat diferit" (Fermi)

alin2pas

Dacă veniturile din taxare vor fi mult supraestimate și vor fi garantate de stat, se va găsi și investitorul, iar acesta va găsi o cale să fie mulțumiți și semnatarii contractului din partea statului, e singura explicație posibilă pe care mi-o pot imagina.

adiarc

#16804
si totusi....daca am avea oameni bine intenționați,aceasta autostrada ar putea fii realizata in 4-5 ani cu bani de la buget,mix de finantare,etc.( suma exacta se poate stabilii doar in urma unui SF serios ).

Este evident ca din moment ce nu vrei sa dai 300 mil pe an ,timp de 5 ani,dar vrei sa dai aceasi suma pt o perioada muuuullltttt mai lunga,te intereseaza doar "noua ce ne iese la afacerea asta?".
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AdrianB1

Nu stiu cum ai facut socoteala asta, dar daca toata treaba costa 2 miliarde pentru constructie, inca vreo cateva sute pentru credit pe termen lung si mai calculezi si intretinerea pe 30 de ani, ajungi la o suma destul de mare. Poate sub 300 de milioane pe an pe viata, dar nici bani de seminte.

Vice33

Ceva noutăți cu poze de la Gilău...?

Ionut

Gilau. Azi(-noapte) pe la ora 2 (dimineata) s-a turnat cam un sfert din pod, din ce se pare. O mica dovada de pe la miezul noptii (scuzati calitatea).


Kidu


SILVIUFG

O-hooo!! Ce conteaza calitatea fotografiei? Conteaza ce e acolo...

rocklee

vesti bune ...+ seriozitate...ceva mai rar prin romania ... :gj: :cheers:

gdaniel



Dominik

You're in Steelers Country

dumbravaandrei

Banca Mondială: Avem dubii că Guvernul va face autostrada Ploiești-Brașov cu un studiu de fezabilitate din 2005

Quote
Dacă Guvernul vrea să facă singur proiectul este în regula din partea noastră, dar important este să fie pregătit bine. Știu că vorbesc despre folosirea studiului de fezabilitate din 2005 ca bază pentru un aranjament de parteneriat public-privat. Avem dubii că va funcționa acest lucru. 10 ani e prea mult timp. Studiul trebuie îmbunătățit fundamental", a precizat oficialul Băncii Mondiale.

De pe hotnews.