Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

La minutul 01.27, reporterul o da cu geografia de gard...

"Vorbim despre DN68A, la limita dintre judetul Timis si Caras-Severin"...  :lol:

Dar, deh, emotiile unei transmisii in direct...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SILVIUFG

A fost Catalin in direct la Digi FM.

https://www.facebook.com/watch/live/?v=264341141744102&ref=watch_permalink

Aceleasi intrebari despre Valea Prahovei si Valea Oltului. Nu stiu cum de nu se plictiseste sa mai raspunda in termen atat de scurt la intrebarile astea care se repata la infinit. Mai ales ca sunt proiecte care vor dura. Nu se intampla minuni de la o luna la alta sau mai ales de la zi la alta.


danvoicu

Inca o data intreb : O SA-L LASE CATELUSII INFOMETATI DE LA MT SI CNAIR SA-SI PUNA PLANURILE IN APLICARE?

Bachus01

Nu cred ca este problema daca va fi lăsat sau nu . Catelusii la care te referi nu sunt veșnic angajati acolo.
Speram într-o schimbare in circuitul birocratic.  Sa nu patim ca pe A3 , semnam contractul in 2020 si facem expropieri in 2021.

TibiV

Quote from: voicul on February 23, 2021, 03:09:21 PM
^Pun articolul ca sa nu stati sa asculatiti 1h, ci sa puteti citi pe scurt inteviul.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ce-autostrazi-si-drumuri-expres-vom-avea-anul-acesta-ce-se-intampla-cu-sibiu-pitesti-autostrada-moldovei-si-cea-de-pe-valea-prahovei-1457033

Ca sa il citim, puteai sa faci asa:

Quote
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat marți, la DigiFM, care sunt tronsoanele de austostradă și de drum expres care vor fi date în folosință în 2021. Ministrul spune că până la finalul anului se va putea circula pe un drum nou și la ieșirea din țară prin Vama Giurgiu-Ruse.

Potrivit ministrului Transporturilor, în 2021 vor fi dați în folosință 25 de km de autostradă între Sebeș și Turda, o lucrare începută în 2015, dar și 40 de km din drumul expres Craiova-Pitești.

Autostrăzi și drumuri expres pe care vom circula în 2021
     ,,În folosință în 2021 ar trebui să fie Sebeș -Turda, 25 de km, nu e o mândrie, lucrare a început în 2015 trebuia să fie finalizată în 2 ani. Avem Craiova - Pitești, un tronson de 40 de km care reprezintă și varianta ocolitoare la Balș și Slatina. Sunt două puncte importante. Este vorba de lotul doi. Ieri am emis și autorizația de construire pentru primul sector de 17 km de la Craiova la Balș. Lotul unu ar putea fi gata anul viitor. Lotul 3 e semnat cu același constructor de pe lotul doi care e foarte ambițios și a și livrat. Lotul patru a fost în proceduri de contestații. Se trimite din nou câștigătorul și se semnează contractul.
     Mai avem un sector din autostrada A3 Transilvania, la Târgu Mureș sunt 10 km, sector care va fi finalizat anul acesta.
     Varianta de ocolire Satu Mare care este la profil de drum expres pe o porțiune de 12 km.
     Mai avem o serie de proiecte mai mici care se finalizează anul acesta.
     Un proiect de care sunt mândru, la intrarea dinspre Bulgaria la Vama Giurgiu, un drum expres de 6 km care ocolește Giurgiu și ne scoate pe DN5. Un drum cu 4 benzi realizat din beton. Soluția din beton a dat greș în anii 90, însă acum este altă tehnologie. Lucrează o firmă austriacă care a mai lucrat în România pentru piste de aeroport din beton. Scăpăm de acea rușine când ieșim din vamă. Era ca pe Marte", a declarat ministrul Transporturilor la emisiunea ,,Omul potrivit", de la DigiFM.

Când va fi gata autostrada spre Moldova
Cătălin Drulă spune că până în anul 2024 ar putea fi gata lucrările la autostrada A7 care ar urma să lege Ploieștiul de Pașcani.
     ,,Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inculsiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. Nu mai pasezi acea responsabilitate. În mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău. După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul asta Bacău-Pașcani.
      Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții. Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate. Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată.
     
