Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

@motorzbh, postarea ta se poate rezuma constructiv asa:

Salariile inginerilor din cadrul CFR care se ocupa de marile proiecte trebuie sa creasca substantial, de la 2000 de lei acum, la o valoare la care sa fie atractive pentru ingineri competenti.


Din postarea ta se intelege ca suntem sortiti pieirii. Daca insa o formulezi ca mai sus se intelege din cateva cuvinte care este calea de urmat pentru a avea rezultate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Just for the record....

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6330-23-iunie-2022-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-si-cresterea-vitezei-de-circulatie-de-160-km-h-intre-caransebes-lugoj

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație de 160 km/h între CARANSEBEȘ - LUGOJ

București, 23 iunie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș - Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă deAsocierea WEBUILD SPA - SALCEF SPA, în valoare de1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare,contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș - Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiective principale ale programului de modernizarea sunt:

 îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
 modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
 modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
 înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
 dublarea liniei pe toată lungimea;
 montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
 construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
 construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;
 instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
 modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
 montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.
 
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe pe subsecțiunea Caransebeș - Lugoj (Lot 1) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Cetatean

@motorzbh

Sunt de acord ca totul pleaca de la bani, dar si de la numarul celor care iau bani! Mai trebuie facuta si putina curatenie intre neamuri,pile si numiri fictive, consilii de administratie si bani luati cu lopata. Si banii dati la aia de dau cu lopata!
Ok, deci proiectantul ala, bun slab sau cum o fi, nu are nicio responsabilitate? sincer! contractele cu ei sunt facute fara clauze pentru ce livreaza?
Pentru ERTMS clar tre' scoliti oameni, dar cred ca Siemens sau Nokia si-ar dori oricand o colaborare pentru viitori oameni,oare i-a intrebat cineva?

Nu ne stim nevoile...Legat de tunel, inca avem facultatea din Petrosani...le-a vorbit cineva la viitorii absolventi despre o cariera in Cf? stim toti ca se plateste bine in privat si e lipsa de oameni de la proiectare ca sa nu mai zic de executie!
Din pacate firmele straine vin cu capital si o mana de oameni specialisti si specializati sau NU si "trag" tot de romani!
Consultanta e o GLUMA pe toate contractele astea, se vede cum arata lucrarile, vizual!
E normal ca la receptie,beneficiarul sa aibe sute de obiectiuni, DAR, ce a pazit consultanta,AFER-ul pentru ce si-a luat banii si de ce mai are dreptul constructorul sa lucreze, daca a avut atatea probleme? Pentru ca si el este aferizat si ar trebui sa respecte niste standarde de calitate, impuse de de legislatia romanesca,europeana etc.

E un cerc vicios care se inchide la noi, la calatori,la beneficiari si din pacate putem doar sa comentam.

motorzbh

CFR la capitolul personal are nevoie de sute de angajari. Organigramele sunt pline de locuri neocupste. Nici cu pile nu se mai angajeaza nimeni. Bine exceptand directori unde o tanara domnisoara ajunge dupa un an de la terminarea facultatii directoare tehnica. Oricum organigramele sunt palide imitstii pe langa alte administratii. Italienii au departamentul de implementare ERTMS de 100 + persoane. Au de fapt un serviciu de nivel 2 si unul de nivel1. Noi avem 6 persoane. Si facem tot si implementare si testare si mentenanta. Si reprezentanta in instanta. A venit auditul de la comisie si a recomandat angajarea a 20 de ingineri la ertms... si au plecat 2 ca eram 8. Aceeasi problema este peste tot consultanta AFER nimeni nu are specialisti. Nici chiar noi nu suntem specialisti  suntem moase comunale. Stim de toate si nimic in profunzime.

RobertH

@Xenos Am pus limite de lot si pe harta sa fie mai usor de vazut. E vorba de aproximativ 40km.

cristi5

Quote from: MarianD on June 24, 2022, 06:44:13 AMAia din SF au uitat sa spuna (sau doar nu stiu - most likely):

Pai ei zic "dupa cum a confirmat CFR". Si ce scriu ei este verificat de CFR, cand face receptia la proiect.

