2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Mai mult cu buzunarele goale .. greu tare ajungi pieton în DE

Deutschländer

Nu ramai cu buzunare goale. Sunt 70 EUR si un punct (dupa 8 pierzi permisul). E mai scump (100 EUR) sa depasesti pe banda din dreapta.
Dar asta nu are treaba cu nimic.
Idea de ce sunt facuti asa: Acele drumuri de 2+1 au fost introdus in RAL in 2013 ca inlocuitor de Bundesstraße (gen DN), cu idea sa folosesc cat de putin spatiu aditional fata de ele. Risc de accidente frontale nu prea s-a luat in considerare cu gandirea ca sa scada riscul semnificat fata de o strada cu 2 benzi. Si da, in Germania (cel putin acum 20 ani) nu prea e problema cu depasiri ilegale cum este in Romania.
Mai este inca o problema cu separatoare intre cele doua sensuri. Din moment cand sunt cele doua sensuri separat (indiferent daca este o banda pe directie sau doua) nu mai existe limita de viteza. In Germania nu se scoate de azi spre maine un noul "fel de drum", acolo se face studii si teste care sa tin si uneori zeci de ani.
Daca ar zis cineva "hai, de siguranta punem separatoare", atunci trebuie alte studii care verific daca astfel de drumuri se incadreaza sa fie projectat fara limita de viteza sau daca ar fi cazul totusi, in opus de StVO (codul rutier) sa includa o limita de viteza.

Posibil, in special cu dorinta de 0 morti in trafic rutier, sa ajunge si acolo la un moment, dar momentan nu este o problema, pentru ca asta nu a fost scopul de aceasta drumuri.

cristi5

#1937
Quote from: tom_sawyer on March 19, 2024, 04:19:46 PMavem strategia de a implementa sistemul de circulaţie, de sistematizare în sistem 2+1 pe toată lungimea DN2 şi atunci n-o să mai fie congestiile pe care le întâlnim astăzi în două zile – vineri şi duminica – pentru că toată circulaţia va fi dispersată pe toată lungimea drumului

Stiti vorba romaneasca macho-mensplainer: "pai io ce-am spus???" :)

Sigur, de la un specialist din MT m-as astepta sa zica "tot traficul" nu "toata circulatia"

Vlad94

Azi am avut chef de carioceală și am vizat zona Târgu Jiu. Avem așa:
1. Centura Bumbești-Jiu cu o lungime de 4 kilometri și regim 2+1
2. Lărgirea DN66 între Bumbești Jiu și Centura Târgu Jiu în regim 2+1, 7.3km.







Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1939
Niște capturi de ecran din video postat de DRDP Iași, pentru a se vedea mai bine configurația acostamentului:

Lucrări de cosire mecanizată a vegetației pe DN 28, sector Podu Iloaiei - Lețcani, județul Iași.
www.facebook.com/DRDPIS/videos/1115737832995566/?locale=ro_RO

















+

Autotren răsturnat în afara părții carosabile pe DN 2, km 303+300, în exteriorul localității Dumbrava, județul Bacău. Nu s-au înregistrat victime. Cauza probabilă luată în calcul - adormirea la volan.









Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1940
Spania lărgea în anii '60 DN-uri la platformă de 12 m, tip DN2:

https://drive.google.com/file/d/1pN-PYr3ivuWAAIgkVrKdN4cdYwiZQHQ8/view

sursa

+
A video of the recently completed C-15 upgrade between Vilafranca del Penedès and Igualada in Catalonia. Long sections of this road have been upgraded to a 2+1 layout by means of a physical widening. There's a concrete barrier separating both directions of travel and sections through underpasses and/or interchanges are 1+1 in order not to rebuild major structures.

Some stretches of this road such as the Vilafranca bypass were designed with a 2+2 expansion in mind however this is likely to never happen now that the 2+1 upgrade has solved the most urgent issue which was road safety. The busiest section near Igualada has been duplicated though, with a 3+2 cross-section on an incline, and has "autovia" signage.
[...]In the case of C-15, this was fully grade-separated from the beginning.

sursa


+
16-04-2024
Transportes adjudica por 1,5 millones de euros la redacción del proyecto para acondicionar la N-230 como carretera 2+1, entre Alfarrás y Benabarre

    El objeto de la actuación, cuya obra se estima en un presupuesto en torno a 79 millones de euros para una longitud 41,6 km, es dotar a esta vía, entre los kilómetros 28,7 y 70,3, de carriles adicionales para el adelantamiento exclusivo en un sentido de circulación.

    Estos carriles se dispondrán de forma alternativa entre ambos sentidos de circulación, para que ambos dispongan de oportunidades de adelantamiento.

    Con ello, se mejorará notablemente la seguridad vial al evitar las maniobras con invasión del sentido de circulación contrario.

https://www.transportes.gob.es/el-ministerio/sala-de-prensa/noticias/mar-16042024-1406