În afară de A7 lucrăm și pe A8 să scoatem capetele autostrăzii la licitație. Să dăm drumul la capătul dinspre Târgu Mureș și cel dinspre Târgu Neamț.", a declarat ministrul Transporturilor.

Autostrada de pe Valea Prahovei, la stadiul de proiect tehnic
Ministrul Cătălin Drulă a anunțat că a fost semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii care ar trebui să traverseze Valea Prahovei. Acesta spune însă că doar această etapă ar urma să dureze doi ani și jumătate.
     ,,Am semnat contractul pentru proiectul tehnic Ploiești - Brașov. Sper să livreze un material de calitate. Este același care face A7 de la Ploiești la Bacău. Am discutat să se concentreze pe un traseu modern în zona critică cu un tunel de 4 km la Bușteni, cu tunel de 2 km la Sinaia. Cred că varianta cu tuneluri este cea care ar ajuta și turismul. I-am rugat să ne predea zone de documentație mai repede, de exemplu la Comarnic. Nu o să dureze câteva luni. Termenul contractual pentru documentație este de 2 ani și jumatate. Sper ca pe anumite sectoare să fie gata mai repede. Sunt interesate firme mari din Europa pentru acest proiect. Stabilind exact traseul poți obține un preț mult mai bun.", a declarat ministrul.

Ce se întâmplă cu autostrada Sibiu-Pitești
Termenul optimist pentru finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești este de 5 ani, spune ministrul, care precizează că unele tronsoane ar putea fi date în circulație mai repede.
    ,,Sibiu-Boița va fi gata la finalul anului viitor. La Pitești-Curtea de Argeș, lotul cinci, e semnat contractul cu o firmă italiană, într-o lună, maxim două, încep lucrările acolo.
    Tronsonul patru, mai dificil, de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo au tot fost contestații, înțeleg că în 2-3 zile se dă câștigătorul din nou, vedem dacă mai sunt contestații, vom vedea când semnăm contractul. Acolo este un tunel mare, o lucrare grea.
    De la Tigveni până la Boița, această zonă cu adevărat critică, sunt loturile doi și trei. Lotul doi este mai greu pentru că e Defileul Oltului cu multe tuneluri, trei e greu pentru că este terenul instabil. Sunt proceduri de licitație lansate. Sunt 15 companii interesate. Se va alege o listă scurtă din care se aleg 5-6 firme care merg în licitarea finală.
    Va fi cel mai greu proiect din România. Este un termen optimis să fie gata în 5 ani, unele tronsoane vor fi gata mai repede.", a declarat Cătălin Drulă.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

altr

#7536
Ministrul Drula era invitat la o emisiune la B1 TV.

Copiez sectiunea referitor la autostrazi:

QuoteMinistrul Transporturilor: Anul acesta ar trebui să trecem bariera celor 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres (VIDEO)

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă spune că România ar trebui să depășească în 2021 pragul de 1.000 de kilometri de autostradă șu drum expres. Prezent joi seară în cadrul emisiunii "Actualitatea", cu Tudor Mușat, Drulă a vorbit despre proiectele de autostradă și drum expres care vor fi finalizate în acest an.

"912 kilometri sunt în operare acum, anul acesta ar trebui să trecem bariera celor 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres.


M-am pronunțat (în urmă cu câțiva ani – n.r.) împotriva profilului de drum expres, acolo unde reducerile de cost obținute prin a construi un drum expres sunt minore, la șes. Multă vreme s-a discutat despre Autostrada Moldova, pe care o vom scoate la licitație ca autostradă, în acest an, este autostrada care se ramifică din A3 București-Ploiești, merge spre Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani și apoi merge până la granița cu Ucraina. Multă vreme s-a vorbit depsre ea ca drum expres și argumentul nostru atunci, și cred în continuare că stă în picioare, a fost următorul: de ce de la Ploiești la Buzău, unde este câmpie, să reduci viteza de proiectare și confortul în momentul în care reducerile de cost sunt doar de 10%? În schimb, când intri în relief mai greu, la deal, la munte, trebuie aavute toate opțiunile în vedere", a explicat Drulă.