Dar dincolo de asta, faptul ca locomotiva nu impinge cuplul 2 ci il trage, prelungeste si mai mult procedurile in statia B, deci durata traversarii calculate in SF e si mai mare decat cele 10-13h descrise acolo, corect? Adica de fapt capacitatea pe declivitate mare este si mai mica. Deci declivitatea 18 este un si mai mare pas inainte, corect?

Daca e asa, CFR probabil nu se va obosi sa corecteze pagina aia.

Mai am o intrebare similara pe topicul CIV. Merci anticipat!

NGC

"Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș - Lugoj" Lot 2: Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est""

Quote from: NGC on May 15, 2022, 11:59:48 AMUmbla vorba prin targ ca lotul 1 a fost castigat de asocierea condusa de WEBUILD.

Vorba din targ s-a confirmat.

Acum o vrabiuta feroviara a transmis ca la lotul 2 castigatorul initial este tot asocierea condusa de WEBUILD.

motorzbh

Se pregatesc avocatii pe la casele mari gen Tuca Zbarcea ...


cristi5

Multumim @RobertH !

Varianta Balota, 160 km/h. O intrebare buna: de ce serpuieste tunelul? Raspuns: sa iasa declivitatea ceruta (18)
https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/44.624/22.856/0



Varianta Domasnea, 120 km/h
https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/45.065/22.361/0


Sagitarius

Nu vad eu bine sau se realizeaza un tunel in paralel cu cel de la Domasnea ? Nu cumva e risipa , sau este pentru dublarea firului?

cristi5

@Sagitarius

Noile tuneluri in zona Domasnea vor fi pe linie dubla (actualul are simpla) cu geometrie de 120 km/h (ceea ce cele existente nu au)

Aici documentatia completa (SF in curs de finalizare), inclusiv rationamentul de proiectare. Din ce am vazut pana acum pare logic, dar poti verifica.

https://pum.project-online.se/doclic/craiova-caransebes/SF/

Domasnea si Balota au fost "rezolvate" cu prioritate pt ca sunt actualmente zone grele unde trebuie "rupte" trenurile de marfa. Alte zone cu declivitate mai buna au fost lasate cu geometrie actuala si pe alocuri linie simpla.

Sunt si mai sus niste discutii care pot fi relevante

antonelu

Cât îi dăm noi la cap cu Balota (vă reamintesc că CFR nu a licitat și nici nu se știe când, dacă are de gând și dacă are finanțare pentru Caransebeș - Calafat și Craiova - București), iată că a apărut coridorul care șuntează Orient-Est-Med:
https://clubferoviar.ro/romania-lasata-pe-acostamentul-unui-nou-coridor-feroviar-format-de-turcia-bulgaria-serbia-si-ungaria/.
Ceea ce s-ar putea să ne lase fără finanțare, pentru că transportatorii de marfă vor să plătească distanțe cât mai scurte de parcurs (tren x km) și să obțină viteze comerciale cât mai mari, ceea ce nu este cazul în RO, din diferite motive, care nici nu mai contează de ce natură sunt.

motorzbh

Exact lucrul asta il spunem si noi de 15 ani la fiecare bătălie din instanta: Daca o sa pierdem zeci de ani prin tribunale si lucrurile nu o sa meargă Uniunea o sa ne taie de pe lista si o sa rămânem cu buzele umflate. Dar au ascultat? Nu. Arad Timișoara: un an jumate in instanta PANA LA LANSAREA LICITATIE! S-a publicat câștigătorul pac si Alstom cu contestația. Asta e daca au mai multi avocați decât ingineri sa ne petrecem viata prin tribunale. Cand o sa se încheie coridoreala vor fi foarte multe decizii grele de luat pe la constructori. Poate sa se termine războiul in Ucraina si sa înceapă planul Marshall.