Referindu-se la proiectele care vor fi încheiate în cursul acestui an, ministrul Transporturilor a menționat: "Sebeș-Turda -29 de kilometri, lotul 2, și se termină Sebeș-Turda pentru că loturile 1,3 și 4 sunt deja în circulație. Construirea acestui proiect a început în 2015 și trebuia să dureze 18 luni.

Apoi 10 kilometri din autostrada A3, construiți de o companie austriacă, începuți din 2019.

Un lot foarte lung și foarte util este tronsonul 2 din Craiova-Pitești, de la Balș la Slatina, tronson construit de o companie românească și care reprezintă ocolitoarea celor două orașe.

Varianta de ocolire Satu Mare, care pe 12 km este profil de drum expres, în total proiectul are 19 km.

Un alt proiect care cred că ne va fi foarte util – intrarea din Bulgaria, la Giurgiu. Suntem în Vamă, am arătat pașaportul, mai mergem încă 200 de metri și ne urcăm pe un nou drum de 6 km care va fi gata la sfârșitul acestui an, o companie austriacă lucrează acolo și prin care ocolim cu totul Giurgiu și ieșim direct în DN5, în drumul de 4 benzi".

Sursa: https://www.b1.ro/stiri/eveniment/ministrul-transporturilor-anul-acesta-ar-trebui-sa-trecem-bariera-celor-1-000-de-kilometri-de-autostrada-si-drum-expres-video-360747.html

Lyvyoo

#7537
Din nou nimic la TV despre Straco pe A3 :(

L.E. Acum am vazut precizarile de pe topicul A3

naivu

Întrebare de teorie: cei 6 km de la Giurgiu se adaugă la cei 912km de A/DX (profilul e bun, dar va avea giratorii)? Din VO SatuMare se adaugă toți 19km sau doar cei 12km la nivel de DX? Din lotul A3 Strabag sau Alpenside se adaugă doar km de A sau și km de drum de legătură?

raulbogdan23

Quote from: naivu on February 26, 2021, 10:20:46 AM
Din VO SatuMare se adaugă toți 19km sau doar cei 12km la nivel de DX?

Doar cei 12km, a zis aseara @cutter la B1 TV.

Whyse1

"M-am pronunțat (în urmă cu câțiva ani – n.r.) împotriva profilului de drum expres, acolo unde reducerile de cost obținute prin a construi un drum expres sunt minore, la șes."
In contextul unui drum nou Buzau/Focsani-Braila costurile ar fi fost prea mari pentru a se face autostrada? (tinand cont ca a fost aleasa varianta de drum expres)

tom_sawyer

Traficul e foarte "subțire", s-ar putea ca nici DX sa nu se justifice 100% dpdv al traficului. Dar e nevoie de un drum rapid, in afara localitaților, pentru a conecta Galați, Brăila + Tulcea de București si Transilvania.

paullie

In vecii vecilor amin tulceanu' nu o sa plece la Bucuresti prin Braila. La Sinaia da.

A si daca vine Crivatul grav si nu se inchide si Baraganul, dar de obicei se inchide si pe acolo.

tom_sawyer

Buzău-Braila si Brăila-Tulcea vor fi gata (când vor fi, în 10-15 ani) mai repede decât Tulcea-Constanța, deci atunci o sa se schimbe traseul.

paullie

#7544
Iti garantez ca eu nu schimb nimic. DN22A are un MZA de 2185. E PUSTIU chiar si vara. Ma sui pe DX de la Tulcea pâna la Cataloi, apoi pe DN22A, se termina si pasajul de la Drajna si salutare. Pentru bucata proasta Slobozia - Tandarei care-i doar 30km nu ocolesc eu de dragul nu stiu cui 40km prin Braila si Buzau si Dumbrava.

Si sigur 90% dintre tulceni la fel vor face.